Guest Forden34 Inlagd Februari 23, 2012 Dela Inlagd Februari 23, 2012 (ändrad) för dyrt kan hända men köp tunt billigt glas och skaffa 3 till 4 ac då blir dyrt med el och inköp av ac jag har svalt och skönt använder bara fläkt har ingen ac man måste tänka med pannbenet när man bygger hus ett tips Så du menar att jag är helt pantad när du vräker ur dig en kommentar som denna? ? Vem fan har sagt att jag ska ha AC?? Jag är i Thailand för värmens skull å sen slippa snön i det här förbannade landet (sverige) Jag tänker med HJÄRNAN å jag bryr mig inte vad elen kostar om jag är i Thailand för att slappa å njuta det kostar vad det kostar men jag tyckte i alla fall att det var dyrt då jag sett billigare varianter av glas å dörrar När jag är i huset så står dörren på vid gavel jämt på dagen. Jag kör åsså med fläkt men ska sätta in AC i garaget när det är färdigt Glömde tillägga att huset är redan byggt då det fanns redan när jag träffade tjejen min jag ska isolera huset mot kylan det är det enda jag ska göra plus slå upp betongplank på övervåningen som ska byggas å göras i ordning MVH BJÖRN Ändrades Februari 23, 2012 av Forden34 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erkki Inlagd Februari 23, 2012 Dela Inlagd Februari 23, 2012 (ändrad) Tja, Du har alltså 8 mm spegelglas? Då har du tänkt dåligt med pannbenet... Dyrare, tyngre och isoleringen marginellt bättre än 4 mm glas. Om du vill spara 30 baht på ac kostnad så köp isolerglas så får du även ljusisoleringen. Puss Erkki Ändrades Februari 23, 2012 av erkki Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stickan Inlagd Februari 24, 2012 Dela Inlagd Februari 24, 2012 Ett alternativ hade annars vart härdat glas för då slipper man dom fula gallren. Stickan Inte för dum för att förstå! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kilroy Inlagd Februari 24, 2012 Dela Inlagd Februari 24, 2012 hejsan forden34 jag ber om ursäkt för vad jag skrev jag trodde det var en prisjägare som kommenterade jag tycker själv priset för fönster skjutdörrarna va billigt och det var isoleringglas medspegel som sitter där är ledsen att jag gjorde dig upprörd mvh.peter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Februari 24, 2012 Dela Inlagd Februari 24, 2012 Varför har så många galler för fönstren, de är ju ofta så klena så något inbrottsskydd kan det inte vara “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kilroy Inlagd Februari 24, 2012 Dela Inlagd Februari 24, 2012 ja du har rätt vill dom komma in i huset så hjälper inte gallren mycket så man kan lika hjärna vara utan bara försöka att inte förvara värdesaker i huset Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erkki Inlagd Februari 25, 2012 Dela Inlagd Februari 25, 2012 Tja, Du har alltså 8mm isolerglas. Det tvivlar jag på, då räcker ej 15000 samt att du knappt orkar öppna dessa dörrar. Samt att tjockleken på dessa fönster är 25 mm, väldigt få aluminium profiler som klarar denna tjocklek. Du har nog 4mm isolerglas, hållbarheten är ej bättre än enkel 4mm. Däremot är isoleringsvärdet bättre. Puss Erkki Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kilroy Inlagd Februari 25, 2012 Dela Inlagd Februari 25, 2012 5mm på alla fönstren i huset 8mm altan dörrarna dom är tunga att dra 15000 thb atandörr fönster 8000 thb st hadde jag beställt om du fortfarande tvivlar får du göra de jag fick ett bra pris av han som monterade fönstren han gjorde all strukatur i taken i 9 rum jag fick ett bra pris sa han kanske hade kostat det dubbla vet ej men jag har väldigt svalt i huset behöver knappt ha fläkten på mvh.peter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erkki Inlagd Februari 25, 2012 Dela Inlagd Februari 25, 2012 Tja, Ok, jag fortsätter tvivla. Fönsterglas tillverkas (om det ej specialbeställs)i tjockleken 3,4,6,8,10 mm, för jag utgår från att det är idustritillverkat glas och inte handgjort. 8mm isolerglas är även det en beställningsvara och används oftast i brandklassade lokaler att använda detta i en altandör är imponerande. Min gissning är att din byggare slagit ihop 4+4 eftersom det är två glas och kallar det 8 mm isoler. Min andra gissning rörande 5 mm glas är att han har fel på skjutmåttet... Puss Erkki Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kilroy Inlagd Februari 25, 2012 Dela Inlagd Februari 25, 2012 i köket har jag persien glas av samma tjocklek 5mm nu kan du titta och bedöma storleken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erkki Inlagd Februari 25, 2012 Dela Inlagd Februari 25, 2012 Tja, Helt klart 4mm, syns ju tydligt. Puss Erkki Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
smilet Inlagd Mars 12, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Mars 12, 2012 Finns det något på fönsterglaset så jag kan utläsa om det är isolerglas (tonat) ? Smilet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
smilet Inlagd Mars 13, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Mars 13, 2012 Finns det något på fönsterglaset så jag kan utläsa om det är isolerglas (tonat) ? Smilet Endast 5 mm glas i denna butik och i tum storlek Smilet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erkki Inlagd Mars 13, 2012 Dela Inlagd Mars 13, 2012 Tja, Bilden visar 4 mm glas, verkar som thaiarna ökar lite, men det förvånar ju få... Isolerglas är två glas ihop limmade med en aluminiumlist imellan. Isolerglas köpes från fabrik, om du köper det från glasmästaren så limmar han själv och du får det ej dammfritt. Gissar även att egengjorda isolerglas inte håller så länge i solljuset. Den mellersta raden är tonat glas. Erkki Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
smilet Inlagd Mars 14, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Mars 14, 2012 Tja, Bilden visar 4 mm glas, verkar som thaiarna ökar lite, men det förvånar ju få... Isolerglas är två glas ihop limmade med en aluminiumlist imellan. Isolerglas köpes från fabrik, om du köper det från glasmästaren så limmar han själv och du får det ej dammfritt. Gissar även att egengjorda isolerglas inte håller så länge i solljuset. Den mellersta raden är tonat glas. Erkki Aluminiumlisten är väldigt tunn vad jag kan förstå, syns den överhuvudtaget ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erkki Inlagd Mars 14, 2012 Dela Inlagd Mars 14, 2012 Syns garanterat, den är 10 mm erkki Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Offe1609 Inlagd Mars 15, 2012 Dela Inlagd Mars 15, 2012 På tal om dörrar Vad kostar Garagedörra på ett ung. Vi skall byta nästa år De hon har nu är fallfärdiga Obs det är dom Offe Ps hakka inte på Kiroy ,snyggaste dörrarna som jag hitils har sett Ds Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
smilet Inlagd Mars 19, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Mars 19, 2012 Tja, Bilden visar 4 mm glas, verkar som thaiarna ökar lite, men det förvånar ju få... Isolerglas är två glas ihop limmade med en aluminiumlist imellan. Isolerglas köpes från fabrik, om du köper det från glasmästaren så limmar han själv och du får det ej dammfritt. Gissar även att egengjorda isolerglas inte håller så länge i solljuset. Den mellersta raden är tonat glas. Erkki Nu har jag pratat med ägaren på företaget, han erkände utan omsvep att det är 4 mm glas. Han undra hur jag visste det, jag sa bara mpr. $milet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd Mars 19, 2012 Dela Inlagd Mars 19, 2012 Kan rekommendera PVC-dörrar men ingjuta metallförstärkningar Satte in det i mitt hus och är klart nöjd Har du dessa dörrar överallt i huset, dvs både innerdörrar och ytterdörrar i detta material? Var köpte du dem? Var det lösa dörrar eller med ram? Vad kostade de? Tack på förhand! Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Mars 19, 2012 Dela Inlagd Mars 19, 2012 (ändrad) Hej Köpte mina från denna firma i Pattaya http://wrvinyl.com/index.html Dom kom och mätte upp alla fönster och dörrar medans huset byggdes och kom sedan och monterade allt. Dom är kompletta med ram jag har dom i alla ytterdörrar, fönster och altandörrar Inomhus har jag trädörrar/plast beroende på vilket rum Jag gav 200.000 baht för dessa fönster/dörrar mitt hus som är på drygt 200 kvadrat och två våningar. Då är inte garageport och innerdörrar inräknat Du kan se när dom satte in dom här: http://cholo.se/Thailand/ Klicka på Album/Inredning2/05-07 Ändrades Mars 19, 2012 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd Mars 19, 2012 Dela Inlagd Mars 19, 2012 Tack Tallviking, snyggt blev det. Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Mars 19, 2012 Dela Inlagd Mars 19, 2012 Tack Tallviking, snyggt blev det. Mvh BBJ Kolla 05-11 också så ser du ytterdörrarna och småfönstren i toaletterna Det ingår skjutbara myggnät i alla fönster i priset Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu