Avregistrerad clion Inlagd Augusti 16, 2012 Dela Inlagd Augusti 16, 2012 Du får inte snåla sockret för att få en bra jäsning. Jäkla smålänning. Snake :ahh: Va e han smålänning Trodde han vart från Dyrgården När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Babysnake Inlagd Augusti 16, 2012 Dela Inlagd Augusti 16, 2012 Vi var i helgen uppe i Burma och gränsshoppade. Sent på kvällen kom vi till gränsstaden Mae Sai...På andra sidan staden Tachilek, Burma. Bokade in på ett mysigt litet hotell. 400B/natt. Snyggt och rent... Hustrun var hungrig och ville ta en snabb nudel på något hak. Vi hittade en liten nudelrestaurang inne i stan. Familjen hade en shop som sålde allt från kvastar till strykjärn. Utanför sin egen lilla nudelbar. Hela familjen jobbade, föräldrarna och de tre barnen. Äldsta pojken spelade thai disco i butiken på högsta volym. Jag köpte bärs hos grannen 7/11 . Hustrun fick sina, som jag kallar stampade skaldjur.. Alla nöjda,,,, Sådär mysigt med Thailand. Snake Bättre ringla än vingla. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gorocco Inlagd Augusti 16, 2012 Dela Inlagd Augusti 16, 2012 Smakar du av det med sked? Jajamen får röra bort bären som flyter på ytan först. Ska det inte silas av och tappas upp på damejeanne snart? Här är det risk för vildjäsning, då mögelsporer infekterar "mäsken" snabbt. En damejan rekomenderas.. Leif När det har jäst klart ska det bären silas bort, har ingen damejeanne så det får bli som det blir, det är trots allt bara lite Hemfosatjut som bryggs. Du får inte snåla sockret för att få en bra jäsning. Jäkla smålänning. Snake Viktigaste ingrediensen snålas det inte med. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Augusti 17, 2012 Dela Inlagd Augusti 17, 2012 När det har jäst klart ska det bären silas bort, har ingen damejeanne så det får bli som det blir, det är trots allt bara lite Hemfosatjut som bryggs. Det kanske är det som är skillnaden mellan vin och tjut? Om du tjuter för mycket när du provsmakar så får du väl köra det genom sipparatorn! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Balut Power Inlagd Augusti 17, 2012 Dela Inlagd Augusti 17, 2012 White Lotus Beer Bar på Soi Buakaow har en ny variant på Sang Som http://www.balut-power.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd Augusti 17, 2012 Dela Inlagd Augusti 17, 2012 White Lotus Beer Bar på Soi Buakaow har en ny variant på Sang Som 25 bath det var billigt men jag tror att jag tar en Chiang i alla fall. Eller kan man ta bara SangSom och strunta i cock?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Augusti 17, 2012 Dela Inlagd Augusti 17, 2012 White Lotus Beer Bar på Soi Buakaow har en ny variant på Sang Som Är det en "Lady-drink" ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Augusti 17, 2012 Dela Inlagd Augusti 17, 2012 Kompisens ungar har skoj... "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
omarama Inlagd Augusti 17, 2012 Dela Inlagd Augusti 17, 2012 Sista heldagen på sommarens semester spenderades på Huntington beach lite söder om LA. Det var nån form av summerbrak-ställe för collegeungdomar och jag har aldrig sett så många bikinklädda tjejer i tjugoårsåldern på samma ställe Us open för surfare,tittade en stund men det var inte så där jättespännade om man inte är insatt Grym strand med mycket folk vilket jag gillar Rätt mycket säl som simmade runt kring piren med hopplöst att hinna ta ett bra kort. Tävlingsdeltagare,måste finnas sämre jobb än att att åka runt och surfa. And that's all I have to say about that Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chiangmai Inlagd Augusti 17, 2012 Dela Inlagd Augusti 17, 2012 Under vår trip till Chiang Rai ,nära Burma i helgen som gick, besökte vi Nam Tok Khun Kon Forest park. Ligger strax innan Chiang Rai, uppe i berget Doi Chang. Målet var vattenfallet. Fallhöjd ca 70 m. Det var 1200m att gå från parkeringen. Var tveksam hur hustrun skulle klara detta. Vid märket 800m glada miner. Vid 200 m kvar , ett något stelt leende. Skogen upp till fallet var som i en kinesisk kung Fu film. Jättebambu överallt, med på sina ställen gigantiska bambuskott. Väl framme piggnade hustrun till. Vandringen var väl värd mödan. Fallhöjden gjorde att det var som det stormade och regnade. Dessutom kristallklart vatten och iskallt... Vågade inte fota så mycket pga av allt stänk.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Augusti 17, 2012 Dela Inlagd Augusti 17, 2012 En från 2006 FF o Ea FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Augusti 17, 2012 Dela Inlagd Augusti 17, 2012 Under vår trip till Chiang Rai ,nära Burma i helgen som gick, besökte vi Nam Tok Khun Kon Forest park. Ligger strax innan Chiang Rai, uppe i berget Doi Chang. Målet var vattenfallet. Fallhöjd ca 70 m. Det var 1200m att gå från parkeringen. Var tveksam hur hustrun skulle klara detta. Vid märket 800m glada miner. Vid 200 m kvar , ett något stelt leende. Skogen upp till fallet var som i en kinesisk kung Fu film. Jättebambu överallt, med på sina ställen gigantiska bambuskott. Väl framme piggnade hustrun till. Vandringen var väl värd mödan. Fallhöjden gjorde att det var som det stormade och regnade. Dessutom kristallklart vatten och iskallt... Vågade inte fota så mycket pga av allt stänk.. Jävligt snygga bilder! Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Augusti 17, 2012 Dela Inlagd Augusti 17, 2012 Ea byggde en ljuslåda som kan fotografera grejer i. Ea har presis atartat ett företag att importera saker från Kina som Ea ska sälja.. Vill ha lite tips hur man får bättre bilder.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 17, 2012 Dela Inlagd Augusti 17, 2012 Fick ett brev på posten från en ungdomskärlek som jag fick kontakt med genom facebook Kenneth 1969 och 1973 fick flera bilder av henne bla på farsan, kul som f-n då man inte har så många bilder från den tiden “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
phitsanulok Inlagd Augusti 17, 2012 Dela Inlagd Augusti 17, 2012 Ea byggde en ljuslåda som kan fotografera grejer i. Ea har presis atartat ett företag att importera saker från Kina som Ea ska sälja.. Vill ha lite tips hur man får bättre bilder.. FF Hej ff, jag köpte ett fototält på netonnet(fotostudio) och till detta följde med 2 skarpa lampor som man ställer på sidan av tältet och på så vis försvinner skuggorna, mkt bra när man fotar små pryttlar. Hittar ingen bild på det, men det är ca 50 cm åt alla håll, dessutom medföljde duka med olika färger så man kan byta, äh jag sätter upp mitt och fotar så får du se nu blev ju inte dessa bilder så bra men du fårstår nog hur det funkar. mvh walle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
phitsanulok Inlagd Augusti 17, 2012 Dela Inlagd Augusti 17, 2012 Kan ju tillägga att det kostade några hundralappar mvh walle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
phitsanulok Inlagd Augusti 17, 2012 Dela Inlagd Augusti 17, 2012 Svågern har lyckats trampa på en gammal rostig spik rakt genom badtofflorna, hjälte som man är sa jag åt svägerskan att hon skulle hälla i rejält med salt i vattnet när hon gjorde rent såret, och det gjorde hon mvh walle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Augusti 17, 2012 Dela Inlagd Augusti 17, 2012 Backspegel, typ. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Augusti 17, 2012 Dela Inlagd Augusti 17, 2012 Ea byggde en ljuslåda som kan fotografera grejer i. Ea har presis atartat ett företag att importera saker från Kina som Ea ska sälja.. Vill ha lite tips hur man får bättre bilder.. FF Jävla plastaskit, som UllaredsKjelle skulle sagt, typ... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Augusti 17, 2012 Dela Inlagd Augusti 17, 2012 Jävla plastaskit, som UllaredsKjelle skulle sagt, typ... Kjell är iskall! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Augusti 17, 2012 Dela Inlagd Augusti 17, 2012 Kjell är iskall! Han kan vara ganska het också. Sorry för OT, typ... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chiangmai Inlagd Augusti 18, 2012 Dela Inlagd Augusti 18, 2012 Hej ff, jag köpte ett fototält på netonnet(fotostudio) och till detta följde med 2 skarpa lampor som man ställer på sidan av tältet och på så vis försvinner skuggorna, mkt bra när man fotar små pryttlar. Hittar ingen bild på det, men det är ca 50 cm åt alla håll, dessutom medföljde duka med olika färger så man kan byta, äh jag sätter upp mitt och fotar så får du se nu blev ju inte dessa bilder så bra men du fårstår nog hur det funkar. mvh walle Oj vilken bra grej. Finns den att köpa i Thailand...Skulle behöva en. Vi fotar själva våra produkter,hemma i bostaden, men har problem med motljus/reflexer och bakgrunden. Brukar försöka med dukar etc. men denna produkt verkar vara kanon. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Chang Inlagd Augusti 18, 2012 Dela Inlagd Augusti 18, 2012 Solnedgång över risfälten i Ban Dung-området uppe i norra Isan. Augusti 2012. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Babysnake Inlagd Augusti 18, 2012 Dela Inlagd Augusti 18, 2012 På väg till Blåkulla eller? Snake Bättre ringla än vingla. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Augusti 18, 2012 Dela Inlagd Augusti 18, 2012 Oj vilken bra grej. Finns den att köpa i Thailand...Skulle behöva en. Vi fotar själva våra produkter,hemma i bostaden, men har problem med motljus/reflexer och bakgrunden. Brukar försöka med dukar etc. men denna produkt verkar vara kanon. Kolla ebay annars, där finns det mesta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu