Kollba Inlagd Maj 18, 2012 Dela Inlagd Maj 18, 2012 Fin bild även om jag har svårt för symboler och handlingar som hyllar den egna nationen kontra andra. Jesus. Akta dig för att kritisera något svenskt i detta forum. Ibland funderar jag på om inte forumet borde heta "Forum för oss som älskar Sverige och inte tål kritik av något svenskt". Det löser sig, sa han som sket i vasken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrco Inlagd Maj 18, 2012 Dela Inlagd Maj 18, 2012 Jesus. Akta dig för att kritisera något svenskt i detta forum. Ibland funderar jag på om inte forumet borde heta "Forum för oss som älskar Sverige och inte tål kritik av något svenskt". Du har fel, det finns något svenskt som går bra att kritisera, nämligen svenska kvinnor! Detta görs framför allt av såna som av någon anledning inte kan få en svensk kvinna och som därför för att stärka sin kantstötta heder väljer att smutskasta den svenska kvinnan. // mrco Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HajKaj Inlagd Maj 18, 2012 Dela Inlagd Maj 18, 2012 Nu vill jag hit. Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Maj 18, 2012 Dela Inlagd Maj 18, 2012 Det är helt sinnessjukt att man inte kan posta en bild av svenska flaggan utan att det ska bli en diskussion om vad flaggan symboliserar eller vad den står för! Det är en svensk flagga som man ska hedra och känna stolthet över. Vad är problemet? Det känns ibland som att den svenska flaggan och Nazi flaggan symboliserar samma sak?! Vad är det med den svenska flaggan som gör en del så upprörda? Är det för att alla våra flyktingar och invandrare inte känner sig som en del av Sverige om dom ser en svensk flagga, eller är det yberstela svenskar som påtalar om att det är så? Jag har aldrig hört nån invandrare säga nåt negativt om den svenska flaggan? Kanske ska ta ner frugans flagga?! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bond1 Inlagd Maj 18, 2012 Dela Inlagd Maj 18, 2012 Det finns få nationer där det är så känsligt att uttrycka uppskattning och glädje över sin egen nation som Sverige. Hellre snackar man skit om sitt land än säger något positivt. Antagligen många orsaker att det blivit så här. Svensken är tyvärr en osäker och ängslig människa. Sand gör sig bäst på vykort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chiangmai Inlagd Maj 18, 2012 Dela Inlagd Maj 18, 2012 Att visa att man är svensk och älskar sitt fosterland.uppfattas som normalt beteende i Thailand. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Inaktiv Medlem Inlagd Maj 18, 2012 Dela Inlagd Maj 18, 2012 Det är lätt att vara stolt svensk om man är svensk. Men kommer man från Somalia är det bäst att ligga lågt med detta. Vi kan inte ens äta tårta när vi fyller, den hinner surna innan den är klar om inte flugorna hinner före . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Maj 18, 2012 Dela Inlagd Maj 18, 2012 (ändrad) Korken var felmonterad i flaskan, men vinet gick att dricka i alla fall.. FF Ändrades Maj 18, 2012 av FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Maj 18, 2012 Dela Inlagd Maj 18, 2012 Jag är både stolt och glad att jag är svensk. Även fast jag tycker ALLA svenska politiker är en samling pajaser. Det är självklart att vi ska hålla på våra traditioner. Svenska flaggan gör mig glad. Flyttar vi så ska svenska flaggan hänga bredvid Thaiflaggan. Det är en självklarhet. Vi har fortfarande åsiktsfrihet tror jag Ha en riktigt svensk helg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd Maj 18, 2012 Dela Inlagd Maj 18, 2012 (ändrad) Det är lätt att vara stolt svensk om man är svensk. Men kommer man från Somalia är det bäst att ligga lågt med detta. Vi kan inte ens äta tårta när vi fyller, den hinner surna innan den är klar om inte flugorna hinner före . Inte ska du ligga lågt och skämmas för att du kommer från Somalia. Men nog tycker jag att det är lite tråkigt att du uppfattar ditt nya hemland Sverige som en nitlott som du inte kan vara stolt över. Men har du emigrerat 1 gång i livet så kan du säkert göra det igen - Lycka till, gräset är säkert grönare på andra sidan av staketet SN Ändrades Maj 18, 2012 av Siam-Nilsson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd Maj 18, 2012 Dela Inlagd Maj 18, 2012 (ändrad) . . Ändrades Maj 18, 2012 av Siam-Nilsson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Maj 18, 2012 Dela Inlagd Maj 18, 2012 Vi hade ju en liten fotoskola på Manado i Januari, här är det "Feta Ulla" som plåtar sitt motiv... ...och här raderar hon bilden eftersom hon inte var nöjd med den. Det var detta motiv hon försökte fånga, gick bättre med en systemkamera än med en 500 kronors digital från Netonnet. "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Khun Lung Pung Inlagd Maj 18, 2012 Dela Inlagd Maj 18, 2012 Vi hade ju en liten fotoskola på Manado i Januari, här är det "Feta Ulla" som plåtar sitt motiv... ...och här raderar hon bilden eftersom hon inte var nöjd med den. Det var detta motiv hon försökte fånga, gick bättre med en systemkamera än med en 500 kronors digital från Netonnet. Är det du eller feta Ulla som är bröstfixerad? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Maj 18, 2012 Dela Inlagd Maj 18, 2012 Är det du eller feta Ulla som är bröstfixerad? Vi delar nog på den bördan... "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Maj 18, 2012 Dela Inlagd Maj 18, 2012 Gottskärs hamn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest borichiangmai Inlagd Maj 18, 2012 Dela Inlagd Maj 18, 2012 Hej Man ska krama träden. Ha det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IsaanWarrior Inlagd Maj 18, 2012 Dela Inlagd Maj 18, 2012 Någonstans mellan BKK-Sisaket Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Khun Lung Pung Inlagd Maj 18, 2012 Dela Inlagd Maj 18, 2012 Vällingby högdalen hade linjenummer 29, där fick man lära sig nåt. Så länge jag minns har det väll vart 17 eller 18 på den traden. Har inte tänkt på det förrän du påpekade det. Tog lite fler bilder på andra linjeskyltar men har de i mobilen och har problem att ladda över de till datorn. Bl.a fanns en linje 11 på grön linje, i och för sig femtitalet och då fanna bara en linje, den gröna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IsaanWarrior Inlagd Maj 18, 2012 Dela Inlagd Maj 18, 2012 Skål Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Khun Lung Pung Inlagd Maj 18, 2012 Dela Inlagd Maj 18, 2012 Tur inte alla tänker som du. Då skulle Oslo varit rätt tomt igår.... Inget fel att vara stolt över Sverige, men att hylla nationalstaten, som SD gör, där blir det på nåt vis lite fel. Tror att den stora uppslutningen i Norge igår var den raka motsatta, mot rasism och för mångfalld, men jag kan naturligtvis ha fel... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Khun Lung Pung Inlagd Maj 18, 2012 Dela Inlagd Maj 18, 2012 Jobbar eller jobbade möjligen herrn i VY, HÖ eller HY-depån? Tror Towe att du blandade ihop mig och Nicholas. Jag jobbar på den enda tunnelbanelinjen som finns i Stockholm. Alltså ingen spårvägslinje som röd eller grön. En tunnelbana går som namnet säger, under jord, och då finns bara en kvar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Maj 18, 2012 Dela Inlagd Maj 18, 2012 Tror Towe att du blandade ihop mig och Nicholas. Jag jobbar på den enda tunnelbanelinjen som finns i Stockholm. Alltså ingen spårvägslinje som röd eller grön. En tunnelbana går som namnet säger, under jord, och då finns bara en kvar! . även kallad Vitlöksexpressen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest borichiangmai Inlagd Maj 18, 2012 Dela Inlagd Maj 18, 2012 Ha det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IsaanWarrior Inlagd Maj 18, 2012 Dela Inlagd Maj 18, 2012 . även kallad Vitlöksexpressen! Det där "skämtet" hörde jag första gången när skinnskallarna & Paolo Roberto med company boxades vid Kungsan under 90-talet...tröttsamt "skämt" Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IsaanWarrior Inlagd Maj 18, 2012 Dela Inlagd Maj 18, 2012 . även kallad Vitlöksexpressen! Det där "skämtet" hörde jag första gången när skinnskallarna & Paolo Roberto med company boxades vid Kungsan under 90-talet...tröttsamt "skämt" Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu