Nicholas Inlagd Februari 9, 2021 Dela Inlagd Februari 9, 2021 Den här plattan håller än. En gammal favorit. Passande högtalar-profil, Pioneer HPM-60 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drivern Inlagd Februari 9, 2021 Dela Inlagd Februari 9, 2021 (ändrad) https://youtu.be/3M_tUoCOWAs Ploogen i sitt esse ! Ändrades Februari 9, 2021 av Drivern Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Februari 10, 2021 Dela Inlagd Februari 10, 2021 Nä nu kör vi riktig hård rock! Från Grekland! Men i mitten på videon så drar dom på riktigt bra! Väder mannen från SVT år åxå med! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Februari 10, 2021 Dela Inlagd Februari 10, 2021 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Februari 11, 2021 Dela Inlagd Februari 11, 2021 Läste i blaskan idag att musik som vi lyssnade på när vi var tonåringar.....är låtar vi ofta återvänder till som vuxna. https://www.dn.se/kultur/har-ar-latarna-som-praglat-dig-mest-eller/ ( Länken kräver dock medlemskap, kanske någon medlem kan publicera artikeln) Kanske därför jag återvänder till Aphaville, Eurythmics, Sade å Queen....och så vidare. Misstänker att det finns ärade medlemmar som således lyssnar på Glen Miller, Sinatra, Billie Holiday, Andrew Sisters å de andra...... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Februari 12, 2021 Dela Inlagd Februari 12, 2021 Från första skivan jag köpte med Nick Cave. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Februari 12, 2021 Dela Inlagd Februari 12, 2021 The Saints som någon skrev om tidigare fanatiska Chris Bailey, har för han spelade i "Punksvall" 85 - 86 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Februari 12, 2021 Dela Inlagd Februari 12, 2021 Var vist för i Sverige för några år sedan missa det. Såg dock Richard Lloyd på Pipeline för en massa år sedan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Februari 12, 2021 Dela Inlagd Februari 12, 2021 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Februari 12, 2021 Dela Inlagd Februari 12, 2021 (ändrad) On 2021-02-11 at 17:59, skrev Naam kaeng: Läste i blaskan idag att musik som vi lyssnade på när vi var tonåringar.....är låtar vi ofta återvänder till som vuxna. https://www.dn.se/kultur/har-ar-latarna-som-praglat-dig-mest-eller/ ( Länken kräver dock medlemskap, kanske någon medlem kan publicera artikeln) Kanske därför jag återvänder till Aphaville, Eurythmics, Sade å Queen....och så vidare. Misstänker att det finns ärade medlemmar som således lyssnar på Glen Miller, Sinatra, Billie Holiday, Andrew Sisters å de andra...... Verkar inte vara nån här som läser DN... Hade gärna läst artikeln. Tror iof sig inte jag tillhör nämnda kategori. Visst återvänder jag så klart till låtar som lyssnades på vid 14 men tror inte det än nån större skillnad vad det gäller den musik som upptäcktes då mot den som uppskattades vid tex 25 eller 40. Tycker det är roligare att leta upp ny musik(även om jag är sämre på det nu än under tex 90-talet då Tidningen Pop var en stor inspirationskälla) än slavisk hålla fast vid något man gillade i tonåren. Av de låtar som sparats på Spotify sedan 2012 är majoriteten vid tidpunkten relativt färska sådana som snappats upp efter div tips främst från musikjournalister som tex Andres Lokko, Fredrik Strage, Lars Nylin, Patrik Forshage och Stefan Malmqvist samt en och annan musiker eller vänkontakt på fb med liknande smak. Brukar även kolla upp Nöjesguidens och Gaffas årssammanfattningar. Ibland dyker det slumpvis även upp intressanta prylar på Spotify och Youtube som tidigare missats. Eller så har man sett nån musikdokumentär på svt play tex som gett mersmak. Jag lägger antagligen ner alldeles för mycket av min vakna tid på att lyssna på musik för att klara av att endast lyssna på musik från några enstaka genrer eller årtal. Ska jag ändå försöka erinra mig några låtar som säkert gick varma när jag var 14(alla är inte från 81) och gärna lyssnas på nu så här 40 år senare skulle det kunna bli dessa... ...fast en dag som denna då Hederos & Hellberg(som visserligen inte är några nykomlingar) med förflutet i bla Nymphet Noodlers, Soundtrack of our lives och Nationalteatern kommer ut med en ny platta, den första på 18 år, går förstås den före. Frida Hyvönen och Christian Kjellvander hjälper till med sång på inledningsspåret och resultatet är alldeles förtjusande❤️ Ändrades Februari 12, 2021 av edvardpop "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Februari 12, 2021 Dela Inlagd Februari 12, 2021 All along the watchtower... "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Februari 13, 2021 Dela Inlagd Februari 13, 2021 No copy! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Februari 13, 2021 Dela Inlagd Februari 13, 2021 7 minuter sedan, skrev Risifrutti: No copy! Skön lirare det där! Såg han på Kåren i Göteborg runt millennieskiftet nån gång pyntad med cdskivor... "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Februari 13, 2021 Dela Inlagd Februari 13, 2021 Han är bra den där Gordon Sumner! Blir 70 bast detta år. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Februari 13, 2021 Dela Inlagd Februari 13, 2021 Jag och min far. Original-tappning. Cirkeln ska slutas, det har jag kvar Vi ska enas i jorden jag och min far. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Februari 13, 2021 Dela Inlagd Februari 13, 2021 Någon som kommer ihåg? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Februari 13, 2021 Dela Inlagd Februari 13, 2021 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Februari 14, 2021 Dela Inlagd Februari 14, 2021 Av nån anledning dyker den här låten ofta upp i medvetandet just denna dag. Det är nog fö den enda jag hört med detta band🤔 "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nakhon Inlagd Februari 15, 2021 Dela Inlagd Februari 15, 2021 https://music.youtube.com/watch?v=zkUJz0av808&feature=share Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nakhon Inlagd Februari 15, 2021 Dela Inlagd Februari 15, 2021 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Februari 15, 2021 Dela Inlagd Februari 15, 2021 Lite klassisk motown, papa was a rolling stone... "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Februari 15, 2021 Dela Inlagd Februari 15, 2021 Fattar inte hur jag kunde missa att lyssna på de här muntergökarna igår😏 "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nakhon Inlagd Februari 15, 2021 Dela Inlagd Februari 15, 2021 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Februari 15, 2021 Dela Inlagd Februari 15, 2021 ... missade även att lyssna på denna låt med Thåström igår vilket iof sig inte var så märkligt eftersom jag ännu inte hört den då😏 I kvarteren bakom stationen Jag frågade poeterna som satt där på rad De bara glodde kaninögda rakt fram Till slut, till slut sa de, va kan vi om sånt? Kärlek är för dom, dom som har tur Kärlek är för dom, dom som har tur Kärlek är för dom, Kärlek är för dom, va kan vi om sånt? "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu