Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild

Kim

Recommended Posts

Körs varje år i Bangkok och andra städer. Det är ju något svalare, så thaiarna tycker det är ok att sitta utom hus och dricka bira. Fin tradition. Känns som sverige och uteserveringar.

Bäst nu är väl Heineken som ligger uppe i ZEN precis bredvid lite högre upp.

Dock tycker jag bäst var det för 2-3 år sen när tager hade en riktigt ståbar med med barstolar etc. Det kan ju vars vårt att få bord annars. Och ibland när man vill gå själv och lyssna på nått band så är det skönt att stå i en riktig bar.

Nyhet i år gällande detta är ju Absolut Vodkas Absolut Parc utanför Siam PAragon som varit en hit och välkommet nytillskott.

KIM - du måste hålla koll på promillen:) :)

Ändrades av dtbkk
Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Tillfällig och tillfällig.det är vad man skulle kunna kalla en kortispub....givetvis med korttidsrum ett par våningar upp.där kan det bli spontanfestivaler vännen...

du e för goo bara sex i kolan :drinks::preved:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Körs varje år i Bangkok och andra städer. Det är ju något svalare, så thaiarna tycker det är ok att sitta utom hus och dricka bira. Fin tradition. Känns som sverige och uteserveringar.

Bäst nu är väl Heineken som ligger uppe i ZEN precis bredvid lite högre upp.

Dock tycker jag bäst var det för 2-3 år sen när tager hade en riktigt ståbar med med barstolar etc. Det kan ju vars vårt att få bord annars. Och ibland när man vill gå själv och lyssna på nått band så är det skönt att stå i en riktig bar.

Nyhet i år gällande detta är ju Absolut Vodkas Absolut Parc utanför Siam PAragon som varit en hit och välkommet nytillskott.

KIM - du måste hålla koll på promillen:) :)

ska undersökas :go::wacko: :wacko:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Dela på andra sajter

absolut parc va sista dagen idag....hoppas på retur nästa år

Dela på andra sajter

Vad har du för kamera MIWA?

Har alltid haft Canon tills för två år sedan, fotar nu med Nikon...bilderna e tagna med "reserv kameran" Nikon D80, använder mej annars mest av en modell som heter D3.

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Bildspel från nattlivet i Bangkok. Obs inga gogobarer, beer bars etc.

hyfsad uppkoppling behövs så att det inte buffrar etc..

http://www.dennisthern.com/dtphoto_bkknight/

Fan va snyggt :great: undrar när jag ska komma i närheten av såna foton :blink:

Dela på andra sajter

Clion. Tack! Jag fotar först och dricker sen:)

Dela på andra sajter

Har alltid haft Canon tills för två år sedan, fotar nu med Nikon...bilderna e tagna med "reserv kameran" Nikon D80, använder mej annars mest av en modell som heter D3.

Ok..väldigt fina bilder du tar.Måste köpa en ny kamera så jag kollar lite vad andra har.

Dela på andra sajter

Kostar att ligga pa topp :)

Polarn kopte precis en D3x som han ar helt lyrisk over och referar till kameran som "min alskling"till hans frus stora fortret.

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Victory monument på kvällen.

Hej har försökt å få till nåt liknande foto men får inte till det plåtar i bulb med iso 100 å 6 sekunder har provat alt möjligt men får inte till det.så ett tips skulle sitta fint :blink:

Glöm tipset såg nu när jag fick in bilderna på datan att det funka men jag står på balkongen å vinkeln blir inte perfekt.ha det :drinks:

Ändrades av clion

Dela på andra sajter

Hallo!

Vänner och bekanta.......

Här kommer dagens(kvällens) bilder direkt å live från Ban Huanakam

Mange Udon provar svärmors betel, gott i gott gott!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

post-3485-126020284917_thumb.jpg

Två gringos (sk. farangs)

post-3485-126020288231_thumb.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Kostar att ligga pa topp :)

Polarn kopte precis en D3x som han ar helt lyrisk over och referar till kameran som "min alskling"till hans frus stora fortret.

Det gör det sannerligen! Närmare bestämt runt 68 papp enligt pricerunner.

Ska man våga sig utanför dörren med en sådan dyr kamera krävs väl nästan livvakt :D

Lägg gärna in foton från d3x:en nästa gång MIVA.

Ps. Vet att det är man själv som tar bilden, inte kameran ;)

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

Dela på andra sajter

Clion.

Stativ plus trådutlösare minskar skaket.

testa olika tider (dvs TV-mode): 1, 2, 5, 10, 30 sek. Du lär dig att se skillnad och testa vad som passar dig.

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Clion.

Stativ plus trådutlösare minskar skaket.

testa olika tider (dvs TV-mode): 1, 2, 5, 10, 30 sek. Du lär dig att se skillnad och testa vad som passar dig.

tack för tippsen köpte ett stativ på mbk för 900bath så dom två sista är med det men tv-mode har jag inte på sonyn eller

så har jag inte hittat det än dom två senaste e med bulk och 6 sek men men bara å träna.innan man kommer upp i din klass

Dela på andra sajter

Det gör det sannerligen! Närmare bestämt runt 68 papp enligt pricerunner.

Ska man våga sig utanför dörren med en sådan dyr kamera krävs väl nästan livvakt biggrin.gif

Lägg gärna in foton från d3x:en nästa gång MIVA.

Ps. Vet att det är man själv som tar bilden, inte kameran wink.gif

D3 x hade jag gärna haft, det mest påtagliga är väl att den har 24,5 milj pix och medans D3 som jag har ligger på 12,1 milj pix...sen e ju prislappen på D3x "rätt svettig" kanske..

Sen tar jag ju bilderna i Raw, kompensar ibland för brister i både kamera, väder och annat i photoshop cs4..

Ändrades av MIWA
Dela på andra sajter

Lite svartvitt från bangkan. Over and out!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...