Luke the Drifter Inlagd Oktober 21, 2018 Dela Inlagd Oktober 21, 2018 (ändrad) Jag blev lite nostalgisk och började lyssna på musiken som var inne då jag var medlem i Stockholms Rockabillyklubb. Som ni nog förstår så var det låtar som slog igenom i mitten på femtiotalet men vi ville att just den musiken skulle få fortleva och det gör den faktiskt till min stora glädje. En kis som var ganska aktiv var Svante Grundberg och han hade ett radioprogram som hette Bip Bap Boom och det kan jag garantera att vi klubbmedlemmar lyssnade på. Om det skulle vara så att Du inte gillar rockabilly, snygga tjejer och tuffa bilar så är det bara att scrolla förbi mitt inlägg ! Luke the Drifter Ändrades Oktober 21, 2018 av Luke the Drifter Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Luke the Drifter Inlagd Oktober 21, 2018 Dela Inlagd Oktober 21, 2018 Den här plattan ingår i min vinylsamling och den har aldrig hamnat på tallriken. En raritet som inte är till salu ! Den här kanske är till försäljning till ett rättvist pris Nej, förresten. Det här blir arvegods ! Luke the Drifter Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Oktober 21, 2018 Dela Inlagd Oktober 21, 2018 Dagens Pink Floyd. En gammal singelbaksida från 67 i vilken Richard Wright för ovanlighets skull står för ledsången. "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jani75 Inlagd Oktober 22, 2018 Dela Inlagd Oktober 22, 2018 (ändrad) On 2018-10-21 at 08:00, skrev Luke the Drifter: Jag blev lite nostalgisk och började lyssna på musiken som var inne då jag var medlem i Stockholms Rockabillyklubb. Som ni nog förstår så var det låtar som slog igenom i mitten på femtiotalet men vi ville att just den musiken skulle få fortleva och det gör den faktiskt till min stora glädje. En kis som var ganska aktiv var Svante Grundberg och han hade ett radioprogram som hette Bip Bap Boom och det kan jag garantera att vi klubbmedlemmar lyssnade på. Om det skulle vara så att Du inte gillar rockabilly, snygga tjejer och tuffa bilar så är det bara att scrolla förbi mitt inlägg ! Luke the Drifter ..var fortfarande en blomma på ängen när denna sköna musik hade sin storhetstid men diggar den skarpt. Ändrades Oktober 22, 2018 av Jani75 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Oktober 24, 2018 Dela Inlagd Oktober 24, 2018 On 2018-10-21 at 10:02, skrev Luke the Drifter: Den här plattan ingår i min vinylsamling och den har aldrig hamnat på tallriken. En raritet som inte är till salu ! Den här kanske är till försäljning till ett rättvist pris Nej, förresten. Det här blir arvegods ! Luke the Drifter Många Mickey Hawks till salu på Discogs billigaste exèt 10 Euro dyrast 40 Dollar då var det autograf på omslaget SunJay – SJLP 583 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 24, 2018 Dela Inlagd Oktober 24, 2018 Götlaborgare e ju så coola!😆https://www.svtplay.se/video/18103851/den-rockande-barberaren?start=auto Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Oktober 27, 2018 Dela Inlagd Oktober 27, 2018 Dags att dra ner ljudet på hockeyn och sätta på lite musik! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Oktober 27, 2018 Dela Inlagd Oktober 27, 2018 Det svänger ju! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Oktober 27, 2018 Dela Inlagd Oktober 27, 2018 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 27, 2018 Dela Inlagd Oktober 27, 2018 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 29, 2018 Dela Inlagd Oktober 29, 2018 Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Oktober 31, 2018 Dela Inlagd Oktober 31, 2018 Ett Kungsbackaband jag har sett utvecklas i olika konstellationer sedan tidigt 90-tal. Riktigt bra nu! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd November 1, 2018 Dela Inlagd November 1, 2018 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd November 2, 2018 Dela Inlagd November 2, 2018 Fint och melankoliskt stycke musik så här på höstkanten från The Jams tredje fullängdare... "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd November 3, 2018 Dela Inlagd November 3, 2018 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 3, 2018 Dela Inlagd November 3, 2018 https://en.wikipedia.org/wiki/Lea_Rue Hon är söt även i Hade hon varit 20 år äldre så...... Eller i alla fall 10. Eller.....äsch. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thaiger Inlagd November 3, 2018 Dela Inlagd November 3, 2018 Jag är emot det ......... nej nej absolut inte.....behövs mer än någonsin För 40 år sedan...........nu........,. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd November 3, 2018 Dela Inlagd November 3, 2018 Är i Örebro och ser Örebro mot Brynäs Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 3, 2018 Dela Inlagd November 3, 2018 Bra - tänkvärd - melodiös........ If God had a name what would it be? And would you call it to his face? If you were faced with Him in all His glory What would you ask if you had just one question? And yeah, yeah, God is great Yeah, yeah, God is good And yeah, yeah, yeah-yeah-yeah What if God was one of us? Just a slob like one of us Just a stranger on the bus Tryin' to make his way home? If God had a face what would it look like? And would you want to see if, seeing meant That you would have to believe in things like heaven And in Jesus and the saints, and all the prophets? And yeah, yeah, God is great Yeah, yeah, God is good And yeah, yeah, yeah-yeah-yeah What if God was one of us? Just a slob like one of us Just a stranger on the bus Tryin' to make his way home? Just tryin' to make his way home Like back up to heaven all alone Nobody callin' on the phone 'Cept for the Pope maybe in Rome And yeah, yeah, God is great Yeah, yeah, God is good And yeah, yeah, yeah-yeah-yeah What if God was one of us? Just a slob like one of us Just a stranger on the bus Tryin' to make his way home? Just tryin' to make his way home Like a holy rolling stone Back up to heaven all alone Just tryin' to make his way home Nobody callin' on the phone 'Cept for the Pope maybe in Rome................... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd November 4, 2018 Dela Inlagd November 4, 2018 Stilig dam i Kalida med bra pipa från Italien melody metal. //Broskan "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd November 6, 2018 Dela Inlagd November 6, 2018 Detta är gymnastik för gitarrer! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd November 9, 2018 Dela Inlagd November 9, 2018 I mitt favoritklipp när det gäller gymnastiska övningar med gitarr är varken Prince eller Jimmi Hendrix inblandade 🙂 "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd November 9, 2018 Dela Inlagd November 9, 2018 1 timme sedan, skrev edvardpop: I mitt favoritklipp när det gäller gymnastiska övningar med gitarr är varken Prince eller Jimmi Hendrix inblandade 🙂 Mus-ikalitet på hög nivå! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd November 9, 2018 Dela Inlagd November 9, 2018 1 timme sedan, skrev Fredman: Mus-ikalitet på hög nivå! Visst är det. Bättre marknadsföring kan knappast "soluppgångens land" få vad mig anbelangar. En och annan gura borde väl också gå att sälja på den filmen 😀 "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd November 9, 2018 Dela Inlagd November 9, 2018 Bra ös med den gamle bluesräven RL Burnside. "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu