Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild

Kim

Recommended Posts

Frugan gjorde ett litet kollage och lade upp på FB igår och skrev något i stil med "Jag skulle vilja att Atom var 6 år för alltid" och många verkar hålla med om att det är en perfekt ålder på ett barn.

Ni som har äldre barn; är 6 år den perfekta åldern, går det bara utför efter det, eller ska vi ge upp försöken att framställa något som kan bevara vår 6-åring och tro på att de kan vara rätt drägliga även när de fyller 7?

Se på dig själv, du är mer än 6 år och fortfarande perfekt, så det blir storleks förändring iövrigt det samma :crazy::14::ahh:

mvh Christer

Christer/Arunee/Tawan

Dela på andra sajter

Frugan gjorde ett litet kollage och lade upp på FB igår och skrev något i stil med "Jag skulle vilja att Atom var 6 år för alltid" och många verkar hålla med om att det är en perfekt ålder på ett barn.

Ni som har äldre barn; är 6 år den perfekta åldern, går det bara utför efter det, eller ska vi ge upp försöken att framställa något som kan bevara vår 6-åring och tro på att de kan vara rätt drägliga även när de fyller 7?

Som en arbetskompis med halvvuxna barn brukar säga till mig - Njut nu, så länge du är dotterns stora "hjälte", när hon kommer i tonåren förvandlas du till "idi*ten" istället.

Själv funderar jag än så länge på om inte 3 är den optimala dotteråldern? Hjälte är jag i alla fall fortfarande så mycket att det skulle räcka till ett helt kompani. Och jag trivs rätt bra i den rollen. :wink:

dott1.jpg

dott2.jpg

dott3.jpg

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

Tack och Hej

Thape Road, Huvudgatan i ChiangMai Thailands andra största stad

Dela på andra sajter

Lugn, bara lugn. Du har flera år kvar innan det blir dags att "konservera" dottern. Eller uppleva helvetet med en tonåring i huset.

Jag har själv en lite olycklig förmåga att byta fru med ojämna mellanrum så nu är jag inne på fjärde, och garanterat sista, omgången tonåringar. Tänk att så rara, söta barn på så kort tid kan förvandlas till riktiga "monster".

Så passa på och njut så länge det varar.

Dela på andra sajter

Igår kväll var jag och lyssnade på musik och drack litet öl på l'Orient i Linköping.

Bandet som spelade heter något så käckt som "Helmut Jederknüller mit seinem superstereo a gogo orchester", ett 13-manna-band som spelar låtar med mycket "blås" från slutet av 60-talet och början av 70-talet. Jag gillar deras scenkostymer med lila kavajer och fluga. En kollega spelar trumpet i detta band. Det var en mycket trevlig spelning som höll på mellan 21 och 01, med tre pauser.

post-8050-0-04751500-1338022007_thumb.jp

post-8050-0-14891700-1338022002_thumb.jp

Det här är min kollega.

post-8050-0-52681600-1338022003_thumb.jp

Efter andra pausen kom de ut så här, som ett helt nytt, mexikanskt band.

post-8050-0-32502900-1338022005_thumb.jp

Dela på andra sajter

Jag har fått en ny granne :)

post-5641-0-56356800-1337845114.jpg

NEJ, nej,nej. Inte det vita Faranghuset. Dom är här ca 5-6 veckor per år, så det kan jag stå ut med.

I den gröna lilla palmen mellan husen har en kompis byggt.

post-5641-0-18113800-1337845141.jpg

Tänkte jag skulle bjuda in nya grannen på en pilsner, Men hon är väldigt tillbakadragen.

post-5641-0-43017100-1338024572.jpg

Men fin rumpa har hon.

(Maitan får ju plåta rumpor från sin altan och visa, så det borde väl jag också få ?

post-5641-0-48537200-1338024406.jpg

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Dagens konstnär

post-7775-0-36092400-1338025548_thumb.jp

Ändrades av Scandinaviancorner
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Dagens motorbiks åkare , dom kom från Chiengmai och skulle ner till Singapore. Men först skulle dom ha ett lass köttbullar i säcken

post-7775-0-57020400-1338025842_thumb.jp

Dela på andra sajter

Sniklyssnare ovanför hästskitstadion.

post-4300-1338028114,52_thumb.jpg

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Ozzy Osbourne på Stockholms Stadion. 25 Maj 2012.

Hoppas allsvenskans finaste gräsmatta klarade sig. :)

Dela på andra sajter

Tack och Hej

Ozzy Osbourne på Stockholms Stadion. 25 Maj 2012.

Var är han? :crazy: Var det verkligen Ozzy?

Dela på andra sajter

Tack och Hej

Sniklyssnare ovanför hästskitstadion.

Vad lyssnar de på? Var det pastor Åke Grön eller Ulf Ekman? :crazy:

Dela på andra sajter

Guest Atom

Idag åkte Atom skridskor för första gången och Stor-Atom var också ute och gled runt lite för första gången på 20 år. Atom vann 2 skridskolektioner på någon välgörenhetsgala och då mina skridskokunskaper knappast förbättrats under 20 års uppehåll så var det nog inte helt fel med en riktig instruktör. Efter ett par minuter hade jag dock kommit underfund med hur de extra 30 kilona hade fördelat sig på min kropp och hur det förändrade tyngdpunkten och sedan gick det rätt bra, dock lite svårare att bromsa när man kommer upp i de massorna, E = mc2..

Vi åkte i det nya köpcentrat Mega Bangna och isen var helt OK, åtminstonde tidigt på morgonen när vi var där. Mega är ett imponerande köpcentra, Sydostasiens största, och lite häftigt att det är en svensk kille som bossar över hela stället, förövrigt gift med kanadensiskan som bossar över grannbyggnaden IKEA.

EDIT: Jag laddade upp bilderna från mobilen så jag såg inte så noga. Nu skulle jag ju även kunna skriva i tråden "Tar du efter någon Asiatisk stil"; att göra V-tecknet på kort måste ju nästan vara det mest nördigt Asiatiska man bara kan göra....

Ändrades av Atom
Dela på andra sajter

Härliga mångkulturella Sverige.

Med trummor och tutlurar var det ett storslaget persiskt? bröllop.

Många grannar (Svenskar) var ute och firade tillsammans.

Så dök spökplumpen upp... Gapade och skrek på Arabiska (lät så iallafall) och en liten pojke fick hålla tillbaks henne.

Sverige är fantastiskt!

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Snart 60 år sen :17: :17: :17:

post-3713-0-19610700-1338044490_thumb.jp

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Nu har Du druckit för mycket tetra eller ligger Du ner ????Hi Hi från Gnällbältet!

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Nu har Du druckit för mycket tetra eller ligger Du ner ????Hi Hi från Gnällbältet!

Men va fan svampen Tror du alla är som du :ahh: Så fortsätt til nästa rad

Det har blivigt ett ex antal sånna här :y10: .Men ja älskar dig vännen

post-3713-0-43020700-1338045995_thumb.jp

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Dela på andra sajter

Ha, du va liten redan då Clirre..

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Härliga mångkulturella Sverige.

Med trummor och tutlurar var det ett storslaget persiskt? bröllop.

Många grannar (Svenskar) var ute och firade tillsammans.

Så dök spökplumpen upp... Gapade och skrek på Arabiska (lät så iallafall) och en liten pojke fick hålla tillbaks henne.

Sverige är fantastiskt!

Å du gömmde dig i tornet 555 :heat::crazy:

Dela på andra sajter

Men va fan svampen Tror du alla är som du :ahh: Så fortsätt til nästa rad

Det har blivigt ett ex antal sånna här :y10: .Men ja älskar dig vännen

Tack Vännen "Jag såg att det var ledigt i Guiniess för Götets minsta man"! Sök Ha Ha

Älskar Dig Vännen Ha Det!!!!!Kram

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...