Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild

Kim

Recommended Posts

Frugan studerar ju fortfarande för fullt till vardags och just nu är det tydligen svenska växter som ska pluggas in. I morse följde jag därför för skojs skull med henne på naturexcursion sedan jag lämnat av barnen på skola respektive förskola.

excurs1.jpg

Hon har ca ett hundratal lokala växter hon ska kunna namnen på innan slutet av nästa veckas tenta och har för ändamålet printat ut bilder på allihop. De bilderna förvarar hon i en mapp som plockas fram varje gång hon blir lite osäker.

excurs3.jpg

Vilken mossa är det här?

excurs2.jpg

... och vad är det där för lavar.

excurs6.jpg

Själv vet jag inte namnen på mer än kanske 10-15% trots att jag nästan vuxit upp till skogs. Kan lätt säga att frugan slår mig på fingrarna i det avseendet. Och det är klart, ska man ha som yrke att lära svenska ungar så bör man väl veta när frågorna eventuellt börjar hagla.

excurs5.jpg

excurs4.jpg

excurs7.jpg

excurs8.jpg

Barnen har varit med någon eftermiddag och letat växter åt mamma och pojken verkar till förvåning väldigt intresserad av detta. I alla fall gillar han att komma ihåg arter med roliga namn som "hundkex" etc.

Flickan är dock lika ointresserad som jag själv och visar hellre sina skojiga, rosa vantar inför pappas kamera.

excurs9.jpg

Fast är vi och plockar blåbär så är hennes intresse desto större, fast det slutar förstås alltid likadant.. dvs med tom hink och tokblå mun. :)

blbr.jpg

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

En fruktansvärt bra bild. Både motiv och tekniskt sett.

Bilden berättar mycket och är i en klass för sig på detta forum med annars intetsägande bilder.

Fokus, vitbalans och färgerna är helt perfekta.

Tar många år av hårt övande för att få till den perfekta bilden.

Här har ni. Sudera djupet i bilden.

post-3653-0-68914500-1347187674.jpg

vilken :_russian: tycker di mesta är bra :14:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

JAHA kvällen vart inte direkt vad jag tänkt mig...

startade med ett rör på Champagne Agogo och sen blev det ett på Marquie Bar oxxå men sorgen över Skrapis vart för stor så nu e man hemma igen och lägger sig istället för att göra "stan" osäker.

post-8121-0-22935400-1347293505_thumb.jp

post-8121-0-22822100-1347293471.jpg

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Dela på andra sajter

Frugan studerar ju fortfarande för fullt till vardags och just nu är det tydligen svenska växter som ska pluggas in. I morse följde jag därför för skojs skull med henne på naturexcursion sedan jag lämnat av barnen på skola respektive förskola.

Får hoppas vintern kommer snart så man får ha tanten hemma.

Nu e de bara svamp som gäller.

Snake

excurs1.jpg

Hon har ca ett hundratal lokala växter hon ska kunna namnen på innan slutet av nästa veckas tenta och har för ändamålet printat ut bilder på allihop. De bilderna förvarar hon i en mapp som plockas fram varje gång hon blir lite osäker.

excurs3.jpg

Vilken mossa är det här?

excurs2.jpg

excurs6.jpg

Själv vet jag inte namnen på mer än kanske 10-15% trots att jag nästan vuxit upp till skogs. Kan lätt säga att frugan slår mig på fingrarna i det avseendet. Och det är klart, ska man ha som yrke att lära svenska ungar så bör man väl veta när frågorna eventuellt börjar hagla.

excurs5.jpg

excurs4.jpg

excurs7.jpg

excurs8.jpg

Barnen har varit med någon eftermiddag och letat växter åt mamma och pojken verkar till förvåning väldigt intresserad av detta. I alla fall gillar han att komma ihåg arter med roliga namn som "hundkex" etc.

Flickan är dock lika ointresserad som jag själv och visar hellre sina skojiga, rosa vantar inför pappas kamera.

excurs9.jpg

Fast är vi och plockar blåbär så är hennes intresse desto större, fast det slutar förstås alltid likadant.. dvs med tom hink och tokblå mun. :)

blbr.jpg

Bättre ringla än vingla.

Dela på andra sajter

Lite off topic

Men för cirka 2 veckor sedan kom det en Dansk jägare till Småland för vildsvinsjakt men han sköt 2 stycken Highland cattle som han trodde var vildsvin.

Vissa skulle aldrig mer få hålla i ett vapen.

post-3132-0-75632100-1347177550.jpg post-3132-0-24430900-1347177600.jpg

Det är ju en viss skillnad

Om ni kollar rolba´s inlägg på sida 104 så är mitt inlägg lättare att förstå, får inte med andras bilder när jag citerar med egna bilder, vet ej varför.

Han skulle inte få gå utanför dörren utan "ledagare" heller, vilket blindstyre.
Dela på andra sajter

Ingen bild direkt men en underbar text är väl så bra som den bästa bild.

Reservdanskar.

Snake

Bättre ringla än vingla.

Dela på andra sajter

Reservdanskar.

Snake

Nu är du taskig och okunnig.

En Skåning är alltid en Skåning! :thumbsup:

Oberoende av vilka länder, som belägrar vårt land :kort:

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

Nu är du taskig och okunnig.

En Skåning är alltid en Skåning! :thumbsup:

Oberoende av vilka länder, som belägrar vårt land :kort:

Hälsar pigge01

De va inte vårt land det va Skåne.

Snake

Bättre ringla än vingla.

Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Bara städning kvar nu :)

post-6930-1347363284,57_thumb.jpg

post-6930-1347363525,51_thumb.jpg

post-6930-1347363881,04_thumb.jpg

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Dela på andra sajter

Vad syftar du då på Måne.

Malmös oroligheter,jag bodde i Malmö när det var en underbar stad på 70-talets början.Jobbade som lärling på Erik Eks snickerifabrik.

Måne

Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Idag var det internationell dag i skolan och i Atoms klass var det Sverige, Japan och Kanada som presenterades.

Fin Sverigedräkt!

Är det du som fixat rekvesitan för sverigebordet?

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Sandslottet som sprängdes får väl denna bildserie kallas...

post-5021-0-27079500-1347369042_thumb.jp

post-5021-0-51766400-1347369187_thumb.jp

post-5021-0-43382500-1347369322_thumb.jp

Bara ner i vattnet o skölja av sig gruset...

post-5021-0-35857600-1347369407_thumb.jp

post-5021-0-81575900-1347369500_thumb.jp

FF

Ser mer ut som Mr Sandman.

Snake

Bättre ringla än vingla.

Dela på andra sajter

Sandslottet som sprängdes får väl denna bildserie kallas...

post-5021-0-27079500-1347369042_thumb.jp

post-5021-0-51766400-1347369187_thumb.jp

post-5021-0-43382500-1347369322_thumb.jp

Bara ner i vattnet o skölja av sig gruset...

post-5021-0-35857600-1347369407_thumb.jp

post-5021-0-81575900-1347369500_thumb.jp

FF

Super härliga bilder FF. :thumbsup:

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Bara städning kvar nu :)

post-6930-1347363284,57_thumb.jpg

post-6930-1347363525,51_thumb.jpg

post-6930-1347363881,04_thumb.jpg

Nu får står jag varför käringa fick massera dig på förra årets V träff . usch det verkar tungt

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Nu får står jag varför käringa fick massera dig på förra årets V träff . usch det verkar tungt

Trappstegen väger bara 60kg st och murblocken 38kg :crazy:

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Dela på andra sajter

excurs1.jpg

excurs3.jpg

Vilken mossa är det här?

excurs2.jpg

excurs6.jpg

excurs5.jpg

excurs4.jpg

excurs7.jpg

excurs8.jpg

excurs9.jpg

blbr.jpg

Vad läser hon till.

Jobba är till för dom fattiga

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...