Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild

Kim

Recommended Posts

post-3356-0-02826300-1337456321.jpg

i från dagens promenad, visa för era damer så blir de skogstokiga

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Där handlade jag en del när jag bodde där! Dom har några år på nacken nu, jag flyttade -87 (pga Thailand)

DEt heter väl Tripoli, inte Libyen! Köpte en 2a där , men blev bara en månads boende innan det var dags för Los ffg.

Mvh

Amja

Jovisst heter det Tripoli precis som huvudstaden i Libyen....Det var ett sk skämt :rolleyes:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

Saknar en god bit kött som man får på utvalda ställen i Bangkok just nu...

post-3473-0-04324900-1337442468_thumb.jp

Är det en prisstoppad biff?

Ändrades av Khun Lung Pung
Dela på andra sajter

Såja, en natt i Surin gå vilt till!

Men trevligt var det :)

Sent from Finspång using a brevduva

post-3210-1337476253,12_thumb.jpg

post-3210-1337476278,83_thumb.jpg

post-3210-1337476303,5_thumb.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Jovisst heter det Tripoli precis som huvudstaden i Libyen....Det var ett sk skämt :rolleyes:

Man vet aldrig på detta forum! :crazy:

Hade gärna behållit lhg, men just då (87) var ett år på Lamai mer intressant.

Ha det gött

Amja

Ändrades av amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Dela på andra sajter

I denna badsjö hade nog både stjp och jag trivits :D

Kanske lite väl soligt, dock :(

Här brukar det vara fullt med badande barn med bilringar och badbollar :great:

post-5641-0-82983900-1337484836.jpg

:wai:

Ändrades av Keithan

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Än är det lugn och ro...post-5592-1337486342,96_thumb.jpg

post-5592-1337486368,44_thumb.jpg

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Som jag har letat efter forsmark 4...nu måste jag upplysa arbetskamraterna att den verkligen finns! :thumbsup:

( Från en forsmarks slav )

Mvh. borje222

Har jobbat på F1,2,3 men missat 4:an.

Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Lunchplask Kasinee Fitness, Huai Kwang, BKK..post-5592-1337493925,67_thumb.jpg

---

I am here: http://tapatalk.com/map.php?2rojmr

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Guest Atom

Riktig svensk sommarhimmel idag, det ser man aldrig i Bkk. Fan trot om inte frugan lyckats fånga en ängel på bild 2, eller åtminstonde en gudomlig trollslända :)

Dela på andra sajter

andersbangkok

Den 19 maj var det två år sen våldsamheterna i Bangkok. Rödtröjorna hade en stor demonstration vid Ratchaprsong. Några bilder från den.

Hatten av för fantastiskt bra bilder (som vanligt när du tar dem) Du har verkligen blick för bra bilder!!!

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Dela på andra sajter

Gustaf tar ett morgonpass på altanen

post-3404-0-16437700-1337412289.jpg

Passar på att smygkika på duv-paret på gräsmattan genom springan under altanräcket

post-3404-0-92948500-1337412291.jpg

post-3404-0-75301600-1337412371.jpg

Nä. Det är för jobbigt att jaga fåglar vid min höga ålder (14 år) så jag tar en paus till och drömmer om det istället

post-3404-0-62287700-1337412294.jpg

Hej TV!

Visst är det trevligt med husdjur.

Mitt husdjur, Anna, brukar få följa med ut på mina barsvängar, för alla hennes lekkamrater har tagit slut och jag vill inte att hon skall känna sej ensam.

Jag ser i en annan tråd, att du har 8 katter i Rayong och jag vet att Anna älskar katter.

Så vad säger du, om Anna och jag tar en sväng neråt dina trakter, så kan du och jag ta en öl på en av dina altaner medan Anna leker med katterna?

post-3108-0-18310000-1337503361.jpg

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

Tallviking

Hej TV!

Visst är det trevligt med husdjur.

Mitt husdjur, Anna, brukar få följa med ut på mina barsvängar, för alla hennes lekkamrater har tagit slut och jag vill inte att hon skall känna sej ensam.

Jag ser i en annan tråd, att du har 8 katter i Rayong och jag vet att Anna älskar katter.

Så vad säger du, om Anna och jag tar en sväng neråt dina trakter, så kan du och jag ta en öl på en av dina altaner medan Anna leker med katterna?

post-3108-0-18310000-1337503361.jpg

Hon kan få leka med några av hennes art-fränder i min trädgård istället..

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

@Andersbangkok: Tack för den kommentaren. Det uppskattas! Man försöker så gott man kan/dtbkk

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.

Dela på andra sajter

andersbangkok

@Andersbangkok: Tack för den kommentaren. Det uppskattas! Man försöker så gott man kan/dtbkk

Du gör det rent ut sagt förbannat bra! Jag uppskattar verkligen dina bilder!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Dela på andra sajter

Guest wUThai

Han grät och var lite rädd för mig, men så fort jag tog fram kameran så log han. :)

Dela på andra sajter

Är det en prisstoppad biff?

Med tanke på vad den köttbiten kostade borde den vara prisstoppad, importerad Fassona beef är inte billig. Men både Yingluck, Newin och Abhisit har setts äta där så det kanske blir ett lokalt prisstopp?

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Såg här såg köttbiten ut strax innan den hamnade på tallriken.

post-3473-0-24716800-1337515623_thumb.jp

Vi hade annonserat vår ankomst lite tidigare så de hade förberett en "speciell" vinlista bara för oss...

post-3473-0-26918000-1337515968_thumb.jp

Gick åt tre flaskor vin till maten, en flaska vitt och två röda. 1 flaska Sancerre 2007, 1 flaska Tour D Isle Chateau Neuf De Pape 2005 och 1 flaska Amaren Riserva 2004. Vi var sugna på Chateau D Issan som inte alls kommer från Issan men den flaskan finns nog kvar till höstens sittning också...

post-3473-0-27354600-1337515718_thumb.jp

Sen skadar det ju inte med en liten röka efter maten-lite Ardbeg i glaset matchar fint.

post-3473-0-38100800-1337515859_thumb.jp

Sen bjöd de på en mycket god grappa också innan vi tyckte det var dags att dra sig hemåt i Bangkok natten...

post-3473-0-73998400-1337516056_thumb.jp

Det är tur man känner folk som kan aktiemarknaden så att man tjänar lite pengar för att kunna njuta någon gång då och då...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

@andersbangkok: Tack igen!

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.

Dela på andra sajter

http://www.independe...or-7766117.html

Den thailändske kronprinsen har varit och besökt den jubilerande drottningen av Storbritannien.

Tittar man noga så står han där uppe på översta raden.

post-5068-0-91122500-1337590621_thumb.jp

Kronprinsen är ute och representerar Thailand, tyvärr! Tolkas av mig att tronarvingen är utsedd .Fanns förhoppningar att han skulle hållas på avstånd och prinsessan skulle ta över. Bådar inte gott i mina ögon...

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Min hund Jack, mitt i maskrosinvasionen. Här skulle dom gula trivas skulle jag tro. :)

post-9580-0-95173900-1337596955_thumb.jp

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...