Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild

Kim

Recommended Posts

Första bilden med den nya gluggen..

post-5021-0-03355600-1348828994.jpg

FF

FF. Fin bild. Men du ser att skärpan ligger på maten? Se detta som hjälp, inte klagan. Du kan ha löpt ett objektiv som ger "bakfokus", som åtgärdas av en kalibrering, som kan göras av en shoppar / service centers. Har själv råkat ut för bakfokus nån gång.

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.

Dela på andra sajter

FF. Fin bild. Men du ser att skärpan ligger på maten? Se detta som hjälp, inte klagan. Du kan ha löpt ett objektiv som ger "bakfokus", som åtgärdas av en kalibrering, som kan göras av en shoppar / service centers. Har själv råkat ut för bakfokus nån gång.

FF har alltid fokus på maten, inget som varken du eller jag kan göra nåt åt ;)

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

FF har alltid fokus på maten, inget som varken du eller jag kan göra nåt åt :wink:

Fritz..

och man behöver inte heller vara en HEN för att ha bakfocus :crazy:

mvh walle

Dela på andra sajter

En lite underlig anmärkning av en 'fotograf'. Fokussensorn sitter väl i kameran och driver objektivet (om nu autofokus har använts) till korrekt fokusering. Ser ut, för mej, som att fokuset ligger på skeden.

Hela 'fokusballetten' inbyggd i ett objektiv har jag inte sett sedan Pentax släppte sin första autofokus i början på 80-talet. En grym besvikelse.

Vet ju inte vilken kamera som har använts, och hur, jag känner bara till Nikon och där flyttar jag fokuseringspunkten/punkterna efter var på motivet jag vill ha fokus.

Oscar.

Dela på andra sajter

En lite underlig anmärkning av en 'fotograf'. Fokussensorn sitter väl i kameran och driver objektivet (om nu autofokus har använts) till korrekt fokusering. Ser ut, för mej, som att fokuset ligger på skeden.

Hela 'fokusballetten' inbyggd i ett objektiv har jag inte sett sedan Pentax släppte sin första autofokus i början på 80-talet. En grym besvikelse.

Vet ju inte vilken kamera som har använts, och hur, jag känner bara till Nikon och där flyttar jag fokuseringspunkten/punkterna efter var på motivet jag vill ha fokus.

Oscar.

Slarvigt uttryck av mig, du har säkert helt rätt. Dock Kan en del objektiv behöva kalibreras. Jag gör det regelbundet i Bangkok. Just bara för att vara säker att skärpan ska sitta där jag vill ha den, när de små detaljerna är avgörande.

Möjligt att FF vill ha skärpan på skeden/maten. Själv skulle jag vilja ha dessa fina ögon superskarpa på denna typ av bild.

Som sagt, detta nämnt för att hjälpa FF.

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.

Dela på andra sajter

Tack för hjälpen, dtbkk, jag bara satte dit gluggen o tog en bild..

Hade inte ens tittat på bilden innan publicerade bilden..

FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

I Akha-byn...

post-3131-0-10220900-1348839117_thumb.jp

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

Dela på andra sajter

Vilken grym bild! Kan inte riktigt ta på det.. men det är nåt speciellt med den bilden!

Bockar och bugar :)

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

Dela på andra sajter

Missade flyget hem till Bangkok tidigare i veckan och det fick bli en natt på motel i Korea. Om någon tänkt semestra i Changwon så rekommenderar jag inte Motel W och Blue Bar en tisdagkväll är kanske inte heller något att skriva hem om, inte ens någon "Gangnam Style" blev det.

Ändrades av Atom
Dela på andra sajter

Vilken grym bild! Kan inte riktigt ta på det.. men det är nåt speciellt med den bilden!

Kan bara hålla med

mvh Christer

Christer/Arunee/Tawan

Dela på andra sajter

Chang på AW? Funkar nog om abstinensen är svår.

post-4721-1348846323,84_thumb.jpg

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Stackars tjej - hon har fått en snöboll i ansiktet.

ha ha :thumbsup:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Äsch, det var väl inget. DETTA är skrämmande :wink:

(lånad/länkad bild)

slask+002.JPG

ja fy bövelen fastfrusen slask är det värsta som finns

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Nja jag håller inte med.Nu vet jag inte vad för kamera som FF har.men med min sony850 finns det 3 auto fokus .FF har nog använt brett då blir det fokus på det som är närmast.om han har spott på kameran då blir bilden ok

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Tack för hjälpen, dtbkk, jag bara satte dit gluggen o tog en bild..

Hade inte ens tittat på bilden innan publicerade bilden..

FF

vad har du för kamera FF

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

En Canon 500D, som snart ska bytas till 5D Mark3 när FFF ger tilllåtelse..

FF

Slår på stort!!!!

Nya 6D, kanske kan ge den en chans. Det är ju också FF.

FF till FF!

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

En Canon 500D, som snart ska bytas till 5D Mark3 när FFF ger tilllåtelse..

FF

Ett foto av di minsta vindruvor jag sett.Det första är med spott fokus det andra är med brett .Nu är ju det ett billigt test men man ser på det med brett fokus att kvisten till vänster blir suddig

DS är tagna med Tamron 90mm Macro + mellanring och stativ

post-3713-0-04325800-1348848635.jpg

post-3713-0-36020200-1348848655.jpg

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...