Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild

Kim

Recommended Posts

Ursäkta min nyfikenheten men träffade du inte frugan juli 2007? Det blir väl för 5år sedan och inte 7??

Mvh Hn

Det var som f-n..du har förstås helt rätt.. :14:

Dela på andra sajter

Eftersom jag numera inte har någon bostad i Sverige, så kommer jag ibland att bo någon natt på hotell vid början/slut av mina arbetsperioder, jag har tillgång till kraftigt rabatterat boende på Scandic sjöfartshotellet (300kr natt) så det fungerar bra.MEN vid min sista hemresa slarvade jag med förbokningen och hoppades på att det skulle finnas ledigt rum ändå.

Men icke!, lite snabbt bläddrande på telefonen och jag bestämde mig för en natt på "Wasa Park Hotell" på st Eriksplan, såg halvvettigt ut och relativt billigt, men det visade sig var ett tämligen annorlunda ställe.

Jag fick ett "rum" en våning ner, det var ig en liten lägenhet.

post-3210-0-61558600-1339563231_thumb.jp

post-3210-0-78181800-1339563246_thumb.jp

Litet kök hade rummet iaf :wink:

post-3210-0-30812200-1339563324_thumb.jp

Kökslampan hade iofs sett sina bästa dagar

post-3210-0-76555800-1339563336_thumb.jp

Toaletten ja, dusch visade sig inte finnas, men toapapper hade varit trevligt!

post-3210-0-10523200-1339563309_thumb.jp

Utsikten var iaf ok

post-3210-0-57823200-1339563351_thumb.jp

Men men man kan inte få allt för 750kr :)

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Dagens bild. Eller kanske snarare dagens misstag. Jag var nere i Pattaya och efter en sen och blöt med några MPR gubbar tänkte jag "bikta" mej genom att ta med Damen till "Big Buddha". Mina kunskaper om Pattaya är milt sagt begränsade. I alla fall om allt som inte avser GoGo barer på Walking. Jag visste att det skulle finnas en stor Buddha, men inte var.

Damen kände dock till att det fanns "en stor Buddha på ett berg" och guidade glatt iväg på en lång rundtur i Pattayas utkanter. Hon visste tydligen bara ungefär var denna Buddha fanns, men till vissa irrturer kom vi alla fall fram.

post-5577-0-70255500-1339481373.jpg

Graffiti i storformat. Och knappast den Buddha som jag hade tänkt mig. Dock får jag erkänna att det är en "Buddha på ett berg".

Ett lite udda utflyktsmål. Knappast några faranger där. Eller thailändare. Men desto fler kineser.

Där har jag oxå varit, förra året. Den är ganska häftig. Inristad med laser
Dela på andra sajter

Ja då var huset klart bara svimming pollen kvar

Ser fint ut. Lägg gärna in fler (och större) bilder tack! :thumbsup:

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Dela på andra sajter

En bangkokfavorit:

Ringside på Lumpinee Boxing Stadium.

Inrökt lokal, ingen ac, ball atmosfär, liniment, öltjejer, skrikcnade fans, betting på apberget, svett, blod,.

Fredagar bäst!

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.

Dela på andra sajter

Men icke!, lite snabbt bläddrande på telefonen och jag bestämde mig för en natt på "Wasa Park Hotell" på st Eriksplan, såg halvvettigt ut och relativt billigt, men det visade sig var ett tämligen annorlunda ställe.

Där bodde jag ett antal gånger under slutet av 70-talet. Småsunkigt men billigt. Man kunde själv gå ut i köket och fixa mackor om man var hungrig.

Vid ett tillfälle satt det en universitetstudent i receptionen och extraknäckte som nattportier.

Jag började prata med honom och efter en stund så tittade han på klockan och sade "Fan, jag måste iväg ett tag".

"Sätt dig här. Om det blinkar här (televäxeln) så är det inkommanade. Så här gör du för att svara. Här är bokingsboken, boka om det är ledigt. Om någon av dessa blinkar så är det ett rum som vill ha linjen ut. Då trycker du i den här sladden i rätt hål.

Om någon kommer så kollar du om de är bokade, sen skriver de in sig med den här blanketten. Nycklar hänger där. Hej då"

Sen försvann han och där satt jag och drev ett hotell.

Innan han var tillbaka hade jag hunnit besvara ett par samtal och skrivit in ett par från Göteborg.

Som sagt... Ett annorlunda ställe...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Dela på andra sajter

Ja då var huset klart bara svimming pollen kvar

Grattis till er hus ! Hoppas att ni kommer att trivas !

Dela på andra sajter

Där bodde jag ett antal gånger under slutet av 70-talet. Småsunkigt men billigt. Man kunde själv gå ut i köket och fixa mackor om man var hungrig.

Vid ett tillfälle satt det en universitetstudent i receptionen och extraknäckte som nattportier.

Jag började prata med honom och efter en stund så tittade han på klockan och sade "Fan, jag måste iväg ett tag".

"Sätt dig här. Om det blinkar här (televäxeln) så är det inkommanade. Så här gör du för att svara. Här är bokingsboken, boka om det är ledigt. Om någon av dessa blinkar så är det ett rum som vill ha linjen ut. Då trycker du i den här sladden i rätt hål.

Om någon kommer så kollar du om de är bokade, sen skriver de in sig med den här blanketten. Nycklar hänger där. Hej då"

Sen försvann han och där satt jag och drev ett hotell.

Innan han var tillbaka hade jag hunnit besvara ett par samtal och skrivit in ett par från Göteborg.

Som sagt... Ett annorlunda ställe...

Hehe det stämmer in på vad som mycket väl skulle kunna inträffa, i den uppfattning jag fick om stället.

Huvuddelen av hotellet ligger ju i en våning, ganska familjärt och pittoreskt, frukosten beskrevs som "enkel kontinental"..det var några gurkskivor, paprika, bröd, ost, fil, flingor och kaffe/the..men helt ok för 750 kr.

Jag frågade om lösen till wifi när jag checkade in, en polsk dam sa till mig att det var "wasapark", hon skrev det tom på en lapp, när jag sen ska logga in så är nätverksnamnet "wasapark" och helt öppet..känns ju så där seriöst :).

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Kollba. Klassiker!

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.

Dela på andra sajter

Bilen på verkstan efter att sambon landat på taket i ett risfält.

Byggubbarna väntar på cement och det fungerade med det här ekipaget - men det var aningen vinglig färd.

Är det sambon på bönpallen?

Då gick krashen bra iaf.

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Dela på andra sajter

Otroligt bra, inte en skråma.

Kolla här och 26 april: http://janluthman.blogspot.com/

Utan bälte naturligtvis, snacka om änglavakt!

Verkar vara en kanonblogg som jag missat, den åkte in i favoriter och skall gås igenom när tid finns.

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Dela på andra sajter

Då hustrun råkar få någon dag ledigt, senast nu 4 juni , då det var helgdag, brukar vi åka på upptäcksfärd i närmorådet.

Denna gång åkte vi in en dalgång som vi aldrig besökt tidigare. Vid ett av de obligatorsika tempelbesöken fann jag något som jag aldrig sett i Thailand.

Då hustrun skötte sitt, strosade jag runt som vanligt. Nedanför tempelområdet hittade jag dessa skräckinjagande figurer. Frågade senare hustrun, vad är detta...

Jo, enligt henne det buddhistiska helvetets trädgård. Figurerna visar olika situationer vad som händer bla med lögnare, tjuvar, drinkare och äktenskapsbrytare.

Hon tyckte det var kul att uppmärksamma mig på figuretten med drinkaren som håller i en ölflaska... I helvetet skall jag tydligen tvingas dricka varmt gift... Läste nu på nätet att i nästa liv kommer jag att bestraffas med att inte tåla alkohol..

post-8853-0-28441100-1339595830.jpg

post-8853-0-65139100-1339595911.jpg

post-8853-0-21462000-1339595916.jpg

post-8853-0-17528000-1339596058.jpg

Dela på andra sajter

Kryssningsfartyget JEWEL OF THE SEAS kör in i en dimbank..

post-3210-0-86404500-1339601651_thumb.jp

Dela på andra sajter

Gjorde ett litet jobb utanför Skokloster idag så vi tog en sväng till slottet.

Tyvärr kunde vi inte gå in då dom öppnar för vardagsbesök på fredag 15/6

post-3227-0-18676700-1339603416_thumb.jp

Support your local Hill´s Angels

Dela på andra sajter

Då hustrun råkar få någon dag ledigt, senast nu 4 juni , då det var helgdag, brukar vi åka på upptäcksfärd i närmorådet.

Denna gång åkte vi in en dalgång som vi aldrig besökt tidigare. Vid ett av de obligatorsika tempelbesöken fann jag något som jag aldrig sett i Thailand.

Då hustrun skötte sitt, strosade jag runt som vanligt. Nedanför tempelområdet hittade jag dessa skräckinjagande figurer. Frågade senare hustrun, vad är detta...

Jo, enligt henne det buddhistiska helvetets trädgård. Figurerna visar olika situationer vad som händer bla med lögnare, tjuvar, drinkare och äktenskapsbrytare.

Hon tyckte det var kul att uppmärksamma mig på figuretten med drinkaren som håller i en ölflaska... I helvetet skall jag tydligen tvingas dricka varmt gift... Läste nu på nätet att i nästa liv kommer jag att bestraffas med att inte tåla alkohol..

Nä - vem fan gör det!

( som sven melander sa i sällskapsresan) Hehe.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Eftersom jag numera inte har någon bostad i Sverige, så kommer jag ibland att bo någon natt på hotell vid början/slut av mina arbetsperioder, jag har tillgång till kraftigt rabatterat boende på Scandic sjöfartshotellet (300kr natt) så det fungerar bra.MEN vid min sista hemresa slarvade jag med förbokningen och hoppades på att det skulle finnas ledigt rum ändå.

Jag fick ett "rum" en våning ner, det var ig en liten lägenhet.

post-3210-0-61558600-1339563231_thumb.jp

post-3210-0-78181800-1339563246_thumb.jp

Litet kök hade rummet iaf :wink:

post-3210-0-30812200-1339563324_thumb.jp

Kökslampan hade iofs sett sina bästa dagar

post-3210-0-76555800-1339563336_thumb.jp

Toaletten ja, dusch visade sig inte finnas, men toapapper hade varit trevligt!

post-3210-0-10523200-1339563309_thumb.jp

Utsikten var iaf ok

post-3210-0-57823200-1339563351_thumb.jp

Men men man kan inte få allt för 750kr :)

:thumbsup: För kul berättelse

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Utan bälte naturligtvis, snacka om änglavakt!

Verkar vara en kanonblogg som jag missat, den åkte in i favoriter och skall gås igenom när tid finns.

Mvh

Amja

Ja där finns en del guldkorn .Jag såg nåt häfftigt för ett par år sen .Nåt snöfall i nån stad i sverige som han filmat.Men en e ju gammal så en glömmer fort

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

swedenfarang

En härlig kväll vid havet....

Maitan! Vilket ställe är det på bilden?

Koh Samet darling..heheheheheh

ajfan trodde nästan det var jomtien

Vill nästan påstå att käre Mait har förvirrat sig lite nu, ser ju ut som Jomtien Beach Road och restaurangen nära soi 3... för inte har väl koh samet fått det asfalterat vid stranden redan? ;):) :)

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...