kenke Inlagd Maj 18, 2020 Dela Inlagd Maj 18, 2020 Låten tillkom med anledning av att Sverige 1975 för första gången arrangerade Eurovision Song Contest. Detta evenemang ansåg musikrörelsen vara ett kommersiellt jippo och som motreaktion anordnades Alternativfestivalen där flera artister framförde kritik mot tävlingen. En av dessa var Sillstryparn, ett slags göteborgsk kabaréfigur spelad av Ulf Dageby.[4] Låten bidrog tillsammans med övriga protester till att Sverige ställde in sin medverkan i Eurovision 1976.[5] https://sv.wikipedia.org/wiki/Doin'_the_omoralisk_schlagerfestival Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 18, 2020 Dela Inlagd Maj 18, 2020 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 18, 2020 Dela Inlagd Maj 18, 2020 Tänk att man har glömt dom här! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Maj 19, 2020 Dela Inlagd Maj 19, 2020 9 timmar sedan, skrev audirs2: Tänk att man har glömt dom här! Vad lustigt tänkte på samma igår och började lyssna på deras skivor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 19, 2020 Dela Inlagd Maj 19, 2020 13 timmar sedan, skrev audirs2: Brudarna från Italien rock på bra tycker jag! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Maj 19, 2020 Dela Inlagd Maj 19, 2020 What can I say, she's walking away From what we've seen What can I do, still loving you It's all a dream How can we hang on to a dream How can it, will it be, the way it seems What can I do, she's saying we're through With how it was What will I try, I still don't see why She says what she does How can we hang on to a dream How can it, will it be, the way it seems What can I say, she's walking away From what we've seen What can I do, still loving you It's all a dream How can we hang on to a dream How can it, will it be, the way it seems How can we hang on to a dream ("How can we hang on to a dream"- Tim Hardin) Fever Pitch finns fö att se på svt play tills 7 juni. "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 19, 2020 Dela Inlagd Maj 19, 2020 En låt utan synthar! Yes! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd Maj 19, 2020 Dela Inlagd Maj 19, 2020 Snacka om go gammal thai gumma som kör covers. https://www.youtube.com/channel/UCKz15eIpSAvQmy-ZttXPyog/videos "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tekkor Inlagd Maj 19, 2020 Dela Inlagd Maj 19, 2020 Såklart man har festat till denna låten på glada 80 talet. Ps Rosa mannen som lagt upp denna på tpb är en skön lirare från stockholm... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tekkor Inlagd Maj 19, 2020 Dela Inlagd Maj 19, 2020 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Maj 19, 2020 Dela Inlagd Maj 19, 2020 Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tekkor Inlagd Maj 19, 2020 Dela Inlagd Maj 19, 2020 Fan vad kul man hade då 70-80-tal , mycket party, mycket mc:n och jänkare på våra vägar, även om vi inte drog jämt mellan två hjul och fyra hjul så var det en skön tid man idag tyvärr bara kan minnas, den tiden kommer aldrig tillbaka... Crusing i Götlaborg eller nere i Varberg på somrarna... Fanns en skön klubb i Götet med båda bilar och mc, tyvärr minns jag inte namnet på dem. Har för mig att väggar som golv i klubbhuset var mest masonitskivor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenke Inlagd Maj 19, 2020 Dela Inlagd Maj 19, 2020 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenke Inlagd Maj 19, 2020 Dela Inlagd Maj 19, 2020 19 minuter sedan, skrev Tekkor: Fan vad kul man hade då 70-80-tal , mycket party, mycket mc:n och jänkare på våra vägar, även om vi inte drog jämt mellan två hjul och fyra hjul så var det en skön tid man idag tyvärr bara kan minnas, den tiden kommer aldrig tillbaka... Crusing i Götlaborg eller nere i Varberg på somrarna... Fanns en skön klubb i Götet med båda bilar och mc, tyvärr minns jag inte namnet på dem. Har för mig att väggar som golv i klubbhuset var mest masonitskivor Hawks kanske eller Roadrunners Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tekkor Inlagd Maj 19, 2020 Dela Inlagd Maj 19, 2020 1 minut sedan, skrev kenke: Hawks kanske eller Roadrunners Inte Hawks, men kanske det var roadrunners, de höll till en bit utanför stan norr ut. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenke Inlagd Maj 19, 2020 Dela Inlagd Maj 19, 2020 va kul man hade Det har varit en lång Lång vinter i år Mörkret och kylan Har satt sina spår Men i en stad som Varit täckt av snö Och fått mej att längta Till en söderhavsö Verkar det plötsligt Som alla fått rycket Allting blossar upp Av hettan och trycket Titta bara Bältesspännarparken Där människor slängt Sej handlöst på marken Sol en klättrar ner Från skyn Bilarna kör i karavan Och när jag vandrar Upp för Avenyn Ar det vårstämning i stan Att samlas runt Den här statyn Ar en grej som blivit spontan Och när jag vandrar Upp för Avenyn Ar det vårstämning i stan När en jättemaskin Sakta rullar förbi Ar det nedfälld cab Och vilda människor i På gatorna råder Full kommers Och lockande springer dom Härs och tvärs Alla flickor som Dyker upp överallt Ja jag kämpar febrilt För att ta det kallt Men vart man går Hörs deras glada skratt Deras T-shirts döljer Inte ett skvatt Och det märks ju på Den bruna hyn Att dom har solat hela dan Och när dom vandrar Upp för Avenyn Ar det vårstämning i stan Att samlas runt Den här statyn Ar en grej som blivit spontan Och när jag vandrar Upp för Avenyn Ar det vårstämning i stan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 19, 2020 Dela Inlagd Maj 19, 2020 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nakhon Inlagd Maj 20, 2020 Dela Inlagd Maj 20, 2020 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nakhon Inlagd Maj 20, 2020 Dela Inlagd Maj 20, 2020 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nakhon Inlagd Maj 21, 2020 Dela Inlagd Maj 21, 2020 https://youtu.be/KUHdg6b1Eco Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nakhon Inlagd Maj 21, 2020 Dela Inlagd Maj 21, 2020 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nakhon Inlagd Maj 21, 2020 Dela Inlagd Maj 21, 2020 Musik & film tillsammans. Bland det bästa nånsin.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenke Inlagd Maj 21, 2020 Dela Inlagd Maj 21, 2020 Crockett's Theme är en instrumentell låt skriven för NBC-serien Miami Vice. Efternamnet Crockett refererar till Don Johnsons karaktär, James "Sonny" Crockett. Den ursprungliga versionen av temat dök för första gången upp i avsnittet "Calderone's Return Part 1 - The Hit List" som sändes den 19 oktober 1984. Låten är skriven av Jan Hammer. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nakhon Inlagd Maj 21, 2020 Dela Inlagd Maj 21, 2020 1 timme sedan, skrev stefan5300: Jag har aldrig ansett mig vara speciellt begåvad, jag är väl begåvad och obegåvad på olika saker men efter allt jag läst på både thaitjejer och mpr i många år så har jag insett att jag är begåvad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nakhon Inlagd Maj 21, 2020 Dela Inlagd Maj 21, 2020 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu