Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild

Kim

Recommended Posts

Tja här hade man slagit på stort och när tanten kom hem efter ett hårt dagsverke så.

post-3356-0-38056600-1344804887_thumb.jp

Vassego. här har du kvasten och grattis på mors dag.

Förväntad utdelning uteblev dock. då timmerstockarana redan börjat dragas när jag på lätta steg trippade uppför trappen.

Så det var bara att knalla ner igen och öppna kylskåpet och se om det fanns nått att trösta sig med..

post-3356-0-34979600-1344805087_thumb.jp

Inte precis som mussla direkt men lagrad ost och några chorizzo är ju inte helt fel det heller.

/enis

Ja,hade du blundat och ätit det där så hade det blivit mysigt ändå :crazy:

Måne

Dela på andra sajter

post-5068-1344862194,27_thumb.jpg

Man ser på det krokiga spåret att Herr Nilsson inte är riktigt nykter...

Stickan

Inte för dum för att förstå!

Dela på andra sajter

Man ser på det krokiga spåret att Herr Nilsson inte är riktigt nykter...

Ölburken är väl en annan ledtråd.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

I helgen var det drottningens födelsedag plus en extra röd dag.

Hustrun hade 2 dagar ledigt, så vi tog en lillsemster upp till Chiang Rai, 180 km norr om Chiang Mai och Mae Sai, gränsstaden mot Burma.

“Alla” thai åker hit för att shoppa på andra sidan gränsen, i Burma

Vår familjedeal var 50 % sightseeing (jag) och 50% shopping, hustrun.

Precis utmed gränsen mot Burma, upp i bergen, går en fantasisk väg.

Högsta punken är tror jag 1200 m.

Själva vägen är gränsen, så det är gott om militära posteringar. En av uppgifterna är att bevaka narkotikasmugglingen.

Längst upp var det en större postering. Trästängslet som syns på bilderna är själva gränsen.

Byn man ser på en av bilderna ligger i Burma.

Jag ryckte in som frivillg spanare i en bunker...

Edit// Jag rekommenderar verkligen detta distrikt. Hela vägen från Chiang Mai är det en fantastsik natur. Vattenfall, grottor, heta källor överallt. Och kronan på verket, gränshandeln, där man köper sk. äkta kopior, kallas i Thailand "Grade A" . Sidoproduktion av märkesvaror-----

Ändrades av chiangmai
Dela på andra sajter

I helgen var det drottningens födelsedag plus en extra röd dag.

Hustrun hade 2 dagar ledigt, så vi tog en lillsemster upp till Chiang Rai, 180 km norr om Chiang Mai och Mae Sai, gränsstaden mot Burma.

“Alla” thai åker hit för att shoppa på andra sidan gränsen, i Burma

Vår familjedeal var 50 % sightseeing (jag) och 50% shopping, hustrun.

Precis utmed gränsen mot Burma, upp i bergen, går en fantasisk väg.

Högsta punken är tror jag 1200 m.

Själva vägen är gränsen, så det är gott om militära posteringar. En av uppgifterna är att bevaka narkotikasmugglingen.

Längst upp var det en större postering. Trästängslet som syns på bilderna är själva gränsen.

Byn man ser på en av bilderna ligger i Burma.

Jag ryckte in som frivillg spanare i en bunker...

Edit// Jag rekommenderar verkligen detta distrikt. Hela vägen från Chiang Mai är det en fantastsik natur. Vattenfall, grottor, heta källor överallt. Och kronan på verket, gränshandeln, där man köper sk. äkta kopior, kallas i Thailand "Grade A" . Sidoproduktion av märkesvaror-----

Håller med, provinsen Chiang rai är en av mina absoluta favoriter i Thailand. Bäst enligt min mening är att bo uppe i Mae Sai och inte i staden Chíang rai samt åka på dagsturer åt lite olika håll på dagarna.

Den där gränsposteringen du har bilder från känner jag igen även om den verkar ha fräschats upp en hel del sedan jag och frugan stannade till där för 10 år sedan.

Ett par inscannade gamla dian..

cr2.jpg

cr1.jpg

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Det kom ett vykort ..

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Det kom ett vykort ..

Fint skrivet av din dotter.

Lite kul det där att de har stämplat "LAT PRAO" över Kronprinsens frimärke :wink:

(kanske han blir mer aktiv som Kung?)

Ändrades av Siam-Nilsson
Dela på andra sajter

Håller med, provinsen Chiang rai är en av mina absoluta favoriter i Thailand. Bäst enligt min mening är att bo uppe i Mae Sai och inte i staden Chíang rai samt åka på dagsturer åt lite olika håll på dagarna.

Den där gränsposteringen du har bilder från känner jag igen även om den verkar ha fräschats upp en hel del sedan jag och frugan stannade till där för 10 år sedan.

Ett par inscannade gamla dian..

cr2.jpg

cr1.jpg

Härligt att se dina bilder.Håller med...bo i Mae Sai .Vi bodde nu på en helt ok resort i stan . 400 B. Men Chiang Rai har dancing...
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Lite mer bilder från seglingen! :14: :14:

Sista bilderna! :thumbsup: :thumbsup:

post-9293-0-43489500-1344964726_thumb.jpSkön morgon dagen efter Kungshamn, påväg mot Grebbestad.post-9293-0-19742900-1344964774_thumb.jpPasserar genom vackra Sotenkanalen.post-9293-0-94604800-1344964814_thumb.jpFortfarande i Sotenkanalen.post-9293-0-14530400-1344964858_thumb.jpSnygg fickparkering med nästan 40 m segelfartyg. 2 m tillgodo i aktern och....post-9293-0-83562500-1344964907_thumb.jp.knappt 3 m i fören. Ingen bogproppeller bara ett vanligt roder. Kaptenen visste vad han gjorde.post-9293-0-78558000-1344964932_thumb.jpFesten fortsätter sedan fram på småtimmarna då vi....post-9293-0-99932800-1344964961_thumb.jp...avslutade med att försöka dansa Zorba på den före detta lastluckan. Stackarna som försökte sova där nere... :crazy: :crazy:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

Min bästaste vän Birgitta med Euro som valpen heter...bångstyrig och jättecharmig... :-)

post-7490-0-66687800-1344966563.jpg

post-7490-0-94678000-1344966753.jpgpost-7490-0-90572500-1344966843.jpg

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...