Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild

Kim

Recommended Posts

Guest Fredman

Får från min sida bli en dagsfärsk bild på Chelsea Hotel. Tyvärr stängt för renovering för tillfällen men vilken mytomnspunnen byggnad oj oj oj. Här har många rockers, författare,skådisar osv checkat in. Oftast med avsikt för ett par nätter som i många fall blev till år. Jag har själv i många år längtat till att ta den här bilden, på plats :)

post-6393-0-60994100-1341117117.jpg

Lite snabbinfo för den som vill. Från Wikipedia:

Hotel Chelsea är ett berömt konstnärstillhåll i New York, USA. Det ligger på 23rd Street i området Chelsea på Manhattan. Byggnaden uppfördes år 1884 och hotellverksamhet påbörjades år 1905. Sedan dess har en rad konstnärer, författare och musiker bott här.Det är även känt för att Dylan Thomas avled här 1953 samt att det var här som Sid Vicious påstås ha mördat sin flickvän Nancy Spungen 1978. Bob Dylan sjunger i låten Sara från skivan Desire om hur han stannat uppe i flera dygn och skrivit sin legendariska låt Sad-Eyed Lady of the Lowlands från skivan Blonde on Blonde på Chelsea Hotel. Hotellet är för närvarande (2012) stängt, oklart hur länge.

Nästan som en pilgrimsfärd! :)

Dela på andra sajter

En äggkläckningsstation, eller nåt...01091682-222f-53a4.jpg

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

Får från min sida bli en dagsfärsk bild på Chelsea Hotel. Tyvärr stängt för renovering för tillfällen men vilken mytomnspunnen byggnad oj oj oj. Här har många rockers, författare,skådisar osv checkat in. Oftast med avsikt för ett par nätter som i många fall blev till år. Jag har själv i många år längtat till att ta den här bilden, på plats :)

post-6393-0-60994100-1341117117.jpg

Lite snabbinfo för den som vill. Från Wikipedia:

Hotel Chelsea är ett berömt konstnärstillhåll i New York, USA. Det ligger på 23rd Street i området Chelsea på Manhattan. Byggnaden uppfördes år 1884 och hotellverksamhet påbörjades år 1905. Sedan dess har en rad konstnärer, författare och musiker bott här.Det är även känt för att Dylan Thomas avled här 1953 samt att det var här som Sid Vicious påstås ha mördat sin flickvän Nancy Spungen 1978. Bob Dylan sjunger i låten Sara från skivan Desire om hur han stannat uppe i flera dygn och skrivit sin legendariska låt Sad-Eyed Lady of the Lowlands från skivan Blonde on Blonde på Chelsea Hotel. Hotellet är för närvarande (2012) stängt, oklart hur länge.

Var det inte någon som har köpt det och ska bygga om det till lyxhotell ? Har för mig att jag läst det någonstans .

Dela på andra sajter

Dagens bild fortsätter här...

Den gamla tråden hittas på: http://www.maipenrai...74-dagens-bild/

-----------------------------------

Bjud oss andra på en dagens bild. Färsk eller gammal spelar just ingen roll, bara det är din bild.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Lämnat på dagis idag...

post-5592-1341215955,13_thumb.jpg

post-5592-1341215975,82_thumb.jpg

post-5592-1341215993,97_thumb.jpg

Med vänlig hälsning,

---

I am here: http://tapatalk.com/map.php?gz5hxq

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Isaan-pool nu under regnperioden.

Härlig bild Jan L

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Och hämtat på dagis..post-5592-1341218604,22_thumb.jpg

---

I am here: http://tapatalk.com/map.php?yzlmbs

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Cellulosa flis i Riga..

4e4fc040-a58d-2b80.jpg

Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

En kopp till Herr Chang??

eller till Poffa

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Cellulosa flis i Riga..

4e4fc040-a58d-2b80.jpg

Tapatalk

Måste man dra till Riga för att få lite flis.

Nästa gång så får du fylla på lite i pluskan min.

Dela på andra sajter

Maits whit out Gubbs!

post-4567-0-45153100-1341245096_thumb.jp

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Inte dagens, inte ens gårdagens. Men fan va jag längtar hit just nu, vattenfallet vid Elefant-treckingen Koh Chang...

Den godaste kyckling jag någonsin ätit, hoppas den kärringen (hon som grillar) aldrig dör..

http://IMG_0173.jpg

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Campingliv blev det idag

post-3485-0-42912600-1341251308.jpg

Utan telefon eller lis går det inte att överleva

post-3485-0-42210900-1341251365.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Infångande av metmask

post-3485-0-86296000-1341251574.jpg

Frugan gillar att meta från bryggor och 2 abborrar blev det

post-3485-0-11909200-1341251907_thumb.jp

Amorella passerade

post-3485-0-25276100-1341251706.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Orginalet och urmodern till alla flipflops eller nåt...3c34f39a-8856-d0be.jpg

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...