edvardpop Inlagd December 6, 2019 Dela Inlagd December 6, 2019 This is what you want This is what you get "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd December 7, 2019 Dela Inlagd December 7, 2019 Nytt från Madness... "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd December 7, 2019 Dela Inlagd December 7, 2019 Har lyssnat ganska mycket på Burial under det senaste halvåret men inget har överträffat denna remix som var det första jag hörde av den engelske musikproducenten en gång i tiden. Så snyggt och så mycket bättre än originalet. "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oskarudon Inlagd December 9, 2019 Dela Inlagd December 9, 2019 Den här passar in bra en dag som denna..En kusttanker som stampar genom drivisen i KvarkenEtt träningspass på Ullevi i disGränsstationen i Torneå, en gumma på en sparkLandsorts fyr där snöstormen drar inTät snö som gloppar i Mariabergets backarHett och svett på Statt i HärnösandEn tradare i snörök mellan Kiruna och fjärranFlämtande ljus i Visby hamnDet är då som det stora vemodet rullar inOch från havet blåser en isande, gråkall vindI Malmö rispas dimman av färjornas sirenerOch på andra sidan sundet börjar världenEn ensam Volvo sliter i motvinden på TjörnbronBion i Pajala ger "Den sista färden"Lapplandspilen råmar som ett vilddjur genom nattenGårdarna släcker sina ljusEtt stormpiskat Marstrand ber sitt Pater NosterStockholm city svajar i sitt rusDet är då som det stora vemodet rullar inOch från havet blåser en isande, gråkall vindTradarfik i Docksta i motorvägens skuggaEn överdos på Skärholmens stationInsnöade gårdar någonstans på ÖsterlenOch fyllan växer till på Mommas krogFrusen törst i kön till stadspuben i LuleåFrusna drömmar uti monarkinKärleken får leva mellan nattskiftet och drömmenKärleken går på billigt vinDet är då som det stora vemodet rullar inOch från havet blåser en isande, gråkall vindDet är då som det stora vemodet rullar inOch från havet blåser en isande, gråkall vindDet är då som det stora vemodet rullar inOch från havet blåser en isande, gråkall vind.Skickat från min SM-G950F via Tapatalk Never forget: Robots will kill you. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 9, 2019 Dela Inlagd December 9, 2019 On 2019-12-07 at 11:00, skrev edvardpop: Nytt från Madness... Kul! Lyssnade massor på dem "på den gamla goda tiden..." Diggar deras stil och sound. Man känner ju helt klart igen sig i denna låt, fast det kanske inte var en de bästa. De bästa är dem med lite fart och fläkt (tycker jag) På Wiki står att de hade sin höjdpunkt början till mitten på 80-talet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd December 9, 2019 Dela Inlagd December 9, 2019 (ändrad) Carola tycker om mej! Och jag henne! Är så gammal att hon och Lena PH var heta, när jag gjorde "Lumpen" Och den där grabben också! (rätt söt) MVH Ändrades December 9, 2019 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd December 9, 2019 Dela Inlagd December 9, 2019 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd December 9, 2019 Dela Inlagd December 9, 2019 1 timme sedan, skrev Tommy: Carola tycker om mej! Och jag henne! Är så gammal att hon och Lena PH var heta, när jag gjorde "Lumpen" Och den där grabben också! (rätt söt) MVH Love från min hemstad Borgå! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd December 9, 2019 Dela Inlagd December 9, 2019 (ändrad) 8 timmar sedan, skrev Naam kaeng: Kul! Lyssnade massor på dem "på den gamla goda tiden..." Diggar deras stil och sound. Man känner ju helt klart igen sig i denna låt, fast det kanske inte var en de bästa. De bästa är dem med lite fart och fläkt (tycker jag) På Wiki står att de hade sin höjdpunkt början till mitten på 80-talet. Kul att Madness fortfarande gör musik i alla fall. Vilket dem ju gjort ett tag nu även dem kanske inte varit så aktiva under senare år. På topp var dem väl 82 då deras största hit "Our house"släpptes i samband med att Rise and fall kom, en av mina favoritplattor alla kategorier. Den låt jag gillar bäst på den är dock "Primrose hill" som har fullständigt makalösa blåsarrangemang🙂 A man opened his window and stared up Primrose Hill Out there enjoying themselves I've seen them from this sill Green splashed with white and red going brown Children baiting animals running up and down I stare out of this window See the world go past Slipping from the newspapers stacked against the wall Piles of colour supplements squeeze between his fall For a fleeting second I was up that hill Although I've never been there I wish I was there still I stare out of this window See the world go past I've read and looked at everything I know it off by heart Deliveries every day newspapers and food Never had to venture out the phone has been removed Open up the window and stare up Primrose Hill Sitting here it's dark outside and everything is still I stare out of this window See the world go past I've read and looked at everything I know it off by heart Ändrades December 9, 2019 av edvardpop "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd December 10, 2019 Dela Inlagd December 10, 2019 Vila i Frid Marie Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd December 10, 2019 Dela Inlagd December 10, 2019 (ändrad) Vila i frid. MVH Ändrades December 10, 2019 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd December 10, 2019 Dela Inlagd December 10, 2019 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd December 11, 2019 Dela Inlagd December 11, 2019 Birth, love and death: the only reasons to get dressed up. "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd December 14, 2019 Dela Inlagd December 14, 2019 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd December 14, 2019 Dela Inlagd December 14, 2019 Mera Costello! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 14, 2019 Dela Inlagd December 14, 2019 Ja, tänk om det hade blivit en musikkarriär istället...... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd December 14, 2019 Dela Inlagd December 14, 2019 Såg just att det var 40 år sedan The Clash släppte London Calling. Såg dem 1980 på Eriksdalshallen som jag tror var enda gången men man minns ju inte allt ifrån slutet på 70-talet. Idag skulle man nog kalla det gladpop istället för punk. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 14, 2019 Dela Inlagd December 14, 2019 Rapp i käften Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd December 14, 2019 Dela Inlagd December 14, 2019 Såg just att det var 40 år sedan The Clash släppte London Calling. Såg dem 1980 på Eriksdalshallen som jag tror var enda gången men man minns ju inte allt ifrån slutet på 70-talet. Idag skulle man nog kalla det gladpop istället för punk. Såg dom på Olympen i Lund minns inte om det var 80 eller 81. Djupt besviken på konserten då de bara spelade ett par låtar från London Calling som jag tycker är kanon. Skickat från min iPhone med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Matilda Inlagd December 15, 2019 Dela Inlagd December 15, 2019 Denna thailändska sång gillar jag. Kan tänka mig att de flesta hört den, Förknippar den med Udon Thani. 🤪 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd December 15, 2019 Dela Inlagd December 15, 2019 Detta lyssnar jag på nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Matilda Inlagd December 15, 2019 Dela Inlagd December 15, 2019 12 minuter sedan, skrev John Khonken: Detta lyssnar jag på nu Den låten gå oavbrutet i min mobil 😃 Älskar den 😍 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd December 17, 2019 Dela Inlagd December 17, 2019 (ändrad) Riktigt snygg scen med Crime & the City Solution i Himmel över Berlin som årets nobelpristagare i litteratur Peter Handke skrivit manus till ihop med Wim Wenders. Solveig Dommartin som här dansar inlevelsefullt vid sidan om lärde sig cirkusakrobati inför sin roll i filmen. Ofta högt upp i luften i en trapets utan att använda sig av nån stuntkvinna. Tyvärr avled hon endast 45 år gammal i en hjärtattack. Ändrades December 17, 2019 av edvardpop "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd December 17, 2019 Dela Inlagd December 17, 2019 (ändrad) On 2019-12-15 at 19:20, skrev John Khonken: Detta lyssnar jag på nu 😃 Kul och lite överraskande. Har för mig jag lade in den här för några veckor sedan om jag inte minns fel. Tror faktiskt jag föredrar Pulp framför Oasis eller Blur när det kommer till indiepop. "This is hardcore" skulle antagligen finnas med på en 10 i topp lista(om jag sammanställde en sådan) över de bästa låtarna som någonsin gjorts. Videon går inte av för hackor heller. Ändrades December 17, 2019 av edvardpop "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd December 17, 2019 Dela Inlagd December 17, 2019 (ändrad) Lyssnar på Irländare. Häftigt. mvh biker Lägger till denna Ändrades December 17, 2019 av biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu