edvardpop Inlagd April 25, 2023 Dela Inlagd April 25, 2023 96 blev han visst, Belafonte. "Hava Nagila" var en av de första låtarna som jag minns man hörde som barn. En medryckande judisk folksång som man försökte sjunga med i vilket kanske inte var så lätt med tanke på att den var på hebreiska. Rip "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 25, 2023 Dela Inlagd April 25, 2023 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd April 25, 2023 Dela Inlagd April 25, 2023 Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd April 25, 2023 Dela Inlagd April 25, 2023 Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 30, 2023 Dela Inlagd April 30, 2023 Kul video med en del goa gubbar “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd April 30, 2023 Dela Inlagd April 30, 2023 33 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Kul video med en del goa gubbar Kul vettefaan men bra. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 30, 2023 Dela Inlagd April 30, 2023 3 timmar sedan, skrev Odin: Kul vettefaan men bra. Titta först och kommetera sedan “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Maj 1, 2023 Dela Inlagd Maj 1, 2023 (ändrad) Såg att Pugh Rogefelt somnat in..RIP Ändrades Maj 1, 2023 av Mr Ning Ning Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohanR Inlagd Maj 1, 2023 Dela Inlagd Maj 1, 2023 Lyssnar igenom några Pugh-låtar nu på förmiddagen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Maj 1, 2023 Dela Inlagd Maj 1, 2023 Rip Pugh "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Maj 1, 2023 Dela Inlagd Maj 1, 2023 (ändrad) Lyssnat en del på Pugh idag. "Fasta klippa" som gavs ut så sent som i fjol kom att bli det sista musikaliska livstecknet från honom. Ett väldigt fint och värdigt avslut på hans musikaliska karriär får man säga. Stora klippa, öppna dig Låt mig bli en del av dig Låt din källa och ditt blod Strömma samman till en flod Bär mig skuldlös, ren och fri Bort från vredens raseri Dina händers öppna sår Lindrar sorgens salta tår Utan kläder, skydd och vård Hjälplös söker jag din nåd All min strävan inget är Mot den den frälsning som du bär I mitt sista andetag Mina drömmar ser en dag När jag går en okänd stig Vill du trösta mig bredvid? Fasta klippa, öppna dig Låt mig få en plats i dig Ändrades Maj 1, 2023 av edvardpop "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Maj 2, 2023 Dela Inlagd Maj 2, 2023 Ny singel från The Hives. I sommar släpper dem sitt första album på elva(!) år. "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 3, 2023 Dela Inlagd Maj 3, 2023 🤔 🙂 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 3, 2023 Dela Inlagd Maj 3, 2023 Fård mig att tänka på dom här! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Maj 6, 2023 Dela Inlagd Maj 6, 2023 (ändrad) Luleås stolthet Mattias Alkberg(eller om det är som det där ordspråket lyder att ingen blir profet i sin egen hemstad). Musiker och poet som antagligen är en av de intressantare artisterna här i landet. Söndagsintervjun i p1 https://sverigesradio.se/avsnitt/mattias-alkberg-punkare-med-ratt-att-finnas-till En enda dag borde kunna sluta bra Borde det bli du och jag Borde kunna handla om nåt annat än de andra svinen De som vill att vi ska vara förlorade på öppet hav Fast i buken på en val, en metaforisk val, men Det kommer inte hända, nej aldrig vind i seglen, nej Aldrig att det slutar bra för dig och mig och de som är som vi är och de som är som dig och mig De som försvann ställda mot de där som vann De ställer dem emot varann Men det finns nån annanstans, en plats på andra sidan livet Ingenting kan tas för givet Ja, jag kallar havet livet Ja, jag kallar livet havet, allt som sagts och skrivits Ändrades Maj 6, 2023 av edvardpop "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thaiger Inlagd Maj 8, 2023 Dela Inlagd Maj 8, 2023 Det italienska månskenet är definitivt ingen dagslända. Häftig "låt" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Maj 9, 2023 Dela Inlagd Maj 9, 2023 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oskarudon Inlagd Maj 9, 2023 Dela Inlagd Maj 9, 2023 6 minuter sedan, skrev Enis: Nä föredrar den andra versionen.. Never forget: Robots will kill you. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 12, 2023 Dela Inlagd Maj 12, 2023 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 12, 2023 Dela Inlagd Maj 12, 2023 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Maj 13, 2023 Dela Inlagd Maj 13, 2023 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Maj 15, 2023 Dela Inlagd Maj 15, 2023 Den här kanske kunde funka i tjejbarerna i Thailand 😉 "Lie back and think of England" ska tydligen vara ett råd som ges till någon som har eller kommer att ha oönskat sexuellt umgänge." Det var en av de sista låtarna Burt Bacharach komponerade(tillsammans med Elvis Costello) innan han gick bort tidigare i år. Väldigt fin låt som Burt sjunger med sin lite säregna röst. "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drik Inlagd Maj 16, 2023 Dela Inlagd Maj 16, 2023 En grym Iron Maiden cover av Ghost! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Maj 20, 2023 Dela Inlagd Maj 20, 2023 Lördag kväll. Äter brända popcorn och lyssnar på Vinyl Weekender på Radio 6 Music med Iggy Pop som bl a spelar Tom Waits. Mysfaktorn är hög... "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu