Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild

Kim

Recommended Posts

andrejsdenruskige

Anständigt kallar jag gränsen. Skulle aldrig i mitt liv falla mig in att lägga in ett foto på en utslagen människa.

Men vi är ju olika. Over and out för mig.

Fritz..

Då är det tur att du har ditt egna fotoalbum att vända dig till.

Själv gillar jag verkligheten i bild.

Dela på andra sajter

Nu ska vi varmröka denna läckerhet! Jag har fortfarande kvar fisk efter höstens fiskarfänge i väga diket!

vi hade nämligen "turen" att få en lastbil full med lax i diket här i byn! (föraren klarade sej bra!)Och ca 5 ton flög ur och hamnade tillslut i våra frysboxar! :wink:

Så i vinter har vi haft lax på var man bord i byn. post-5953-0-64305000-1339657290.jpg

Det vattnas i munnen - Mums på färsk lax!!!, (men den gamla tråkiga/frysta man kan få till lunch ibland avstår jag ifrån med tanke på skitsmaken i munnen resten av dagen)

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Dela på andra sajter

Inte dagens men gårdagens.

En kanon grym konsert med Tom Petty & The Heartbreakers igår i ett utsålt Globen.

post-3887-0-14912800-1339774539.jpg

Mike Campbell måste vara rockhistoriens mest undanskymda gitarrhjälte.

På listorna över världens bästa gitarrister nämns han i princip aldrig.

post-3887-0-15525600-1339774540.jpg

Mina bröder och brorsöner m.fl. var på konserten och dom håller med dig - den var visst grym!

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Fick email från delar av Thaisläkten idag .. på semester... i Alaska...

mvh

post-5592-0-49026800-1339785857.jpg

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Bilder tagna av en salongsberusad jag med telefonen

(inte Ifåne)

post-7077-0-86390100-1339786163_thumb.jp

post-7077-0-59825900-1339786177_thumb.jp

Men ganska så fånig endå :)

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Kan vara någon upprepning, men kör bilder från Thailandresa för något år sedan då dottern blev uppsminkad.

post-6637-0-13487100-1339787317.jpg

post-6637-0-18669500-1339787333.jpg

post-6637-0-98732200-1339787349.jpg

post-6637-0-73515100-1339787364.jpg

Ni som är föräldrar vet ju att man inte kan titta sig mätt på sina barn.suck.

Och hur fan hon kan vara min avkomma är ju för mig obegripligt...för vad är det man brukar säga; skit in - skit ut.

:-)

Dela på andra sajter

Tycker att Dagens bild ska vara Max 3 bilder inte 10-20.

Varför inte starta en ny tråd: Dagens bildserie, dagens bildsvit eller dagens bildberättelse.

Dagens bild kan väl inte vara mer än EN bild för annars skulle ju tråden heta Dagens bildER

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Varför inte starta en ny tråd: Dagens bildserie, dagens bildsvit eller dagens bildberättelse.

Dagens bild kan väl inte vara mer än EN bild för annars skulle ju tråden heta Dagens bildER

Dagens bild tycker jag inte störs av bildsvit/bildserier utan av skämtbilder, kopierade bilder, stulna bilder mm.

För mej kan det vara 1 eller 14 bilder men tycker självtagna bilder borde vara förutsättningen.

Mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Märka ord går nog bra. Här har förekommit både enstaka bilder och sviter som hänt samma dag.

Inget jag stör mig på IAF!!

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Dela på andra sajter

En liten delrapport från en begynnande Norrlandssommar alltså...

Otroligt fina barn du har Kim. Ville bara säga det :)

Sand gör sig bäst på vykort :)

Dela på andra sajter

Var till storstan i tisdags och fick se denna kryssare. Tror det var en Italianere?

post-6393-0-49079900-1339791725_thumb.jp

Besökte en känd musikaffär på söder.

post-6393-0-49630700-1339791853_thumb.jp

Senare på kvällen blev det pilsner och Lenny Kravitz på grönan.

post-6393-0-56458900-1339791925_thumb.jp

Sand gör sig bäst på vykort :)

Dela på andra sajter

.Provade vad bilen kan ta for lutning innan bakre kofongaren tar i.

Det ar mycket lätt att glida UR bilen,men att glida In i bilen :bag: .

post-6037-0-77177400-1339814509.jpg

Dela på andra sajter

Vad säger man om barnarbete, men barna måste lära sig att få ihop till brödfödan...

post-5021-0-18689200-1339774242_thumb.jp

FF

Jag älskar barnarbete samt fruarbete.

post-3214-0-55456900-1339823431_thumb.jp

post-3214-0-44248700-1339823454_thumb.jp

post-3214-0-14970800-1339823474_thumb.jp

Snake

.

Bättre ringla än vingla.

Dela på andra sajter

Tankte starta en ny trad med rubriken "Dagen Patongbild" men insag att lat som jag ar kommer jag inte ens att orka med en bild om dan. Sa det far bli sporadiska inhopp har i stallet.

Och for att inte inte viss ska ga fullstandigt i taket sa ar det kanske sakrast att posta endast en bild per inlagg.

Dagens, eller snarare gardagens, kan val kanske tituleras "Fotbollsyra pa Soi Eric". Aven om yran for svensk del numera ar ganska avslagen.

post-5577-0-52807300-1339826780.jpg

Annars var det inte mycket till yra pa soien. En promenad till toaletterna som vanligtvis ar ett formidabelt gatlopp utfordes igar fullstandigt ostort. Pa sin hojd ett halvhjartat "Welcome" fran nagon dam i nan av de manga helt farangbefriade barerna. Just nu ar det mycket lag lagsasong i Patong.

Ändrades av Poffa
Dela på andra sajter

Dagsfärska bilder från vackra Uppsala centrum

Mitt mellan det historiska Uppsala och mycket av det förfulade Uppsala rinner den pittoreska Fyrisån.

Den gamla järnvägs stationen har ersatts av ett mer funktionellt modernt stationshus.

Finns redan :thumbsup:

Heter Jumbo Bildtråd. :)

Det är mest clirret som har förstått att använda den (tror jag)

+ + till clirret :)

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Dela på andra sajter

PlayTheGame

Tankte starta en ny trad med rubriken "Dagen Patongbild" men insag att lat som jag ar kommer jag inte ens att orka med en bild om dan. Sa det far bli sporadiska inhopp har i stallet.

Annars var det inte mycket till yra pa soien. En promenad till toaletterna som vanligtvis ar ett formidabelt gatlopp utfordes igar fullstandigt ostort. Pa sin hojd ett halvhjartat "Welcome" fran nagon dam i nan av de manga helt farangbefriade barerna. Just nu ar det mycket lag lagsasong i Patong.

Är det dags för 70-års firande på Soi Eric?

Med vänlig hälsning, PTG

"Some play hard to get, I play hard to want"

Dela på andra sajter

Är det dags för 70-års firande på Soi Eric?

Med vänlig hälsning, PTG

Jag hoppas verkligen att det är den 27:nde

Skickat från min U8860, smarta telefonernas Rålls Råjs

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

Får väl lägga upp en dagens bild också!

post-3290-1339833324,37_thumb.jpg

Dela på andra sajter

En till innan lyft

post-3290-1339834812,55_thumb.jpg

Dela på andra sajter

Jag hoppas verkligen att det är den 27:nde

70 arskalset ar den 27:de. Jag ar bara ute i ovanligt god tid.

Dela på andra sajter

Vad gäller antalet bilder per meddelande under "dagens bild" så finns det inga regler för det. Men en rekommendation är väl att man, om man tänkt lägga upp väldigt många bilder, hellre startar en egen tråd för dessa än lägger upp dem i den här tråden.

Men det är som sagt var bara en rekommendation, känner man att man inte har lust, har tillräckligt material för en egen tråd, eller helt enkelt inte vet var man istället bör posta sina bilder så går det trots allt bra att lägga in sin bildserie här under dagens bild. Att få se era bilder är bra mycket viktigare än hur och var ni väljer att lägga in dem.

Däremot så vill vi att "dagens bild" i möjligaste mån hålls fri från nätet inkopierade skämtbilder och dylikt och jag raderar ganska frekvent sådana härifrån. Dagens bild bör begränsas till privattagna bilder ni har i er ägo, inte bilder som hittats på nätet. Vill ni länka in en nyhets- eller skämtbild , lägg den i någon annan tråd.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

Så du gillar inte hller Willes fotvandringar och mamma bäng fan pappa käng reportage ocm de burmesiska flyktingarna i sverige?

/Enis

Jomenvisst gillar jag dom :thumbsup: . Men det är en helt annan sak tycker jag. Naturligtvis kan man inte fråga alla om det är OK att ta foton och sedan lägga ut dom på internet men man bör fråga sig själv vad man tror att den/dom fotade skulle svarat ifall man ställt frågan.

Är svaret nej så så låter man helt enkelt bli, det är min åsikt.

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...