Guest Siam-Nilsson Inlagd Juli 23, 2012 Dela Inlagd Juli 23, 2012 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chiangmai Inlagd Juli 23, 2012 Dela Inlagd Juli 23, 2012 fin film... ser ut precis som igår förutom att de har knackat ner väggen till köket,så att man kan kika inpå kockarna. Är det din familj på filmen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd Juli 23, 2012 Dela Inlagd Juli 23, 2012 fin film... ser ut precis som igår förutom att de har knackat ner väggen till köket,så att man kan kika inpå kockarna. Är det din familj på filmen? Nix - inte min familj - hittade ett filmklipp på YouTube Är det lokalt fångad fisk från dammen som de serverar på restaurangen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chiangmai Inlagd Juli 23, 2012 Dela Inlagd Juli 23, 2012 Nix - inte min familj - hittade ett filmklipp på YouTube Är det lokalt fångad fisk från dammen som de serverar på restaurangen? Hustrun sa att fisk är från sjön...Men vi beställde ingen , pga att de hade bara bamsefiskar...och jag är inte speciellt förtjust i Thai insjö... så det fick bli en lunch med blandade smårätter. totalt bill på 600B , inklusive 2 chang till mig för det facila priset av 70B Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bond1 Inlagd Juli 23, 2012 Dela Inlagd Juli 23, 2012 Kåkstad Sand gör sig bäst på vykort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hakancnx Inlagd Juli 23, 2012 Dela Inlagd Juli 23, 2012 Hej Hakancnx Kollo in Länken som Chiangmai skrev så hittar du säkert stället. http://www.maipenrai.se/forum/t/20198-vad-har-du-gjort-idag/page__view__findpost__p__526653 Ha det Tackar för det. Nu vet jag var det ligger. Blir nog en avstickare då man åker till San Patong nästa gång... /hakancnx Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Juli 24, 2012 Dela Inlagd Juli 24, 2012 Här gick inte hissen ända ner, typ... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd Juli 24, 2012 Dela Inlagd Juli 24, 2012 Här gick inte hissen ända ner, typ... Typ... vad betyder det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clas391 Inlagd Juli 24, 2012 Dela Inlagd Juli 24, 2012 (ändrad) Ingick det vetrinärbesiktning av bilarna Självaste doktor Bosse närvarar i blå overall Från PTG: s bilutställning Ändrades Juli 24, 2012 av clas391 En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas Våga vägra fesbok Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juli 24, 2012 Dela Inlagd Juli 24, 2012 Försvinnande gott, och en trevlig utsikt. Kan livet kännas bättre? Tapatalk Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clas391 Inlagd Juli 24, 2012 Dela Inlagd Juli 24, 2012 Vad heter "munk" på thai ? Pai, eller nåt sånt ? Phra och ph uttalas som F ungefär En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas Våga vägra fesbok Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nakhon Inlagd Juli 24, 2012 Dela Inlagd Juli 24, 2012 (ändrad) Barbygge på gång.. I anslutning har vi den här.. Färdigställd och provkörd några gånger.. Ändrades Juli 24, 2012 av nakhon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Juli 24, 2012 Dela Inlagd Juli 24, 2012 Apples nya produkt ihome Nu får Hilton passa sig, för nu kommer stämningarna om patentbrott, för Apple var ju först med Hotell med! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Duracell Inlagd Juli 24, 2012 Dela Inlagd Juli 24, 2012 Streetart, Duracell a.k.a. Metropolitan Invader. Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Juli 24, 2012 Dela Inlagd Juli 24, 2012 (ändrad) Borelias Stenungsund Ändrades Juli 24, 2012 av clion När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chiangmai Inlagd Juli 24, 2012 Dela Inlagd Juli 24, 2012 I Söndags var vi ute på grottjakt. Vi har besökt de flesta kalkstensgrottorna i Chiang Mai med omnejd. Idag var det dags för en grotta som jag har sett på min karta, Erewan Cave. Ca 20 km söder om Lamphun ,utmed väg 106 . Från stora vägen var det en pampig ny stor skylt... men sedan i sedvanlig thaistil bristfällig information. Vi lyckades dock hitta fram på krokiga igenväxta småvägar, med gamla sönderrosrade hänvisningar på thai. Väl framme träffade vi en trevlig skogsvaktare som bodde ensam med sina fem hundar i vaktstugan. Han gick med oss upp till grottan. En fantasisk kalkstensgrotta som vindlade sig in i berget. Skogsvaktarn var en riktig gentleman. Då visningen var slut bara drog han hem, vi fick rusa efter för att ge den sedvanliga dricksen . idag var det enligt hustrun lämpligt med 150 B. Hustrun berättade att han var 57 år , skild, och hade valt att bo ensam i bergen med sina hundar. Skogsvaktarlön 3500 B /månad plus dricksen från turisterna. Byföreningen planerade dock för fullt att rusta upp anläggningen. Enligt hustrun var det ett gammalt kungligt projekt som fått förfalla totalt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IsaanWarrior Inlagd Juli 24, 2012 Dela Inlagd Juli 24, 2012 Här kommer den utlovade bilden på "Halon" i Sisaket..riktigt grymt & se klarblå himmel med en regnbåge runt solen. Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juli 24, 2012 Dela Inlagd Juli 24, 2012 gorocco hjälper frugan med datorn.. o clion tar sig en lutare!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Juli 24, 2012 Dela Inlagd Juli 24, 2012 Har du hafft kontakt med fjollan är lite orolig rammlar till höger å vänster När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Duracell Inlagd Juli 24, 2012 Dela Inlagd Juli 24, 2012 I Söndags var vi ute på grottjakt. Vi har besökt de flesta kalkstensgrottorna i Chiang Mai med omnejd. Idag var det dags för en grotta som jag har sett på min karta, Erewan Cave. Ca 20 km söder om Lamphun ,utmed väg 106 . Från stora vägen var det en pampig ny stor skylt... men sedan i sedvanlig thaistil bristfällig information. Vi lyckades dock hitta fram på krokiga igenväxta småvägar, med gamla sönderrosrade hänvisningar på thai. Väl framme träffade vi en trevlig skogsvaktare som bodde ensam med sina fem hundar i vaktstugan. Han gick med oss upp till grottan. En fantasisk kalkstensgrotta som vindlade sig in i berget. Skogsvaktarn var en riktig gentleman. Då visningen var slut bara drog han hem, vi fick rusa efter för att ge den sedvanliga dricksen . idag var det enligt hustrun lämpligt med 150 B. Hustrun berättade att han var 57 år , skild, och hade valt att bo ensam i bergen med sina hundar. Skogsvaktarlön 3500 B /månad plus dricksen från turisterna. Byföreningen planerade dock för fullt att rusta upp anläggningen. Enligt hustrun var det ett gammalt kungligt projekt som fått förfalla totalt. Nu blev man sugen att klättra i grottor efter ditt reportage, det får bli en tur till Ratchaburi när jag kommer till Thailand. Tack för att du vill dela med dig. Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acdc Inlagd Juli 24, 2012 Dela Inlagd Juli 24, 2012 I Söndags var vi ute på grottjakt. Vi har besökt de flesta kalkstensgrottorna i Chiang Mai med omnejd. Idag var det dags för en grotta som jag har sett på min karta, Erewan Cave. Ca 20 km söder om Lamphun ,utmed väg 106 . Från stora vägen var det en pampig ny stor skylt... men sedan i sedvanlig thaistil bristfällig information. Vi lyckades dock hitta fram på krokiga igenväxta småvägar, med gamla sönderrosrade hänvisningar på thai. Väl framme träffade vi en trevlig skogsvaktare som bodde ensam med sina fem hundar i vaktstugan. Han gick med oss upp till grottan. En fantasisk kalkstensgrotta som vindlade sig in i berget. Skogsvaktarn var en riktig gentleman. Då visningen var slut bara drog han hem, vi fick rusa efter för att ge den sedvanliga dricksen . idag var det enligt hustrun lämpligt med 150 B. Hustrun berättade att han var 57 år , skild, och hade valt att bo ensam i bergen med sina hundar. Skogsvaktarlön 3500 B /månad plus dricksen från turisterna. Byföreningen planerade dock för fullt att rusta upp anläggningen. Enligt hustrun var det ett gammalt kungligt projekt som fått förfalla totalt. Hej Chiangmai Det var intressant! har du vägbeskrivning hur man tar sig dit eller gps koordinater. Ha det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Juli 24, 2012 Dela Inlagd Juli 24, 2012 Hej Chiangmai Det var intressant! har du vägbeskrivning hur man tar sig dit eller gps koordinater. Ha det Varför frågar du ? Du har jo själv skrivit om samma ställe. Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Juli 24, 2012 Dela Inlagd Juli 24, 2012 Vi hade en fundering om skulle ha fixat stenugnbakat pizza när vi var i Finland. Men morsan sa att värmen i köket skulle bli 30 grader, så vi hoppade över det denna gång.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Juli 24, 2012 Dela Inlagd Juli 24, 2012 Här hemma har vi trädgårdstomtar i österlandet ser dom annurlunda ut.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dtbkk Inlagd Juli 24, 2012 Dela Inlagd Juli 24, 2012 Ett besök på Fuji är aldrig fel! Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu