edvardpop Inlagd Mars 18, 2017 Dela Inlagd Mars 18, 2017 Fint väder och vårkänslor idag så jag har spelat reggae för fulla muggar. Det här känns spontant som något av det bästa som spelats in i den genren just nu. Att Leroy "Horsemouth" Wallace har med sig Augustus Pablo på ett hörn spelandes melodika gör förstås inte saken sämre "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Mars 18, 2017 Dela Inlagd Mars 18, 2017 Så bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Mars 18, 2017 Dela Inlagd Mars 18, 2017 3 minuter sedan, skrev edvardpop: Fint väder och vårkänslor idag så jag har spelat reggae för fulla muggar. Det här känns spontant som något av det bästa som spelats in i den genren just nu. Att Leroy "Horsemouth" Wallace har med sig Augustus Pablo på ett hörn spelandes melodika gör förstås inte saken sämre "I and I is peaceful man...." Hittar inte just den låten på Spotify....men en reggae då och då funkar väl helt okay. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Mars 18, 2017 Dela Inlagd Mars 18, 2017 8 minuter sedan, skrev Naam kaeng: "I and I is peaceful man...." Hittar inte just den låten på Spotify....men en reggae då och då funkar väl helt okay. Ok, det blir till att lyssna på youtube då eller varför inte skaffa samlingen Studio One Roots... Tyvärr verkar bara ett fåtal av Studio One´s samlingar finnas på Spotify. Hela plattan är riktigt bra för övrigt. "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
oberg Inlagd Mars 18, 2017 Dela Inlagd Mars 18, 2017 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
oberg Inlagd Mars 18, 2017 Dela Inlagd Mars 18, 2017 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Mars 18, 2017 Dela Inlagd Mars 18, 2017 /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Mars 18, 2017 Dela Inlagd Mars 18, 2017 39 minuter sedan, skrev oberg: Helt ok. Men om man ska jämföra dom som är riktigt talangfulla så blir det blir det lite skillnad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Mars 19, 2017 Dela Inlagd Mars 19, 2017 (ändrad) On 2017-03-17 at 22:32, skrev audirs2: Hon var ju het på den tiden, liknar Annelie Ryden på nått sätt åxå! Nog fanns det damer som var bra mycket hetare än Siv Malmkvist under de där åren. Kanske inte så många just i Sverige då iof sig men i övriga världen. Francoise Hardy tex. 27 år senare hjälpte hon Damon Albarn i Blur med sången... Hardys röst lät lika sensuell som förr i det senaste jag hört med henne som kom ut för sju år sedan. Ändrades Mars 19, 2017 av edvardpop "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Mars 19, 2017 Dela Inlagd Mars 19, 2017 Fick åka ålandsbåt för att se denna legend. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Mars 23, 2017 Dela Inlagd Mars 23, 2017 Hajade till rätt rejält när jag hörde "De mördades fria republik" första gången och tänkte att sådana här låtar görs väl inte nu för tiden. Mycket riktigt. Året var 1975 när den släpptes och Dan Berglund endast 21 år fyllda. Jag åt min gröt och läste tidningen Tog väskan i min hand och kysste kärringen Djup låg snön och natten såg mitt spår Där på vägen som jag traskat fram i tretton långa år Och denna dag låg vinden på från nord Vi svetsade på däck tretti meter över jord Då hörde jag ett dån och någon som skrek:- Sven! Men allt försvann i blod och eld och det blev natt igen Så vaknade jag upp i en kista utav gran Och tänkte att det här, det liknar ju själva fan Och kärringen hon grät och var likblek i sin syn Medan prästen bad till herren gud med näsan sin i skyn Sen firades jag ner till min enkla lägenhet Och börja rulla tummar i min tysta ensamhet Då var det nån som sa: – Kamrat och bästa lik Välkommen till dom mördades fria republik Och där bland sten, bland rötter, sand och mull Låg människor i led, hela jorden var full Av kvinnor och män som arbetat en gång Och dom reste sig så jorden skalv och stämde upp en sång: Vi mördades i den svenska industrin Vi är femhundra per år som blir slaktade som svin I fabrikerna där man suger ut vår märg Och störst av alla mördare är Jacob Wallenberg Det var vi som höll igång hans fabrik Det var vi som föll och blev burna ut som lik Vi bugade för bödeln, vi gödde honom stor Medan sossarna och facket sprang och putsade hans skor Nu kräver vi hämnd, hör vårt bittra skrik Det hörs genom maskinerna i varje fabrik Det hörs i vindens sus och i höga furors sång Och det kräver att du gör din plikt och hämnas oss en gång Och genom maskinerna sjunger vi för er: Studera Marx och Lenin och förena er Klass mot klass måste striden stå Och i tysthet ska vi stiga upp och vara med er då "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Mars 23, 2017 Dela Inlagd Mars 23, 2017 Ambient techno från 1993... "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Mars 23, 2017 Dela Inlagd Mars 23, 2017 Ulf Stureson måste vara en av de mer förbigångna artisterna här i landet. Den som hört hans debut "I Overkligheten" glömmer det inte. Här en hyllning till Olle Ljungström som spelades in flera år innan han gick bort i fjol. "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Mars 24, 2017 Dela Inlagd Mars 24, 2017 Riktig rock e riktig rock! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Mars 24, 2017 Dela Inlagd Mars 24, 2017 Lite kul, idag hade en tjej i 35-års åldern en Ramones-tröja på sig. Vi konstaterade att hon inte var född när jag såg dem. Hon visste i vart fall att det var ett amerikanskt punkband, jag har träffat på en kille som hade en tröja utan att veta att det var ett band. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Mars 24, 2017 Dela Inlagd Mars 24, 2017 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev Fredman: jag har träffat på en kille som hade en tröja utan att veta att det var ett band. Var han från Thailand kanske Satt och åt nånstans i Bangkok för en del år sedan när jag upptäckte att en tjej vid bordet bredvid bar en Doktor Kosmos t-shirt. Var tvungen att fråga var hon fått tag på tröjan(på nån marknad i stan har jag för mig.) Hon visste inte att Doktor Kosmos var ett band men t-shirten gillade hon I min klass på högstadiet gick Camilla Lundberg det gick rykten om att hon hade knullat med gympalärarn Camilla hade åtta syskon, och var supermobbad Enligt ryktet hade hennes familj inte råd med shampo En gång när Camilla var borta, hade vi klassråd om Camilla Fröken fråga' varför vi mobba' Camilla Hon har ju tio kilo smör i håret jämt, sa Kenneth Vi beslöt att fröken skulle be Camilla att tvätta håret När jag gick i trean i gymnasiet såg jag Camilla med en barnvagn Och, såvitt jag kunde se hade hon fortfarande fett hår (Chorus) Högstadiepersonerna, högstadiepersonerna Högstadiepersonerna, högstadiepersonerna Camilla var ihop med David Olsson, som var supertrasslig När skolan gick riksmarschen, så jucka' han mot alla träd I åttan snodde David en glassbil och körde i elljusspåret Och krocka' med en joggare, sen fick han börja i Cp-klassen Fyra år efter vi slutat skolan, såg jag David Olsson på TV, han var nazist Han blev intervjuad med två andra rasister Reportern frågade, vem som var deras ledare Och David berättade vad nazistledaren hette Men dom andra nazisterna sa till David, kan du hålla käften? Sen börja' alla skrika Vit Revolution utan pardon (Chorus x 2) Ändrades Mars 24, 2017 av edvardpop "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baxarn Inlagd Mars 24, 2017 Dela Inlagd Mars 24, 2017 Pugh. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baxarn Inlagd Mars 24, 2017 Dela Inlagd Mars 24, 2017 Sam. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Mars 24, 2017 Dela Inlagd Mars 24, 2017 Oj, olika musikvarianter här. Skönt för en allätare som jag. Jag skall vara ärlig - för det lärde mina (avlidna) föräldrar mig att man skall vara. Just nu utforskar jag Hi Fi anläggningen här med låten Svårt att förklara kanske. Har du minst 5 st 10 tummare i anläggningen - eller värre - då kanske du vet vad jag snackar om. Det fladdrar i byxbenen! Whoop! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baxarn Inlagd Mars 24, 2017 Dela Inlagd Mars 24, 2017 En lugn låt, och en låt med många vackra ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Mars 24, 2017 Dela Inlagd Mars 24, 2017 1 timme sedan, skrev Baxarn: En lugn låt, och en låt med många vackra ben. Snygg video och bra låt, den enda jag hört med Kanye West. Som jag vet i alla fall. Här ytterligare en svart röst. En av dem allra bästa... "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 25, 2017 Dela Inlagd Mars 25, 2017 (ändrad) Ändrades Mars 25, 2017 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Mars 25, 2017 Dela Inlagd Mars 25, 2017 Då har samtliga artister avslöjats till årets säsong av Så mycket bättre. Var inget att bli jätte-exalterad över precis. Fortfarande har ingen hårdrockare eller nån som spelar reggae ställt upp. Vad är problemet egentligen? Blir dem inte tillfrågade eller vill dem helt enkelt inte vara med... Nåväl, valet av Anders Wendin aka Moneybrother är jag ganska nöjd med i alla fall. "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Mars 25, 2017 Dela Inlagd Mars 25, 2017 52 minuter sedan, skrev edvardpop: Då har samtliga artister avslöjats till årets säsong av Så mycket bättre. Var inget att bli jätte-exalterad över precis. Fortfarande har ingen hårdrockare eller nån som spelar reggae ställt upp. Vad är problemet egentligen? Blir dem inte tillfrågade eller vill dem helt enkelt inte vara med... Nåväl, valet av Anders Wendin aka Moneybrother är jag ganska nöjd med i alla fall. Tyvärr så verkar han inte vara någon mysig kille privat men musikaliskt är han fantastiskt bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Mars 25, 2017 Dela Inlagd Mars 25, 2017 6 minuter sedan, skrev Fredman: Tyvärr så verkar han inte vara någon mysig kille privat men musikaliskt är han fantastiskt bra. Bara att hoppas att han är desto trevligare i programmet då. Eller förresten... kanske det skulle bli roligare om nån öppnade för konflikter istället. Kan bli lite väl tillgjort i det programmet ibland. Har för mig att Little Jinder tyckte att vissa av deltagarna senast var helt andra personer när inte kameran var på. Hon verkar fö inte va en som tänker efter en massa på vad folk ska tycka när hon snackar. Plus i kanten för det. Snacket hon hade för ett tag sedan med Strage kan nog varit en av de skojigaste poddarna jag hört. Får bli en låt med henne bara för det... "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu