Jump to content
IGNORERAD

Visum till barn


matjo690

Recommended Posts

Hej! Vet att ämnet är väldiskuterat men finner ingen nyare info kring detta. Hur reser ni som har barn om ni åker längre än 30 dagar? Med eller utan visum? Gäller fortfarande reglerna om att man ej kan få overstay som barn? En del menar ju också att barnen reser på föräldrarnas visum? Frågan är också vid vilken situation man skulle kunna råka illa ut om man ej har visum?

MVH Mattias

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Vet att ämnet är väldiskuterat men finner ingen nyare info kring detta. Hur reser ni som har barn om ni åker längre än 30 dagar? Med eller utan visum? Gäller fortfarande reglerna om att man ej kan få overstay som barn? En del menar ju också att barnen reser på föräldrarnas visum? Frågan är också vid vilken situation man skulle kunna råka illa ut om man ej har visum?

MVH Mattias

Enligt ambassaden måste dom ha visum, dom sa också att det var enklast att använda det svenska passet hela resan. Jag sket i det

och körte med hans Thai pass hit och sen kör vi svenskt pass hem.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Barnen har ej thaipass ännu... Så det blir svensksset son gäller för dem, men frågan är om vi ska göra visum eller ej...

Link to comment
Dela på andra sajter

För att slippa ev. problem så skaffa visum för barnen även om de inte får overstay.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Akte pa en 3man resa, pa ambasaden iSto sade de att de behovde visum, nar vi kom till Bkk sade hon i imigration disken att barn med thailandsk mamma inte behover visum och nar jag skulle forlanga mitt visa fragade vi igen om visa for barnen, och de sade likadant, barn till thaimamma inte behover visa sa vi far hoppas att det stammer nar vi ska aka hem, annars blir det tufft,

Klart jag är ute efter sex.....men det händer att jag är ute efter midnatt också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trots att det inte kan utfalla några böter funderar jag på vad som kan hända i någon oförutsedd situation. Barnen är ju trots allt inte lagligt i landet som jag kan förstå? Har sökt visum för oss alla (förutom frugan med svenskt och thai pass), vågar inte chansa...

Link to comment
Dela på andra sajter

Trots att det inte kan utfalla några böter funderar jag på vad som kan hända i någon oförutsedd situation. Barnen är ju trots allt inte lagligt i landet som jag kan förstå? Har sökt visum för oss alla (förutom frugan med svenskt och thai pass), vågar inte chansa...

Sitter i samma sits, funderar rätt mkt på att göra visum till ungen. Känns ju rätt så man inte åker på något skit i värsta fall. Man vet ju aldrig, då står man iaf med ryggen fri om man har visumet på barnet också så slipper det bli något oförutsett

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter i samma sits, funderar rätt mkt på att göra visum till ungen. Känns ju rätt så man inte åker på något skit i värsta fall. Man vet ju aldrig, då står man iaf med ryggen fri om man har visumet på barnet också så slipper det bli något oförutsett

Precis så jag resonerade...

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...