andrejsdenruskige Inlagd Juni 9, 2012 Dela Inlagd Juni 9, 2012 Dagens halv asiatiska barnarbete. Hans framtida yrke om inte betygen förbättras... Mvh. borje222 Och yrket är? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Juni 9, 2012 Dela Inlagd Juni 9, 2012 (ändrad) Det är inte tryckare/sättare... Fot folket, reklam utdelare... Mvh. borje222 Ändrades Juni 9, 2012 av borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juni 9, 2012 Dela Inlagd Juni 9, 2012 Det är inte tryckare/sättare... Fot folket, reklam utdelare... Mvh. borje222 Ok Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Juni 9, 2012 Dela Inlagd Juni 9, 2012 Ok Runt 25 kr/ timmen. Inget man försörjer en familj på, men bra extra pengar för en ungdom. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juni 9, 2012 Dela Inlagd Juni 9, 2012 efter maten gick vi ut o tog ett par bilder till.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nitramj77 Inlagd Juni 9, 2012 Dela Inlagd Juni 9, 2012 Misstänker att rätt många av dom inte ens läst lagtexten eller vet vad den egentligen handlar om.. Men det har ju naturligtvis du gjort, vore intressant med en initierad sammanfattning och analys av detta avtal av Mr Tallviking. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jan L Inlagd Juni 9, 2012 Dela Inlagd Juni 9, 2012 Käk på väg - i Cambodia. Besök min blogg http://janluthman.blogspot.com/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Juni 10, 2012 Dela Inlagd Juni 10, 2012 Min dagens bild är tagen igår på min väg hem från Koh Samet..... Maitan lever!!!! Hurra vad glad jag blir!!! Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Juni 10, 2012 Dela Inlagd Juni 10, 2012 Detta är verkligen dagens bild! Kom precis hem från krogen (02,34 svensk tid) och träffade tidigare en person med denna legendariska och coola tröja!!! :14: :thumbsup: Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dtbkk Inlagd Juni 10, 2012 Dela Inlagd Juni 10, 2012 Några till orkar ni väl? Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dtbkk Inlagd Juni 10, 2012 Dela Inlagd Juni 10, 2012 Hon högst upp till vänster var riktigt vacker ! Om du menar hon i jeanstoppen med röda detaljer, så är hon extremt trevlig och juste också. Toppjobb inom läkemedelsindustrin så hon tjänar bra också. Aldrig fel. Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juni 10, 2012 Dela Inlagd Juni 10, 2012 Men det har ju naturligtvis du gjort, vore intressant med en initierad sammanfattning och analys av detta avtal av Mr Tallviking. Nej det har jag inte. Jobbar dock med dom som är landets experter inom delar av det som lagen handlar om och har fått deras syn på de delar de jobbar med (immaterialrätt) Och tyvärr diskuteras frågan på en helt annan nivå än det som lagen egentligen handlar om Bl.a frågor som kopiering av medicin etc etc som tidigare diskuterats på detta forum Här är lite text om vad lagen handlar om för den som är beredd att med öppna ögon/öron se till innehållet och inte tolkade alternativa och udda media-debatter ACTA – ett nytt avtal om säkerställande av immaterialrätt I TRIPS-avtalet finns regler som ska garantera att upphovsmannen kan skydda sin uppfinning eller sitt verk också i praktiken. Man ska till exempel kunna gå till domstol om man upptäcker ett intrång i sin ensamrätt. Myndigheterna har ansvar för att alla parter ska kunna hävda sin rätt. Denna typ av regler kallas ”säkerställande av skydd” eller på engelska ”enforcement”. Trots dessa regler tillverkas, exporteras och importeras piratkopierade och varumärkesförfalskade varor i en mängd sektorer världen över. Det är inte bara frågan om lyxprodukter, utan även om leksaker, bildelar, läkemedel m.m. Flera WTO-medlemmar, bland annat EU, anser därför att TRIPS-avtalets regler inte räcker till för att säkerställa skyddet för immaterialrätterna. Dessa länder har därför förhandlat om ett avtal för säkerställandet av skyddet, ACTA (Anti-Counterfeiting Trade Agreement). ACTA-förhandlingarna inleddes i juni 2008. Förutom EU deltar USA, Kanada, Japan, Schweiz, Marocko, Sydkorea, Singapore, Nya Zeeland, Australien och Mexiko. ACTA förhandlades på plurilateral basis utanför WTO och WIPO, FN:s organ för immaterialrätt. I november 2010 hade länderna enats om en text. ACTA har ännu inte trätt ikraft och nu ska avtalet godkännas av parlamenten i de länder som deltar. Det krävs att sex länder godkänt avtalet för att det ska träda ikraft. EU:s målsättning med ACTA är att förbättra globala standarder för säkerställandet av immaterialrätt och mer effektivt bekämpa handel med piratkopierade och varumärkesförfalskade varor. Förutom regler om tullmyndigheters befogenheter, civilrättsliga och straffrättsliga förfaranden så innehåller ACTA regler om internationellt samarbete. Alltså ställer ACTA högre krav, bland annat gällande skadestånd och straffrättsliga påföljder och tullåtgärder än TRIPS-avtalet och avtalet innehåller dessutom regler om immaterialrättsskydd i en digital miljö. Att vara medlem i WTO är en förutsättning för att bli part till ACTA. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Siamkap Inlagd Juni 10, 2012 Dela Inlagd Juni 10, 2012 Om du menar hon i jeanstoppen med röda detaljer, så är hon extremt trevlig och juste också. Toppjobb inom läkemedelsindustrin så hon tjänar bra också. Aldrig fel. So many women, so little time. Måste man bli muslim för att ha en tre fyra fruar? /Siamkap Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dtbkk Inlagd Juni 10, 2012 Dela Inlagd Juni 10, 2012 Siamkap. Det är väl därför det finns uttryck som “mia noi” och “gig”… Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Siamkap Inlagd Juni 10, 2012 Dela Inlagd Juni 10, 2012 Siamkap. Det är väl därför det finns uttryck som “mia noi” och “gig”… Känns inte riktigt bra. Jag är för jämställdhet. Jag vill att alla mina kvinnor skall ha samma status. /Siamkap Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jan L Inlagd Juni 10, 2012 Dela Inlagd Juni 10, 2012 Känns inte riktigt bra. Jag är för jämställdhet. Jag vill att alla mina kvinnor skall ha samma status. /Siamkap Gör alla till Mia Noi, kan inte bli mera jämställt. Besök min blogg http://janluthman.blogspot.com/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stingra Inlagd Juni 10, 2012 Dela Inlagd Juni 10, 2012 En lysande idee ;-) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd Juni 10, 2012 Dela Inlagd Juni 10, 2012 När man i allsköns ro sitter och tar igen sig på en parkbänk så kan det hända att man blir uppringd av någon pratglad väninna som även denna gång har något "utöver det vanliga" att berätta . . . - Oj då - Nä hä ?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Babysnake Inlagd Juni 10, 2012 Dela Inlagd Juni 10, 2012 Några till orkar ni väl? Brudarna på sista bilden borde nog sätta pattstaketet högre upp så inte kinderna börjar hänga. Eller e de två bulldoggar? Snake Bättre ringla än vingla. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd Juni 10, 2012 Dela Inlagd Juni 10, 2012 Brudarna på sista bilden borde nog sätta pattstaketet högre upp så inte kinderna börjar hänga. Eller e de två bulldoggar? Snake de har initierad koksalt lösning kanske ? det är populärt bland asiater nu för tiden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd Juni 10, 2012 Dela Inlagd Juni 10, 2012 Om du menar hon i jeanstoppen med röda detaljer, så är hon extremt trevlig och juste också. Toppjobb inom läkemedelsindustrin så hon tjänar bra också. Aldrig fel. Då kanske jag uppvakta henne och sedan bli lyxmake Vad är det för ställe som ni är på ? Är det något ställe för rika Thailändare ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dtbkk Inlagd Juni 10, 2012 Dela Inlagd Juni 10, 2012 (ändrad) Snake, hon till höger har så det räcker på överkroppen, men verkade vilja dölja det Siamways. Denna kväll var det Club Crawl. Anordnad klubbrunda. Cirka 300 personer som möts upp på BED, sen Qbar och avslutning på NEST. Bilden på den tjejen menar är tagen på Q-bar. Men hon hennes lika trevliga tjejkompisar hänger mycket runt NEST, och OSKAR på Soi 11. Så inga lyxställen för thai direkt. dock mycket damer som är sugna på faranger (med stålar). Ändrades Juni 10, 2012 av dtbkk Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Juni 10, 2012 Dela Inlagd Juni 10, 2012 (ändrad) Det blev en tur med muskelcykeln där jag bor, lite bilder fick jag ihop. Första stoppet blev där storasystern bor, första bilden är ifrån bron. Där bakom träden finns hennes hus.. Det är riktigt modernt här med, pizzeria har vi, nu är inte jag någon kund där.. Gamla stationshuset är till salu bara 250 friska.. Sen blir det några bilder från fabriken, när jag blev tvångsförflyttad hit 1971 fanns det 400 arbebetstillfällen här. Första bilden är från portar som jag monterade 1990 på väggen.. Det skulle behöva komma någon som startar en verksamhet här.. Gamla disponentssvillan finns kvar fortfarande.. FF Ändrades Juni 10, 2012 av FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Juni 10, 2012 Dela Inlagd Juni 10, 2012 Några till orkar ni väl? Dtbkk, du verkar leva livets glada dagar! Är du aldrig i Svedala för du verkar vara i LOS hela tiden!? P.S. Glömde av ditt tips på en bra partykamera, vad brukar du ha med dig? D.S. Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
phitsanulok Inlagd Juni 10, 2012 Dela Inlagd Juni 10, 2012 Frugan monterar fototält för fotografering av div traderaförsäljningar mvh walle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu