Jump to content
IGNORERAD

Vad lyssnar ni på just nu?

Farang

Recommended Posts

Ytterligare ett klipp med en av 60-talets största sexsymboler och en av dem låtar jag spelat mest sedan

får det vara bra med blondiner på ett tag.

Ändrades av edvardpop

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

Dela på andra sajter

• Svar 10k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Nakhon

1016

• edvardpop

773

• audirs2

608

• kenke

473

Om inte denna finska från "Norge" blir worldstar, då vete fan! Hon har ju allt! Till och med Simon som brukar spy på alla verkar helt tagen av bruden! :thumbsup:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Svenska Sara är ju bra men denna Saara är nog minst lika bra eller? Har en känsla av att dom har bestämt sig för vem som skall vinna X-Factor i år!

Dela på andra sajter

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

Mellan Bob Dylan och Woody Guthrie är inte steget långt. Här är hans dotter...

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

Dela på andra sajter

Sweet Home Chicago" (Buddy Guy, Eric Clapton, Johnny Winter, Robert Cray, Hubert Sumlin John Mayer

Dela på andra sajter

Satt och slölyssnade lite på SvD Kulturs Spotifylista över de bästa låtarna från årets Nobelpristagare i litteratur. 

Flera av dem kändes igen trots att jag endast innehar tre av Dylans plattor från hans vid det här laget digra katalog. 

Ingen av dem har dock fått särskilt många genomlyssningar ska erkännas. Plötsligt dök denna duett upp som jag

inte kände igen. Att en av rösterna tillhörde Johnny Cash var det svårt att ta miste på men vem tillhörde den andra?

Påminde inte rösten lite grand om Roy Orbisons... 

"Girl from the north country" inleder Nashville Skyline som släpptes 1969 och tydligen hade Dylan inför detta albumet

övergett sin välbekanta nasala röst av nån anledning. Och inte mig emot. Fortfarande efter att ha hört denna sång

flera gånger på Spotify och via detta klipp är det svårt att fatta att det verkligen är Dylan som sitter där bredvid

the man in black. Att Johnny Cash var en gudabenådad sångare har varit känt sedan länge men här är det faktiskt

Bob Dylan som sjunger så vackert att huden knottras. 

http://dai.ly/x1qaym4

"Girl from the North Country" finns som tidigare nämnts även på Spotify
för den som nöjer sig med att lyssna.

Well, if you're travelin' in the north country fair
Where the winds hit heavy on the borderline
Remember me to one who lives there
She once was a true love of mine
Well, if you go when the snowflakes storm
When the rivers freeze and summer ends
Please see if she's wearing a coat so warm
To keep her from the howlin' winds
Please see for me if her hair hangs long
If it rolls and flows all down her breast
Please see for me if her hair hangs long
That's the way I remember her best
I'm a-wonderin' if she remembers me at all
Many times I've often prayed
In the darkness of my night
In the brightness of my day
So if you're travelin' in the north country fair
Where the winds hit heavy on the borderline
Remember me to one who lives there
She once was a true love of mine

Ändrades av edvardpop

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev edvardpop:

Satt och slölyssnade lite på SvD Kulturs Spotifylista över de bästa låtarna från årets Nobelpristagare i litteratur. 

Flera av dem kändes igen trots att jag endast innehar tre av Dylans plattor från hans vid det här laget digra katalog. 

Ingen av dem har dock fått särskilt många genomlyssningar ska erkännas. Plötsligt dök denna duett upp som jag

inte kände igen. Att en av rösterna tillhörde Johnny Cash var det svårt att ta miste på men vem tillhörde den andra?

Påminde inte rösten lite grand om Roy Orbisons... 

"Girl from the north country" inleder Nashville Skyline som släpptes 1969 och tydligen hade Dylan inför detta albumet

övergett sin välbekanta nasala röst av nån anledning. Och inte mig emot. Fortfarande efter att ha hört denna sång

flera gånger på Spotify och via detta klipp är det svårt fatta att det verkligen är Dylan som sitter där bredvid The man

in black. Att Johnny Cash var en gudabenådad sångare har varit känt sedan länge men här är det faktiskt Bob Dylan

som sjunger så vackert att huden knottras. 

http://dai.ly/x1qaym4

"Girl from the North Country" finns även på Spotify för den som nöjer sig med att lyssna.

Håller med visst sticker Dylans röst ut mer i denna musik genre är han svårslagen

Dela på andra sajter

Det e så vackert så tårarna sprutar rakt ut! Nicole e ju hur grym som helst! Sedan sitter hon hos X-Factor och säger att finska Saara Aalto är en grym brud med sin röst!! WOOOOOW!  

Dela på andra sajter

En av de bästa låtarna någonsin i en fantastisk live version..

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Guest Fredman

Fick upp en Stones på Spotifys "Din release radar". Trodde först att det var en remixad låt men till min glädja var den ny.

Smaksak men jag tycker att Stones har hittat tillbaka och gör sin första riktigt bra låt på 25 år. Kul som fan och spännande

med albumet som kommer i början på december.

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Fredman:

Fick upp en Stones på Spotifys "Din release radar". Trodde först att det var en remixad låt men till min glädja var den ny.

Smaksak men jag tycker att Stones har hittat tillbaka och gör sin första riktigt bra låt på 25 år. Kul som fan och spännande

med albumet som kommer i början på december.

Ja dom där rullande stenarna är ett band som man gillar eller inte, jag har aldrig gillat dom på grund deras utseende, får någon slags zigenare vibb av deras look! Men att sedan "honky tonki women" gungar bra är en annan femma! :thumbsup:   

Dela på andra sajter

Guest Fredman
20 minuter sedan, skrev audirs2:

Ja dom där rullande stenarna är ett band som man gillar eller inte, jag har aldrig gillat dom på grund deras utseende, får någon slags zigenare vibb av deras look! Men att sedan "honky tonki women" gungar bra är en annan femma! :thumbsup:   

Ja det där kan man tycka mycket om men jag nöjer mig med, synd om man missar bra musik p.g.a. utseende.

Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev Fredman:

Ja det där kan man tycka mycket om men jag nöjer mig med, synd om man missar bra musik p.g.a. utseende.

Ha ha kan nte annat än instämma. Visst, om det kom från en fjortisbrud(typ en Belieber) men några sådana huserar nog inte så många av här på forumet. Är väl kul om artisten ser bra ut men att rata en artist pga dennes utseende och inte efter hur det faktiskt låter finns och har aldrig funnits på kartan för min del. 

Ändrades av edvardpop

Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev edvardpop:

Ha ha kan nte annat än instämma. Visst, om det kom från en fjortisbrud(typ en Belieber) men några sådana huserar nog inte så många av här på forumet. Är väl kul om artisten ser bra ut men att rata en artist pga dennes utseende och inte efter hur det faktiskt låter finns och har aldrig funnits på kartan för min del. 

Ja själv e man nog inte heller så fager men har vågat visa fejan här på forat några gånger, och inte e man en jävel på guran heller, men man kämpar på!:rotfl:

Dela på andra sajter

Ron Wood lär vara från resandefolket så dina vibbar känns rätt.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...