Jump to content
IGNORERAD

Hjälp dotter min med billigt boende i Phuket

borje222

Recommended Posts

Dotter min och hennes pojkvän fick tag på ett par biljetter till Phuket, nu på fredag, med hemresa på julafton för 2pers. 4500kr.

Jag vet att de har det begränsat med pengar att lägga på boende och uppehälle, ( 20 år och ressugen).

Hon bad mig om hjälp , men då det är över tjugo år sedan jag var i Phuket,kan jag inte tillföra något.

Hoppas därför på er. Tacksam för allt, från att de landar i Thai, och under resans gång.

Mvh. borje222

Dela på andra sajter

• Svar 28
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• borje222

5

• dandic

3

• baver999

2

• burrabus

2

Mest aktiva i denna tråd

Scandinaviancorner

hade det hanndlat om Khao lak hade jag kunnat hjälpa dom , men håller mig långt ifrån

Phuket nuför tiden

Dela på andra sajter

Resan går väl till flygplatsen i Phuket.

Dom kan välja nästan vad dom vill. Finns mycket att välja på.

Prova någon av hotell-sidorna på nätet.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Begränsat med pengar då är Guesthouse ett billigare alternativ till hotell.

http://www.patongbeachguesthouses.com/patong_guesthouses.php

Billiga matställen finns det överallt men be dem gå in och hälsa på en svensk kille vid namn Nicke på MaiThaiBar på Soi Eric. Den ligger på Bangla Road och är en av tvärgatorna där kan de få mer nyttiga tips.

Dela på andra sajter

Interplace hotell i Patong beach. Bodde där 2009. 500 bath natten ok standard och rent, lite dålig tvbild, men kanske inte så viktigt...

MVH Fredrik :thumbsup:

Dela på andra sajter

Förstår inte problemet.

Billigt boende i Thailand... är väl det Thailand är känt för...

Vill din dotter pruta,,,kan hon offra en timme på att gå runt och fråga...och inte ta första bästa.

Dela på andra sajter

Skulle åka till Patong och gå runt bland ställena på "bergssidan" av Song Roi Pee road. där finns det nog möklighet att få bästa valuta för sina pengar. Överetableringen på boende i Patong är enorm.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Jag har ett kanonställe till dom. Tror det heter Kata on sea. Ligger när man kommer över puckeln ner mot kata från karon. Sedan till vänster ca 100-200m . Då var det en 7/11 butik. En brant backe upp. Där finns bungar i olika prisklasser. från väldigt billigt och uppåt

Ps på vänster sida av vägen. Sitter bara en liten skylt.

Dela på andra sajter

Jag kan rekommendera Thai Classic House - i Patong. Ordning och reda och mycket fräsht för den prisklassen.

Ligger inte jättenära beachen, men väldigt lungt och säkert kvarter.

Thai Classic House 1 och 2 drivs av Aom, en Thaitjej som bott i Sverige några år.

http://www.thaiclass...=price&Itemid=9

Antar att ungdomarna gillar att parta, och då är det Patong som gäller. Med tanke på tuk-tuk maffians priser i Phuket är det lämpligt att ha gångavstånd, dvs boende i Patong. Både 1an och 2an har gångavstånd till Bangla Road.

/Siamkap

Ändrades av Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Dela på andra sajter

Tackar så hemskt mycket för alla svar!

Vi ska gå igenom lite alternativ i kväll.

Mvh. borje222

Dela på andra sajter

Jag kan rekommendera Thai Classic House - i Patong. Ordning och reda och mycket fräsht för den prisklassen.

Ligger inte jättenära beachen, men väldigt lungt och säkert kvarter.

Thai Classic House 1 och 2 drivs av Aom, en Thaitjej som bott i Sverige några år.

http://www.thaiclass...=price&Itemid=9

Antar att ungdomarna gillar att parta, och då är det Patong som gäller. Med tanke på tuk-tuk maffians priser i Phuket är det lämpligt att ha gångavstånd, dvs boende i Patong. Både 1an och 2an har gångavstånd till Bangla Road.

/Siamkap

De har bokat ett rum, och har lovat att återkomma med bilder/beskrivningar under resans gång.

I den mån jag kan, ska jag försöka förmedla dessa.

Mvh. borje222

Dela på andra sajter

hade det hanndlat om Khao lak hade jag kunnat hjälpa dom , men håller mig långt ifrån

Phuket nuför tiden

De har bokat 2 dagar i Patong, sen hoppas jag de rör på sig, vad har du att erbjuda/ föreslå, (och då glömmer jag bilderna från -72 i Japan) :ironi:

Ge mig ett förslag, resa, boende.

Mvh. borje222

Ändrades av borje222
Dela på andra sajter

Hur fan kan alla tipsa ett ungt par att fixa boende i Patong :ahh:

Absolut värt ett besök men jag tror att ett ungt par kommer ha det trevligare en bit ifrån Patong. Kanske utforska någon ö samt vara på en lite lugnare del av Phuket! Varför inte någon av grann stränderna? Mitt tips är att googla guesthouse på det ställe de kan tänka sig att stanna.

Lycka till!

:offtopic: Har hört rykten att ryska tjejer börjat ta över Patong stämmer det? :offtopic:

Ändrades av baver999
Dela på andra sajter

Ryska tjejer vad har dom att erbjuda mot thaj? Vad jag menar ,är att åker man

till thai så är det inte för att träffa rysskor. Fel eller?

Dela på andra sajter

Ryska tjejer vad har dom att erbjuda mot thaj? Vad jag menar ,är att åker man

till thai så är det inte för att träffa rysskor. Fel eller?

Det var främst den ryska maffian som jag syftade på. Sedan om man gillar ryskor eller thai är upp till var och en.

Jag vet att i Pattaya så finns där mycket ryska tjejer och därmed rysk maffia.

Dela på andra sajter

Enligt mig så har ryssarna börjat att bygga upp ett hat mot faranger som jag ej har kännt förut det är otrevlig stämmning vart de nyrika ryssarna far fram.Nej Thailand är inte som förut.Ryssarna kan semestra i sibirien enligt mig

Dela på andra sajter

Enligt mig så har ryssarna börjat att bygga upp ett hat mot faranger som jag ej har kännt förut det är otrevlig stämmning vart de nyrika ryssarna far fram.Nej Thailand är inte som förut.Ryssarna kan semestra i sibirien enligt mig

Ja den där Michael Gorbatjov ställde till med mycket jäkelskap.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

Många burdusa ryssar har man stött på i Pattaya.

Har även blivit hotad med stryk av en ryss, av en anledning jag inte vet.

Samtidigt är jag lite kluven.

Har stött på riktigt trevliga ryssar också ett par gånger.

År 2007, på samma hotell bodde en ryss som var i Pattaya för första gången.

Vi språkades vid i poolen en dag och han bjöd på vodka,

han frågade om det gick för sig att han följde med mig ut på kvällen för lite dryckesgemenskap och guidning.

Och så gjorde vi, trots att jag var minst sagt skeptisk från början.

Denne STORE man var så otroligt generös, trevlig, sympatisk och rolig att jag skämdes över vad jag tänkte från början.

Vi umgicks dagar o kvällar i 5-6 dagar.

Öl drack han inte, alltid ett glas vodka och ett glas apelsinjuice bredvid.

Jag är av åsikten att man delar på barnotor, men om jag skulle få betala var jag tvungen att göra det i smyg.

Det är den absolut trevligaste bekantskapen jag fått med andra utlänningar i Thailand.

mvh

Dela på andra sajter

Du har stött på en trevlig ryss jag har stött på tusen otrevliga så behåll han som var trevlig och skicka hem de övriga till sibirien.ps det var 07 så han kanske har åkt hem så nu är bara de otrevliga kvar. NASTAROVJA SIBISRSK :17:

Dela på andra sajter

Måste hålla med burrabus. Efter 15 resor till Thailand,mestadels till Pattaya. Så har jag aldrig träffat en trevlig ryss eller ryska. De håller faan på att ta över hela Pattaya.

Så sparka Hela högen till Sibirien... Tack för mig

Dela på andra sajter

Fördelen med ryssarna är att dom oftast vill vara bland de sina.Då slipper man dom i flock. Annars är min uppfattning att många av dom inte lärt sig vanligt hyfs

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...