mikedo58 Inlagd September 4, 2012 Dela Inlagd September 4, 2012 När jag tar bilder med min kamera brukar jag reducera upplösningen från 4000x3000 till 1024x768 innan jag lägger upp dem här, vilket brukar dra ned storleken till ca 200-300 kB. Andra kanske gör litet olika, men något sådant tror jag rekommenderas. Om du har många bilder rekommenderar jag också att du skapar en egen tråd för detta, men annars kan du lägga upp dem i denna tråd. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chiangmai Inlagd September 4, 2012 Dela Inlagd September 4, 2012 I söndags var vi på lokal. Vi gillar att då och då åka in till "Night Bazar" inne i centrum av Chiang Mai. Hit kommer alla turister. Finns en mycket bra seafood restaurang i området, med gäster från världens alla hörn. Då vi satt och åt började Thailands svar på After Dark att promota för sin show. Blixsnabbt var linslusen framme och hustrun tvingades at fotae... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd September 4, 2012 Dela Inlagd September 4, 2012 Hej! Skulle vilja dela med mig av några bilder från mitt "husbygge" i Thailand. Bilderna är rätt stora så jag måste nog krympa ner dom, hur många mb. är lämlig storlek på en bild? Thaksam för svar Khun Ken คุณเคนท์ Man behöver inte reducera bilderna på något sätt. Forumets server fixar det åt dig. Men om du har dålig internet uppkoppling så är bet bra att minska storlek till det som mikedo skriver eller använda dig av något program som reducerar och anpassar storleken på bilderna till internet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd September 4, 2012 Dela Inlagd September 4, 2012 Tack mikedo58 och Lobuz för era svar. Khun Ken คุณเคนท์ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mikedo58 Inlagd September 4, 2012 Dela Inlagd September 4, 2012 Man behöver inte reducera bilderna på något sätt. Forumets server fixar det åt dig. Men om du har dålig internet uppkoppling så är bet bra att minska storlek till det som mikedo skriver eller använda dig av något program som reducerar och anpassar storleken på bilderna till internet. Hej Lobuz, Om man lägger upp enstaka bilder så brukar jag inte heller förminska dem först, så jag vet att MPR-servern kan göra det, men åtminstone för ett tag sedan fanns det en begränsning som gjorde att man inte kunde lägga upp särskilt många bilder samtidigt utan att först förminska dem. Denna begränsning fanns inte när jag började lägga upp bilder på forumet, men tillkom vid någon uppgradering av forumet och har kanske tagits bort igen på senare tid, men jag brukar ändå förminska dem själv först, särskilt när jag är i Thailand, där Internetuppkopplingen inte är så bra. Har du (eller någon annan) provat att lägga upp många (mer än 4-5 stycken) bilder utan att förminska dem först den senaste tiden? /Mikael Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd September 4, 2012 Dela Inlagd September 4, 2012 Hej vill gärna dela med mig några bilder från mitt "husbygge" Får tydligen bara lägga upp tio bilder, så det får bli mer än en post. Så detta får bli del ett. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Roi Et Perra Inlagd September 4, 2012 Dela Inlagd September 4, 2012 Hej vill gärna dela med mig några bilder från mitt "husbygge" Får tydligen bara lägga upp tio bilder, så det får bli mer än en post. Så detta får bli del ett. Vart är det någonstans? Nu skall man plugga, plugga, plugga. Undra vad man skall bli när man blir stor? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd September 4, 2012 Dela Inlagd September 4, 2012 Jag tror att det vore bättre om du skapade en ny tråd till ditt husbygge. Denna tråd heter " Dagens Bild " . Gärna en Khun Ken's husbygge i.st. Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd September 4, 2012 Dela Inlagd September 4, 2012 Mitt husbygge del 2. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd September 4, 2012 Dela Inlagd September 4, 2012 Mitt husbygge del 3. Kommentera gärna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd September 4, 2012 Dela Inlagd September 4, 2012 Vart är det någonstans? I Isaan ca 30 mil från Bangkok. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd September 4, 2012 Dela Inlagd September 4, 2012 Jag tror att det vore bättre om du skapade en ny tråd till ditt husbygge. Denna tråd heter " Dagens Bild " . Gärna en Khun Ken's husbygge i.st. Naturligtvis, du har helt rätt. jag borde nog det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd September 4, 2012 Dela Inlagd September 4, 2012 Hej alla foto entusiaster Här kan ni hämta en bok om Photoshop Varsågod http://bookboon.com/en/textbooks/office-productivity/adobe-photoshop-for-intermediate-users Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Roi Et Perra Inlagd September 4, 2012 Dela Inlagd September 4, 2012 (ändrad) I Isaan ca 30 mil från Bangkok. Ok närmare bestämt.? Såg att det står Chayaphum eller vad det nu var nånstans? Jättefint är det i vilket fall som hellst... Ändrades September 4, 2012 av Roi Et Perra Nu skall man plugga, plugga, plugga. Undra vad man skall bli när man blir stor? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd September 4, 2012 Dela Inlagd September 4, 2012 Ok närmare bestämt.? Såg att det står Chayaphum eller vad det nu var nånstans? Det ligger mellan Thep Sathit och Sap Yai, vi tillhör provinsen Chayaphum. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd September 4, 2012 Dela Inlagd September 4, 2012 Ok närmare bestämt.? Såg att det står Chayaphum eller vad det nu var nånstans? Jättefint är det i vilket fall som hellst... Tackar ödmjukast. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oscar Inlagd September 4, 2012 Dela Inlagd September 4, 2012 En dagens bild. Grannas kom hem från nordlig semester och hade med lite godis åt oss (jodå, fru Oscar gillar också det som finns i gula burken). Oscar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd September 4, 2012 Dela Inlagd September 4, 2012 En dagens bild. Grannas kom hem från nordlig semester och hade med lite godis åt oss (jodå, fru Oscar gillar också det som finns i gula burken). Oscar. Hellskotta :14: Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd September 4, 2012 Dela Inlagd September 4, 2012 I skuggan av en cykel . . . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd September 4, 2012 Dela Inlagd September 4, 2012 En dagens bild. Grannas kom hem från nordlig semester och hade med lite godis åt oss (jodå, fru Oscar gillar också det som finns i gula burken). Oscar. Surströmming f*n va gott, blir det snaps också? Din avatar är det en Piper PA 28? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd September 4, 2012 Dela Inlagd September 4, 2012 Vi har gott om djur på "landet" både stora och små. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd September 4, 2012 Dela Inlagd September 4, 2012 Under vårt bygge trivdes ormarna i och utanför huset. Bild 1 Palmhuggorm (Trimiresurus.) Bild 2 Palmhuggorm Bild 3 Monockel kobra (Naja kaouthia) Bild 4 Paradissnok (Chrysopelea paradisi) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oscar Inlagd September 4, 2012 Dela Inlagd September 4, 2012 Surströmming f*n va gott, blir det snaps också? Din avatar är det en Piper PA 28? Jodå, snaps finns. Ska bara få en norrländsk granne att baka lite tunnbröd först. En Piper Cherokee, min dotter, då 17, som övar landningar Oscar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oscar Inlagd September 4, 2012 Dela Inlagd September 4, 2012 Under vårt bygge trivdes ormarna i och utanför huset. Bild 1 Palmhuggorm (Trimiresurus.) Bild 2 Palmhuggorm Bild 3 Monockel kobra (Naja kaouthia) Bild 4 Paradissnok (Chrysopelea paradisi) Nästan rätt (tror jag), den sista är nog en Chrysopelea Ornata, Golden Tree Snake, Thailands vanligaste orm. Oscar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ole Inlagd September 4, 2012 Dela Inlagd September 4, 2012 Pigen med de klare øgne. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu