L64 Inlagd Augusti 27, 2011 Dela Inlagd Augusti 27, 2011 Dags att byta ut gamla Bettan mot nåt modernare! Nåt enl följande på ett ungefär: 40-46 tum max 7000 Han kör lite xbox, nån film ibland och en porris när jag har somnat. Han har en ny dator som nog är skapligt snabb, kanske de går o köra lite spel från den oxå? Har ni nåt tips o ge så är det välkommet, jag har noll koll och orkar inte "läsa på"... Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Borgmästarens Son Inlagd Augusti 27, 2011 Dela Inlagd Augusti 27, 2011 (ändrad) Kollar han mycket på film och sport så skulle jag köpa en led tv..finns bra såna på media market för ett bra pris tror en 40tum gick lös på 4444kr nu Ändrades Augusti 27, 2011 av Borgmästarens Son Jag gick i ett kvarter idag Som en gång var min hela värld Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd Augusti 28, 2011 Dela Inlagd Augusti 28, 2011 Dags att byta ut gamla Bettan mot nåt modernare! Nåt enl följande på ett ungefär: 40-46 tum max 7000 Han kör lite xbox, nån film ibland och en porris när jag har somnat. Han har en ny dator som nog är skapligt snabb, kanske de går o köra lite spel från den oxå? Har ni nåt tips o ge så är det välkommet, jag har noll koll och orkar inte "läsa på"... Varför 40-46 tum Det verkar vara för stor. Ska han sitta 4 meter ifrån för att få överblick över skärmen? Man räknar 10" per meter avstånd för att kunna se hela bilden. En 32 tum som har högupplösning och bra kontrast med många anslutnings möjligheter är bättre alternativ tycker jag. då kan man använda den som PC skärm också Men det är upp till dig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 28, 2011 Dela Inlagd Augusti 28, 2011 Varför 40-46 tum Det verkar vara för stor. Ska han sitta 4 meter ifrån för att få överblick över skärmen? Man räknar 10" per meter avstånd för att kunna se hela bilden. En 32 tum som har högupplösning och bra kontrast med många anslutnings möjligheter är bättre alternativ tycker jag. då kan man använda den som PC skärm också Men det är upp till dig. 32" är väldigt lite. Själv så har jag 50" till datorn och det funkar bra. Hade kunnat ha större också. Philips eller Samsung skulle jag köpa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Babysnake Inlagd Augusti 28, 2011 Dela Inlagd Augusti 28, 2011 Samsung Snake Bättre ringla än vingla. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mr chaweng Inlagd Augusti 28, 2011 Dela Inlagd Augusti 28, 2011 Samsung UE46D5005 46 tum, LED, HDTV 1080p, Samsung HyperReal Engine 6990kr hos Expert internetbutik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andersbangkok Inlagd Augusti 28, 2011 Dela Inlagd Augusti 28, 2011 Samsung UE46D5005 46 tum, LED, HDTV 1080p, Samsung HyperReal Engine 6990kr hos Expert internetbutik Mycket prisvärt! Vill man lägga mer så skulle jag satsa mot 8- eller 9-serien. Då får du 3D och ännu bättre upplösning. Men det är plånboken som styr Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv." "Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
peea Inlagd Augusti 28, 2011 Dela Inlagd Augusti 28, 2011 Hej ! Kanske en Panasonic . kolla in deras reklamfilmviera_clip.wmv viera_clip.wmv Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Augusti 28, 2011 Dela Inlagd Augusti 28, 2011 Same same... men min nya Samsung är grymt bra, mycket bättre än min tidigare Sony. ... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd Augusti 28, 2011 Dela Inlagd Augusti 28, 2011 Om man nu får vara så fräck och låna din tråd Lamai, så vill vi ha en ny TV i Thailand: Pris runt 30-40 000 THB Storlek runt 42-50 tum Vad kan ni rekommendera och vart (helst i Korat) kan man köpa den? Mvh o tack på förhand BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Augusti 29, 2011 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 29, 2011 Om man nu får vara så fräck och låna din tråd Lamai, så vill vi ha en ny TV i Thailand: Pris runt 30-40 000 THB Storlek runt 42-50 tum Vad kan ni rekommendera och vart (helst i Korat) kan man köpa den? Mvh o tack på förhand BBJ De va de jä******te! Nåja, tackar för tipsen... skall ta en tur till mediamarkt o kika annars så ligger nog samsungen eller nån philips bra till! Nån 32-tummare blir de inte iaf... Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Augusti 29, 2011 Dela Inlagd Augusti 29, 2011 (ändrad) Nu vet jag inte om du köpt en TV! Kolla in denna länk: https://www.boxer.se...-2011-08-23.pdf Det gäller att köpa rätt TV nu. Jag kör på Boxer Max. MPEG-4 och Data ingång ätr en fördel. Även full HD kan vara av intresse. Lycka till Hälsar pigge01 Ändrades Augusti 29, 2011 av pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Augusti 29, 2011 Dela Inlagd Augusti 29, 2011 (ändrad) Samsung UE46D5005 46 tum, LED, HDTV 1080p, Samsung HyperReal Engine 6990kr hos Expert internetbutik Den är OK. Har MPEG-4 0ch DVB-T2 Hälsar pigge01 Ändrades Augusti 29, 2011 av pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 29, 2011 Dela Inlagd Augusti 29, 2011 Om man nu får vara så fräck och låna din tråd Lamai, så vill vi ha en ny TV i Thailand: Pris runt 30-40 000 THB Storlek runt 42-50 tum Vad kan ni rekommendera och vart (helst i Korat) kan man köpa den? Mvh o tack på förhand BBJ The Mall funkar. Är det power Mall den heter butiken, 2:a eller 3:e våningen. Annars så finns Thai-Fai. Philips är dyrt i Thailand. Gå på en Samsung och LCD eller LED alt efter smak och tycke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Augusti 29, 2011 Dela Inlagd Augusti 29, 2011 På Makro har jag sett Samsung LCD 42" Serie 4 för 19.000 Baht Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mr chaweng Inlagd Augusti 29, 2011 Dela Inlagd Augusti 29, 2011 Ska man köpa TV nu ska man absolut köpa en LED-TV Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Augusti 29, 2011 Dela Inlagd Augusti 29, 2011 Ska man köpa TV nu ska man absolut köpa en LED-TV Jag ser då ingen skillnad på en LCD och en LED. Hos oss är det kvaliten på satellitbilden som är flaskhalsen. OK, om jag skulle ladda ner nån Bluray film, så möjligen, fast troligen inte. Vad är egentligen fördelarna med LED vs LCD? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Phimai Inlagd Augusti 29, 2011 Dela Inlagd Augusti 29, 2011 Om man nu får vara så fräck och låna din tråd Lamai, så vill vi ha en ny TV i Thailand: Pris runt 30-40 000 THB Storlek runt 42-50 tum Vad kan ni rekommendera och vart (helst i Korat) kan man köpa den? Mvh o tack på förhand BBJ Min kärring säger att dom har utförsäljning av 46" led tv i butiken bredvid dohome i Korat. Har själv inte varit där men kanske kan vara värt att ta en sväng förbi. Hon sa att priset va strax över 10.000 bath. Mr Phimai Att prata innan man tänker är som att torka sig i röven innan man skiter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Augusti 29, 2011 Dela Inlagd Augusti 29, 2011 Ska man köpa TV nu ska man absolut köpa en LED-TV Tycker inte jag . om man är filmfantast så är det plasma som gäller för mina ögon ialla fall /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Poffa Inlagd Augusti 29, 2011 Dela Inlagd Augusti 29, 2011 Jag ser då ingen skillnad på en LCD och en LED. Hos oss är det kvaliten på satellitbilden som är flaskhalsen. OK, om jag skulle ladda ner nån Bluray film, så möjligen, fast troligen inte. Vad är egentligen fördelarna med LED vs LCD? En LED tv är LCD med LED belysning bakom skärmen. Medan en LCD är en LCD med lysrörsbelysning bakom skärmen. Lite enkelt uttryckt. LED blir plattare och kan även ge högre kontrast. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Augusti 29, 2011 Dela Inlagd Augusti 29, 2011 Ser du nån skillnad på t.ex. UBC? LED vs. LCD, alltså. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Poffa Inlagd Augusti 29, 2011 Dela Inlagd Augusti 29, 2011 Ser du nån skillnad på t.ex. UBC? LED vs. LCD, alltså. Nej. Men jag är en gammal man med trötta gamla ögon så det säger kanske inte så mycket. Men en LED är snyggare att se på. Själva TV alltså. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 29, 2011 Dela Inlagd Augusti 29, 2011 Ser du nån skillnad på t.ex. UBC? LED vs. LCD, alltså. Skillnaden är väl att de flesta nya apparater och speciellt dyrare apparater har LED. Kant LED eller bakgrundsbelyst LED är det också skillnad på. Kant LED kan skapa "clouding" p.g.a ojämn belysning medans bakgrundsbelyst oftast är bättre ur den synpunkten men TV'n blir tjockare. Filmfantaster gör som Enis har sagt. Plasma. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mr chaweng Inlagd Augusti 29, 2011 Dela Inlagd Augusti 29, 2011 Tycker inte jag . om man är filmfantast så är det plasma som gäller för mina ögon ialla fall /Enis Jag har både LCD och Plasma tv hemma och väljer alla dagar i veckan att kolla på LCD burken före Plasman fast smaken är ju som baken... Om jag skulle köpa en tv idag väljer jag då LED istället för LCD då den som Poffa säger gör sig bättre på väggen och den ger bättre kontrast, specillet i ljusa bilder Till plasmas fördel är väl att livslängden är längre 50k/tim mot LCD 30k/tim och att man kan titta på den från sidan bättre än t.ex LCD men den drar väl lite mer ström än LCD om man nu bryr sig om det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 29, 2011 Dela Inlagd Augusti 29, 2011 Jag har både LCD och Plasma tv hemma och väljer alla dagar i veckan att kolla på LCD burken före Plasman fast smaken är ju som baken... Om jag skulle köpa en tv idag väljer jag då LED istället för LCD då den som Poffa säger gör sig bättre på väggen och den ger bättre kontrast, specillet i ljusa bilder Till plasmas fördel är väl att livslängden är längre 50k/tim mot LCD 30k/tim och att man kan titta på den från sidan bättre än t.ex LCD men den drar väl lite mer ström än LCD om man nu bryr sig om det? Tror att det fortfarande är svårt att slå Pioneers gamla plasmor i både svärta och kontrast, synd att dom lade ner tillverkningen. Ska man ha bra bild på en LED föreslår jag att man inte köper en kantbelyst om man inte vill ha clouding effekter. Eller så går man efter måttot "man får vad man betalar för" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu