Jump to content
IGNORERAD

Hur gör jag?


Guest Forden34

Recommended Posts

Guest Forden34

Jag orkar inte söka så då fär det bli en tråd iställlet

Tänkte söka UT nu ang att tjejen vill hit nästa sommar så då har jag en undran bara

1 vad börjar jag med för papper att fylla i

2 Vad ska tjejen ha för papper som ska skickas

3 ?

4 ?

5 ?

6 ?

En som hatar papper å dyligt så förklara hur jag gör är ni snälla å var jag får tag i dom

Skickat från en som inte fattar ett skit hur man gör, säg inte att jag ska söka här å där i trådar, orkar inte då jag vill att det ska gå smärtfritt

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Orkar inte bli medlem i ett forum till för att få veta nått andra vet å kan tala om för mig

SORRY

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Orkar inte bli medlem i ett forum till för att få veta nått andra vet å kan tala om för mig

SORRY

Du verkar onekligen inte särskillt angelägen om att fixa till det så tjejen kan komma till Sverige.

Du orkar inte söka, du orkar inte regga dig på ett annat forum, osv.

Men eftersom du är så orkeslös föreslår jag att du betalar en av visa-servicefirmorna att göra jobbet åt dig. Det finns flera alternativ. Bland annat Thai-Scan hör man en del positivt om. Testa att kontakta dem istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du verkar onekligen inte särskillt angelägen om att fixa till det så tjejen kan komma till Sverige.

Du orkar inte söka, du orkar inte regga dig på ett annat forum, osv.

Men eftersom du är så orkeslös föreslår jag att du betalar en av visa-servicefirmorna att göra jobbet åt dig. Det finns flera alternativ. Bland annat Thai-Scan hör man en del positivt om. Testa att kontakta dem istället.

Tror även att Roffe på Thaikonsult kan hjälpa till och för detta behöver man inte regga sig på hans sida, räcker med att ringa till honom.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Du verkar onekligen inte särskillt angelägen om att fixa till det så tjejen kan komma till Sverige.

Du orkar inte söka, du orkar inte regga dig på ett annat forum, osv.

Men eftersom du är så orkeslös föreslår jag att du betalar en av visa-servicefirmorna att göra jobbet åt dig. Det finns flera alternativ. Bland annat Thai-Scan hör man en del positivt om. Testa att kontakta dem istället.

Kanske har annat att göra efter 18 timmars arbete, förlåt att jag är på forumet där man kan fråga om allt, men men jag kanske ska skita i att ta hit tjejen då, du får bestämma Wille hur jag ska göra,hoppas du kommer fram till ett klokt beslut

vet tyvärr inte vad forumet är till för förutom att kasta skit på varandra, kanske jag har fel vad vet jag

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske har annat att göra efter 18 timmars arbete, förlåt att jag är på forumet där man kan fråga om allt, men men jag kanske ska skita i att ta hit tjejen då, du får bestämma Wille hur jag ska göra,hoppas du kommer fram till ett klokt beslut

vet tyvärr inte vad forumet är till för förutom att kasta skit på varandra, kanske jag har fel vad vet jag

Tror det finns ganska bra guider på detta forumet hur man gör, så offra en minut eller två på att söka här först. Tror det finns en speciell avdelning t.o.m.

Lycka till!

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske har annat att göra efter 18 timmars arbete, förlåt att jag är på forumet där man kan fråga om allt, men men jag kanske ska skita i att ta hit tjejen då, du får bestämma Wille hur jag ska göra,hoppas du kommer fram till ett klokt beslut

vet tyvärr inte vad forumet är till för förutom att kasta skit på varandra, kanske jag har fel vad vet jag

Testa att ringa Lasse på Thaiscan , han och hans fruga fixar det åt dej.

Du kommer att få veta exakt vad du behöver komma med, och din tjej får hjälp med allt på plats i Thailand, inklusive alla papper och översättningar som krävs.

Jag förstår att folk som jobbar en massa och har ont om tid kan tjäna på att använda en "visaservice".

Lasse och hans fru lägger en massa tid på varje ärende, klart att de tjänar en slant annars skulle de inte hålla på.

Jag har fått hjälp av Lasse, och är nöjd.

Telefon till Lasse (Svenska eller Engelska)

Tel: +66 (0) 2553 2403

Mobil: +66 (0)8 9220 2000

Skype: Lasse-thaiscan

Hans telefontid är normalt, 07:00-16:00 Sv Sommartid, 06:00-15:00 "Vintertid", Måndag-Fredag, men han brukar svara även på helger (fast ring helst inte då).

Det är inte så svårt att fixa själv, kolla lite på Ambassadens hemsida http://www.swedenabroad.com/Page____16960.aspx där står det mesta.

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske har annat att göra efter 18 timmars arbete, förlåt att jag är på forumet där man kan fråga om allt, men men jag kanske ska skita i att ta hit tjejen då, du får bestämma Wille hur jag ska göra,hoppas du kommer fram till ett klokt beslut

vet tyvärr inte vad forumet är till för förutom att kasta skit på varandra, kanske jag har fel vad vet jag

Då passar det utmärkt att slänga iväg ett mail till Thaikonsult eller Thai-scan eftersom du då bara behöver lägga ner minimalt med tid. Tar garanterat längre tid för dig om du skall göra det själv även ifall vi tar av vår tid (vi som inte jobbar...) och guidar dig rätt hela vägen.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Kanske har annat att göra efter 18 timmars arbete, förlåt att jag är på forumet där man kan fråga om allt, men men jag kanske ska skita i att ta hit tjejen då, du får bestämma Wille hur jag ska göra,hoppas du kommer fram till ett klokt beslut

vet tyvärr inte vad forumet är till för förutom att kasta skit på varandra, kanske jag har fel vad vet jag

Mitt råd var och förblir att kontakta en firma som pysslar med visa-service så du slipper pyssla med allt pappersarbete etc om du har ont om tid eller ork.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag inte minns fel så kan Thaikonsult hjälpa till i prisspannet 750-2500 kr (Pappersifyllare -> ledsagarehållahanden)

Dra iväg en fråga till info@thaikonsult.se

/Enis

Ändrades av Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Hej Forden34

Här får du från mig att läsa så slipper du söka vidare: http://www.thaikonsult.se/ansokningsforfarandetpasvenska.pdf

Lycka till!

Mvh

Roffe på Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...