Jump to content
IGNORERAD

Det man inte vill se, ser man inte.


BORN62

Recommended Posts

GlobalWalker

Mycket märkligt.

Jag har aldrig aktivt letat efter någon form av prostitution eller sexhandel.

Men jag har sett mycket av det.

Har däremot ofrivilligt blivit erbjuden detta vid ett otal tillfällen.

Kan vara av den enkla anledningen att jag oftast reser ensam?

Kan vara att taxichaffisar o tuktukförare öppnare vågar försöka sälja sina varor till ensamma män?

Ett av de tydligaste ställen där skum sexhandel äger rum är ju på sukhomwith road i Bankok.

Om du tar en promenad där efter mörkrets inbrott mellan soi 19 och soi 7 finns det säkerligen 10-20 st

manliga försäljare som med hjälp av broschyrer av unga flickor försöker övertala dig att köpa sex.

Tar man en taxi till Nana plaza eller till soi cowboy och sitter där och dricker pilsner för att senare ta med en barflicka till hotellet så ser man ju inte det som händer runt omkring. :crazy:

Med mitt nick så kan man ju ana att jag går mycket, jag gillar att promenera.

Jag gillar att upptäcka jag gilla den lilla motion jag får när jag är ute och går.

Jag är också väldigt nyfiken och vill se/uppleva platser saker som kanske ligger utanför den "vanlige turistens intressesvär".

Har under många år av mitt yrkesliv arbetat med vattenrening och besöker de vattenreningsanläggningar jag kan komma in på.

Likaså har jag besökt många små skrädderifabriker, möbelfabriker och fabriker för framställning av souvenirer,

där sett åtskilliga barnarbetare och vuxna arbetare arbeta med skadliga kemikalier utan några som helst skyddshanskar eller andningsskydd.

Byggarbetsplatser där man tex dagligen se folk som svetsar med elsvets med ett par solglasögon som enda skydd. Det finns väldigt mycket man kan "förfäras" över i den Thailänska vardagen om öppnar sina ögon och sina sinnen och vågar ta en promenad på kanske udda platser.

Man ser ju inte mycket om man bara går eller tar taxi mellan vattenhålen. :ironi:

Simma lungt :-) //GlobalWalker

himmet

videos

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 39
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • GlobalWalker

    4

  • Kim

    2

  • Swippe

    2

  • Fritz

    2

Mest aktiva i denna tråd

Vet att under min första resa såg jag äldre män gåendes med små barn på Khosan Road och funderade att detta kan ju inte vara sant. Och ju mer man funderade kom man ju fram till att, nä det är det inte. Att män har thai fru och hennes deras barn är ju inte konstigt nånstans. Jag väntar själv barn med min tjej nu.

Att detta finns vet vi ju alla men att det görs öppet, inte en chans.

Tror som någon annan nämnde att detta är ett missförstånd i falang/thai förhållanden.

Link to comment
Dela på andra sajter

GlobalWalker

Jodå Medusa, Swippe och några till jag har sett dom också, har flera kompisar som har thaibarn och som älskar dom över allt annat.

Men har också fått den storyn mig till livs att falanger har snörpt på munnen när pappan och 5 åriga dottern gått hand i hand utan att mamman varit i närheten.

Att säga att det inte finns eller komma med krystade bortförklaringar kommer inte att ta bort problemet.

Barnprostitusion, barnarbete och barnmisshandel finns i Thailand, så även i alla andra länder.

I sydostasien är det lite vanligare och till viss del fortfarande accepterat eller i alla fall ignorerat av lokalbefolkningen.

Precis som tanken att alla flickor som jobbar i baren ibland även jobbar i ryggläge.

Det finns många som absolut inte tror på det. :)

I västvärlden är det ju inte så himla många år sedan som ingen kunde ens tänka tanken att en präst kunde vara pedofil.

Vilket på senare år ha visat sig att snarare att nästan alla präster var pedofiler.

Dom blånekade och trodde/tyckte att de var ju kyrkans män och borde vara höja högt över sådana låga tankar.

Problemet kvarstår och är inte hjälpt av att man blundar för det!

Ändrades av GlobalWalker

Simma lungt :-) //GlobalWalker

himmet

videos

Link to comment
Dela på andra sajter

I västvärlden är det ju inte så himla många år sedan som ingen kunde ens tänka tanken att en präst kunde vara pedofil.

Vilket på senare år ha visat sig att snarare att nästan alla präster var pedofiler.

Dom blånekade och trodde/tyckte att de var ju kyrkans män och borde vara höja högt över sådana låga tankar.

Problemet kvarstår och är inte hjälpt av att man blundar för det!

Alting bör ju i.o.f.s ställas i propotion till verkligheten. Bara för att det förekommer så är det ju felinformation att påstå att det förekommer öppet.

Det är nog av godo att Pedofilin inom kyrkan framkommit till slut. Men jag tror knappast saken skulle varit gynnad om media pekat ut det som om pedofili förekommer öppet i kyrkan. Så man skulle skrämt folk att ö.h.t gå dit, av rädsla för att bli utpekade.

Det måste väl vara bätter att peka ut att det finns men är dolt, vilket ligger närmare sanningen. Så kanske man i slutänden kan få ut nått gott av det hela. Som det är nu är det ju nästan brottsligt att ha kort på barnen på stranden. Och det visat sig vara brottsligt med japanska serier som visar fel saker.

Hur tänkte man där?

Journalister har aldrig utmärkt sig för att vara intelligenta när det kommer till utfrågning.

Jag kommer ihåg när rädda barnen skickade 2 personer att leka leksakspolis i Pattaya för 20 år sedan just för att jaga pedofiler.

Dom fick ju polisen i Pattaya att haffa en svensk man som tydligen då hade sex med en 14 årig kille.

Han betalade borgen och kunde lungt smita hem till Sverige med sitt provisoriska pass från Svenska Ambassaden.

I samband med detta så var dåvarande Justitieministern under Bildts regering på Arlanda för en intervju i radio.

Journalisten ställde frågan klämmkäckt "Kan man inte kontrollera om folk hållt på med pedofili utomlands när dom kommer till Sverige"

Man undrar vilket svar Journalisten förväntat sig från Justitierministern. Men man kan väl knappast tillskriva frågeställaren någon högre intelligens vid detta tillfälle.

Och det är väl som för det mesta med många Journalister. Dom ställer frågor utan eftertanke. Och gör repartage bara för sakens skull.

Sen att det finns dom på forumet som tar fasta på det som Journalister skriver. Och känner sig utpekade är en annan femma. Men det är upp till var och en.

Mvh Janne

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

GlobalWalker

Alting bör ju i.o.f.s ställas i propotion till verkligheten. Bara för att det förekommer så är det ju felinformation att påstå att det förekommer öppet.

Det är nog av godo att Pedofilin inom kyrkan framkommit till slut. Men jag tror knappast saken skulle varit gynnad om media pekat ut det som om pedofili förekommer öppet i kyrkan. Så man skulle skrämt folk att ö.h.t gå dit, av rädsla för att bli utpekade.

Mvh Janne

Självklart skall man ha balans och skriva fakta.

Vi kan ju hålla på att klyva hårstrån i all oändlighet om grader av öppenhet.

Jag påstår inte att själva sexakten pågår öppet på stränder eller i parker.

Jag påstår inte att alla falanger som kommer gående på gatan hållande en liten pojke eller flicka i handen är pedofiler.

Men jag tycker att det är bra att man tycker här, :)

Tag tyckte det var många som tyckte att den nog inte finns någon barnprostitution Thailand.

Jag tycker mig veta att det finns massor med barnprostitution i Thailand och mitt tyckande baserar jag på min observationsförmåga, mitt intresse att studera folk och hur folk interagerar. Jag kan spendera timmar i en hotellobby studera människor som anländer och checkar ut. Om man gör detta några veckor när man ändå läser tidningen eller dricker en kopp te i några veckor så kan man då och då se ensamma gentlemän gå ut och komma tillbaka hållande en en ung pojke i handen och försvinna upp på rummet några timmar, När detta upprepas några dagar senare med en annan ung pojke. Så skulle dt kunna vara en gubbe som älskar att spela dataspel, som håller gitarrlektioner om det inte hade varit för just handhållandet.

Man detta är inte heller fakta, för då skulle jag ha behövt hyra rummet bredvid och försökt att smygfilma, eller lyssna/spela in vad som händer härinne, men det vill jag verkligen inte för det är förmodligen olagligt Även i Thailand.

Jag anar/tror att något "skumt" förekommer. Men att mina misstankar inte är så starka eller att fasan av att anmäla det och upptäcka att mannen i fråga är en släkting eller vän av en stor familj och hjälper pojkarna med lektioner i engelska?

Men om du tror, upphöjt till övertygelse, att det inte finns tror jag att du fel ute.

Jag tror, upphöjt till övertygelse, att det finns och att det sker under våra näsor och att många har förmågan att blunda för det... :nono:

Sen vill jag hälsa och tacka BORN62 för ett välskrivet inlägg som skapade en bra och balanserad debatt här.

Jag avslutar mina tankar i detta ärendet med dessa ord.

Simma lungt :-) //GlobalWalker

himmet

videos

Link to comment
Dela på andra sajter

Men om du tror, upphöjt till övertygelse, att det inte finns tror jag att du fel ute.

Jag tror, upphöjt till övertygelse, att det finns och att det sker under våra näsor och att många har förmågan att blunda för det... :nono:

Du kanske ska ta på dig glasögona och se vad som finns i mitt inlägg istället för att försöka stoppa ord i min mun.

Det finns väl inte nånstans i mitt inlägg där jag påstår att barnprostution inte finns!

Men enligt vissa journalister så förekommer detta helt öppet på stranden. Vilket jag påstår är fel!

Däremot så sker det inte öppet. Men om man likt vad du beskriver om dig själv istället för att vara på stranden sitter och är privatspanare mot dina hotellgrannar så kan ju vad som helst hemskt ha skett i den egna fantasin, eller i verkligheten.

Men så länge du bara misstänker så är det inte fakta.

Men jag kan hålla med dig att din beskrivning av mannen med olika pojkar ser klart suspekt ut.

Men än så länge inte ens i sverige är det brottsligt att se suspekt ut.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Jag har under mina år som boende i Thailand vid 1 (ett!) tillfälle blivit diskret erbjuden ett barn.

Vi var i Jomtien och badade med tjejen och hennes syskon med deras barn. När jag var ute och lekt med några av dem i vattnet kom n¨gra grabbar nära oss. En av dem frågade om jag letade efter unga pojkar. Jag fattade inte första vad han menade men insåg strax efter att dom kanske trodde att jag var intresserad av unga. Jag vart riktigt förnärmad och svarade att "absolut INTE!"

I övrigt har jag aldrig varken sett eller hört om någon som blivit erbjuden barn. Jag tvivalr inte en sekund på att det finns men så öppet som några säger att det förekommer, det har jag svårt att tro.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Att inte vi mera eller mindre professionella turister ser det

kanske inte är det ultimata beviset för att det inte förekommer eller är ett allvarligt problem.

Precis som trådskaparen säger med sin rubrik.

En annan åsikt här.

[size=4]Girls as young as 10-12 years old service men in the sex industry. [/size]

[size=4]Many of the girls typically have sex with ten to fifteen men every day,[/size]

[size=4]and sometimes as many as 20 to 30.[/size]

mvh

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna avart med fittlotsar finns överallt, inte minst i och runt den grekiska övärlden, Sydamerika och självklart Asien allt detta är en världsomspännade företelse. Av de erbjudanden man fick var tydligt små pojkar och flickor utan hår de dyraste medan Pattsofi och väninnorna nästan var gratis. Att pedofileri förekomer i bl.a. Filipinnerna har varit känt så länge jag minns, det är franska mäns paradis, så låter i alla fall ryktet, hur sant det sen är har jag ingen aning om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det finns är väl ingen som förnekar utan det faktum att det syns öppet. Hur svårt är det att förstå? Kan vi inte alla vara ense om detta? Så, vad finns mer då att skriva om?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Att inte vi mera eller mindre professionella turister ser det

kanske inte är det ultimata beviset för att det inte förekommer eller är ett allvarligt problem.

Precis som trådskaparen säger med sin rubrik.

En annan åsikt här.

[size=4]Girls as young as 10-12 years old service men in the sex industry. [/size]

[size=4]Many of the girls typically have sex with ten to fifteen men every day,[/size]

[size=4]and sometimes as many as 20 to 30.[/size]

mvh

Det var längesedan man såg dig! Varit i Thailand? Välkommen tillbaks iaf. :)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Att inte vi mera eller mindre professionella turister ser det

kanske inte är det ultimata beviset för att det inte förekommer eller är ett allvarligt problem.

Precis som trådskaparen säger med sin rubrik.

En annan åsikt här.

[size=4]Girls as young as 10-12 years old service men in the sex industry. [/size]

[size=4]Many of the girls typically have sex with ten to fifteen men every day,[/size]

[size=4]and sometimes as many as 20 to 30.[/size]

mvh

Det var ju en ganska moralskt vriden text från "United Curch of Christ" som egentligen attackerar prostitution i Thailand rent generellt.

Men vad jag hört så stämmer väl iallafall en del detaljer hon nämner ganska så bra.

Hon nämner ju till exempel att de flesta barnprostituerade har sålts av sina (drogberoende) föräldrar eller stulits från invandrargrupperna som står lågt i kurs hos Thailändarna.

Har själv sett en ganska dimmig kvinna gå runt med sin lille son på Khao San som hon antagligen försökt sälja. Min reskamrat då hade vid flera tillfällen under tidigare resor sett samma tjej och samma barn och det var lite för många olika pappor lillkillen satt i knät på för att vara rimligt.

Men det tror jag nog ingen förnekar helt heller. Att tunga drogmissbrukare prioriterar knarket över sina barn ser vi även här i Sverige.

Vi är dock fortfarande en jäkla lång bit från Bodströms observationer. Fast om man gav sig fan på det skulle det nog gå att hitta offer som pedofil i Thailand. Tänker man efter lite så finns det väldigt många oerhört cyniska människor i Thailand som inte viker för något om det finns pengar att tjäna och har absolut noll respekt för andra som kan anses vara av lägre klass.

Vill även minnas att jag på ett ställe som Nana Plaza råkade komma med nån gubbe upp på nån över mera dold våning där det fanns lite yngre tjejer. Inte småbarn då såklart men tjejer under laglig ålder som inte kunde visa sig i de vanliga barerna. Undersökte det inte alls närmre utan var därifrån ganska illa kvickt, Rainbow 3 var gott nog.

Jag är iallafall betydligt bättre på att gissa åldrar hos Thai än Bodström så vill inte vifta bort det som en synvilla.

Tyvärr är det nog fortfarande så att det är en ganska utbredd barnprostitution i Thailand, även om det inte alls syns på ytan som så många påstår.

Någon nämnde Tuk-Tuk och taxichaffisar vilket jag också tror faktiskt kan ordna det mesta de pratar om även om det nog mest handlar om regelrätta blåsningar. En mctaxi chaffis som tar chansen att dra in några tusenbattingar på en rövarhistoria finns det mååååånga av, speciellt i turistområdena. Alla önskningar kan nog uppfyllas på förhand, bara man betalar förskott. Sen är det nog större risk att nämnd chaufför tar pengarna och åker hem till Isaan på semester, eller investerar i en Mia Noi och en platta Samsong och sen tar ledigt tills pengarna är slut än att det faktiskt blir någon pedofil som blir glad.

Skall man vara ärlig så är det nog något som förekommer i alla fattiga länder. Så länge det finns fattiga människor, drogberoende föräldrar och mutbara poliser och politiker eller egentligen endera så kommer det alltid finnas en dold marknad för den som vågar och har råd. Vi ser ju fan samma saker hända hos marginaliserade grupper i Sverige där barn och tonåringar också säljs som sexslavar (visserligen har det väl mest handlat om en speciell befolkningsgrupp, iallafall i det sista).

Link to comment
Dela på andra sajter

GlobalWalker: Tänkte bara förtydliga mig lite.

Jag vet också att det finns men jag menade mest att jag tror många som åker till Thailand / asien kan tänka lite skevt när de ser män gå runt med thai barn. Däremot tar jag inte åt mig något negativt av det du skriver :)

edit: stavfel

Ändrades av medusa3604
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Själva har vi ju en ung släkting inneboende här hos oss, en tjej på 15 år, när vi har varit ute och handlat på marknader och besökt olika platser tillsammans har genst folk uppfattat henne som min flickvän eller mia noi fast jag är 38 år äldre, så folk har onekligen livlig fantasi, en del har t.o.m trott att hon är mor till vårat barn.

Så folk tror nog att dom ser något annat än det som det faktiskt är ofta, det är nog deras egen fantasi och fördommar som spelar dom ett spratt, man ser nog snarare det man vill se eller tror sig se, än undviker att se det man inte vill se..

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Själva har vi ju en ung släkting inneboende här hos oss, en tjej på 15 år, när vi har varit ute och handlat på marknader och besökt olika platser tillsammans har genst folk uppfattat henne som min flickvän eller mia noi fast jag är 38 år äldre, så folk har onekligen livlig fantasi, en del har t.o.m trott att hon är mor till vårat barn.

Så folk tror nog att dom ser något annat än det som det faktiskt är ofta, det är nog deras egen fantasi och fördommar som spelar dom ett spratt, man ser nog snarare det man vill se eller tror sig se, än undviker att se det man inte vill se..

Mvh Isan Lover

Huvudet på spiken!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...