Jump to content
IGNORERAD

Vad lyssnar ni på just nu?

Farang

Recommended Posts

• Svar 10k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Nakhon

1016

• edvardpop

773

• audirs2

608

• kenke

473

Captain Beefheart verkar ha varit en skön lirare. En gång i tiden lär han ha kontaktats av Bono i U2 var på han skrev ett kort

och koncist brev tillbaka: " Dear Mr.Bongo, I don´t know who you are or what you want from me, but don´t call me again."

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

Dela på andra sajter

Bob Hund i Allsång på Skansen. Vem hade trott det för 20 år sedan...

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

Dela på andra sajter

Fick just en märklig flashback till grundskolan.

Var och varannan lektion, på musiken, fick vi sjunga "svarta tupp".

Har inte hört den sedan plugget.

Såg nu att den fanns på nätet.

Var säkert något politiskt budskap på den tiden, fast det begrep man ju inte då.

Här den gode Sven Wollter:

Kanske andra med liknande minnen?

Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Naam kaeng:

Fick just en märklig flashback till grundskolan.

Var och varannan lektion, på musiken, fick vi sjunga "svarta tupp".

Har inte hört den sedan plugget.

Såg nu att den fanns på nätet.

Var säkert något politiskt budskap på den tiden, fast det begrep man ju inte då.

Här den gode Sven Wollter:

Kanske andra med liknande minnen?

Ett roligt minne väcktes till liv då jag såg detta. För många år sen berättade en kompis för mig om en märklig händelse som han och hans hustru varit med om i Spanien på en chartertripp. Sista kvällen bestämde dom sig för att äta middag på ett bra ställe som dom besökt tidigare och beställde en taxi. Problemet var att dom inte kom ihåg vad stället hette eller vart det låg men han mindes i alla fall en skylt med en tupp på. Nu visste ju ingen av dom vad tupp hette varken på spanska eller engelska men go å gla som han var så började han imitera en tupp för taxikillen som log och sa comprende och iväg bar det. När dom hamnade ute på landet började dom misstänka att nåt var fel och det blev bekräftat när taxin stannade vid ett hus där kommunisterna höll årsmöte och chaffisen sa att nu var dom framme. Hur i hela friden kunde det bli så galet frågade han mig. Den bästa förklaring jag hittade var just denna, i original, spanska protestsång ( Los Gallos ) som sjöngs mycket under Francoregimen som fick taxikillen att associera så galet som han gjorde.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Fritz:

Ett roligt minne väcktes till liv då jag såg detta. För många år sen berättade en kompis för mig om en märklig händelse som han och hans hustru varit med om i Spanien på en chartertripp. Sista kvällen bestämde dom sig för att äta middag på ett bra ställe som dom besökt tidigare och beställde en taxi. Problemet var att dom inte kom ihåg vad stället hette eller vart det låg men han mindes i alla fall en skylt med en tupp på. Nu visste ju ingen av dom vad tupp hette varken på spanska eller engelska men go å gla som han var så började han imitera en tupp för taxikillen som log och sa comprende och iväg bar det. När dom hamnade ute på landet började dom misstänka att nåt var fel och det blev bekräftat när taxin stannade vid ett hus där kommunisterna höll årsmöte och chaffisen sa att nu var dom framme. Hur i hela friden kunde det bli så galet frågade han mig. Den bästa förklaring jag hittade var just denna, i original, spanska protestsång ( Los Gallos ) som sjöngs mycket under Francoregimen som fick taxikillen att associera så galet som han gjorde.

Fritz..

Hehe! Ja jäklar, där ser man.  :thumbsup:

Kan kontra med en "liknande" dråplig anekdot ur min salige faders liv.

Han var på en Grekisk ö, och deltog i en organiserad busstur över ön. Det var hiskeliga bussfärder upp och ner för berg, till andra sidan ön där de stannade för att kika på lokal tillverkning av diverse varor.

Han hade tur och fann tillverkningen av sprit och likör. De hade dessutom frikostig provsmakning. Så han och en annan karl började från vänster till höger och gick igenom hela sortimentet. Och sedan, för säkerhets skull, från höger till vänster också.

Karl bredvid honom såg bekant ut, men far kunde inte placera honom.

När det var dags att fara tillbaka igen slog det honom: Busschaffören!

Behöver man tillägga att farsan satt som på nålar på vägen tillbaka....

Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Thaiger:

Någon finsktalande som vet vad menomonomeininki  betyder ev. det blir publikrekord.

He he, vart hittar du alla galningar ifrån?:lipa:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Något som definitivt inte är nytt men bortglömt.

En av mina många favoriter som fortfarande håller. Två ggr bokade jag biljetter på konserthuset men båda gångerna ställde Alex in.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Dela på andra sajter

Sommaren går på sista refrängen...

Dela på andra sajter

Beam in on me baby
and we'll beam together
I know we always been together
but there's more

Dela på andra sajter

Det har ju blivit ett antal besök i Tyskland denna sommar med jobbet, nu längtar man "ut"  på riktigt...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Den sista (?) natten i Tyskland för den här perioden spenderades i Wuppertal, detär här som Accepts lille knubbige sångare Udo Dirkschneider härstammar ifrån. Stort på något vis... Naturligtvis satt man och headbangade de 82 milen hem!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Guest Fredman

De flesta hyllar (med all rätt) Weller men Foxtons basgångar var det jag gillade mest med The Jam. Oförglömlig konsert på Åbo-festivalen för drygt 30 år sedan.

Dela på andra sajter

Sicken partydänga! Nästan så man blir sugen på att dricka öl men bara nästan...

Ps. Ren tillfällighet att denna video liksom föregående innehåller gymnastiserande flickor :big_smile:

Dela på andra sajter

Ytterligare ett New York band. 15 år sedan nu som The Strokes slog igenom. Tiden går...

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...