chiangmai Inlagd Juni 16, 2012 Dela Inlagd Juni 16, 2012 (ändrad) Thailand är ibland underligt... i alla fall för denne farang. Vi brukar åka runt i bygden då tid finnes... dvs jag har all tid, men hustrun dubbel jobbar ,samtidigt som hon studerar. Så det blir inte så mycket resande f.n Under våra tripper är det alltid något tempel som skall besökas. Medan hustrun skötte sitt ,filmade jag denna docka... Vad är nu detta... Jo. dockan säger , skänk en slant så vi kan köpa kistor till utblottade avlidna utan familj. Hustrun plockade upp ett av dessa tempelkuvert och la sina 100 B. Jag skulle tro att vid ett normalt tempelbesök går det 300-400B MOV08025.MPG Ändrades Juni 16, 2012 av chiangmai Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Atom Inlagd Juni 16, 2012 Dela Inlagd Juni 16, 2012 Grannbyggnaden till mitt hotell i dagsljus och nutid. Jag har bott på det här hotellet några dagar varje månad i runt 10 år och då var det med sina 27 våningar en av de högsta byggnaderna i området, nu ser man inte det lilla plutthotellet förräns man står i lobbyn. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sweeex Inlagd Juni 16, 2012 Dela Inlagd Juni 16, 2012 Det vattnas i munnen - Mums på färsk lax!!!, (men den gamla tråkiga/frysta man kan få till lunch ibland avstår jag ifrån med tanke på skitsmaken i munnen resten av dagen) knepet med att frysa fisk är att frysa i vatten! tar plats men smakar som färskt! Livet är som en bok,,, den som inte reser ,, har bara läst första sidan ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Juni 16, 2012 Dela Inlagd Juni 16, 2012 Bilden tagen av min fru för 3 dgr sedan. Hunden Gucci undrar när han som bestämmer kommer hem Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wally Inlagd Juni 16, 2012 Dela Inlagd Juni 16, 2012 1 Sväng till Slottskogen i det fina vädret Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juni 16, 2012 Dela Inlagd Juni 16, 2012 Dags för en solnedgång då..inte dagsfärsk men rätt fräck. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Chang Inlagd Juni 17, 2012 Dela Inlagd Juni 17, 2012 Besök i Göteborg förra helgen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Juni 17, 2012 Dela Inlagd Juni 17, 2012 Svägerskan och en väninna på utflykt för 3 timmar sedan i Pak Chong,Nakhon Rachasima. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke031 Inlagd Juni 17, 2012 Dela Inlagd Juni 17, 2012 Dagens Saab Dagens båt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd Juni 17, 2012 Dela Inlagd Juni 17, 2012 Är på tjänsteresa hos en leverantör i Polen i staden Szczecin. Inte så mycket tid att turista men några snabba panorama bilder Klicka på länkar snurra rund och zooma in och ut. http://photosynth.ne...82-768c8ef8432d http://photosynth.ne...b8-207f4729b678 http://photosynth.ne...31-7b0ee2b55833 Om ni tittar noga så på den sista panoraman syns det bönder som intar stan med sina stora traktorer för att protestera mot utländsk kapital som köper upp mark. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Atom Inlagd Juni 18, 2012 Dela Inlagd Juni 18, 2012 Några hastigt tagna telefonbilder från Asiens överlägset skönaste stad. Hade tänkt att ta lite bilder nu i eftermiddag/kväll efter mötena men det är en tyfon som stryker förbi så det är ett jävla regnande, hoppas bara jag kan flyga hem imorgon. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Poffa Inlagd Juni 18, 2012 Dela Inlagd Juni 18, 2012 Dagen spam fran Patong. Det finns visst en gammal film som heter "A Room with a View". Jag har aldrig sett den, men en sak ar klar. Den har inte inspirerats från utsikten från mitt hotellrum. Elkablar, mer elkablar och ännu mer elkablar. Och en gata. Och då har jag ända hyrt "lyxrummet". Med balkong. Måste dock ge Peter, ägaren, en eloge för att han faktiskt har hittat ett par tillrackligt små stolar för att få plats pa balkongen. Skulle möjligen duga för en thailändsk dam i 40 kilosklassen att sitta på. Som "fullvuxen" svensk skulle jag inte ens komma pa tanken att testa dom. "Lyxrummet" är faktiskt så lyxigt att det är ett hörnrum med utsikt at två håll. Olyckligtvis är knappast utsikten bättre åt andra hållet. Om man nu inte har någon speciell fetisch för just elkablar. Det finns faktiskt en balkong även at det hållet, i microformat, men eftersom att risken att man skulle trassla in sig i kablarna är överhangande finns det för säkerhets skull ingen balkongdörr! Hotellet har dock en stor fördel. Laget. Ett stenkast fran Bangla, Rat U Tit och Jungceylon. Inget svindyr Tuk Tuk för min del' Att hotellet dessutom har högvis med trevlig personal och serverar riktigt gott käk av tyskt och schweiziskt ursprung gär inte saken sämre. Rösti. Bara smaka på ordet. Mmmmmmmmm. Till det facila priset for 750 bath/natt for "lyxrummet". Ska kanske nämna att stället hetet Orschid Residence - Swiss Garden på San Sabai. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd Juni 18, 2012 Dela Inlagd Juni 18, 2012 Några hastigt tagna telefonbilder från Asiens överlägset skönaste stad. Hade tänkt att ta lite bilder nu i eftermiddag/kväll efter mötena men det är en tyfon som stryker förbi så det är ett jävla regnande, hoppas bara jag kan flyga hem imorgon. Är det Hong kong ? Skulle gärna vilja åka ditt ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Atom Inlagd Juni 18, 2012 Dela Inlagd Juni 18, 2012 Är det Hong kong ? Skulle gärna vilja åka ditt ! Japp det är Hong Kong. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zoogin Inlagd Juni 18, 2012 Dela Inlagd Juni 18, 2012 Snart går han Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Juni 18, 2012 Dela Inlagd Juni 18, 2012 Dagen spam fran Patong. Det finns visst en gammal film som heter "A Room with a View". Jag har aldrig sett den, men en sak ar klar. Den har inte inspirerats från utsikten från mitt hotellrum. Elkablar, mer elkablar och ännu mer elkablar. Och en gata. Och då har jag ända hyrt "lyxrummet". Med balkong. Måste dock ge Peter, ägaren, en eloge för att han faktiskt har hittat ett par tillrackligt små stolar för att få plats pa balkongen. Skulle möjligen duga för en thailändsk dam i 40 kilosklassen att sitta på. Som "fullvuxen" svensk skulle jag inte ens komma pa tanken att testa dom. "Lyxrummet" är faktiskt så lyxigt att det är ett hörnrum med utsikt at två håll. Olyckligtvis är knappast utsikten bättre åt andra hållet. Om man nu inte har någon speciell fetisch för just elkablar. Det finns faktiskt en balkong även at det hållet, i microformat, men eftersom att risken att man skulle trassla in sig i kablarna är överhangande finns det för säkerhets skull ingen balkongdörr! Hotellet har dock en stor fördel. Laget. Ett stenkast fran Bangla, Rat U Tit och Jungceylon. Inget svindyr Tuk Tuk för min del' Att hotellet dessutom har högvis med trevlig personal och serverar riktigt gott käk av tyskt och schweiziskt ursprung gär inte saken sämre. Rösti. Bara smaka på ordet. Mmmmmmmmm. Till det facila priset for 750 bath/natt for "lyxrummet". Ska kanske nämna att stället hetet Orschid Residence - Swiss Garden på San Sabai. Hej Poffa..Då befinner du några meter från lillebror med 2 polare. Tror han bor på Yorkshire för där låg han och plaskade för en stund sedan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd Juni 18, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Juni 18, 2012 Precis samtidigt som den till synes trevliga tillställningen i vinterviken gick av stapeln i huvudstaden så var även vi utomhus här hemma i Norrland. Som synes så var vädret aningen mer somrigt hos oss. Vinterviksregnskuren nådde inte upp till oss förrän dagen därpå. Men ni såg ju ut att ha väldigt trevligt trots vädret. Samma dag gick det ett pridefestivaltåg genom vår stads centrum. Vi var inte där och tittade men saken till ära så satte grabben en blomma bakom örat. Skymtade även ett par bröllopspar när vi för skojs skull var in och tittade lite i vår stads äldsta kyrka. Ville bara dela med mig av några vanliga sommarbilder från gamla Sverige, hoppas alla andra också har en trevlig sommar var än ni håller hus. I morgon väntas ett riktigt spöregn blåsa in, åtminstone hos oss, bäst att gå ut nu och ta vara på solen idag. Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Juni 18, 2012 Dela Inlagd Juni 18, 2012 Precis samtidigt som den till synes trevliga tillställningen i vinterviken gick av stapeln i huvudstaden så var även vi utomhus här hemma i Norrland. Som synes så var vädret aningen mer somrigt hos oss. Vinterviksregnskuren nådde inte upp till oss förrän dagen därpå. Men ni såg ju ut att ha väldigt trevligt trots vädret. Samma dag gick det ett pridefestivaltåg genom vår stads centrum. Vi var inte där och tittade men saken till ära så satte grabben en blomma bakom örat. Skymtade även ett par bröllopspar när vi för skojs skull var in och tittade lite i vår stads äldsta kyrka. Ville bara dela med mig av några vanliga sommarbilder från gamla Sverige, hoppas alla andra också har en trevlig sommar var än ni håller hus. I morgon väntas ett riktigt spöregn blåsa in, åtminstone hos oss, bäst att gå ut nu och ta vara på solen idag. Fina bilder som vanligt tyckte jag såg en trånande blick hos Oa när hon gick altargången ner,är det dags snart att slå till?Ha en trevlig sommar(om det blir nån)Hälsa alla Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Juni 18, 2012 Dela Inlagd Juni 18, 2012 Fina bilder som vanligt tyckte jag såg en trånande blick hos Oa när hon gick altargången ner,är det dags snart att slå till?Ha en trevlig sommar(om det blir nån)Hälsa alla Vilka fina barn ni har,hur har det gått till,Oa är ju en snygging men...... Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L200 Inlagd Juni 18, 2012 Dela Inlagd Juni 18, 2012 Hej Kim.Dina bilder ar sa bra,ar bilderna original. Eller har du fuskat lite. Ha en bra sommar med familjen Mvh Roger Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L200 Inlagd Juni 18, 2012 Dela Inlagd Juni 18, 2012 Liten bezzard insekt som gillar vara blommor i Thailand. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd Juni 18, 2012 Dela Inlagd Juni 18, 2012 Precis samtidigt som den till synes trevliga tillställningen i vinterviken gick av stapeln i huvudstaden så var även vi utomhus här hemma i Norrland. Som synes så var vädret aningen mer somrigt hos oss. Vinterviksregnskuren nådde inte upp till oss förrän dagen därpå. Men ni såg ju ut att ha väldigt trevligt trots vädret. Samma dag gick det ett pridefestivaltåg genom vår stads centrum. Vi var inte där och tittade men saken till ära så satte grabben en blomma bakom örat. Skymtade även ett par bröllopspar när vi för skojs skull var in och tittade lite i vår stads äldsta kyrka. Ville bara dela med mig av några vanliga sommarbilder från gamla Sverige, hoppas alla andra också har en trevlig sommar var än ni håller hus. I morgon väntas ett riktigt spöregn blåsa in, åtminstone hos oss, bäst att gå ut nu och ta vara på solen idag. Blir alldeles varm i hjärtat när jag ser dessa fina familjebilder ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Chang Inlagd Juni 18, 2012 Dela Inlagd Juni 18, 2012 Gammal båt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Duracell Inlagd Juni 18, 2012 Dela Inlagd Juni 18, 2012 När jag och polaren satt och njöt av en kopp kaffe på hans altan på landet, så plötsligt invaderades verktygslådan av vackra fjärilar. Men tyvärr såg vi inte skymten av Sung Hi Lee. (Infälld Sung Hi Lee inte egentagen tyvärr) Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Poffa Inlagd Juni 18, 2012 Dela Inlagd Juni 18, 2012 Hej Poffa..Då befinner du några meter från lillebror med 2 polare. Tror han bor på Yorkshire för där låg han och plaskade för en stund sedan. Yorkshire har 2 delar med Swiss Garden där jag bor inkämt mitt emellan så vi bor grannar. Har bott på Yorkshire tidigare men rummet var storlek större garderob och ungefär dubbelt så dyrt som mitt nuvarande minst dubbelt så stora rum. Och poolen är en offentlig pool som visserligen är gratis för Yorkshires gäster men som kostar en slant för övriga. Men det kan man lösa man genom att gå till poolen via Yorkshire och snika till sig ett gratisbad. Något som en ärlig person som jag dock givetvis aldrig gjort. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu