Jump to content
IGNORERAD

försäkring


jonny

Recommended Posts

hej jag undrar om någon har tele nr till dom som säljer försäkringar för thai som åker på turistvisa till sverige. Jag menar dom som har kontor i samma bygnad som sveriges ambasad. Eller om ni vet någott bättre försäkringsbolag där man kan täckna en försäkring för en somm fått förlängt turistvisa ps jag vet att det inte heter turistvisa när man får det förlängt.

mvh jonny

Link to comment
Dela på andra sajter

Jonny vart där inte tecknat en försäkring

då hon anlände till Sverige,numret står väl på försäkringspappret.

Sjöqvist

Link to comment
Dela på andra sajter

Några (på ett annat forum) har berättat för mig att det går lika bra med ett europeisk försäkrings bolag och tydligen skall det inte vara dyrare heller..

//Peo

Gnällsmurfen gnäller igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

När min tant va här på besöksvisa så använde vi europeiska lika dant när vi förlängde

glimten66

Link to comment
Dela på andra sajter

jag vet att det står där men det var någon som slarvade bort den givetvis.

jag har hört det om erupeiska försäkringsbolag undrar om någon har tel nr dit eller en internet adress

mvh jonny

Link to comment
Dela på andra sajter

tackar ska läsa lite om dom

det är ett mycket bra forum det här man hinner knappt fråga om någott förren man får ett svar.

ett stort tack mvh jonny

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Vi förlängde frugans försäkring hos Europeska i somras då betalade vi 1738kr för 3mån.

Hon hade tagit en försäkring för de första 3mån där hon köpte biljetten i Thailand men den gick inte att förlänga.

Mvh Hafos

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Vi förlängde frugans försäkring hos Europeska i somras då betalade vi 1738kr för 3mån.

Hon hade tagit en försäkring för de första 3mån där hon köpte biljetten i Thailand men den gick inte att förlänga.

Mvh Hafos

Det vara alltså inga problem att teckna en försäkring (Förlägning) med Europeiska ?

På deras hemsida står det att försäkring inte kan tecknas av person som redan befinner sig i Schengen området

Någon mera som har erfarenhet av detta ?.

Mvh Henric

Link to comment
Dela på andra sajter

Det vara alltså inga problem att teckna en försäkring (Förlägning) med Europeiska ?

På deras hemsida står det att försäkring inte kan tecknas av person som redan befinner sig i Schengen området

Någon mera som har erfarenhet av detta ?.

Mvh Henric

Det går bra tänk bara på att "förlänga" innan den befintliga går ut annar åker man på några karensdagar utan försäkring

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inget krav från Migrationsverkets sida att ha en försäkring vid ett

UT-Besök, för nu har visumet istället blivit ett Uppehållstillstånd, men det

är såklart bra att ha ändå, men kravet finns inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...