Jump to content
IGNORERAD

Har träffas mitt livs kärlek (som det känns nu) - Hur få henne stanna i Sverige?


Thaiberoende

Recommended Posts

Hej,

Sedan ett par veckor har jag chattat med en thailändsk tjej som var på besök i Danmark från Thailand och i Tisdags åkte jag ner och träffade henne och en del av hennes familj i Köpenhamn. Allt kändes verkligen så rätt både med henne och i kontakten med hennes familj. Hon har precis börjar lära sig engelska sedan ett par veckor och vi förstår varandra bättre dag för dag. Hon pratar förutom thailändska flytande kinesiska eftersom en del av hennes släkt kommer därifrån. Efter två dagar tillsammans med hennes familj i Danmark fick hon tillstånd att följa med och bo hos mig några dagar i Sverige. Detta för att vi skulle få chans att lära känna varandra innan hennes visum gick ut. Det är tyvärr rätt snart och redan den 11:e januari ska hon åka tillbaks till Bangkok. Jag kan ärligt säga att jag i normalfallet inte är den som bli kär över huvudtaget. Sist tror jag det var min första flickvän i fjorttonsårsåldern som jag kände mig "kär" i ordets rätta bemärkelse.

Med denna flicka har jag verkligen fått tillbaka denna känsla och allt känns helt underbart. Hennes familj verkar tillhöra den thailändska medelklassen och många av den har mer kvalificerade arbeten. Verkar finnas en stor blandning av allt från vanliga arbetare till rektorer och ambasadtjänstemän. De gjorde extremt klart för mig att om vi älskade varande var det upp till oss själva hur vill ville göra. Om vi inte ville gifta oss utan bara leva som ett par var det upp till oss. De menade att om hon flyttar till mig måste hon lära sig hur den västerländska kulturen fungerar och det var inte ens att tänka på att betala några som helst pengar till hennes familj i Thailand eller på annat sätt bidra ekonomiskt. Allt detta förvirrade mig efter allt man har hört om brudgifter och att skicka pengar varje månad. De menade dock på att det var så när det gällde bartjejer men att man inte alls gjorde så i den moderna medelklassen av thaifamiljer. Tjejen har dock nyss köpt ett hus i Bangkok där hon driver frisörsalong och sysslar med hantverk. Till sin faster har hon sagt att hon vill bo hos mig här i Sverige men är orolig för hur hon ska hitta jobb här och kunna försörja sig för att betala för huset.

Hon sa till sin faster att hon absolut inte fick berätta detta för mig, vilket hon gjorde ändå.

Nu går hennes 90-dagars Visum snart ut och hon måste tillbaka till Thailand. Vi har pratat lite om hur vi ska göra och jag har lovat att jag ska undersöka om det i första hand går att förlänga hennes 90-dagars visum, och i andra hand om det är möjligt för henne att åka tillbaka nu den 11:e och sedan söka nytt fast med mig som referens som anhörig. Blir inte klok på alla dessa visumregler med vet att ni är sitter inne med mycket erfarenhet och kunskap. Därför hoppas jag kunna få hjälp med följande:

1. Går hennes nuvarande 90-dagars besöksvisum att förlänga direkt här i Sverige, och hur går vi i så fall tillväga? Tänker också på att det är viss handläggningstid samt att det går ut redan den 11:e januari

2. Om hon måste tillbaka, vad blir nästa steg? Kommer de bevilja ett nytt visum där hon anger mig som anhörig/vän?

Tack på förhand och gott nytt år!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 27
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Thaiberoende

    3

  • PeeBee

    2

  • keppe

    2

  • chiangmai

    1

Mest aktiva i denna tråd

www.migrationsverket.se

om ni vill söka förlängning, jag tror inte att det blir en positiv svar pga att det var någon annan som bjöd henne

till Danmark. Du måste ha verkligen starka skäll och bara känslor under två, tre veckor brukar inte räcka.

Åk till Thailand, stanna där ett par veckor med tjejen, Se hur hon lever lär känna varandra bättr,

Bjud henne hit igen sen kommer du att se hur det funkar.

Nästa steg kommer att bli att söka uppehållstillstånd till henne.

Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att Lobuz gett dig det bästa svaret på din fråga. Skynda långsamt. Om det är rätt så kommer ni ha hela livet på er.

Lycka Till och Gott Nytt År...

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni har nog känte varandra för kort tid för att hon skall beviljas Uppehållstillstånd för anknytning till dig redan nu.

Jag skulle sattsa på att åka till MIG och få ett tillfälligt UT som här felaktigt brukar kallas förlängning av visum.

Det går absolut att få tillfälligt UT (förlängning) bara ni är trovärdiga i er berättelse om varför hon skall få det.

Ett skäl är att ni nyligen träffats och faktist vill ha mer tid på er att lära känna varandra.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Om hon inte kan förlänga besöket så får hon resa hem och vänta i 3 månnader till nästa gång hon kan få ett visum.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Sedan ett par veckor har jag chattat med en thailändsk tjej som var på besök i Danmark från Thailand och i Tisdags åkte jag ner och träffade henne och en del av hennes familj i Köpenhamn. Allt kändes verkligen så rätt både med henne och i kontakten med hennes familj. Hon har precis börjar lära sig engelska sedan ett par veckor och vi förstår varandra bättre dag för dag. Hon pratar förutom thailändska flytande kinesiska eftersom en del av hennes släkt kommer därifrån. Efter två dagar tillsammans med hennes familj i Danmark fick hon tillstånd att följa med och bo hos mig några dagar i Sverige. Detta för att vi skulle få chans att lära känna varandra innan hennes visum gick ut. Det är tyvärr rätt snart och redan den 11:e januari ska hon åka tillbaks till Bangkok. Jag kan ärligt säga att jag i normalfallet inte är den som bli kär över huvudtaget. Sist tror jag det var min första flickvän i fjorttonsårsåldern som jag kände mig "kär" i ordets rätta bemärkelse.

Med denna flicka har jag verkligen fått tillbaka denna känsla och allt känns helt underbart. Hennes familj verkar tillhöra den thailändska medelklassen och många av den har mer kvalificerade arbeten. Verkar finnas en stor blandning av allt från vanliga arbetare till rektorer och ambasadtjänstemän. De gjorde extremt klart för mig att om vi älskade varande var det upp till oss själva hur vill ville göra. Om vi inte ville gifta oss utan bara leva som ett par var det upp till oss. De menade att om hon flyttar till mig måste hon lära sig hur den västerländska kulturen fungerar och det var inte ens att tänka på att betala några som helst pengar till hennes familj i Thailand eller på annat sätt bidra ekonomiskt. Allt detta förvirrade mig efter allt man har hört om brudgifter och att skicka pengar varje månad. De menade dock på att det var så när det gällde bartjejer men att man inte alls gjorde så i den moderna medelklassen av thaifamiljer. Tjejen har dock nyss köpt ett hus i Bangkok där hon driver frisörsalong och sysslar med hantverk. Till sin faster har hon sagt att hon vill bo hos mig här i Sverige men är orolig för hur hon ska hitta jobb här och kunna försörja sig för att betala för huset.

Hon sa till sin faster att hon absolut inte fick berätta detta för mig, vilket hon gjorde ändå.

Nu går hennes 90-dagars Visum snart ut och hon måste tillbaka till Thailand. Vi har pratat lite om hur vi ska göra och jag har lovat att jag ska undersöka om det i första hand går att förlänga hennes 90-dagars visum, och i andra hand om det är möjligt för henne att åka tillbaka nu den 11:e och sedan söka nytt fast med mig som referens som anhörig. Blir inte klok på alla dessa visumregler med vet att ni är sitter inne med mycket erfarenhet och kunskap. Därför hoppas jag kunna få hjälp med följande:

1. Går hennes nuvarande 90-dagars besöksvisum att förlänga direkt här i Sverige, och hur går vi i så fall tillväga? Tänker också på att det är viss handläggningstid samt att det går ut redan den 11:e januari

2. Om hon måste tillbaka, vad blir nästa steg? Kommer de bevilja ett nytt visum där hon anger mig som anhörig/vän?

Tack på förhand och gott nytt år!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så oerhört mycket för alla snabba svaren. Nu ska vi besöka Migrationsverket så snart det öppnar och försöka ordna så hon får stanna en tid till. Går inte det får hon åka tillbaka. Tyvärr har jag svårt att komma loss från mitt arbete innan juni och det skulle kännas jobbigt att vänta så länge innan jag fick träffa henne igen. Hur det än blir ska jag nog göra allt i min makt för att få detta att fungera. Visst finns det stora kulturella skillnader i hur man uppför sig, kommunicerar och allt annat men sakta med säkert lär man sig nog förstå varandras olikheter och förhoppningsvis uppskatta dem.

Ett litet exempel var när hon första morgonen hos mig klivit upp flera timmar tidigare än mig för att verkligen storstäda hela lägenheten åt mig. Var inte direkt något bombnedslag, men hade inte dammsugit eller torkat golven på en vecka. När jag vaknade höll hon på att knäskura toalettgolvet. Blev naturligtvis lite chockad eftersom jag levt helt själv sista tiden och skött all städning själv. När jag skulle sätta på mitt morgonkaffe fick jag knappt göra det eftersom det "var hennes uppgift" och hon var ledsen att hon inte visste hur min kaffebryggare fungerade. Vill ju naturligtvis inte ha någon hushållsslav hemma men måste nog lära mig att acceptera att thailändska kvinnor verka se det som en uppenbar självklarhet att de har ansvaret för hemmet. Nu har jag fått gormémat varje dag och mina ungkarsgorbys riskerar bli gamla i frysen :rolleyes:. Är väldigt noga med att visa henne mycket uppskattning för det hon gör men kommer nog ha lite svårt att hela tiden be henne om att t.ex. sätta på kaffe för när jag själv går och ska göra det verkar hon snarare tycka att jag inkräktar på hennes revir.

Har visat henne runt här i stan och hon tycker verkligen om den och verkar inte ens ha något emot kylan. Just nu går hon och hoppas på snö eftersom hon aldrig sätt det tidigare. I morgon ska vi besöka några släktingar till mig för andra gånger och de är minst sagt överlyckliga att jag hittat en så vettig och söt tjej. Hennes släkt verkar även de minst sagt glada över att hon träffat mig.

Kommer säker uppkomma en hel del frågor nu i början och under resans gång som med säkerhet slinker jag in här när jag behöver tips och råd :)

Återigen, tack för all hjälp och ha nu ett riktigt gott nytt år!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett litet exempel var när hon första morgonen hos mig klivit upp flera timmar tidigare än mig för att verkligen storstäda hela lägenheten åt mig. När jag skulle sätta på mitt morgonkaffe fick jag knappt göra det eftersom det "var hennes uppgift" och hon var ledsen att hon inte visste hur min kaffebryggare fungerade. Vill ju naturligtvis inte ha någon hushållsslav hemma men måste nog lära mig att acceptera att thailändska kvinnor verka se det som en uppenbar självklarhet att de har ansvaret för hemmet. Nu har jag fått gormémat varje dag och mina ungkarsgorbys riskerar bli gamla i frysen :rolleyes:. Är väldigt noga med att visa henne mycket uppskattning för det hon gör men kommer nog ha lite svårt att hela tiden be henne om att t.ex. sätta på kaffe för när jag själv går och ska göra det verkar hon snarare tycka att jag inkräktar på hennes revir.

Återigen, tack för all hjälp och ha nu ett riktigt gott nytt år!

Hej och välkommen till forumet.

Jag känner igen allt det du skriver men jag kan lova dig, det kommer att ändra sig lite även om det kommer att ta lite tid innan hon kommer på hur det funkar här i sverige.

Min tjej har varit här i drygt 2 år nu, städa och diska får jag inte göra men laga mat har jag fått tillåtelse att göra. Plocka ur diskmaskinen har jag också fått tillåtelse att göra.

Gott Nytt År till er också och lycka till.

För ljugaren är ljugandet en konst men för lögnaren är det ingen konst att ljuga

Link to comment
Dela på andra sajter

Raderat!

Jag misstänker att Thaiberoende önskar något mer seriösa svar på

sina frågor, pajasen somnar snart. Lycka till, Thaiberoende.

Ändrades av Jonasn
Link to comment
Dela på andra sajter

Small and stinky

@thaiberoende

Riktigt kul att läsa din tråd. Du verkar vara en man med både hjärna och hjärta på rätt plats.

Hoppas allt löser sej på bästa sätt för er båda.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Thaiberonde

Det är väldigt lätt att fatta tycke för en underbar thaidam. Så välkommer i klubben. Behövs några frågor som finns alltid folk som kan hjälpa till. För dom flesta av oss har gått igenom exakt det som du är i början av.

STORT LYCKA TILL OCH ETT GOTT 2012

Ändrades av John Khonken
Link to comment
Dela på andra sajter

Synd att hon kom till Danmark först.

Att förlänga från Danmark om hon bor här?

Det blir minst en resa till Thailand för henne oavsett vad, Troligen tre om hon får börja från början.

Försök dock på MIG fortast möjligt så hon hamnar i papprerna för framtida strul och vem vet kanske slipper en resa :y15:

Jag övertog en besökvisa till förlängdning utan problem som många andra men det var inom Sverige.

Lycka till .

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hej,

De menade att om hon flyttar till mig måste hon lära sig hur den västerländska kulturen fungerar och det var inte ens att tänka på att betala några som helst pengar till hennes familj i Thailand eller på annat sätt bidra ekonomiskt. Allt detta förvirrade mig efter allt man har hört om brudgifter och att skicka pengar varje månad. De menade dock på att det var så när det gällde bartjejer men att man inte alls gjorde så i den moderna medelklassen av thaifamiljer. Tjejen har dock nyss köpt ett hus i Bangkok där hon driver frisörsalong och sysslar med hantverk.

Tack på förhand och gott nytt år!

Pengar till familjen betalas normalt bara om familjen behöver det. Vanligt bland mindre bemedlade Thai att dotterns inkomst även den är nödvändig för att livet skall gå runt och kommer det en falang och tar med henne till andra sidan jorden där hon oftast inte kan jobba och försörja sig själv så måste någon annan bidra med den summan. Inget konstigt men heller inget som alla gör.

Du verkar ha träffat en tjej från en modern välmående familj, kan bara säga grattis och hoppas det går bra för er.

Brudgift skall du kanske inte ignorera helt om ni sen skulle gifta er. Inget måste om inte familjen kräver det men det är en del av ett traditionellt bröllop. Kan vara värt en slant om det får damen ifråga att känna sig mer uppskattad och om det är en del av hennes s.k, "drömbröllop". De rikaste missar inte något sådant tillfälle att flasha för allmänheten när det kommer till brudgift. Även om ingendera familj är fattig slängs miljonerna upp, mest för att de som inga miljoner har skall kunna se att de finns där. Men som du säger så är det ett bra tag tills dess.

Kan bara hålla med resten, skynda långsamt även om det gör ont. Se till att åka ner asap och spendera tid med henne i Thailand sen så skall det inte vara några problem med VISUM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite fundersamt det där med Danmark. OK, så här är, eller har det varit där. Vid ett besöksvisa, 90 dagars, för en ogift vuxen person från ett land utanför EU så ska/skulle det betalas en depositionsavgift på 50.000:- danska som förloras om personen inte lämnar landet innan visats utgång.

Som exempel: En thai gift med en dansk inviterar sin giftaslystna dotter till Danmark och betalar depositionen. Om dottern lämnar Danmark inom visaperioden så fås pengarna tillbaka. Däremot, om dottern finner någon och gifter sig så kan hon stanna i Danmark men depositionen är förlorad. Normal kutym är då att den nyfunna svärsonen slantar upp de 50.000:- till sin svärmor.

Gifta sig i Danmark är lätt, bara att gå till en borgmästare och visa passen. De har en minimi ålder på utlänningar för giftemål, inte säker men tror att damen ska vara över 24 år gammal. Hindrar diverse oliktänkande invandrargrupper att ta dit barn för att gifta sig med.

Oscar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett råd,även om det känns tungt.

Skynda långsamt, låt tjejen åka hem ,planera in din sommar semester för besök i Thailand .

I mellanperioden har ni ju goda möjligheter att lära känna varandra lite bättre tex via Skype... och hon får praktisera/ lära sig lite engelska via dig.

Har hon dessutom ekonomiska åtanganden i Thailand, så är det väl inte bara att hux flux flytta till Sverige..

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Sedan ett par veckor har jag chattat med en thailändsk tjej som var på besök i Danmark från Thailand och i Tisdags åkte jag ner och träffade henne och en del av hennes familj i Köpenhamn. Allt kändes verkligen så rätt både med henne och i kontakten med hennes familj. Hon har precis börjar lära sig engelska sedan ett par veckor och vi förstår varandra bättre dag för dag. Hon pratar förutom thailändska flytande kinesiska eftersom en del av hennes släkt kommer därifrån. Efter två dagar tillsammans med hennes familj i Danmark fick hon tillstånd att följa med och bo hos mig några dagar i Sverige. Detta för att vi skulle få chans att lära känna varandra innan hennes visum gick ut. Det är tyvärr rätt snart och redan den 11:e januari ska hon åka tillbaks till Bangkok. Jag kan ärligt säga att jag i normalfallet inte är den som bli kär över huvudtaget. Sist tror jag det var min första flickvän i fjorttonsårsåldern som jag kände mig "kär" i ordets rätta bemärkelse.

Med denna flicka har jag verkligen fått tillbaka denna känsla och allt känns helt underbart. Hennes familj verkar tillhöra den thailändska medelklassen och många av den har mer kvalificerade arbeten. Verkar finnas en stor blandning av allt från vanliga arbetare till rektorer och ambasadtjänstemän. De gjorde extremt klart för mig att om vi älskade varande var det upp till oss själva hur vill ville göra. Om vi inte ville gifta oss utan bara leva som ett par var det upp till oss. De menade att om hon flyttar till mig måste hon lära sig hur den västerländska kulturen fungerar och det var inte ens att tänka på att betala några som helst pengar till hennes familj i Thailand eller på annat sätt bidra ekonomiskt. Allt detta förvirrade mig efter allt man har hört om brudgifter och att skicka pengar varje månad. De menade dock på att det var så när det gällde bartjejer men att man inte alls gjorde så i den moderna medelklassen av thaifamiljer. Tjejen har dock nyss köpt ett hus i Bangkok där hon driver frisörsalong och sysslar med hantverk. Till sin faster har hon sagt att hon vill bo hos mig här i Sverige men är orolig för hur hon ska hitta jobb här och kunna försörja sig för att betala för huset.

Hon sa till sin faster att hon absolut inte fick berätta detta för mig, vilket hon gjorde ändå.

Nu går hennes 90-dagars Visum snart ut och hon måste tillbaka till Thailand. Vi har pratat lite om hur vi ska göra och jag har lovat att jag ska undersöka om det i första hand går att förlänga hennes 90-dagars visum, och i andra hand om det är möjligt för henne att åka tillbaka nu den 11:e och sedan söka nytt fast med mig som referens som anhörig. Blir inte klok på alla dessa visumregler med vet att ni är sitter inne med mycket erfarenhet och kunskap. Därför hoppas jag kunna få hjälp med följande:

1. Går hennes nuvarande 90-dagars besöksvisum att förlänga direkt här i Sverige, och hur går vi i så fall tillväga? Tänker också på att det är viss handläggningstid samt att det går ut redan den 11:e januari

2. Om hon måste tillbaka, vad blir nästa steg? Kommer de bevilja ett nytt visum där hon anger mig som anhörig/vän?

Tack på förhand och gott nytt år!

[size=4]Personligen tycker jag du ska skynda långsamt, det förlorar du inget på om hon har seriösa avsikter, tvärtom så har du bara att vinna på att vara försiktig om det visar sig att det är en blåsning du är på väg in i.

Åk ner till Bangkok och ta reda på mer om hennes liv där, på så sett lär du känna henne lite bättre och minimerar risken för otrevliga överraskningar och besvikelser. Om du har möjlighet så tycker jag du ska undersöka hur hennes ekonomi är.[/size]

[size=4]Har mött Svenska män som har ingått giftemål med Thailändska kvinnor som sedan visat sig ha 100.000 tals kr i skulder hos Thailändska banker och kreditbolag och är jagade av myndigheterna.

Men nu äger ju din flickvän ett hus, men hur vet du det?

När saker låter bra och ibland för bra, då ska man vara extra försiktig![/size]

[size=4]Tycker du ska vänta 1 år och under den tiden lära känna henne bättre, lägg lite pengar på att besöka henne ett antal gånger i Thailand. En bra investering om du tror att hon kan bli din framtida fru.[/size]

[size=4]Detta var dock en varningssignal när jag läste ditt inlägg enligt mig (citat):[/size]

[size=4]”Tjejen har dock nyss köpt ett hus i Bangkok där hon driver frisörsalong och sysslar med hantverk. Till sin faster har hon sagt att hon vill bo hos mig här i Sverige men är orolig för hur hon ska hitta jobb här och kunna försörja sig för att betala för huset.

Hon sa till sin faster att hon absolut inte fick berätta detta för mig, vilket hon gjorde ändå”

Man kan ju fråga sig varför fastern var tvungen att berätta det för dig?

Fastern kan ju ha flera skäl till det :nyam:

Att vara försiktig lönar sig![/size]

Ändrades av Blueday
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Hej och välkommen till forumet.

Jag känner igen allt det du skriver men jag kan lova dig, det kommer att ändra sig lite även om det kommer att ta lite tid innan hon kommer på hur det funkar här i sverige.

Min tjej har varit här i drygt 2 år nu, städa och diska får jag inte göra men laga mat har jag fått tillåtelse att göra. Plocka ur diskmaskinen har jag också fått tillåtelse att göra.

Gott Nytt År till er också och lycka till.

He he he.ja det kommer att garanterat att ändra sig :( De lär sig fort, och snart så står du där vid diskbaljan :lol:

När jag försöker mig på att laga Thaimat fnyser hon, så det får jag inte göra :nono:

Tvättmaskinen får jag inte röra, då kan den gå sönder :14:

Sätter jag på, hm.startar diskmaskinen följer en rigorös kontroll att allt är inställt på rätt sätt och att vattenkranen är öppen mm mm ???

Annar så blir dom nästan som vilka falang-tjejer som helst efter ett tag ???

Lycka till!

Mvh

PeeBee

Link to comment
Dela på andra sajter

He he he.ja det kommer att garanterat att ändra sig :( De lär sig fort, och snart så står du där vid diskbaljan :lol:

När jag försöker mig på att laga Thaimat fnyser hon, så det får jag inte göra :nono:

Tvättmaskinen får jag inte röra, då kan den gå sönder :14:

Sätter jag på, hm.startar diskmaskinen följer en rigorös kontroll att allt är inställt på rätt sätt och att vattenkranen är öppen mm mm ???

Annar så blir dom nästan som vilka falang-tjejer som helst efter ett tag ???

Lycka till!

Mvh

PeeBee

Jag har också lagt märke till att jag som har levt med diskmaskin i hela mitt liv numera tydligen inte vet nåt om hur dom ska skötas, och då har jag även lagat ett flertal, men min licens är indragen, jag vet inget om dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

He he he.ja det kommer att garanterat att ändra sig :( De lär sig fort, och snart så står du där vid diskbaljan :lol:

När jag försöker mig på att laga Thaimat fnyser hon, så det får jag inte göra :nono:

Tvättmaskinen får jag inte röra, då kan den gå sönder :14:

Sätter jag på, hm.startar diskmaskinen följer en rigorös kontroll att allt är inställt på rätt sätt och att vattenkranen är öppen mm mm ???

Annar så blir dom nästan som vilka falang-tjejer som helst efter ett tag ???

Lycka till!

Mvh

PeeBee

Läste på ett Thaiforum för några år sedan att dom där tabletterna som man stoppar i tvättmaskinen hade tagit slut och Thaitjejen tog dryga Yes i stället, antagligen lite för mycket för hela köket blev fullt med skum. Men det var ju inte lätt att veta.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste på ett Thaiforum för några år sedan att dom där tabletterna som man stoppar i tvättmaskinen hade tagit slut och Thaitjejen tog dryga Yes i stället, antagligen lite för mycket för hela köket blev fullt med skum. Men det var ju inte lätt att veta.

Haha !! Ja dom är för härliga ibland, thaidamer i ett nötskal, envisa o lyssnar inte på gubben sin. :)

//piipe

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...