Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild

Kim

Recommended Posts

Hej kjell! rabarber brukar klara sig i decennier, jag tycker att du ska rensa bort ogräset under o luckra jorden. mylla sedan ner en eller ett par nävar hönsgödsel o vattna ordentligt. MVH mille

Det har fungerat alldeles utmärkt tidigare utan någon form av gallring men nu kanske man får hjälpa naturen lite på traven.Bara jag fått i mig lite gröt så skall jag göra mitt bästa men misstänker att det är kört för denna säsong.

Tack för dina råd..de uppskattas.. :thumbsup:

Dela på andra sajter

Dess eländiga "rabarbergubbar" vi har på forumet. Hela dan har hjärnan varit fylld av rabarberpaj . Något måste göras. Lämpligtvis någon form av "nödpaj" i brist på rabarber.

Huset samlade fruktförråd verkade bestå av ett par kiwifrukter och ett gäng rambutan. Inte direkt rabarber. Och kanske inte direkt några förstaval för en fruktpaj. Men. I kylen fanns en burk krusbärssylt! IKEA här säljer sådana. Så det fick det bli. En krusbärssyltpaj.

Har jag aldrig ätit förr. Och det har nog ingen annan heller.

post-5577-0-01462500-1337250562_thumb.jp

Hur den smakade?

Syftet var ju att lindra min svårartade abstinens efter rabarberpaj. Och det klarade den med glans. Vill inte se åt en paj mer.

Nej, så illa var det inte. Med rikliga mängder vaniljsås var det faktiskt riktigt gott. Får nog bli en sylt krusbärsylt till vid nästa IKEA besök.

Dela på andra sajter

Är på besök hos en gammal vän nu

post-3290-1337255152,12_thumb.jpg

Skickat från min GT-S5660 via Tapatalk 2

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

Dess eländiga "rabarbergubbar" vi har på forumet. Hela dan har hjärnan varit fylld av rabarberpaj . Något måste göras. Lämpligtvis någon form av "nödpaj" i brist på rabarber.

Huset samlade fruktförråd verkade bestå av ett par kiwifrukter och ett gäng rambutan. Inte direkt rabarber. Och kanske inte direkt några förstaval för en fruktpaj. Men. I kylen fanns en burk krusbärssylt! IKEA här säljer sådana. Så det fick det bli. En krusbärssyltpaj.

Har jag aldrig ätit förr. Och det har nog ingen annan heller.

post-5577-0-01462500-1337250562_thumb.jp

Hur den smakade?

Syftet var ju att lindra min svårartade abstinens efter rabarberpaj. Och det klarade den med glans. Vill inte se åt en paj mer.

Nej, så illa var det inte. Med rikliga mängder vaniljsås var det faktiskt riktigt gott. Får nog bli en sylt krusbärsylt till vid nästa IKEA besök.

"nöden är uppfinningarnas moder" jag har gjort paj på färska krusbär o hallon tillsammans, tallrikarna slickades rena :crazy:

Ändrades av ellim63
Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

Köpte en ny kamera och ville testa den på jobbet i natt.

Sl;s museitåg från början av 50-talet som används vid valda tillfällen.post-5905-0-95363200-1337275080_thumb.jp

SS för ju tankarna åt ett annat håll...post-5905-0-71001500-1337275108_thumb.jp

Här har "konstfackelever" vart på "besök".post-5905-0-37262300-1337275137_thumb.jp

Förarmiljö, ingen höjdare.post-5905-0-26514600-1337275157_thumb.jp

Annonsskyltar från 50-taletpost-5905-0-11600900-1337275201_thumb.jppost-5905-0-49817800-1337275219_thumb.jp

post-5905-0-58360100-1337275178_thumb.jp

post-5905-0-56574400-1337275255_thumb.jp

Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

Vad gör jag för fel när vissa bilder har roterat 90 grader?

Dela på andra sajter

Köpte en ny kamera och ville testa den på jobbet i natt.

Vällingby högdalen hade linjenummer 29, där fick man lära sig nåt. Så länge jag minns har det väll vart 17 eller 18 på den traden.

Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

Vad blev det för kamera?

Canon G12. Har tittat på den över ett år och väntat på ett lägre pris. Tyvärr är den dyrare idag än före tsunamin i Japan.

Dela på andra sajter

Är på besök hos en gammal vän nu

post-3290-1337255152,12_thumb.jpg

Skickat från min GT-S5660 via Tapatalk 2

Faan Lamai, jag mötte en lika dan bil idag, alltså jag mötte den i en i stort sett stillastående kö. Och chauffören va en 10 poängare till farangkärring, typ 35 år och ett utseende som Cindy Crawford..

Jag tänkte vända å försöka få ett kort på henne med en lapp typ: ``så här ska det se ut Lamai´´.. jaja tanken va god iaf...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

idag blev det en promenad i sveriges finaste park (2004), vi börjar med ett fruntimmer med kläderna på (tack o lov). sedan eventuellt en nightlifebild??? sen blir det blomster, mest magnolia o lite fina vyer. en trevlig helg tillönskas, mille o pin. :wai:

post-6750-0-60026400-1337285430_thumb.jp

post-6750-0-81129100-1337285480_thumb.jp

post-6750-0-34002700-1337285531_thumb.jp

post-6750-0-92227800-1337285580_thumb.jp

post-6750-0-73377100-1337285609_thumb.jp

post-6750-0-06579300-1337285661_thumb.jp

post-6750-0-97824500-1337285706_thumb.jp

post-6750-0-33884700-1337285736_thumb.jp

post-6750-0-03876200-1337285796_thumb.jp

post-6750-0-51521800-1337285858_thumb.jp

post-6750-0-93065500-1337285904_thumb.jp

post-6750-0-94835200-1337285947_thumb.jp

post-6750-0-92213900-1337286004_thumb.jp

post-6750-0-46320500-1337286056_thumb.jp

post-6750-0-82914000-1337286097_thumb.jp

Dela på andra sajter

Guest wUThai

Jag vet inte jag, men bilden ser jävligt häftig ut i iphonen..

Edit: Varför blir det så gryniga bilder när jag fotar med iphonen, nån som vet?

För att du har en kass telefon med en ännu sämre kamera? :)

Dela på andra sajter

post-3356-0-27453500-1337289454_thumb.jp

Ingen Banarne i sikte idag

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Kenneth4618

post-3356-0-27453500-1337289454_thumb.jp

Ingen Banarne i sikte idag

Han är tydligen på något skithus på Arlanda enligt Knasen :)

post-8371-1337188068,51_thumb.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Vällingby högdalen hade linjenummer 29, där fick man lära sig nåt. Så länge jag minns har det väll vart 17 eller 18 på den traden.

Jobbar eller jobbade möjligen herrn i VY, HÖ eller HY-depån?
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

visst är det är det en fin bild...

Fin bild även om jag har svårt för symboler och handlingar som hyllar den egna nationen kontra andra.

Dela på andra sajter

Fin bild även om jag har svårt för symboler och handlingar som hyllar den egna nationen kontra andra.

På vilket sätt ser du att denna vackra vårdagsbild på den Svenska flaggan jämnföres eller skuggar över någon annan nation?

Och varför skulle man inte få hylla den egna nationens symbol?

I min värld är det tämligen normalt att hylla en nations symbol, endera den egna eller någon man sympatiserar med, jag tex har stor respekt och vördnad för bla USA:s och Thailands nationsymboler, förutom den Svenska då!.... för mig symboliserar de bla glädje, stolthet och frihet!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Tallviking

Tur inte alla tänker som du. Då skulle Oslo varit rätt tomt igår....

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Gäller ditt ställningstagandet även vid andra tillfällen och handlingar?

Antar att du inte har någon egen flaggstång där du bor;

det skulle ju bli lite svårt att behöva hissa upp alla förekommande nationsflaggor.

1. Har du även svårt att hylla dina närmaste släktingars födelsedagar, kontra alla andras födelsedagar?

Du kanske i rättvisans namn inte vill grattulera någon över huvud taget ? ;)

2. Har du även svårt att applodera "Tre kronor" när de spelar hockey mot Canada,

eller är du även då helt "onationalistisk", och då väljer att rättvist hylla båda lagen när de gör mål?

Mvh

SN

Dela på andra sajter

Jobbar eller jobbade möjligen herrn i VY, HÖ eller HY-depån?

Nej,

Bara växt upp i Stockholm med omnejd.

Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

På vilket sätt ser du att denna vackra vårdagsbild på den Svenska flaggan jämnföres eller skuggar över någon annan nation?

Och varför skulle man inte få hylla den egna nationens symbol?

I min värld är det tämligen normalt att hylla en nations symbol, endera den egna eller någon man sympatiserar med, jag tex har stor respekt och vördnad för bla USA:s och Thailands nationsymboler, förutom den Svenska då!.... för mig symboliserar de bla glädje, stolthet och frihet!

Bilden är jättefin och jag förstår att många tycker om den svenska flaggan och vad den står för. Men jag gör det inte.

Självklart får alla som vill hylla nationens symbol. Jag skulle kanske och göra det om jag tyckte att nationen vore något att vara stolt över i ALLA delar inkl. en bra åldringsvård genom att många skiter i sina gamla.

Tur inte alla tänker som du. Då skulle Oslo varit rätt tomt igår....

Just Olso är lite känsligt nu och jag förstår att de behöver samla kraft efter det tråkiga som hände på Utöja, DET har jag stor respekt för. Men att rent allmänt hylla flaggor och nationalsånger och bli tårögd över det är bara trams.

Gäller ditt ställningstagandet även vid andra tillfällen och handlingar?

Antar att du inte har någon egen flaggstång där du bor;

det skulle ju bli lite svårt att behöva hissa upp alla förekommande nationsflaggor.

1. Har du även svårt att hylla dina närmaste släktingars födelsedagar, kontra alla andras födelsedagar?

Du kanske i rättvisans namn inte vill grattulera någon över huvud taget ? :wink:

2. Har du även svårt att applodera "Tre kronor" när de spelar hockey mot Canada,

eller är du även då helt "onationalistisk", och då väljer att rättvist hylla båda lagen när de gör mål?

Mvh

SN

1. Jag gratulerar gärna andra till framgång och försöker stödja andra när de har det kämpigt. Jag har inga problem med att gratulera andra när de fyller förstås, även om det i sig inte är något att stå efter under stora delar av livet. Vissa födelsedagar är förstås viktigare än andra som exempelvis 7, 15, 18, 50 och 100. D.v.s. de födelsedagar som betyder något extra för individen själv och den har sett fram mot utifrån vart den befinner sig strax innan..

2. Jag tycker att det är bra för båda lagen när de gör mål men jag hoppas alltid att den svagare nationen vinner för att de ska få belöning för sitt slit. Om Sverige t.ex. spelade mot något fattigt land skulle jag bli absolut nöjdast om vi åkte på storstryk :y2: .

Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Bilden är jättefin och jag förstår att många tycker om den svenska flaggan och vad den står för. Men jag gör det inte.

Självklart får alla som vill hylla nationens symbol.

Jag skulle kanske och göra det om jag tyckte att nationen vore något att vara stolt över i ALLA delar inkl. en bra åldringsvård genom att många skiter i sina gamla.

Oj då, nu tog ditt resonemang nya höjder ;)

Du gillar alltså inte svenska flaggan därför att det finns brister i svensk åldringsvård.

Jag kan väl hålla med dig om att det finns en del saker som kan förbättras i vårt avlånga land,

men jag har lite svårt att koppla samman dessa brister med den svenska flaggan.

Det är ju knappast ett statligt påbud som kräver att vissa åldringar ska misskötas av bolag som "Carema" mm.

Hur trivs du med dig själv då - Är du "stolt över i ALLA delar" när det kommer an på dina egna personliga egenskaper?

Annars bör väl inte du heller grattas eller hyllas.

Det är kanske där som skon klämmer, dvs att du inte bjuds på tårta när du fyller år? :crazy:

Vad har du själv för nationalitet, om man får fråga?

SN

Dela på andra sajter

1. Jag gratulerar gärna andra till framgång och försöker stödja andra när de har det kämpigt. Jag har inga problem med att gratulera andra när de fyller förstås, även om det i sig inte är något att stå efter under stora delar av livet. Vissa födelsedagar är förstås viktigare än andra som exempelvis 7, 15, 18, 50 och 100. D.v.s. de födelsedagar som betyder något extra för individen själv och den har sett fram mot utifrån vart den befinner sig strax innan..

Hm jag som trodde 20 års dagen som innebar licens för butiken med gröna skylten var en av de stora dagarna!

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...