Jump to content
IGNORERAD

Flytta viseringar till nytt pass, brådskande


chiangmai

Recommended Posts

mamma bäng fan pappa käng
Jag vet att det tidigare makulerats pass i Sverige, men när jag skaffade nytt i Göteborg november 2012 gjorde man inget med mitt gamla pass. De ville inte ens se det, det räckte att jag visade ID-kort. Kan det vara så att de ser i sin dator att min gamla pass gått ut, och därmed behöver man inte göra något med det? Herr Chang har talat. Ja, det sa han på ambassaden också. Jag kunde sluppit resa fram och tillbaka en gång till OM det gamla passet gått ut redan.
Om det varit hos polisen i Sverige hade du fått lämna in ansökan men hade varit tvungen att lämna in passet vid utlämnandet. Oflexibel ambassad. Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 28
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Surin P3

    12

  • mamma bäng fan pappa käng

    3

  • Ledarsvinet

    2

  • chiangmai

    1

Mest aktiva i denna tråd

Om det varit hos polisen i Sverige hade du fått lämna in ansökan men hade varit tvungen att lämna in passet vid utlämnandet. Oflexibel ambassad. Med vänlig hälsning,

 

Så var det, jag fick självklart lämna in ansökan, men var tvungen att ha med mitt gamla, fortfarande giltiga pass (för makulering) vid utlämnandet av det nya passet.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng
Om det varit hos polisen i Sverige hade du fått lämna in ansökan men hade varit tvungen att lämna in passet vid utlämnandet. Oflexibel ambassad. Med vänlig hälsning, Så var det, jag fick självklart lämna in ansökan, men var tvungen att ha med mitt gamla, fortfarande giltiga pass (för makulering) vid utlämnandet av det nya passet.
OK nu förstår jag. Fick inte ihop det med extra resa men nu tror jag jag fattar. Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

OK nu förstår jag. Fick inte ihop det med extra resa men nu tror jag jag fattar. Med vänlig hälsning,

 

Jo, det blev alltså tre resor.

En för att lämna in ansökan och två för att få ut det nya passet.

 

Mitt eget fel, självklart.

Det kunde vem som helst räknat ut att man måste ha gamla passet med sig, för att få ut det nya. :)

Eller så skulle jag ha frågat vid mitt inlämnande av ansökan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...