Jump to content
IGNORERAD

Ilskna hundar...hur stoppar man dem?


Kjell

Recommended Posts

En kompis i Bangkok som fick sin nattsömn förstörd av byrackornas "herre på täppan" fight varje natt gjorde helt enkelt ett gäng köttbullar spetsade med gift och matade hundarna med...sedan var det tyst i soien under nätterna.

Fy fan vad risigt

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 309
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kjell

    73

  • janne_h

    29

  • smilet

    12

  • Tallviking

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Riktigt fina hundar!

Vad är det för ras den svarta? (svårt att se på foto)

Mvh Janne

Tjena!

Den svarte fan är 50/50 Labrador/Rottwieler,snällaste hunden mot alla han känner...barn vuxna.

Fullständigt livsfarlig mot främlingar.

Han köpte vi för 3000Baht som valp.

Schäfern kostade nästan 7000 Baht som valp.

Mina bästa polare 24/7 och då är frugan inräknad :crazy::ironi:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Den svarte fan är 50/50 Labrador/Rottwieler,snällaste hunden mot alla han känner...barn vuxna.

Fullständigt livsfarlig mot främlingar.

Han köpte vi för 3000Baht som valp.

Schäfern kostade nästan 7000 Baht som valp.

Mina bästa polare 24/7 och då är frugan inräknad :crazy::ironi:

Eftersom jag bara haft schäfer i Sverige. Så är frågan angående pälsen. Släpper han mycket underhår emellanåt. Eller är det lite hår som släpper i värmen Då klimatet spelar in kan jag tänka mig?

Man måste väl i.o.f.s i alla fall rykta hunden för att slippa så mycket som möjligt. Men det vore ju kul att höra dina erfarenheter?

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Elpistol, käpp/batong,stenar eller slangbella vore att föredra före spray förstås men sprayen har den fördelen att den tar lite plats.Nu har jag inte provat den mot hund ännu och det kan förstås vara att använda övervåld men skall försöka dosera ut en liten stråle innan de kommer för nära. Intressant att se vilken effekt det får på deras kampvilja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så reagerar hundar på pepparspray, tragiskt att de inte kunde lösa det på ett proffsigare sätt! ( men de var väl också rädda antagligen)

Ändrades av conservator
Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Ja, det där var en obehaglig filmsnutt. Man kan ju önska att det fanns sådana där hundsnaror med teleskop i polisbilarna att tillgå. Hade ju onekligen varit bättre att skjuta hunden först - med facit hand.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det där var en obehaglig filmsnutt. Man kan ju önska att det fanns sådana där hundsnaror med teleskop i polisbilarna att tillgå. Hade ju onekligen varit bättre att skjuta hunden först - med facit hand.

Borde väl ingå i grundutrustningen kan man tycka! (men filmen var ett svar till Kjell hur hundar reagerar på pepparspay och efter man har sett vad man utsätter dem för så kanske man tänker sig för innan man använder sprayen) Måste vara ett absolut nödläge i så fall!

Ändrades av conservator
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Det har varit regel i Sverige att när en hund har anfallit människor så avlivas den, oavsett vad man tycker om det så borde det ske så smärtfritt som möjligt. Nu visade ju inte videon vad som föranledde detta.

Har sett vad en utfallande hund har gjort med barns ansikte så detta är ingen enkel problematik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har varit regel i Sverige att när en hund har anfallit människor så avlivas den, oavsett vad man tycker om det så borde det ske så smärtfritt som möjligt. Nu visade ju inte videon vad som föranledde detta.

Har sett vad en utfallande hund har gjort med barns ansikte så detta är ingen enkel problematik.

Den hade bitit sin ägare vill jag minnas!

Link to comment
Dela på andra sajter

Borde väl ingå i grundutrustningen kan man tycka! (men filmen var ett svar till Kjell hur hundar reagerar på pepparspay och efter man har sett vad man utsätter dem för så kanske man tänker sig för innan man använder sprayen) Måste vara ett absolut nödläge i så fall!

Sprayen skall bara användas i nödvärn det kan jag lova dig! Den sprayen som polisen använde hade en helt annan räckvidd än min ynkliga flaska och säkert ett starkare innehåll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sprayen skall bara användas i nödvärn det kan jag lova dig! Den sprayen som polisen använde hade en helt annan räckvidd än min ynkliga flaska och säkert ett starkare innehåll.

Låter sunt, tänk bara på att vissa hundar är i stort sätt immuna mot smärta och det kan då få motsatt effekt! men jag förstår att man vill ha ngt. skydd i nödvärn om platsen där du ofta går känns otrygg (ättika blandat med vatten att föredra framför pepparspray, men åter igen vissa är immuna mot smärta och obehag)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick prova på det här med vilda hundar i dagarna då vi var uppe i byn i Sa Kaeo.

Det var ett jävla liv rent ut sagt när man gick ut på gatan.

Jag lärde mig snabbt vem det var som bestämde av hundarna, en tik som de andra knappt vågade titta på när hon sade till dem.

Jag tog ett "snack" med henne och sedan var det slutskällt när jag var ute och gick.

När jag gick ut på kvällen för att ta ett bloss så hade jag ganska snart 2-3 hundar som kom och satte sig i närheten.

Att jag sedan gav tiken en macka bakom husknuten ibland gjorde mig än ännu mer populär ledare.

Link to comment
Dela på andra sajter

[size=3][size=4]Hellre en macka än spray, bli polare med flockledaren är säkert det bästa knepet![/size][/size]

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

En förutsättning för att hund och människa ska kunna leva i symbios är att hunden är undergiven människan, finns inga undantag för detta. Ska hunden leda människan.. jo tjena inte i min värld.

De flesta hundar är ju dock trevliga. På bilden en ny kompis som varit med mig många dagar på stranden i Pattaya. Ägaren var helt konfunderat att han alltid skulle vara hos mig och nej han fick inget att äta bara lite positiv uppmärksamhet.

post-7918-0-76178000-1325605591_thumb.jp

post-7918-0-76178000-1325605591_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Elpistol, käpp/batong,stenar eller slangbella vore att föredra före spray förstås men sprayen har den fördelen att den tar lite plats.Nu har jag inte provat den mot hund ännu och det kan förstås vara att använda övervåld men skall försöka dosera ut en liten stråle innan de kommer för nära. Intressant att se vilken effekt det får på deras kampvilja.

Elpistolen tar än mindre plats än en sprayburk. Iaf den modellen vi använde oss av och fördelen är att du garanterat inte behöver bruka den, utan bara demonstrera.

Nu har du fått 2 oberoende tips av folk som praktiserat metoden.

Lycka till i ditt nya hundår.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Elpistolen tar än mindre plats än en sprayburk. Iaf den modellen vi använde oss av och fördelen är att du garanterat inte behöver bruka den, utan bara demonstrera.

Nu har du fått 2 oberoende tips av folk som praktiserat metoden.

Lycka till i ditt nya hundår.

Minns att jag såg elpistoler i butiken men jag var så inställd på gasen att jag aldrig funderade i de banorna. Kan tänka mig att byrackorna tycker det är otrevligt när det sprakar och gnistrar..Igår såg för första gången 3 stora hundar vandra förbi vårt hus och det har såvitt jag vet aldrig hänt att lösa hundar kommit ut på villa området men förmodligen var det någon husägare längre bort som missat hålla dem bakom sin egen grind. Men utrustad med gas(nödvärn) och mygg racket så gick jag ut med vår hund men lyckligtvis så var allt lugna gatan

Link to comment
Dela på andra sajter

Himla liv på områdes hundarna nu,även vår hund blir galen när det springer okända hundar lösa på området. Ser att de har halsband på sig men i övrigt okända. Väckt hela området har de lyckats med allafall. Skall ut med jycken om en stund och kolla in vilka hundar som springer lösa. Lugnet verkar dock ha lagt sig nu...de verkar ha försvunnit in på sin gård eller nåt!

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Vi får ta dit Ceasar Milan. (Mannen som talar med hundar) Det skulle bli ett toppenavsnitt!

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi får ta dit Ceasar Milan. (Mannen som talar med hundar) Det skulle bli ett toppenavsnitt!

Känns som det skulle kunna bli en hel serie om hundarna i Thailand.

För ljugaren är ljugandet en konst men för lögnaren är det ingen konst att ljuga

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är lika bra att den gode Ceasar flyttar hit för gott för här finns det jobb att göra. Det finns väl sisådär 250-300 tusen lösa hundar bara i BKK.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tur att hundarna hemma i byn är snälla mot mig iaf.

För ljugaren är ljugandet en konst men för lögnaren är det ingen konst att ljuga

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom jag bara haft schäfer i Sverige. Så är frågan angående pälsen. Släpper han mycket underhår emellanåt. Eller är det lite hår som släpper i värmen Då klimatet spelar in kan jag tänka mig?

Man måste väl i.o.f.s i alla fall rykta hunden för att slippa så mycket som möjligt. Men det vore ju kul att höra dina erfarenheter?

Mvh Janne

Tjena!

Tyvärr fäller nog schäfrar lika mycket hår här som i Sverige. Borstar honom varje dag. Största problemet är alla fästingar. Frugan ger hundarna en spruta ungefär var tredje månad och det funkar faktiskt. Båda hundarna är hanar och kastrerade vid unga år. Håller sej lugna när lösspringande kåta tikar finns i närheten.

http://www.maipenrai.se/forum/t/15268-blir-av-med-manligheten/

:thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Självproduktionen är hög och enkel, så problemet avtar inte av sig själv.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi får ta dit Ceasar Milan. (Mannen som talar med hundar) Det skulle bli ett toppenavsnitt!

Är det inte lättare och billigare att låta SLU tolka via google translate?

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...