Nonki Inlagd Juli 18, 2012 Dela Inlagd Juli 18, 2012 Idag är det lite hotfullt över stan Och så blev det Hejsan Extra kredit för den översta bilden, Roffe!! MVH Nonki Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Udon Inlagd Juli 18, 2012 Dela Inlagd Juli 18, 2012 På samma tema som thaedra. tre idi*ter... Jag vägrar tala om vilka som figurerar på bilderna. Husmorsgympa?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Juli 18, 2012 Dela Inlagd Juli 18, 2012 OJ OJ!! Här är de roliga GRATIS.. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Udon Inlagd Juli 18, 2012 Dela Inlagd Juli 18, 2012 Har man som jag total oordning på sina bilder och dessutom utspridda på ett antal hårddiskar så kan ibland av en ren slump hitta lite bilder som man inte visste att man hade. Här kommer några sådana fynd plåtade vid min lägenhet i Phuket. Ser nästan lite småmysigt ut. Och nästan ännu mysigare ser det ut lite senare. Lägenheten ligger direkt vid havet så vänder man kameran mot havet så ser det ut så här Och orkar man gå de 10 metrarna ner till stranden får man den här vyn Lägenheten ligger i Kalim men det är inte långt till Patong. Det är Patong Tower som synd på bilden ovan. När jag köpte lägenheten för ca 8 år sen kostade det 40 bath att ta en Tuk Tuk dit. I dag får man vara glad om man kommer undan med 250-300 bath! Fast det ska väl egentligen inte kosta så mycket mer idag? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
heno Inlagd Juli 18, 2012 Dela Inlagd Juli 18, 2012 tackar detta pass för några riktigt sköna år ! nytt pass, nya visum, nya resor! .-' henke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Poffa Inlagd Juli 18, 2012 Dela Inlagd Juli 18, 2012 Såg mycket fint ut ! Skulle vara kul att se bilder ifrån insidan och veta lite mera om den . Vad det är för omkostnader för den och om du har lust att berätta vad den kostade . Nu var det här med mej och ordning på bilder. Jag hittade faktiskt några smått historiska bilder från mitt första besök när jag köpt lägenheten. Vilket vid närmare eftertanke inte var 8 år sen utan snarare 12 år sen! Tiden går fort när man blir gammal. En rejäl balkong har i alla fall lägenheten. Och en soffa i äkta i plast fanns det när jag köpte den T.o.m. ett matbord Och ett lite småfräckt barkök Dessutom finns det två sovrum av generös storlek som jag inte hittat några bilder på. Totalt ca 105 (thailändska) kvadratmetrar. Stället har en svensk manager, med svensk lön, så vi har nog Phukets dyraste månadsavgift för skötsel. 7000 bath i månaden. Då nån gång i forntiden kostade den 4,5 milj bath. I dagsläget i renoverat skick och med lite anständigare möblemang värd ungefär det dubbla. En ovanlig sak är att förening även äger marken. Utan något thailändare eller thailändsk bolag i botten. Vilket är smått unikt. I alla fall i Phuket. (Lite vanligare i Bangkok) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Juli 18, 2012 Dela Inlagd Juli 18, 2012 Några bilder från gårdagens besök Hjo hamn... "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juli 18, 2012 Dela Inlagd Juli 18, 2012 (ändrad) Norge Ändrades Juli 18, 2012 av Sam sip sam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
roffe Inlagd Juli 18, 2012 Dela Inlagd Juli 18, 2012 Hejsan Extra kredit för den översta bilden, Roffe!! MVH Nonki Tack för det, ändå är det bara taget med mobilen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Juli 18, 2012 Dela Inlagd Juli 18, 2012 Har man som jag total oordning på sina bilder och dessutom utspridda på ett antal hårddiskar så kan ibland av en ren slump hitta lite bilder som man inte visste att man hade. Här kommer några sådana fynd plåtade vid min lägenhet i Phuket. Ser nästan lite småmysigt ut. Och nästan ännu mysigare ser det ut lite senare. Lägenheten ligger direkt vid havet så vänder man kameran mot havet så ser det ut så här Och orkar man gå de 10 metrarna ner till stranden får man den här vyn Lägenheten ligger i Kalim men det är inte långt till Patong. Det är Patong Tower som synd på bilden ovan. När jag köpte lägenheten för ca 8 år sen kostade det 40 bath att ta en Tuk Tuk dit. I dag får man vara glad om man kommer undan med 250-300 bath! Fan Poffa där bodde jag på brölloppsresa tillsammans med en Svensk tjej (den sista) för 14 år sedan. Underbart ställe, Jobbar Pelle fortfarande kvar?? Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke031 Inlagd Juli 18, 2012 Dela Inlagd Juli 18, 2012 Spiderman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Poffa Inlagd Juli 18, 2012 Dela Inlagd Juli 18, 2012 Fan Poffa där bodde jag på brölloppsresa tillsammans med en Svensk tjej (den sista) för 14 år sedan. Underbart ställe, Jobbar Pelle fortfarande kvar?? Pelle håller fortfarande på med uthyrning av lägenheter, men håller numera inte till på själva anläggningen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Duracell Inlagd Juli 18, 2012 Dela Inlagd Juli 18, 2012 Chalmers på lindholmen Nytt fräsigt hotell på lindholmen, radisson blu Tack för promenaden. Häftiga byggnader speciellt Chalmers. Pixelart is da shit. Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juli 18, 2012 Dela Inlagd Juli 18, 2012 Har man som jag total oordning på sina bilder och dessutom utspridda på ett antal hårddiskar så kan ibland av en ren slump hitta lite bilder som man inte visste att man hade. Här kommer några sådana fynd plåtade vid min lägenhet i Phuket. Ser nästan lite småmysigt ut. Och nästan ännu mysigare ser det ut lite senare. Lägenheten ligger direkt vid havet så vänder man kameran mot havet så ser det ut så här Och orkar man gå de 10 metrarna ner till stranden får man den här vyn Lägenheten ligger i Kalim men det är inte långt till Patong. Det är Patong Tower som synd på bilden ovan. När jag köpte lägenheten för ca 8 år sen kostade det 40 bath att ta en Tuk Tuk dit. I dag får man vara glad om man kommer undan med 250-300 bath! Där bodde jag på min första resa till Thailand. Väldigt fint. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Juli 18, 2012 Dela Inlagd Juli 18, 2012 Gjorde ett besök på konsumentmässa på Impact Exebition Center idag... Några snapshots.. "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd Juli 18, 2012 Dela Inlagd Juli 18, 2012 Jo, det är en finska som heter Bella. Idag träffade jag ägaren till Bella Boats från Finland. Han besökte Nimbus fabriken i Mariestad. Han presenterade sina avsikter med eventuell köp av Nimbus, Ryds och Paragon. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juli 18, 2012 Dela Inlagd Juli 18, 2012 Var ut en sväng med kameran i dag, tydligen blir mina kolegor glad av att se mig...man kanske inte är så otrevlig ändå? Stm tittar ut och garvar år nått.mig? Efter en kollast motsvarande ca 185-190 lastbilar så gäller det att göra rent, tydligen är det också roligt. Mia, nu matros, men också kock.en kock av absolut högsta kvalitet, har kolegor som jobbat med den kände tv-kocken German Zamudio, och enl de är Mia i liknande klass..jag kan bara intyga att jag inte ätit bättre på 30 år till sjöss med Mia i köket, men nu jobbar hon på däck temporärt. Mia är också glad av någon anledning Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Juli 18, 2012 Dela Inlagd Juli 18, 2012 Idag träffade jag ägaren till Bella Boats från Finland. Han besökte Nimbus fabriken i Mariestad. Han presenterade sina avsikter med eventuell köp av Nimbus, Ryds och Paragon. Spännande även om de blir väl stora. De äger väl redan Flipper och Aquador. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boh Rang Inlagd Juli 18, 2012 Dela Inlagd Juli 18, 2012 Tack för det, ändå är det bara taget med mobilen Och för näst sista Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Juli 18, 2012 Dela Inlagd Juli 18, 2012 Arco iris Skärholmen nyssens Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Juli 18, 2012 Dela Inlagd Juli 18, 2012 Kungens kurva menar jag Same same Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Juli 18, 2012 Dela Inlagd Juli 18, 2012 Kungens kurva menar jag Same same Samlingsnamn Skärharlem eller? Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juli 18, 2012 Dela Inlagd Juli 18, 2012 Hallstahammar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juli 18, 2012 Dela Inlagd Juli 18, 2012 Sol för engångs skull här på vestlandet. Så då kan man gå ut och se på omgivningen här vid Samhallverkstan. Idag ser det ut så här. Och här är en del av verkstan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Juli 18, 2012 Dela Inlagd Juli 18, 2012 Förorten bra men hemma bäst manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu