Kjell Inlagd Juni 14, 2012 Dela Inlagd Juni 14, 2012 Mitt mellan det historiska Uppsala och mycket av det förfulade Uppsala rinner den pittoreska Fyrisån. Den gamla järnvägs stationen har ersatts av ett mer funktionellt modernt stationshus. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mooton Inlagd Juni 14, 2012 Dela Inlagd Juni 14, 2012 Det är en spegel men faktum är att jag faktiskt fick en svit, eller iallafall vad de kallar "Junior Suite". Jag bor alltid på samma hotell när jag är i Shanghai, och det blir ju några nätter på ett år, så de tyckte väl att jag tjänat ihop till en uppgradering. Vet dock inte vad jag ska med "vardagsrummet" till så det kunde väl lika gärna kvittat. Enda fördelen skulle kunna vara att jag har utsikt åt två håll men det ser ju nästan likadant ut. Jaja, gratis är ju alltid gott. Vilket hotel är det du brukar bo på. Och var ligger det, vid Nanjing Road ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mikedo58 Inlagd Juni 14, 2012 Dela Inlagd Juni 14, 2012 Några bilder från "Teacher Respect Day" igår (14:e juni) på min frus skola i Krasang, Buriram. Här får min fru (Kan) ett litet blomsterarrangemang av en av de yngre eleverna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Atom Inlagd Juni 14, 2012 Dela Inlagd Juni 14, 2012 (ändrad) Vilket hotel �det du brukar bo p�Och var ligger det, vid Nanjing Road ? Det heter Equatorial och ligger på Yanan Road, precis vid Jing'an Temple, det är dock gångavstånd från Nanjing Road. Ändrades Juni 14, 2012 av Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dtbkk Inlagd Juni 15, 2012 Dela Inlagd Juni 15, 2012 Last nite in Bangkok. Båda bildern tagna med Canon Ixus, och fixade i Ipad. Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd Juni 15, 2012 Dela Inlagd Juni 15, 2012 Två stora GRATTIS till min son ! Idag fyller han 22 år, och i förra veckan tog han examen från Handelshögskolan i Gbg. Bra jobbat säger en glad och stolt farsa (Sonen har röda byxor) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Babysnake Inlagd Juni 15, 2012 Dela Inlagd Juni 15, 2012 (ändrad) Vissa blir aldrig vuxna. Snake Ändrades Juni 15, 2012 av Babysnake Bättre ringla än vingla. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd Juni 15, 2012 Dela Inlagd Juni 15, 2012 Eftersom jag numera inte har någon bostad i Sverige, så kommer jag ibland att bo någon natt på hotell vid början/slut av mina arbetsperioder, jag har tillgång till kraftigt rabatterat boende på Scandic sjöfartshotellet (300kr natt) så det fungerar bra.MEN vid min sista hemresa slarvade jag med förbokningen och hoppades på att det skulle finnas ledigt rum ändå. Men icke!, lite snabbt bläddrande på telefonen och jag bestämde mig för en natt på "Wasa Park Hotell" på st Eriksplan, såg halvvettigt ut och relativt billigt, men det visade sig var ett tämligen annorlunda ställe. Jag fick ett "rum" en våning ner, det var ig en liten lägenhet. Litet kök hade rummet iaf Kökslampan hade iofs sett sina bästa dagar Toaletten ja, dusch visade sig inte finnas, men toapapper hade varit trevligt! Utsikten var iaf ok Men men man kan inte få allt för 750kr Allt kan man inte få, men man kan få mer. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd Juni 15, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Juni 15, 2012 Har varit en del examensbilder här under dagens bild de senaste veckorna och jag bidrar gärna med ett grattis till alla för väl förrättat värv. Mina egna barn ligger ju lite efter i växten ännu, men vår ännu 5 åriga pojk har i alla fall gjort sin sista dag på den vanliga förskolan förra veckan och belönades med kram, ros och pärmen med bilder/teckningar/intervjuer/berättelser från hela dagistiden. Lite symboliskt så fick barnen åka rutchkana ut från avdelningen under den grillfest som anordnats en eftermiddag... rutchkanan ut i det fortsatta livet. Och 3 åriga lillsyrran var förstås nyfiken på både ros och pärm. När det var dags att sjunga några inövade sånger inför den församlade föräldra/syskon-skaran så gömde sig de här 4 bus-kill-kompisarna längst bak förstås. Så det var tur att jag tog en bild före riktigt alla samlats. Dags att kliva ur dagisgården och hamna utanför staketet till hösten. Flickan blir dock kvar innanför några år till och passade på att roa sig medan brorsan fick ros. Så nu gäller alltså sommarlov för våra barn och b la cyklarna får jobba hårt. Själv hade jag grillfest med jobbet förra helgen och under den nattliga cykelturen hem från det eventet så missbedömde jag en trottoarkantsövercykling så mycket att jag flög över cykelstyret och antagligen bröt, eller i alla fall skadade ett revben på köpet. Har varit en riktigt jobbig vecka med en massa event samtidigt som jag haft sjukt ont i sidan. B la så har grabben genomfört sin första fotbollskola i veckan. Som tur var så fick vi i alla fall sommarväder. 16-17 åriga killar och tjejer tog riktigt bra hand om barn i alla åldrar. Få lära sig lite diciplin, lyssna och följa instruktioner, är inte fel för en bunt bångstyriga 5-6 åringar. De jämnåriga tjejkompisarna fick vara i egen grupp och mötte inte killarna förrän i en match sista dagen. Tjejerna vann... - Tjejerna fuskade, sa grabben. Var för övrigt lika många tjejer som killar totalt sett, både yngre och äldre. En dag samlades alla de 1257 barnen från stadens alla fotbollsskolor och gick parad. Fru och dotter står spänt och tittar efter när sonen/brodern ska anlända. Men det var många andra klubbar som skulle förbi före... Frugan som under studierna praktiserat på förskolor/förskoleklasser över hela stan vinkade förstås till elever lite då och då. B la alla de här blonda småtjejerna kallar frugan för "fröken". Men inte bara blont. thaifotbollsledare fanns det faktiskt fler än en av. Här såg vi en bekant sådan. Till slut dök grabbens klubb upp och själv gick han hand i hand med en av tränarna. Naturligtvis så såg han hela tiden åt ett annat håll och uppmärksammade inte vårat vinkande alls. Fast inte så konstigt, är ju många andra nya intryck att ta in för en femåring förstås. En del tog ansiktsmålningen ett steg längre än andra. Här skymtade man grabben lite bland de andra i sin klubb så man fick en bild.. ... men för det mesta så syntes han inte till alls utan dök ner någonstans. På en fråga efteråt så svarade han att han höll på att jobba på ett hål i gräsmattan. Hmm.. Nåväl, efter diverse anföranden/uppträdanden så kunde i alla fall frugan gå fram och hålla lite briefing innan ungarna fick glass. Flickan, som med sina tre år är för ung för fotbollsskolor övade glatt på löpning istället. Men det är inte alltid lätt att få benen med sig visar det sig allt för ofta. Slutar med gråt åtminstone några ggr varje dag. En liten delrapport från en begynnande Norrlandssommar alltså... Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Juni 15, 2012 Dela Inlagd Juni 15, 2012 Blicken du fick från frun var inte nådig men kul att se tuna igen. Där har man säkert hängt nåt år eller så. Vi bodde på notviksvägen som är ett stenkast bort. Tack för härliga bilder.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd Juni 15, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Juni 15, 2012 Blicken du fick från frun var inte nådig men kul att se tuna igen. Där har man säkert hängt nåt år eller så. Vi bodde på notviksvägen som är ett stenkast bort. Tack för härliga bilder.. Jo den där blicken säger nog ungefär... sätt bort kameran för he***te... "Notviken ä´ lage´" Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juni 15, 2012 Dela Inlagd Juni 15, 2012 Inte avslutning i skolan, men det har varit present/blom utdelning av barnen till lärarna. På väg till skolan förväntansfull med blomma i handen I skolan, eller dagis som jag kallar det..råkade kalla det för dagis för en av fröknarna, fick då det onda ögat och blev minsann tillrättavisad att det är skola för mindre barn! Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Juni 15, 2012 Dela Inlagd Juni 15, 2012 Skolavslutning idag. Inte helt onöjd sista dagen innan sommarlovet! Mor och son. Så glad blev han över sin present. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
C-dude Inlagd Juni 15, 2012 Dela Inlagd Juni 15, 2012 Jag fick höra en ganska lustig historia av en kille. det var tydligen så att varje gång han satte sig i trucken så flög en fågel runt honom och skrek .Han döpte denna fågel till DAMP. Jag är ju nyfiken så jag tog mig en titt. DAMP hade ju av ngn anledning beslutat sig för att föda upp sina ungar på denna ngt olämpliga plats O här har vi fru el herr DAMP som övervakar barnhemmet trucken. C;D Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true. You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L200 Inlagd Juni 15, 2012 Dela Inlagd Juni 15, 2012 Tycker att Dagens bild ska vara Max 3 bilder inte 10-20 bilder. En av alla issan fyllo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Juni 15, 2012 Dela Inlagd Juni 15, 2012 Jag bryr mig inte om hur många bilder man lägger upp i denna tråd. Men när man lägger upp en bild på en som har slocknat i fyllan så tycker jag att man har passerat en gräns... med råge. Ftitz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L200 Inlagd Juni 15, 2012 Dela Inlagd Juni 15, 2012 Jag bryr mig inte om hur många bilder man lägger upp i denna tråd. Men när man lägger upp en bild på en som har slocknat i fyllan så tycker jag att man har passerat en gräns... med råge. Ftitz.. Ar ju dagens bild?,vilken grans... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Juni 15, 2012 Dela Inlagd Juni 15, 2012 Ar ju dagens bild?,vilken grans... Anständigt kallar jag gränsen. Skulle aldrig i mitt liv falla mig in att lägga in ett foto på en utslagen människa. Men vi är ju olika. Over and out för mig. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L200 Inlagd Juni 15, 2012 Dela Inlagd Juni 15, 2012 Anständigt kallar jag gränsen. Skulle aldrig i mitt liv falla mig in att lägga in ett foto på en utslagen människa. Men vi är ju olika. Over and out för mig. Fritz.. Bara lite verklighet fran Issan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Juni 15, 2012 Dela Inlagd Juni 15, 2012 Vad säger man om barnarbete, men barna måste lära sig att få ihop till brödfödan... FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Duracell Inlagd Juni 15, 2012 Dela Inlagd Juni 15, 2012 Inte dagens men gårdagens. En kanon grym konsert med Tom Petty & The Heartbreakers igår i ett utsålt Globen. Mike Campbell måste vara rockhistoriens mest undanskymda gitarrhjälte. På listorna över världens bästa gitarrister nämns han i princip aldrig. Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kollba Inlagd Juni 15, 2012 Dela Inlagd Juni 15, 2012 Vad säger man om barnarbete, men barna måste lära sig att få ihop till brödfödan... FF Barnarbete i all ära, men jag gillar den lidande minen på han som offrar sig för det uppväxande släktet... Det löser sig, sa han som sket i vasken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Juni 15, 2012 Dela Inlagd Juni 15, 2012 Ha ha.Vissa startar arbetslivet i mycket unga år.En framtida entreprenör kanske? PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Juni 15, 2012 Dela Inlagd Juni 15, 2012 Vad säger man om barnarbete, men barna måste lära sig att få ihop till brödfödan... FF Ingår rakning? Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 15, 2012 Dela Inlagd Juni 15, 2012 Anständigt kallar jag gränsen. Skulle aldrig i mitt liv falla mig in att lägga in ett foto på en utslagen människa. Men vi är ju olika. Over and out för mig. Fritz.. Så du gillar inte hller Willes fotvandringar och mamma bäng fan pappa käng reportage ocm de burmesiska flyktingarna i sverige? /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu