ZombaRomba Inlagd Juni 6, 2011 Dela Inlagd Juni 6, 2011 Sitter och tittar på bilder från Vietnam ser riktigt fint ut. är det någon som har mer info om vietnam... var man ska åka till m.m. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd Juni 6, 2011 Dela Inlagd Juni 6, 2011 http://www.maipenrai.se/forum/t/14148-saigon-annu-en-megastad/ MVH HN Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swippe Inlagd Juni 8, 2011 Dela Inlagd Juni 8, 2011 Se till att ha både dollar och lokalvaluta med dig, inga större valörer så slipper man tjaffsa om hur mycket växel man ska få tillbaka. Var beredd på att precis alla försöker blåsa dig på pengar, allt ifrån barn till pensionärer. Blåsandet går ut på att t ex försöka ge tillbaka för lite växel och sen låtsas som att det regnar. Jag kan berätta en liten kul händelse när jag och min sambo inte hittade tillbaka till vårt hotell, då körde en Mc-taxi efter oss och frågade vart vi skulle, jag sa vart vi skulle och att jag visste att vi var max 500 meter ifrån det. Han fortsätta följa efter oss och vi hittade inte tillbaka trots att jag kände igen mig så jag visste att vi var rätt nära. Till slut så sa han att han kunde köra oss till hotellet, bara 1$. Jag visste ju att vi var rätt nära hotellet men tyckte ändå han verkade hjälpsam så vi sa ok, 1$ kan det ju vara värt att slippa traska runt i cirklar. Han körde oss till hotellet, var ca 500 meter in på en sidogata och när vi kom fram så sträckte min sambo fram en 1$ sedel till honom och tackade för skjutsen. Då säger den rackarn med ett stort flin: "No no, 1$ ONE person, 2$ TWO person!" Sambon försökte protestera men jag sa att ge honom 2$ så slipper vi tjaffsa mer och har lärt oss en läxa. En annan gång så åkte vi cykeltaxi, vi hade förhandlat fram ett pris för 1 timmes rundtur men efter 40 min så tyckte jag synd om gubben som verkade väldigt trött så jag sa att han kunde stanna. Gav han pengarna vi kommit överens om men han ville ha ännu mer så han kunde köpa några bira?! Jag protesterade men han gav sig inte, slutade med att han fick lite extra pengar snäll som jag är. Ja jag kan dra hur många exempel som helst trots att vi bara stannade där i tre nätter. Men detta var en del av charmen med Vietnamn, precis som man kan älska att hata Tuk Tuk chaffisarna på Phuket typ. Och det fanns mycket att se och det är ett intressant land att besöka helt klart. Kommer garanterat att åka dit igen och utforska andra delar av landet, hann inte så mycket på den korta tid jag var där. Var ju i Hanoi jag spenderade mesta tiden, kanske är annorlunda på turistställena. Mvh Swippe It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu