2much Inlagd Januari 6, 2014 Dela Inlagd Januari 6, 2014 Har väntat på när en lastbil ska riva ner kablarna och idag hände det. Frukostunderhållning på hög nivå..... Smile and the world smiles with you Fart and you stand alone Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Januari 6, 2014 Dela Inlagd Januari 6, 2014 Det är inte bara Thailand som fått in en massa "ovana" resenärer, de här bilderna tog jag i Norge i somras... Fast att sätta kodlås på den offentliga toaletten….jag vet inte hur effektivt det är för att hålla ute icke betalande gäster när man samtidigt sätter ett stort plakat på dörren med koden på 8 olika språk... "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Januari 6, 2014 Dela Inlagd Januari 6, 2014 Härligt väder ,,,, inte konstigt att det börjar rycka i restarmen. Det är så där gladgrått Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 6, 2014 Dela Inlagd Januari 6, 2014 Dagens bild får bli helgens jobb med bilen, urk och tvi! Backa inte med öppen bildörr! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
strdd Inlagd Januari 6, 2014 Dela Inlagd Januari 6, 2014 ovanför White sand beach Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oscar Inlagd Januari 6, 2014 Dela Inlagd Januari 6, 2014 Dagens bild får bli helgens jobb med bilen, urk och tvi! bilenDSC05524.JPG Backa inte med öppen bildörr! 'Been there, done that'. Med nedan avbildade Amerikanska järnhög så den klarade sig, men jag drog ner elskåpet från väggen och släckte hela huset. Oscar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 6, 2014 Dela Inlagd Januari 6, 2014 'Been there, done that'. Med nedan avbildade Amerikanska järnhög så den klarade sig, men jag drog ner elskåpet från väggen och släckte hela huset. DSCN2133.JPG Oscar. Ojsan! Den bilen måste man vara säker i. Min brevlåda (a 100 kr) klarade sig oskadd , men bilen fick skador som jag inte ens orkar räkna på. Numer har jag vertenda försäkring till bil som går att köpa för pengar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lenne Inlagd Januari 6, 2014 Dela Inlagd Januari 6, 2014 Några fler bilder från turen till Mae Sai. Bilderna tagna mellan San Yaen och Mae Moh längs väg 4052-4032. Bergsvy Mae Kham River Teodling Lennart Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Januari 6, 2014 Dela Inlagd Januari 6, 2014 (ändrad) Eftersom Afrika varit populärt i vinter så tar vi några bilder därifrån. Min far Kongo 63-64. Ändrades Januari 6, 2014 av tomurdoc Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Januari 6, 2014 Dela Inlagd Januari 6, 2014 Svenska kyrkan i Bangkok 2008. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Januari 6, 2014 Dela Inlagd Januari 6, 2014 Plockat undan granskrället och allt annat julpyssel idag /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wix Inlagd Januari 6, 2014 Dela Inlagd Januari 6, 2014 Ni som spelar... Har ni nån gång undrat hur de ser ut som ni alltid förlorar mot i CS... Hitta dem i Bangkok förra året. Alltid på de svagas sida. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wix Inlagd Januari 6, 2014 Dela Inlagd Januari 6, 2014 En av alla målningar i "vårat" Tempel, kanske något för Thaksin med familj... att fundera över. Fina målningar runt om... Snygga detaljer Alltid på de svagas sida. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Januari 7, 2014 Dela Inlagd Januari 7, 2014 Ojsan! Den bilen måste man vara säker i. Min brevlåda (a 100 kr) klarade sig oskadd , men bilen fick skador som jag inte ens orkar räkna på. Numer har jag vertenda försäkring till bil som går att köpa för pengar. Du borde försöka få bildelarna tillverkade av samma material som brevlådan! "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 7, 2014 Dela Inlagd Januari 7, 2014 En av alla målningar i "vårat" Tempel, kanske något för Thaksin med familj... att fundera över. Fina målningar runt om... Snygga detaljer Oj, det var verkligen fint och påkostat! Var är det här? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
glimten66 Inlagd Januari 7, 2014 Dela Inlagd Januari 7, 2014 Njuter av en lunch nu jäkligt nice här nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Januari 7, 2014 Dela Inlagd Januari 7, 2014 Kanske inte dagens bild, de är en vecka gamla vid det här laget.. Nyårsfirande avnjöts traditionsenligt på en restaurang längs Sukhumvit. När Restaurangen stängde var det dags för personalen att släppa loss i den företagssponsrade nyårsfesten på parkeringen. Där givetvis väl utvalda stamgäster också närvarade. Två av mina bästa vänner i Thailand, Kanadensiska Max och "Phii Tuu" som är Thailands svar på Miguel Ferrer i skådespelaryrket. Personalen ser klart annorlunda ut när de dressat om sig till fest... En del har tydligen tatueringar man aldrig sett tidigare! Det dansades vilt till thaimusik. Thaimat serverades givetvis, inte så mycket vin men väl Beer Leo... Phuuying! Det arrangerades ju även ett lotteri, restaurangens captain Noo var MC över lotteriet och vinsterna hade skänkts av leverantörer och goda kunder-själv bidrog jag med en flaska Indisk vodka enligt etiketten tillverkad i Jaipur! .En av diskarna vann den och han var överlycklig och ville givetvis bjuda mig på en drink med sin nya kvalitetsvodka... Själv drog jag mig hemåt vid 5 tiden på morgonen, bodde vid tillfället på kvalitetsholken The Ambassador på Soi 11, taxin kunde inte köra in där så jag fick gå från gatan och av en ren slump så kom jag på den briljanta iden att avsluta kvällen med en Mojito eller två vid en sådan här folkabussbar... "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baxarn Inlagd Januari 7, 2014 Dela Inlagd Januari 7, 2014 Man ser ofta folk som tränar på stranden. De flesta springer och dem är inte så roliga att titta på. Men gör det som denna dam så blir det betydligt mer tilltalande att beskåda. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Januari 7, 2014 Dela Inlagd Januari 7, 2014 Kanske inte dagens bild, de är en vecka gamla vid det här laget.. IMG_1302.jpg Nyårsfirande avnjöts traditionsenligt på en restaurang längs Sukhumvit. När Restaurangen stängde var det dags för personalen att släppa loss i den företagssponsrade nyårsfesten på parkeringen. Där givetvis väl utvalda stamgäster också närvarade. Två av mina bästa vänner i Thailand, Kanadensiska Max och "Phii Tuu" som är Thailands svar på Miguel Ferrer i skådespelaryrket. IMG_1269.jpg Personalen ser klart annorlunda ut när de dressat om sig till fest... IMG_1311.JPG En del har tydligen tatueringar man aldrig sett tidigare! IMG_1297.JPG Det dansades vilt till thaimusik. IMG_1268.JPG Thaimat serverades givetvis, inte så mycket vin men väl Beer Leo... IMG_1290.JPG Phuuying! IMG_1281.JPG Det arrangerades ju även ett lotteri, restaurangens captain Noo var MC över lotteriet och vinsterna hade skänkts av leverantörer och goda kunder-själv bidrog jag med en flaska Indisk vodka enligt etiketten tillverkad i Jaipur! .En av diskarna vann den och han var överlycklig och ville givetvis bjuda mig på en drink med sin nya kvalitetsvodka... IMG_1133.jpg Själv drog jag mig hemåt vid 5 tiden på morgonen, bodde vid tillfället på kvalitetsholken The Ambassador på Soi 11, taxin kunde inte köra in där så jag fick gå från gatan och av en ren slump så kom jag på den briljanta iden att avsluta kvällen med en Mojito eller två vid en sådan här folkabussbar... Såna fester vill jag oxå gå på,vackra damer Hälsa dem från en snygg och fet farang Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 7, 2014 Dela Inlagd Januari 7, 2014 Man ser ofta folk som tränar på stranden. De flesta springer och dem är inte så roliga att titta på. Men gör det som denna dam så blir det betydligt mer tilltalande att beskåda. Herregud! Måste vara gummitarzans syster! Tänk om det varit en sådan där Ryska med små trådkläder - då hade du väl fått gå ner i havet och kylt av dig! Eller beställt en stor Isbit - och då hade jag kommit farande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Januari 7, 2014 Dela Inlagd Januari 7, 2014 Man ser ofta folk som tränar på stranden. De flesta springer och dem är inte så roliga att titta på. Men gör det som denna dam så blir det betydligt mer tilltalande att beskåda. Ojjävlarihelvete Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L200 Inlagd Januari 7, 2014 Dela Inlagd Januari 7, 2014 Hmmm.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Januari 7, 2014 Dela Inlagd Januari 7, 2014 -Ljuset är tänt men det är ingen hemma. Dom kan inte nominera en kandidat till Nobels Fredspris. Vilken djävl@ tur. Inte Alfred Nobel på bilden utan min far men vad han däremot håller i är en bok om Alfred Nobel från min hustrus byskola, låg och mellanstadium, mitt i den "obildade" Sukhothaprovinsen /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Januari 7, 2014 Dela Inlagd Januari 7, 2014 DSC00155.jpg Inte Alfred Nobel på bilden utan min far men vad han däremot håller i är en bok om Alfred Nobel från min hustrus byskola, låg och mellanstadium, mitt i den "obildade" Sukhothaprovinsen /Enis Den har legat där orörd ända tills din far plockade upp den Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Januari 8, 2014 Dela Inlagd Januari 8, 2014 Besökare i trädgården, nästan 10cm lång Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu