kycklingen Inlagd Januari 6, 2012 Dela Inlagd Januari 6, 2012 Är det inte lättare och billigare att låta SLU tolka via google translate? Samtidigt blir det en god gärning, SLU kommer till LOS. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Januari 6, 2012 Dela Inlagd Januari 6, 2012 Samtidigt blir det en god gärning, SLU kommer till LOS. Mja,det tål ju inte hans knän, så han får väl bli sittandes i Flen eller Molkom eller var han nu håller hus. Hur mår din grållekatt förresten?.Den var väl ganska lika denna: Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kycklingen Inlagd Januari 6, 2012 Dela Inlagd Januari 6, 2012 Tänkte inte på SLU:s knän, men du har rätt då får Kjell spela in hundskallet och se till att SLU får tillgång till det, sen kan SLU sitta hemma och översätta från Thailänskt hundskall till svenskt hundskall, sen översätter han till människospråket. Åh, vilken söt katt du har, ja min och din katt är lika, samma fina utseende. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Januari 7, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Januari 7, 2012 I Saigon fanns knappt någon hund alls.Fanns några kopplade knähundar,inte mycket till mat där, antar jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Januari 8, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Januari 8, 2012 (ändrad) Stärkt av BKK träffen och av mången god öl så flög f-n i mig när jag närmade mig hemmet. För första gången bad jag taxin stanna utanför bommen och jag tog mig promenerande in. Mycket riktigt kom de 2 byrackorna sättandes mot mig vilt skällande men utan att tveka en millisekund sprang jag emot dem vilt vrålande och hytte med armarna. Gissa om det gav effekt..de tvärnitade och sprang iväg i skydd åt andra hållet . Vakten bara log men jag undrar hur många jag väckte i grannskapet,ha,ha ... Min fru fick sig ett gott skratt när jag kom hem...Undrar lite smått om de nu lärt sig att den där tokiga falangen är livsfarlig,ha,ha Kändes förbaskat bra Ändrades Januari 8, 2012 av Kjell Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Januari 8, 2012 Dela Inlagd Januari 8, 2012 Stärkt av BKK träffen och av mången god öl så flög f-n i mig när jag närmade mig hemmet. För första gången bad jag taxin stanna utanför bommen och jag tog mig promenerande in. Mycket riktigt kom de 2 byrackorna sättandes mot mig vilt skällande men utan att tveka en sekund sprang jag emot dem vrålande och hytte med armarna. Gissa om det gav effekt..de tvärnitade och sprang iväg i skydd åt andra hållet . Vakten bara log men jag undrar hur många jag väckte i grannskapet,ha,ha Min fru fick sig ett gott skratt när jag kom hem...Undrar lite smått om de nu lärt sig att den där tokiga falangen är livsfarlig,ha,ha Kändes förbaskat bra Alkohol löser många problem... Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd Januari 8, 2012 Dela Inlagd Januari 8, 2012 Stärkt av BKK träffen och av mången god öl så flög f-n i mig när jag närmade mig hemmet. För första gången bad jag taxin stanna utanför bommen och jag tog mig promenerande in. Mycket riktigt kom de 2 byrackorna sättandes mot mig vilt skällande men utan att tveka en millisekund sprang jag emot dem vrålande och hytte med armarna. Gissa om det gav effekt..de tvärnitade och sprang iväg i skydd åt andra hållet . Vakten bara log men jag undrar hur många jag väckte i grannskapet,ha,ha ... Min fru fick sig ett gott skratt när jag kom hem...Undrar lite smått om de nu lärt sig att den där tokiga falangen är livsfarlig,ha,ha Kändes förbaskat bra Bra att du slapp använda sprayen Nu bör de komma ihåg dig iaf och vara lite avvaktande nästa gång de ser dig Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Januari 8, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Januari 8, 2012 Bra att du slapp använda sprayen Nu bör de komma ihåg dig iaf och vara lite avvaktande nästa gång de ser dig Mvh BBJ Avvaktande räcker inte för mig utan de skall hålla sig undan utan en minsta antydning till närmande eller morrande.Om inte så går jag direkt till angrepp tills de lärt sig läxan,ha,ha Misstänker att hela grannskapet vet vad som hände i natt. Få se om man får några goda leenden på vägen ut idag,ha,ha Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Januari 8, 2012 Dela Inlagd Januari 8, 2012 I Saigon fanns knappt någon hund alls.Fanns några kopplade knähundar,inte mycket till mat där, antar jag. Jag är ju lite trögtänkt ibland men kom på detta efter att vi diskuterade hundproblemet på träffen igår, varför inte se till att några Vietnameser flyttar in i grannskapet-då lär ju hundproblemet lösa sig automatiskt? Bör funka med Kineser från de södra delarna eller Koreaner (Nord eller syd spelar ingen roll) så blir det snart tyst på skällande byrackor... "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Forden34 Inlagd Januari 8, 2012 Dela Inlagd Januari 8, 2012 Jag är ju lite trögtänkt ibland men kom på detta efter att vi diskuterade hundproblemet på träffen igår, varför inte se till att några Vietnameser flyttar in i grannskapet-då lär ju hundproblemet lösa sig automatiskt? Bör funka med Kineser från de södra delarna eller Koreaner (Nord eller syd spelar ingen roll) så blir det snart tyst på skällande byrackor... Funkar bra med folk från Laos åsså För några dagar sedan såg jag en bil med plastbaljor på taket och en gallerförsedd bil å funderade. Frågade kärringen vad det var men förstog inte ett skit men efter några minuter hörde jag ett jävla ylande då 2 st från Las fångade en hund å slängde in i bilen och för det fick en kärring en plastbalja, hon gav bort en streetdog å fick belöning för det (PLASTBALJA) och man blir aldrig förvånad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mekong Inlagd Januari 8, 2012 Dela Inlagd Januari 8, 2012 Stärkt självförtroende på ölflaska funkar tydligen lika bra eller kanske bättre än på sprayburk.! Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Januari 8, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Januari 8, 2012 (ändrad) Stärkt självförtroende på ölflaska funkar tydligen lika bra eller kanske bättre än på sprayburk.! Så sant så! Det har ju gått några dagar som jag inte passerat bommen gående när hundarna varit vakna. Hade väl tänkt att gå ut en sen kväll för att göra upp med gas och racket men frun har avrått mig starkt. Så det hade nog hunnit bli ett uppdämt behov att betala tillbaka som fick mig att ta risken/chansen att mosa dem. Trodde nog de skulle vara tuffare och planen var att ge dem några rejäla sparkar men eftersom de sprang och gömde sig så kom jag av mig och det var kanske lika bra . Ändrades Januari 8, 2012 av Kjell Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Januari 11, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Januari 11, 2012 Vem är nu herre på täppan frågar man sig ödmjukt,he,he Passerade bommen idag och såg hunden på 30 talet m där den låg mellan några bilar. Huga tänkte jag..utan vapen men vad händer...jo.. hunden reser på sig och börjar lomma bort ifrån mig..visserligen i min färdriktning men ändå visar han upp en tydlig signal om underkastelse,ha,ha När jag länger stegen för att hinna ikapp honom så vänder han bort huvudet för inte f-n vågar man titta på en sådan skogstokig falang.Man vet aldrig vad som kan hända.ha,ha Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
McTwist Inlagd Januari 11, 2012 Dela Inlagd Januari 11, 2012 Bra där Kjell. Nu kanske dom lärt sig vem som är top dog in da hood -Forza Gnaget- Östra Övre Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Januari 11, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Januari 11, 2012 Bra där Kjell. Nu kanske dom lärt sig vem som är top dog in da hood Övertygad om det när man såg "leader of the gang" byrackan lämna fältet flyende. Han vågade inte ens ligga kvar mellan bilarna utan tog det säkra för det osäkra och drog sig undan.Nu hann jag upp honom och när jag redan passerat honom så kom jag på att en bild vore passande. Stegade tillbaka och då först vände han blicken mot mig..Lovar att den där fylle attacken satte sig i respekt,ha,ha Min fru fick mig att visa hennes personal hur jag tämjde byrackorna och med ett högt vrålande och viftande rusade jag mot damerna. Stora skratt salvor och jag tror baske mig att frun var stolt över sin modiga farang Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Januari 11, 2012 Dela Inlagd Januari 11, 2012 Spriten löser många problem, haha... Bara nu inte ledarhunden visat sig svag inför flocken, då blir den rejält utmanad snart och då har du en ny motståndare. Då får du ta till flaskan igen.., och visa vem som är "leader of the pack" Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Januari 11, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Januari 11, 2012 Insett att jag bäddade lite när jag lät dem komma för nära första gången.Då stod de bara någon meter från mig med djuriskt otäckt morrande och jag stod bara kvar och blängde tillbaka innan jag insåg slaget förlorat. Det verkar bara finnas han samt en äldre hund som liksom bara hänger på när det handlar om att terra någon. Tror nog att slaget redan är vunnet men skall gå ut där imorgon igen och markera hårt mot dem.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pensionaren Inlagd Januari 11, 2012 Dela Inlagd Januari 11, 2012 amoniak ..sen springer dom och gömmer sig innan du ens har sett dom... mvh pensionaren Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 11, 2012 Dela Inlagd Januari 11, 2012 Titta dom in i ögonen och blinka inte ens förrän dom vänt bort huvudet. Sen har du tagit "befälet" över dom Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Januari 11, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Januari 11, 2012 Titta dom in i ögonen och blinka inte ens förrän dom vänt bort huvudet. Sen har du tagit "befälet" över dom Så vitt jag läst mig till så skall man absolut inte utmana hundar på så sätt. Vilket jag blev varse och det är andra gången på kort tid som jag misslyckas med den taktiken för hundarna ger sig då fasen inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sangwal Inlagd Januari 11, 2012 Dela Inlagd Januari 11, 2012 Titta dom in i ögonen och blinka inte ens förrän dom vänt bort huvudet. Sen har du tagit "befälet" över dom Detta råd skulle jag inte ta... Du kan aldrig haft att göra med hundar.. Rock on! Så gott som oförstörd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 11, 2012 Dela Inlagd Januari 11, 2012 Detta råd skulle jag inte ta... Du kan aldrig haft att göra med hundar.. Rock on! För mig har det tricket funkat varje gång. Funkar på hundar, katter och anställda Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Januari 11, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Januari 11, 2012 För mig har det tricket funkat varje gång. Funkar på hundar, katter och anställda Ok.. det har funkat för mig också men med undantag för hundar som inte begriper bättre,ha,ha Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Januari 11, 2012 Dela Inlagd Januari 11, 2012 (ändrad) För mig har det tricket funkat varje gång. Funkar på hundar, katter och anställda En gathund vet man inte om den är frisk eller sjuk i huvet. Då är det dumt att blänga på den. Då detta signalerar typ ska vi slåss. Om man sen ler mot den så tolkar den detta som ett ytterligare tecken på utmaning. Jag tror faktiskt inte att det är något större problem längre. I.o.m kjells utfall häromkvälen mot gathunden vann han. Genom att hunden avvek så accepterade hunden att han inte är över kjell i rangordning och därmed är den saken utagerad. Då är det bättre för kjell att agera som en ledare och helt enkelt negligera gathunden framöver. Att hunden morrade mot kjell från första början är naturligtvis att hunden ser det som att han inkräktar på hundens territorium. Och måste då fastställa genom att utmana kjell om vem som står högst i rang. Just nu är det kjell. Och det vore väl korkat att utmana hunden igen då? Mvh Janne Ändrades Januari 11, 2012 av janne_h "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 11, 2012 Dela Inlagd Januari 11, 2012 En gathund vet man inte om den är frisk eller sjuk i huvet. Då är det dumt att blänga på den. Då detta signalerar typ ska vi slåss. Om man sen ler mot den så tolkar den detta som ett ytterligare tecken på utmaning. Jag tror faktiskt inte att det är något större problem längre. I.o.m kjells utfall häromkvälen mot gathunden vann han. Genom att hunden avvek så accepterade hunden att han inte är över kjell i rangordning och därmed är den saken utagerad. Då är det bättre för kjell att agera som en ledare och helt enkelt negligera gathunden framöver. Att hunden morrade mot kjell från första början är naturligtvis att hunden ser det som att han inkräktar på hundens territorium. Och måste då fastställa genom att utmana kjell om vem som står högst i rang. Just nu är det kjell. Och det vore väl korkat att utmana hunden igen då? Mvh Janne Utmana en hund man redan tagit befälet över behövs aldrig eftersom den normalt aldrig försöker utmana dig igen om inte något speciellt händer Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu