MaiChai Inlagd Augusti 19, 2021 Dela Inlagd Augusti 19, 2021 Det fjärde bästa bandet från Lund... "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Augusti 20, 2021 Dela Inlagd Augusti 20, 2021 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 22, 2021 Dela Inlagd Augusti 22, 2021 Andrejs har fått konkurrens! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 22, 2021 Dela Inlagd Augusti 22, 2021 RIP Don Everly från Everly Brothers! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 22, 2021 Dela Inlagd Augusti 22, 2021 Vem har inte hört denna? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Augusti 22, 2021 Dela Inlagd Augusti 22, 2021 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 24, 2021 Dela Inlagd Augusti 24, 2021 Här lite Hip Hop! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 24, 2021 Dela Inlagd Augusti 24, 2021 Rolling Stones trummis är klar med sitt jordeliv! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Augusti 24, 2021 Dela Inlagd Augusti 24, 2021 Och tragiskt nog....... https://www.tvovermind.com/the-reason-why-phil-collins-can-no-longer-play-the-drums/ 😔 ...."His ability to play the drums and the piano weren’t the only thing that was affected, though. He also struggles to sign his signature and don’t other things that require him to use his hands. Collins eventually fell into a state of depression and admitted he had thoughts of suicide. During an interview with Rolling Stone he said, “I wouldn’t blow my head off. I’d overdose or do something that didn’t hurt. But I wouldn’t do that to the children. A comedian who committed suicide in the Sixties left a note saying, ‘Too many things went wrong too often.’ I often think about that.” Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Augusti 24, 2021 Dela Inlagd Augusti 24, 2021 En gammal Russ Ballard klassiker! "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Augusti 24, 2021 Dela Inlagd Augusti 24, 2021 Släng dig i väggen Uggla. det här är originalet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Augusti 27, 2021 Dela Inlagd Augusti 27, 2021 Fredag afton. Innan matlagningen lite musik. Olle Adolfsson (han dog 2004, 69 år gammal) Han ligger begravd i Lund. Sicken låtskrivare. Fina låtar, mycket man känner igen. Vilka härliga texter.... Nu lyser ängarna av sommarns alla blommor Nu surrar bin och fåglar sjunger överallt Nu stryker vinden genom trädens höga kronor Men i min trädgård är det visset, mörkt och kallt Här är det risigt och förvuxet, fult och snårigt Och lika hopplöst trist och grått som i mitt bröst Därute doftar det av sommarns alla dofter Där är det sommar men här inne är det höst Jag levde lycklig här med dig och mina katter Ett liv i synd och utan omsorg att bli frälst Försonad med min karaktär, för jag har aldrig Förmått att säga nej till någonting som helst Och aldrig nekat mig det ena eller andra Och levat livet tills jag krossades en dag Det börja med att du bedrog mig med en annan En som du sa var mycket finare än jag Vårt gräl tog veckor, ropen blandades med gråten Och jag blev grundligt jämförd med din fina vän Tills du bekände att han givit dig på båten Då blev det dödstyst här i trädgården igen Ifrån den stunden var den mannen dubbelt hatad Han hade lekt med dig, med oss ett litet slag Och jag, jag kände det som även jag var ratad Jag ville slåss och gick mot mitt livs nederlag Jag hade hammaren beredd under kavajen När han kom ut i sidenscarf och sa: "God dag! Kom in och slå dig ner en stund så får vi prata" Jag bara stammade, nu minns jag inte vad Och jag blev bjuden på konjak och på cigarrer Och kunde inte få mig till att säga nej Och när vi skildes var vi bästisar och bundis Och jag tog saker som du glömt med hem till dig Jag går omkring i mitt pompeji, bland ruiner Jag traskar runt i resterna utav vårt liv Men du skall aldrig ge mig pikar om sekiner Och aldrig skall du bli en annans tidsfördriv Nej, åt det gamla skall vi binda vackra kransar Och ta vårt liv och mina katter som de är Och trots all kärleksbrist och trasighet och fransar Dig skall jag älska livet ut, dig har jag kär Oj! Ledsen! Var jag för gammal nu....?! 😏 Då så - då kör vi lite för de yngre läsarna/lyssnarna ..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Augusti 27, 2021 Dela Inlagd Augusti 27, 2021 Tinnitus i C dur....😏. Blir lite enformigt i längden. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Augusti 28, 2021 Dela Inlagd Augusti 28, 2021 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Augusti 30, 2021 Dela Inlagd Augusti 30, 2021 (ändrad) Trist. En legend inom reggae och dub genren lämnade in igår. Rip Glad att jag fick se Lee Perry uppträda en gång i alla fall och 85 bast är bra mycket mer än många av hans kollegor fått pga skilda orsaker. Mord och cancer tex. Detta trots att det... ...säkert blev ett och annat bloss genom åren😉 Ändrades Augusti 30, 2021 av edvardpop "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd September 1, 2021 Dela Inlagd September 1, 2021 Thunderstruck, lite AC/DC "Covers" Blev extremt förvånad då jag aldrig sett eller hört "2CELLOS" förut, imponerande, och inte bara Thunderstruck! Vad jag sökte var finnarna nedan, också bra, men 2CELLOS, vad säger man? WoW? Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd September 3, 2021 Dela Inlagd September 3, 2021 Lite skön poesi från reggae-artisten/poeten Linton Kwesi Johnson... w'en mi jus' come to Landan toun mi use to work pan di andahgroun but workin' pan di andahgroun y'u don't get fi know your way aroun' Inglan is a bitch dere's no escapin it Inglan is a bitch dere's no runnin' whey fram it mi get a lickle jab in a big 'otell an' aftah a while, mi woz doin' quite well dem staat mi aaf as a dish-washah but w'en mi tek a stack, mi noh tun clackwatchah! Inglan is a bitch dere's no escapin it Inglan is a bitch noh baddah try fi hide fram it w'en em gi'you di lickle wage packit fus dem rab it wid dem big tax rackit y'u haffi struggle fi meek en's meet an' w'en y'u goh a y'u bed y'u jus' cant sleep Inglan is a bitch dere's no escapin it Inglan is a bitch fi true a noh lie mi a tell, a true mi use to work dig ditch w'en it cowl noh bitch mi did strang like a mule, but, bwoy, mi did fool den awftah a while mi jus' stap dhu ovahtime den aftah a while mi jus' phu dung mi tool Inglan is a bitch dere's no escapin it Inglan is a bitch y'u haffi know how fi suvvive in it well mi dhu day wok an' mi duh nite wok mi duh clean wok an' mi duh dutty wok dem seh dat black man is very lazy but it y'u si mi wok y'u woulda sey mi crazy Inglan is a bitch dere's no escapin it Inglan is a bitch y'u bettah face up to it dem have a lickle facktri up inna Brackly inna disya facktri all dem dhu is pack crackry fi di laas fifteen years dem get mi laybah now awftah fiteen years mi fall out a fayvah Inglan is a bitch dere's no escapin it Inglan is a bitch dere's no runnin' whey fram it mi know dem have work, work in abundant yet still, dem mek mi redundant now, at fifty-five mi gettin' quite ol' yet still, dem sen' mi fi goh draw dole Inglan is a bitch dere's no escapin it Inglan is a bitch is whey wi a goh dhu 'bout it? "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThaiTommy Inlagd September 3, 2021 Dela Inlagd September 3, 2021 Alvin Lee the Bluest blues Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd September 9, 2021 Dela Inlagd September 9, 2021 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd September 9, 2021 Dela Inlagd September 9, 2021 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd September 10, 2021 Dela Inlagd September 10, 2021 See you on stage again in 2 weeks my friend! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd September 10, 2021 Dela Inlagd September 10, 2021 Den här var ju rätt bra! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oskarudon Inlagd September 10, 2021 Dela Inlagd September 10, 2021 Va roligt det är lyssna på lite "utrikisk" musik utanför filterbubblan har du några fler länkar @Enis? Never forget: Robots will kill you. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd September 10, 2021 Dela Inlagd September 10, 2021 Sam Cooke - What A Wonderful World Från exempelvis "Good morning Vietnam" Säkert känner du till fler filmer där låter förekommer........ 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd September 11, 2021 Dela Inlagd September 11, 2021 Green Day spelar Kiss, nästan som ett Kinderägg! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu