edvardpop Inlagd Oktober 15, 2016 Dela Inlagd Oktober 15, 2016 (ändrad) Ytterligare ett klipp med en av 60-talets största sexsymboler och en av dem låtar jag spelat mest sedan får det vara bra med blondiner på ett tag. Ändrades Oktober 15, 2016 av edvardpop "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 16, 2016 Dela Inlagd Oktober 16, 2016 Om inte denna finska från "Norge" blir worldstar, då vete fan! Hon har ju allt! Till och med Simon som brukar spy på alla verkar helt tagen av bruden! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 16, 2016 Dela Inlagd Oktober 16, 2016 Svenska Sara är ju bra men denna Saara är nog minst lika bra eller? Har en känsla av att dom har bestämt sig för vem som skall vinna X-Factor i år! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Oktober 16, 2016 Dela Inlagd Oktober 16, 2016 MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Oktober 17, 2016 Dela Inlagd Oktober 17, 2016 manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Oktober 18, 2016 Dela Inlagd Oktober 18, 2016 Mellan Bob Dylan och Woody Guthrie är inte steget långt. Här är hans dotter... "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 19, 2016 Dela Inlagd Oktober 19, 2016 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LOSForever Inlagd Oktober 19, 2016 Dela Inlagd Oktober 19, 2016 G3 - Smoke On The Water (Live in Tokyo) Steve Vai Joe Satrani John Petrucci Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LOSForever Inlagd Oktober 19, 2016 Dela Inlagd Oktober 19, 2016 Sweet Home Chicago" (Buddy Guy, Eric Clapton, Johnny Winter, Robert Cray, Hubert Sumlin John Mayer Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LOSForever Inlagd Oktober 19, 2016 Dela Inlagd Oktober 19, 2016 Alvin Lee - The Bluest Blues Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Oktober 20, 2016 Dela Inlagd Oktober 20, 2016 (ändrad) Satt och slölyssnade lite på SvD Kulturs Spotifylista över de bästa låtarna från årets Nobelpristagare i litteratur. Flera av dem kändes igen trots att jag endast innehar tre av Dylans plattor från hans vid det här laget digra katalog. Ingen av dem har dock fått särskilt många genomlyssningar ska erkännas. Plötsligt dök denna duett upp som jag inte kände igen. Att en av rösterna tillhörde Johnny Cash var det svårt att ta miste på men vem tillhörde den andra? Påminde inte rösten lite grand om Roy Orbisons... "Girl from the north country" inleder Nashville Skyline som släpptes 1969 och tydligen hade Dylan inför detta albumet övergett sin välbekanta nasala röst av nån anledning. Och inte mig emot. Fortfarande efter att ha hört denna sång flera gånger på Spotify och via detta klipp är det svårt att fatta att det verkligen är Dylan som sitter där bredvid the man in black. Att Johnny Cash var en gudabenådad sångare har varit känt sedan länge men här är det faktiskt Bob Dylan som sjunger så vackert att huden knottras. http://dai.ly/x1qaym4 "Girl from the North Country" finns som tidigare nämnts även på Spotify för den som nöjer sig med att lyssna. Well, if you're travelin' in the north country fair Where the winds hit heavy on the borderline Remember me to one who lives there She once was a true love of mine Well, if you go when the snowflakes storm When the rivers freeze and summer ends Please see if she's wearing a coat so warm To keep her from the howlin' winds Please see for me if her hair hangs long If it rolls and flows all down her breast Please see for me if her hair hangs long That's the way I remember her best I'm a-wonderin' if she remembers me at all Many times I've often prayed In the darkness of my night In the brightness of my day So if you're travelin' in the north country fair Where the winds hit heavy on the borderline Remember me to one who lives there She once was a true love of mine Ändrades Oktober 20, 2016 av edvardpop "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LOSForever Inlagd Oktober 20, 2016 Dela Inlagd Oktober 20, 2016 3 timmar sedan, skrev edvardpop: Satt och slölyssnade lite på SvD Kulturs Spotifylista över de bästa låtarna från årets Nobelpristagare i litteratur. Flera av dem kändes igen trots att jag endast innehar tre av Dylans plattor från hans vid det här laget digra katalog. Ingen av dem har dock fått särskilt många genomlyssningar ska erkännas. Plötsligt dök denna duett upp som jag inte kände igen. Att en av rösterna tillhörde Johnny Cash var det svårt att ta miste på men vem tillhörde den andra? Påminde inte rösten lite grand om Roy Orbisons... "Girl from the north country" inleder Nashville Skyline som släpptes 1969 och tydligen hade Dylan inför detta albumet övergett sin välbekanta nasala röst av nån anledning. Och inte mig emot. Fortfarande efter att ha hört denna sång flera gånger på Spotify och via detta klipp är det svårt fatta att det verkligen är Dylan som sitter där bredvid The man in black. Att Johnny Cash var en gudabenådad sångare har varit känt sedan länge men här är det faktiskt Bob Dylan som sjunger så vackert att huden knottras. http://dai.ly/x1qaym4 "Girl from the North Country" finns även på Spotify för den som nöjer sig med att lyssna. Håller med visst sticker Dylans röst ut mer i denna musik genre är han svårslagen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thaiger Inlagd Oktober 20, 2016 Dela Inlagd Oktober 20, 2016 Lite nytt från koreanskorna Och lite till. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Oktober 20, 2016 Dela Inlagd Oktober 20, 2016 Hej Denna har jag inte tröttnat på än. Mvh isan lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 20, 2016 Dela Inlagd Oktober 20, 2016 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 20, 2016 Dela Inlagd Oktober 20, 2016 Det e så vackert så tårarna sprutar rakt ut! Nicole e ju hur grym som helst! Sedan sitter hon hos X-Factor och säger att finska Saara Aalto är en grym brud med sin röst!! WOOOOOW! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Oktober 21, 2016 Dela Inlagd Oktober 21, 2016 En av de bästa låtarna någonsin i en fantastisk live version.. "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Oktober 21, 2016 Dela Inlagd Oktober 21, 2016 Fick upp en Stones på Spotifys "Din release radar". Trodde först att det var en remixad låt men till min glädja var den ny. Smaksak men jag tycker att Stones har hittat tillbaka och gör sin första riktigt bra låt på 25 år. Kul som fan och spännande med albumet som kommer i början på december. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 21, 2016 Dela Inlagd Oktober 21, 2016 6 minuter sedan, skrev Fredman: Fick upp en Stones på Spotifys "Din release radar". Trodde först att det var en remixad låt men till min glädja var den ny. Smaksak men jag tycker att Stones har hittat tillbaka och gör sin första riktigt bra låt på 25 år. Kul som fan och spännande med albumet som kommer i början på december. Ja dom där rullande stenarna är ett band som man gillar eller inte, jag har aldrig gillat dom på grund deras utseende, får någon slags zigenare vibb av deras look! Men att sedan "honky tonki women" gungar bra är en annan femma! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 21, 2016 Dela Inlagd Oktober 21, 2016 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Oktober 21, 2016 Dela Inlagd Oktober 21, 2016 20 minuter sedan, skrev audirs2: Ja dom där rullande stenarna är ett band som man gillar eller inte, jag har aldrig gillat dom på grund deras utseende, får någon slags zigenare vibb av deras look! Men att sedan "honky tonki women" gungar bra är en annan femma! Ja det där kan man tycka mycket om men jag nöjer mig med, synd om man missar bra musik p.g.a. utseende. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Oktober 21, 2016 Dela Inlagd Oktober 21, 2016 (ändrad) 41 minuter sedan, skrev Fredman: Ja det där kan man tycka mycket om men jag nöjer mig med, synd om man missar bra musik p.g.a. utseende. Ha ha kan nte annat än instämma. Visst, om det kom från en fjortisbrud(typ en Belieber) men några sådana huserar nog inte så många av här på forumet. Är väl kul om artisten ser bra ut men att rata en artist pga dennes utseende och inte efter hur det faktiskt låter finns och har aldrig funnits på kartan för min del. Ändrades Oktober 21, 2016 av edvardpop "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 21, 2016 Dela Inlagd Oktober 21, 2016 44 minuter sedan, skrev edvardpop: Ha ha kan nte annat än instämma. Visst, om det kom från en fjortisbrud(typ en Belieber) men några sådana huserar nog inte så många av här på forumet. Är väl kul om artisten ser bra ut men att rata en artist pga dennes utseende och inte efter hur det faktiskt låter finns och har aldrig funnits på kartan för min del. Ja själv e man nog inte heller så fager men har vågat visa fejan här på forat några gånger, och inte e man en jävel på guran heller, men man kämpar på! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Oktober 21, 2016 Dela Inlagd Oktober 21, 2016 Ja dom där rullande stenarna är ett band som man gillar eller inte, jag har aldrig gillat dom på grund deras utseende, får någon slags zigenare vibb av deras look! Men att sedan "honky tonki women" gungar bra är en annan femma! Ron Wood lär vara från resandefolket så dina vibbar känns rätt.Skickat från min iPhone med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd Oktober 21, 2016 Dela Inlagd Oktober 21, 2016 En till Zigenare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu