amja Inlagd Augusti 2, 2012 Dela Inlagd Augusti 2, 2012 (ändrad) Den isärbrutna är nog det som kallas "falsk kantarell" i gamla svampböcker, alltså den är vit i köttet. Men fullt duglig som matsvamp. Riktiga kantareller finns dock! Har sett dom på diverse marknader. Jag köpte på marknaden i Chumphae och gjorde svampstuvning, som jag fick äta ensam! Mvh Amja Ändrades Augusti 2, 2012 av amja "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Augusti 2, 2012 Dela Inlagd Augusti 2, 2012 Hej Idag var jag ute på en liten vandring igen, idag blev sträckan 14 km med en höjdskillnad på 1239m,ö,h och 5 och en halv timme tog det från Doi kam Tempel till drottningens palats ovanför Doi sutep här i Chiangmai. Det var som vanligt mycket att titta och fotografera,dom gula svamparna som syns på ett par bilder kan det vara kantareller? Håll till godo med en liten bildserie Hälsningar acdc Tänk va mycket surfarn73 missar bara för han trycker på ignorera knappen När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Augusti 2, 2012 Dela Inlagd Augusti 2, 2012 Bryggeriet Tivoli Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Augusti 2, 2012 Dela Inlagd Augusti 2, 2012 Några bilder från december 2010. I gräntrakterna mot Burma på väg mellan Chieng Mai och Gyllene Triangeln. "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Augusti 2, 2012 Dela Inlagd Augusti 2, 2012 Fick en present av Ea, en pärlplatta på hojen 50x70cm.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Atom Inlagd Augusti 3, 2012 Dela Inlagd Augusti 3, 2012 När jag var i Kina förra veckan så skickade Atom mig nedanstående bilder på What's App, föreställande henne med några av sina "collections". Jag tänkte att det börjar nog bli dags att jag drar den gamla skrönan om hur jag lekte med kottar och pinnar när jag var liten så jag skrev att hon kanske är lite bortskämd. Hon skickade snabbt tillbaka "Pappa, I'm not spoiled, I just have nice parents" så jag skippade utläggningen om kottar och pinnar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rebnel Inlagd Augusti 3, 2012 Dela Inlagd Augusti 3, 2012 Dålig planering bara. Åk när alla semestrar är slut för när vi var där efter Västgötaträffen förra året var det lagom med folk Vi fick till och med plats på uteserveringen nära entrén Det finns ju andra affärer också, denna hittade vi efter ett tips från en viss 64:a Inte mycket folk Var frugan in och shoppade där på martin? Rebnel Det jag inte orkar göra idag tar vi en annan dag. # Len Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acdc Inlagd Augusti 3, 2012 Dela Inlagd Augusti 3, 2012 Hej Idag fredag 3 Augusti Det vimlar av svampplockare på bergssluttningarna runt Chiang mai Ha det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Augusti 3, 2012 Dela Inlagd Augusti 3, 2012 Har visserligen inte så mycket med Thailand att göra men vafan... Var på besök i Polen, närmare bestämt i Wroclaw och drog mig till centrum av gamla stan för att äta något, var sugen på Thaifood men trots ett enormt utbud-jag skämtar inte-med restauranger, barer, caféer, Imbiss och lite mer ljusskygga ställen så hittade jag ingen restaurang bland de minst 100+ som fanns runt torget som serverade thaifood. Det fick bli Va Bene Italian ristorante istället. Utanför Va Bene stod Danuta från Klub Cocomo med en pamflett på Polska som han gav till mig (och en massa andra män också) som verkade göra reklam för en Polsk Bastuklubb, jag antar det eftersom alla damerna på bilderna verkade svettas och hade tagit av sig kläderna.. "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acdc Inlagd Augusti 3, 2012 Dela Inlagd Augusti 3, 2012 Hej På morgonens naturewalks i Chiang mai blev det ungefär 8 km från 361 m.ö.h till 961 m.ö.h en ganska behaglig promenad. Startade 07.30 kom tillbaka till bilen 10.00 Startade vid Valley cafe eller som det kallas Waterfall cafe ett litet mysigt ställe. Sen bar det iväg uppåt efter dom slingrande stigarna som det finns tusentals av, man hittar alltid nya vandringsställen. Det är mycket svampplockare ute i dag fredag det är ju budda dag så dom är lediga och då passar det bra med svampplockning det var en stor parkering med moppar på ett ställe. Dom tycker om att man fotograferar dom, lite stolt visar dom upp dagens skörd. Tog lite bilder över Chiangmai och som man ser så var det lite disigt idag på morgonen, finns det väghyvlar i Thailand det kan man i iallafall inte tro när man ser vägen. Det finns ett anat Cafe som heter Baan suan Cafe ett mycket välbesökt cafe som även serverar mat. Allt detta kan man finna i Doi Suthep Pui National Park (Mae Hia) Ha det Bilderna kan ni se i tråden naturewalks Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd Augusti 3, 2012 Dela Inlagd Augusti 3, 2012 Några bilder från december 2010. I gräntrakterna mot Burma på väg mellan Chieng Mai och Gyllene Triangeln. The Human Zoo. En av Thailands mörkare sidor som många hävdar borde bojkottas. Hur upplevde du det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Augusti 3, 2012 Dela Inlagd Augusti 3, 2012 (ändrad) The Human Zoo. En av Thailands mörkare sidor som många hävdar borde bojkottas. Hur upplevde du det? Det här zooet var uppsatt som en "rastplats" längs motorvägen där man kan köpa lite dricka och lokalt tillverkade produkter. Visst är det många turistgrupper som stannar och knäpper bilder och sen köper något som pliktskyldigast. Guiden vi hade påstod att försäljningen bekostade skolan i byn och att pengarna från försäljningen gick till något sorts bykollektiv. Vet inte hur mycket som var sant av det? Men om det inte går att försörja sig på jordbruk och denna försäljning drar in några baht till byn så vet jag inte om något skulle vinnas på en bojkottning? Visst är mycket som är beklämmande med situationen för hilltribes men vad finns det för alternativ? Med vänlig hälsning, Ändrades Augusti 3, 2012 av mamma bäng fan pappa käng "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd Augusti 3, 2012 Dela Inlagd Augusti 3, 2012 Det här zooet var uppsatt som en "rastplats" längs motorvägen där man kan köpa lite dricka och lokalt tillverkade produkter. Visst är det många turistgrupper som stannar och knäpper bilder och sen köper något som pliktskyldigast. Guiden vi hade påstod att försäljningen bekostade skolan i byn och att pengarna från försäljningen gick till något sorts bykollektiv. Vet inte hur mycket som var sant av det? Men om det inte går att försörja sig på jordbruk och denna försäljning drar in några baht till byn så vet jag inte om något skulle vinnas på en bojkottning? Visst är mycket som är beklämmande med situationen för hilltribes men vad finns det för alternativ? Med vänlig hälsning, Jag har alltid undrat i vilken utsträckning det är sant att i vissa av lägren så saknar invånarna medborgarskap (det är sant iaf) och de får ej lämna området och riskerar att skickas över gränsen till Burma om de ej går med på att ta emot turistgrupper etc. Någon som vet mer om detta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Augusti 3, 2012 Dela Inlagd Augusti 3, 2012 Några bilder från december 2010. I gräntrakterna mot Burma på väg mellan Chieng Mai och Gyllene Triangeln. Riktigt bra bilder! Fast det ser lite läskigt ut när de förlänger halsarna med de där ringarna som de har runt halsen. Nästan så man blir lite rädd! :crazy: Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 3, 2012 Dela Inlagd Augusti 3, 2012 Var frugan in och shoppade där på martin? Rebnel Hon gick ett snabbt varv med rodnande kinder men köpte inget “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 3, 2012 Dela Inlagd Augusti 3, 2012 Hej På morgonens naturewalks i Chiang mai blev det ungefär 8 km från 361 m.ö.h till 961 m.ö.h en ganska behaglig promenad. Startade 07.30 kom tillbaka till bilen 10.00 Startade vid Valley cafe eller som det kallas Waterfall cafe ett litet mysigt ställe. Sen bar det iväg uppåt efter dom slingrande stigarna som det finns tusentals av, man hittar alltid nya vandringsställen. Det är mycket svampplockare ute i dag fredag det är ju budda dag så dom är lediga och då passar det bra med svampplockning det var en stor parkering med moppar på ett ställe. Dom tycker om att man fotograferar dom, lite stolt visar dom upp dagens skörd. Tog lite bilder över Chiangmai och som man ser så var det lite disigt idag på morgonen, finns det väghyvlar i Thailand det kan man i iallafall inte tro när man ser vägen. Det finns ett anat Cafe som heter Baan suan Cafe ett mycket välbesökt cafe som även serverar mat. Allt detta kan man finna i Doi Suthep Pui National Park (Mae Hia) Ha det Bilderna kan ni se i tråden naturewalks Hahaha, fan vad du rör till det. Startar en tråd om dina strapatser och lägger in bilderna här. Sedan skriver du här och lägger bilderna i en tråd du startade innan medlemskapet blev uppsagt. Själv har jag varit ute. Bilder finns på hemlig plats på något annat forum... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Augusti 3, 2012 Dela Inlagd Augusti 3, 2012 På Liseberg. "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Augusti 3, 2012 Dela Inlagd Augusti 3, 2012 AtmosFear. "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Augusti 3, 2012 Dela Inlagd Augusti 3, 2012 Lite bilder från arvegodset i Finland, hade sköna dagar med barn o barnbarn... Grillstugan här lagar vi den stekta maten.. Vem tusan behöver ett kärnkraftverk för att få korven varm, lite ved räcker.. Med lite senap blir det ett bra tillskott i buken.. Lika bra är den till att fixa pannkakor.. Med lite hemfixad jordgubbssylt o grädde blir det gott.. Det går fort att laga pannbiffar när man kan steka 12 åt gången.. Smakar bra med päror från egna landet som kokar sen stampar till päramos. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Augusti 3, 2012 Dela Inlagd Augusti 3, 2012 En får ju ställa upp å leka med stollen När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd Augusti 3, 2012 Dela Inlagd Augusti 3, 2012 En får ju ställa upp å leka med stollen En korsbefruktning mellan Captain America, Lucky Luke och Rock Olga är inget man ser varje dag . Mera clirre/Hn Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Augusti 3, 2012 Dela Inlagd Augusti 3, 2012 En får ju ställa upp å leka med stollen Cool bild Herr Clion! Är det stollen som ställt sig bakom kameran eller håller du i din högerhand en ny typ ut av fjärrutlösare måhända? "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd Augusti 3, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 3, 2012 Fortfarande är det ju sommar så jag drar iväg några sommarpix med thaiinslag från veckan. Grabben, som kryssat ned dagar, dag för dag, i en almanacka de senaste två månaderna kom i tisdags äntligen ned till målet, sin sexårsdag. Grabbens mamma bestämde sig för att använda tillfället till att grilla lite samt bjuda in några kompisar. Djurriket var ovanligt välrepresenterat på kalaset vad gäller arter. Den obligatoriska tårtljusblåsning gick bra även om grabben var lite besviken för att vi köpt en tårta när han ändå inte tycker om tårta. Förutom thailändare så var det som vanligt många små "look krungs" på plats. B la grabbens nya favorittjejkompis som är två år yngre och riktigt söt med sina halvthailändska pepparsvarta rådjursögon. Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd Augusti 3, 2012 Dela Inlagd Augusti 3, 2012 Huaa! Den tjejen lär dom få låsa in på tidigt stadium! Mvh Amja "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acdc Inlagd Augusti 3, 2012 Dela Inlagd Augusti 3, 2012 Hahaha, fan vad du rör till det. Startar en tråd om dina strapatser och lägger in bilderna här. Sedan skriver du här och lägger bilderna i en tråd du startade innan medlemskapet blev uppsagt. Själv har jag varit ute. Bilder finns på hemlig plats på något annat forum... Man måste vara smartt sprida budskapet Ha det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu