Jump to content
IGNORERAD

Internet i mobilen


Kung Otto

Recommended Posts

Morn. Åker till Samui på söndag,och brukar alltid ta med datorn.Nu följer endast min Galaxy s2 med.Så frågan vilket sim ska jag köpa för att ringa lite surfa på nätet lite mer?Bästa köp?

Ha de

Link to comment
Dela på andra sajter

vet inte vad som är bästa köp, men jag använder Happy när jag är i Thailand. Fungerar bra överallt där jag varit. Finns lite olika betalningsmodeller, men jag bara köpt kontantkort, vilket räcker bra för mig. Har även använt telefonen för att koppla upp mig med datorn när jag varit ute på landsbygden utan problem.

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar köra 1-2-call-AIS och fyller på med en månads obegränsad surf för 900 baht har jag för mig

Ger Edge/GSM surf. 3G finns inte i mitt område ännu

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Happy kostar 399:- månad, har också bra erfarenheter av dem, det var rätt krångligt att aktivera men kundtjänsten fixade det . skulle det finnas en 3G mast där du befinner dig så är det ju roligare, men då måste du ju ha rätt sorts telefon dvs en Thai eller US version..

http://www.happy.co.id=368&lang=en#

Ändrades av islander
Link to comment
Dela på andra sajter

jag kör 1-2-call. Fyller på internet surf en gång i månaden 50 timmar, kostar 350 baht har jag för mej.

funkar bra när man inte har wifi i närheten, men det finns ju överallt nu. iaf på turistorerna.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Nu är det ju så att alla bolag har Edge/2G i hela Thailand, Och det går att köpa i Mb paket (2G och 3G), Timpaket (2G) och obegränsat (som oftast gäller obegränsat antal timmar i 2G eller en mängd Mb i 3G). Och här är nog bolagen ganska lika på pris.

Sedan har bolagen börjat bygga ut 3G lite här och var. Och detta är ju absolut att föredra om det finns på den plats du skall resa.

Vad som gäller just Samui vet jag inte men kanske någon kan svara på detta istället.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

[size=3]Har du 12cal kan du fylla på timmar med. efter # = sänd[/size]

[size=3]*138*0331*869575# Ger 3 timmar, kostar 30 Bath

*138*0332*869575# Ger 6 timmar, kostar 50 Bath

*138*0333*869575# Ger 20 timmar, kostar 100 Bath

*138*0336*869575# Ger 50 timmar, kostar 200 Bath[/size]

[size=3]OBS! priserna kanske inte stämma till 100% men + någon Bating kanske[/size]

[size=3]*121# Kolla samtals saldo[/size][size=5] [/size]

[size=3]*139# Kolla surf saldo[/size]

12cal är bra att ringa med Dtac bättre internet sa en Thai vän till mig nu när jag var i Pattaya.

Mvh-Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Happy kostar 399:- månad, har också bra erfarenheter av dem, det var rätt krångligt att aktivera men kundtjänsten fixade det . skulle det finnas en 3G mast där du befinner dig så är det ju roligare, men då måste du ju ha rätt sorts telefon dvs en Thai eller US version..

http://www.happy.co.id=368&lang=en#

jag har för ett par månader sen köpt en Sony-Ericsson Neo i sverige.

Menar du att den inte funkar att surfa med i Thailand?

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

[size=3]Har du 12cal kan du fylla på timmar med. efter # = sänd[/size]

[size=3]*138*0331*869575# Ger 3 timmar, kostar 30 Bath

*138*0332*869575# Ger 6 timmar, kostar 50 Bath

*138*0333*869575# Ger 20 timmar, kostar 100 Bath

*138*0336*869575# Ger 50 timmar, kostar 200 Bath[/size]

[size=3]OBS! priserna kanske inte stämma till 100% men + någon Bating kanske[/size]

[size=3]*121# Kolla samtals saldo[/size][size=5] [/size]

[size=3]*139# Kolla surf saldo[/size]

12cal är bra att ringa med Dtac bättre internet sa en Thai vän till mig nu när jag var i Pattaya.

Mvh-Plätt

Har haft Dtac till datorn funka bra i Surin och på Phuket,men det är några år sen.Precis som hemma är full täckning/tillgänlighet=snabbt olika så jag vet inte vad som är bäst på Samui,priset kvittar,snabbhet=No1.Alla är billiga men jag vill ju surfa på Mpr mm,lägga upp bilder som man gör hemma fast med den fantasiska samsung fönen,tycker jag i allafall.

Ha de

Ps Någon i Lamai i dec?

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har för ett par månader sen köpt en Sony-Ericsson Neo i sverige.

Vanlig "GSM" är inga problem, 3G beror på vilka frekvenser operatören använder jag har inte koll på vad som hänt sedan förra Vintern men tidigare körde en del operatörer på "konstiga" frekvenser tex 900 Mhz.

Du får googla lite om du tänker testa 3G..

Link to comment
Dela på andra sajter

Har haft Dtac till datorn funka bra i Surin och på Phuket,men det är några år sen.Precis som hemma är full täckning/tillgänlighet=snabbt olika så jag vet inte vad som är bäst på Samui,priset kvittar,snabbhet=No1.Alla är billiga men jag vill ju surfa på Mpr mm,lägga upp bilder som man gör hemma fast med den fantasiska samsung fönen,tycker jag i allafall.

Ha de

Ps Någon i Lamai i dec?

Jag ska själv byta till Dtac när jag kommer till Thailand i mars pga. bättre internet

Han kör med Samsung Galax II och Dtac vidieo samtal med skype till Europa no problem.

Jag har Sony Vivaz och 12cal kolla sidor på internet går trökt fast vi satt vid samma bord det var för 3 veckor sen

Han sa Dtac har bättre utbygtt nät med mera 3G.

Mvh.Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Då får det bli Dtac,fast de har samma logga som telenor

Dtac ägs väl av Telenor, därav loggan gissar jag :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Dtac ägs väl av Telenor, därav loggan gissar jag :)

Jag har läst på MPR att Thaksin ligger bakom den loggan , så akta er ;)

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

[size=3]Har du 12cal kan du fylla på timmar med. efter # = sänd[/size]

[size=3]*138*0331*869575# Ger 3 timmar, kostar 30 Bath

*138*0332*869575# Ger 6 timmar, kostar 50 Bath

*138*0333*869575# Ger 20 timmar, kostar 100 Bath

*138*0336*869575# Ger 50 timmar, kostar 200 Bath[/size]

[size=3]OBS! priserna kanske inte stämma till 100% men + någon Bating kanske[/size]

[size=3]*121# Kolla samtals saldo[/size][size=5] [/size]

[size=3]*139# Kolla surf saldo[/size]

12cal är bra att ringa med Dtac bättre internet sa en Thai vän till mig nu när jag var i Pattaya.

Mvh-Plätt

Nackdelen med att lägga in timmar i en mobil är ju att man måste styra när det skall vara på eller av. Om man nu inte lagt på så mycket så det räcker när man inte har wifitäckning.

Därför föredrar jag att ladda in ett antal MB istället.

Det gör man med *133*xx# där

xx=20 för 75MB och 99 thb, 21 för 150MB och 150THB, 22 för 1 GB och 350 thb, 23 för 2GB och 550thb, 24 för 3GB och 799thb och till sist 25 för 5GB och 899 thb

Mer info på

http://www.ais.co.th/mobileinternet/internet-package/

Själv kör jag 150MB varianten och det räcker bra för det som min telefon ligger och kollar automatiskt + det jag kör utanför mina wifi zoner (hemma och ett antal vänner).

Sedan fungerar ju 3G här i Hua Hin bra mot min gamla HTC Wildfire classic.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Nackdelen med att lägga in timmar i en mobil är ju att man måste styra när det skall vara på eller av. Om man nu inte lagt på så mycket så det räcker när man inte har wifitäckning.

Därför föredrar jag att ladda in ett antal MB istället.

Det gör man med *133*xx# där

xx=20 för 75MB och 99 thb, 21 för 150MB och 150THB, 22 för 1 GB och 350 thb, 23 för 2GB och 550thb, 24 för 3GB och 799thb och till sist 25 för 5GB och 899 thb

Mer info på

http://www.ais.co.th...ternet-package/

Själv kör jag 150MB varianten och det räcker bra för det som min telefon ligger och kollar automatiskt + det jag kör utanför mina wifi zoner (hemma och ett antal vänner).

Sedan fungerar ju 3G här i Hua Hin bra mot min gamla HTC Wildfire classic.

hf

Tack för denna info. behöver inte den själv pga. är inte ute mycket på internet via mobilen,men min Thai dotter behöver detta med mb iställe för timmar pga. chatar på Facebook hela tiden.

Tack å Mvh

Plätt

:thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nackdelen med att lägga in timmar i en mobil är ju att man måste styra när det skall vara på eller av. Om man nu inte lagt på så mycket så det räcker när man inte har wifitäckning.

Därför föredrar jag att ladda in ett antal MB istället.

Det gör man med *133*xx# där

xx=20 för 75MB och 99 thb, 21 för 150MB och 150THB, 22 för 1 GB och 350 thb, 23 för 2GB och 550thb, 24 för 3GB och 799thb och till sist 25 för 5GB och 899 thb

Mer info på

http://www.ais.co.th...ternet-package/

Själv kör jag 150MB varianten och det räcker bra för det som min telefon ligger och kollar automatiskt + det jag kör utanför mina wifi zoner (hemma och ett antal vänner).

Sedan fungerar ju 3G här i Hua Hin bra mot min gamla HTC Wildfire classic.

hf

Det där låter kanon jag trodde det bara gick att köpa tid. Mitt one2call simkort är ca 5 år gammalt. Jag antar att jag måste byta simkort för att få 3G då. Skulle dessutom behöva byta till ett mickrosim

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Inaktiv Medlem

Du ska normalt inte behöva göra någonting utom möjligen att acceptera konfigureringsmeddelanden som du får via SMS från operatören. Behöver telefonen ställas in manuellt är det bäst att du tar hjälp av någon som säljer det aktuella kortet och knappar på telefoner hela dagarna. I princip så går man in på Trådlöst och Nätverk, Mobila Nätverk och aktiverar Operatör och Åtkomstpunkt men det bör fixa sig automatiskt. Du behöver förstås aktivera Datatrafik.

Ändrades av r1000
Link to comment
Dela på andra sajter

Ringde 1175, måste konfigurereas manuellt, viktigt vilken prisplan man har (tid el datamängd), för packad nu tar det imorron

tack r1000 (bmw?) för snabbt och konscist svar

Lelle

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...