andrejsdenruskige Inlagd April 8, 2016 Dela Inlagd April 8, 2016 Tackar för den dokumentären, ja man tar sig för pannan av Scorpios okunskap om musik, bör nog ha lite på mer fötterna innan man skriver att Candice lyft Ritchie till himmelen , tycker dock att de är ett bra team. Tror inte att en japansk symfoniorkester ställer upp för vilken dussingitarrist som helst, lyssna och njut music lovers. Aldrig fel med lite orkestertrudelutt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd April 8, 2016 Dela Inlagd April 8, 2016 7 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Aldrig fel med lite orkestertrudelutt. Helt plötsligt känns Ritchie som en dussingitarrist. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd April 8, 2016 Dela Inlagd April 8, 2016 59 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Aldrig fel med lite orkestertrudelutt. More is more! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
C-dude Inlagd April 8, 2016 Dela Inlagd April 8, 2016 Bandit radio C;D Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true. You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LOSForever Inlagd April 8, 2016 Dela Inlagd April 8, 2016 Denna en kanon låt faster soundtrack https://www.youtube.com/watch?v=Y5XM3hr4Q2E Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 8, 2016 Dela Inlagd April 8, 2016 More is more! Jepp! How can less be more? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd April 8, 2016 Dela Inlagd April 8, 2016 Här är Ritchie verkligen kung. Men hela bandet är kungar, Ronnie James Dio, Bob Daisley, Cozy Powell galet bra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd April 9, 2016 Dela Inlagd April 9, 2016 10 timmar sedan, skrev wUThai: Helt plötsligt känns Ritchie som en dussingitarrist. Mycket skräp har skrivits på mpr under åren som gått men den meningen tar nog förstapriset. Det gäller ju inte bara att spela snabbt och högt, det ska ju låta bra också, den gode Yngve har fortfarande att lära av sin stora idol Ritchie. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd April 9, 2016 Dela Inlagd April 9, 2016 (ändrad) Här en liten kombination med Yngwie och Rainbow sångaren(en av dom Joe Lynn Turner. Pudelrock på hög nivå...... https://www.youtube.com/watch?v=ogHeqgmoYBU //Broskan Ändrades April 9, 2016 av Broskan "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benjamas Inlagd April 9, 2016 Dela Inlagd April 9, 2016 Här en liten kombination med Yngwie och Rainbow sångaren(en av dom Joe Lynn Turner. Pudelrock på hög nivå...... //Broskan Videoklippet inte tillgängligt får jag, vad heter låten? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd April 9, 2016 Dela Inlagd April 9, 2016 7 minuter sedan, skrev Benjamas: Videoklippet inte tillgängligt får jag, vad heter låten? Dans på Uddevalla brygga Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd April 9, 2016 Dela Inlagd April 9, 2016 8 timmar sedan, skrev stefan5300: Mycket skräp har skrivits på mpr under åren som gått men den meningen tar nog förstapriset. Det gäller ju inte bara att spela snabbt och högt, det ska ju låta bra också, den gode Yngve har fortfarande att lära av sin stora idol Ritchie. Självklart är Richtie en duktig gitarrist. Det var med en stor skopa sarkasm. Klart att inte snabbhet har nåt att göra med hur duktig gitarrist man är. Yngvie är extremt duktig men ingen favoritgitarrist precis. Här är en som jag gillar extremt mycket och som är sjukt duktigt. Detta är rent genialiskt och sjukt vackert! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chrille Columbus Inlagd April 9, 2016 Dela Inlagd April 9, 2016 Jaha fattade aldrig vad denna teveserien handlade om men gillade musiken. Den gick på svt i början på nittiotalet. Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 9, 2016 Dela Inlagd April 9, 2016 Självklart är Richtie en duktig gitarrist. Det var med en stor skopa sarkasm. Klart att inte snabbhet har nåt att göra med hur duktig gitarrist man är. Yngvie är extremt duktig men ingen favoritgitarrist precis. Här är en som jag gillar extremt mycket och som är sjukt duktigt. Detta är rent genialiskt och sjukt vackert! Jag har någon spellista på Spotify där han kör en hel del folkvisor från alla möjliga länder. Riktigt skön lirare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd April 9, 2016 Dela Inlagd April 9, 2016 10 timmar sedan, skrev Benjamas: Videoklippet inte tillgängligt får jag, vad heter låten? Yngwie J. Malmsteen - Heaven Tonight (1988) //Broskan "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd April 9, 2016 Dela Inlagd April 9, 2016 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd April 9, 2016 Dela Inlagd April 9, 2016 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd April 9, 2016 Dela Inlagd April 9, 2016 / "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd April 11, 2016 Dela Inlagd April 11, 2016 När Per Gessle i sin podd listade nio låtar han önskade att han hade skrivit bjöds det inte på några större överraskningar. Trevligt dock att bli påmind om denna 60-tals favorit som jag inte hade hört på bra länge. "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd April 11, 2016 Dela Inlagd April 11, 2016 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd April 18, 2016 Dela Inlagd April 18, 2016 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burken Inlagd April 19, 2016 Dela Inlagd April 19, 2016 Å herre gud! Måste suttit åtta år och funderat på den texten. Han är helt slut. Sent from my iPad using Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burken Inlagd April 19, 2016 Dela Inlagd April 19, 2016 Sent from my iPad using Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd April 19, 2016 Dela Inlagd April 19, 2016 (ändrad) 6 timmar sedan, skrev Burken: Sent from my iPad using Tapatalk Bra vet jag inte men oväntat och överraskande var Ozzys försök att göra ska i alla fall minst sagt. Hårdrockare är väl inte precis kända för att ha den bredaste musiksmaken. Ska det va ska föredrar jag dock The Specials och "The Boiler" är en av deras bästa. Hypnotisk med grymma orglar. Fast så värst trevlig är den kanske inte. Snarare tvärtom av texten att döma. Ändrades April 19, 2016 av edvardpop "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd April 19, 2016 Dela Inlagd April 19, 2016 Att utse bästa gitarristen är i det närmaste omöjligt. Själv tycker jag att teknik är viktigt men sekundärt, till en viss grad. Beundrar mångsidiga gitarrister där kanske Prince är i topp som spelar både soul och rock som en gud. Han gillar dessvärre inte att lägga ut sin musik. Jimmy Hendrix går liksom inte att komma förbi och många fler. Man kan t.o.m. påstå att Johnny Ramone var bäst i världen om man tycker det och jag kan hålla med till viss del. Sedan gillar jag latinsk gitarr, då främst Franzis Perez. Gå med gud. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu