Knasen Inlagd December 19, 2016 Dela Inlagd December 19, 2016 Börjar nog fan bli gammal, men gamla hederliga Delilah går inte av för hackor... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 19, 2016 Dela Inlagd December 19, 2016 Världens bästa jullåt? enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KaiserBlood Inlagd December 20, 2016 Dela Inlagd December 20, 2016 Avrundar jobbar veckan med lite hångel musik We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd December 20, 2016 Dela Inlagd December 20, 2016 Frida Hyvönens senaste platta är fantastisk. Så ärligt och så eget. "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd December 20, 2016 Dela Inlagd December 20, 2016 22 timmar sedan, skrev Enis: Världens bästa jullåt? enis Grym låt fast den ultimata jullåten har Eric Idle gjort "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd December 20, 2016 Dela Inlagd December 20, 2016 Insåg att min nya hembioförstärkare även hade en phono ingång så det var bara att gå ner i källaren och koppla upp den gamla vinylsvarven och spela sig igenom några klassiska plattor... "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 20, 2016 Dela Inlagd December 20, 2016 2 timmar sedan, skrev edvardpop: Grym låt fast den ultimata jullåten har Eric Idle gjort "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd December 20, 2016 Dela Inlagd December 20, 2016 3 timmar sedan, skrev edvardpop: Frida Hyvönens senaste platta är fantastisk. Så ärligt och så eget. Jag måste va musikblind! Hittar inget i hennes sång som tänder! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd December 20, 2016 Dela Inlagd December 20, 2016 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd December 21, 2016 Dela Inlagd December 21, 2016 (ändrad) 3 timmar sedan, skrev audirs2: Jag måste va musikblind! Hittar inget i hennes sång som tänder! Tja, smaken är ju som baken så det är väl inget konstigt med det. Jag hade nog snarare blivit överraskad om du gillat något annat med henne än hennes finskt klingande efternamn... Musikblind har jag nog aldrig hört talas om att man kan vara men kanske att en optiker nära dig kan hjälpa till Är man inte van vid en viss typ av musik, är aningen konservativ eller har begränsat tålamod tex kan det nog vara svårt att ta den till sig. Även tillfället då musiken lyssnas på spelar roll förstås. Frida Hyvönen låter som inget annat jag hört på svenska, som korta tonsatta dagböcker eller noveller ungefär. Väldigt personligt och eget. Var antagligen därför hon blev inbjuden till Babel för ett tag sedan. I sången du inte tände på gillade jag särskilt raderna: Det var det året, när alla människor försvann In i sina telefoner, in i sig själva Uppskattar även musiken förstås för annars hade det lika gärna kunnat kvitta. Du får ett försök till. Det här låter som amerikansk R&B typ Destiny's Child fast på svenska. Ändrades December 21, 2016 av edvardpop "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd December 21, 2016 Dela Inlagd December 21, 2016 18 minuter sedan, skrev edvardpop: Tja, smaken är ju som baken så det är väl inget konstigt med det. Jag hade nog snarare blivit överraskad om du gillat något annat med henne än hennes finskt klingande efternamn... Musikblind har jag nog aldrig hört talas om att man kan vara men kanske att en optiker nära dig kan hjälpa till Är man inte van vid en viss typ av musik, är aningen konservativ eller har begränsat tålamod tex kan det nog vara svårt att ta den till sig. Även tillfället då musiken lyssnas på spelar roll förstås. Frida Hyvönen låter som inget annat jag hört på svenska, som korta tonsatta noveller ungefär. Väldigt personligt och eget. Var antagligen därför hon blev inbjuden till Babel för ett tag sedan. I sången du inte tände på gillade jag särskilt raderna: "Det var det året, när alla människor försvannIn i sina telefoner, in i sig själva Uppskattar även musiken förstås för annars hade det lika gärna kunnat kvitta. Du får ett försök till. Det här låter som amerikansk r&b typ Destinys Child fast på svenska. Jag gillade henne åxå, ärligt och eget som du skrev. Killen som hon beskriver i denna låt kunde varit jag, han ville ha en kvinna som kunde sjunga, spela och koka palt ! Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd December 21, 2016 Dela Inlagd December 21, 2016 p4+, rätt musik för vuxna människor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd December 21, 2016 Dela Inlagd December 21, 2016 2 timmar sedan, skrev evert 1: p4+, rätt musik för vuxna människor P4 musik för Lenin anhängarna! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thaiger Inlagd December 21, 2016 Dela Inlagd December 21, 2016 (ändrad) Hur f-n får man bort ett inlägg som man inte vill ha ?? Ändrades December 21, 2016 av Thaiger Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thaiger Inlagd December 21, 2016 Dela Inlagd December 21, 2016 (ändrad) Terve, hoppas på mer av denna vara då det är årets mörkaste dag idag. Ändrades December 21, 2016 av Thaiger Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd December 21, 2016 Dela Inlagd December 21, 2016 19 timmar sedan, skrev Fritz: Jag gillade henne åxå, ärligt och eget som du skrev. Killen som hon beskriver i denna låt kunde varit jag, han ville ha en kvinna som kunde sjunga, spela och koka palt ! Fritz.. 555 Hyvönen är ju liksom Sahara Hotnights från Robertsfors i Västerbotten och där uppe fixar väl de flesta att koka lite palt Många bra låtar som nämnts på Hyvönens första svenskspråkiga platta. Här en annan favorit med några av de mer minnesvärda raderna på skivan som du som norrlänning kanske ev nickar gillande åt: Aldrig varit längre norrut än till Gävle, det är fan inget att skryta om. Nästa steg är att du ber mig säga sju. "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd December 22, 2016 Dela Inlagd December 22, 2016 (ändrad) 15 timmar sedan, skrev Thaiger: Terve, hoppas på mer av denna vara då det är årets mörkaste dag idag. Se där! Är det några finländare jag verkligen uppskattar så är det de 22 nyckelpigorna Ändrades December 22, 2016 av edvardpop "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd December 22, 2016 Dela Inlagd December 22, 2016 The sultan of swing... "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd December 22, 2016 Dela Inlagd December 22, 2016 Jacob Hellman är nog den svenska artist som har fått ut minst av sin potential. Tyvärr har jag aldrig sett honom live men däremot Perssons Pack. Då var jag dock så full att krögarn har berättat för mig att jag beställde whiskey i fingrar istället för cl.,,, Här en fantastisk lyckad kombination med dem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LOSForever Inlagd December 23, 2016 Dela Inlagd December 23, 2016 En rocklassiker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thaiger Inlagd December 23, 2016 Dela Inlagd December 23, 2016 GOD JUL allihopa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd December 23, 2016 Dela Inlagd December 23, 2016 Denna e så jäkla grym asså! Men vem skrev den???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd December 23, 2016 Dela Inlagd December 23, 2016 Nu står ju julafton runt dörren.... "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd December 23, 2016 Dela Inlagd December 23, 2016 Gillar man inte detta är man en idi*t! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frequent flyer Inlagd December 23, 2016 Dela Inlagd December 23, 2016 Underbar låt av Tom Waits Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu