edvardpop Inlagd April 15, 2017 Dela Inlagd April 15, 2017 (ändrad) Ulf Stureson är väl kanske ingen muntergök direkt. Här överraskar han dock med ett riktigt lyckopiller som borde ha spelats åtskilliga gånger i tex Svensktoppen vid detta laget Ändrades April 15, 2017 av edvardpop "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd April 15, 2017 Dela Inlagd April 15, 2017 Inte så mycket musik. Mest Bukowski som håller monolog så att man nästan blir tårögd... "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd April 16, 2017 Dela Inlagd April 16, 2017 Kul med Spotify (finns förstås många andra musiktjänster...) man kan hoppa mellan genrer och stilar, årtionden och liknande artister. Hittade tillbaka till brittiska tokgruppen Madness som jag lyssnade en hel del på då de var populära. Medryckande musik (Givetvis bättre kvalité på musiktjänst än Youtube) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd April 16, 2017 Dela Inlagd April 16, 2017 Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd April 16, 2017 Dela Inlagd April 16, 2017 Madness igen "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd April 16, 2017 Dela Inlagd April 16, 2017 Och igen... "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd April 20, 2017 Dela Inlagd April 20, 2017 Denna funkar ju även under och efter soluppgången. Håll i er nu gubbar och gummor för nu blir det åka av. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd April 20, 2017 Dela Inlagd April 20, 2017 Har kanske lagt in denna förut men den tåls väl att lyssa på en gång till. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd April 20, 2017 Dela Inlagd April 20, 2017 Tyckte en violin cover på en melodi härifrån Bergen(Alan Walker) passade fint så här på morgonen mmmmm //Broskan "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 20, 2017 Dela Inlagd April 20, 2017 7 timmar sedan, skrev Broskan: Tyckte en violin cover på en melodi härifrån Bergen(Alan Walker) passade fint så här på morgonen mmmmm //Broskan Norges finaste stad enligt mig! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd April 21, 2017 Dela Inlagd April 21, 2017 Iggy Pop fyller visst 70 bast idag vilket väl får anses som en bedrift med tanke på det inte alltid särskilt hälsosamma leverne den mannen fört genom åren. Bäst var han nog på The idi*t och Lust for life(som "Some weird sin" ligger på) då David Bowie var med på ett hörn. Underbart roligt intervjuklipp några år senare med Iggy i fin form... "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd April 21, 2017 Dela Inlagd April 21, 2017 On 2017-04-20 at 06:36, skrev Broskan: Tyckte en violin cover på en melodi härifrån Bergen(Alan Walker) passade fint så här på morgonen mmmmm //Broskan Häftigt! Nu lyssnar jag på en låt från filmen Frantic, (med Harrison Ford) skapad av Roman Polanski. Filmen alltså. Låten tillhör Grace Jones. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd April 21, 2017 Dela Inlagd April 21, 2017 2 timmar sedan, skrev edvardpop: Iggy Pop fyller visst 70 bast idag vilket väl får anses som en bedrift med tanke på det inte alltid särskilt hälsosamma leverne den mannen fört genom åren. Bäst var han nog på The idi*t och Lust for life(som "Some weird sin" ligger på) då David Bowie var med på ett hörn. Underbart roligt intervjuklipp några år senare med Iggy i fin form... Fantastisk artist med några svackor. Gillar även The Stooges, grattis Iggy! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd April 21, 2017 Dela Inlagd April 21, 2017 (ändrad) Bowie är långt ifrån den enda "The godfather of punk" samarbetat med genom åren... ...en av de mer otippade kollaborationerna som Iggy ingått i måste vara den med Ryuichi Sakamoto. I detta klipp figurerar även ett par kvinnliga bröstvårtor vilket jag antar inte är så vanligt förekommande i en musikvideo på youtube. Min undran fick mig förresten att söka vidare så nu sitter jag hastigt och ganska lustigt och bevittnar ett klipp på tidigare nämnda tub vid namn "bare morning breastfeeding Ändrades April 21, 2017 av edvardpop "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 22, 2017 Dela Inlagd April 22, 2017 Lyssnar på The Audi one man band! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 22, 2017 Dela Inlagd April 22, 2017 Dricker en kopp java och lyssnar på en av Europas bästa rockband! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd April 22, 2017 Dela Inlagd April 22, 2017 1 timme sedan, skrev audirs2: Lyssnar på The Audi one man band! Det där kan bara toppas om du tar med ett helrör ut i skogen och gör Flickorna i Småland! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 22, 2017 Dela Inlagd April 22, 2017 Precis nyss, skrev Fredman: Det där kan bara toppas om du tar med ett helrör ut i skogen och gör Flickorna i Småland! 😆 Ser ut som Svampen! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 22, 2017 Dela Inlagd April 22, 2017 2 minuter sedan, skrev Fredman: Det där kan bara toppas om du tar med ett helrör ut i skogen och gör Flickorna i Småland! 😆 Jävla häftig gura asså! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd April 22, 2017 Dela Inlagd April 22, 2017 Dricker en kopp java och lyssnar på en av Europas bästa rockband! Dom kommer till Sweden Rock. Självklart är jag där och ska se dom Skickat från min iPhone med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LOSForever Inlagd April 22, 2017 Dela Inlagd April 22, 2017 John Lee Hooker, Carlos Santana and Etta James - Blues Boogie Jam Vilken Boogie etta Blues när de är som bäst Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 24, 2017 Dela Inlagd April 24, 2017 Slår vad om att ingen i La Swede har hört den här?!! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 24, 2017 Dela Inlagd April 24, 2017 Denna var det åxå ett tag sedan man hörde! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd April 25, 2017 Dela Inlagd April 25, 2017 (ändrad) On 2017-04-24 at 09:25, skrev audirs2: Slår vad om att ingen i La Swede har hört den här?!! Borde hört den(men minns det inte i så fall) med tanke på att den finns med på på The Nuggets boxen som finns i min ägo. En samling som fö är ett måste om man gillar garagerock från 60-talet. En av mina favoritlåtar från den eran är "7 and 7 is" med Love, här i en helt ok konsertupptagning från Glastonburyfestivalen 2003. Sanslöst driv och trumspel i denna garagerocksklassiker Ändrades April 25, 2017 av edvardpop "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thaiger Inlagd April 27, 2017 Dela Inlagd April 27, 2017 Chucken må ha dött,men här är framtiden !!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu