Avregistrerad clion Inlagd Maj 15, 2012 Dela Inlagd Maj 15, 2012 Skakar du bokstäverna innan du lägger in dom Underbart vännen ja jag skämts tyvär är det så när man inte lärde sig nåt i skolan utan det enda va å ta brudarna på pattarna i nån källare i kortedala När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Maj 15, 2012 Dela Inlagd Maj 15, 2012 ett par bilder på våra äpple o päronträd just nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gorocco Inlagd Maj 15, 2012 Dela Inlagd Maj 15, 2012 ett par bilder på våra äpple o päronträd just nu. Fina fruktträd, visade dem för Lillkrabban och frågade henne om vi inte skulle hälsa på er. -Vi måste vänta tills det kommer päron först, svarar hon. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Maj 16, 2012 Dela Inlagd Maj 16, 2012 Fina fruktträd, visade dem för Lillkrabban och frågade henne om vi inte skulle hälsa på er. -Vi måste vänta tills det kommer päron först, svarar hon. annars är rabarbern som bäst just nu. finns alltid anledning att åka till örebro mvh mille o pin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dtbkk Inlagd Maj 16, 2012 Dela Inlagd Maj 16, 2012 I går var det aday (aday.org). En “tävling” där vem som helst i världen kunde vara med. Man kan skicka in max tio bilder uppdelade i lite olika kategorier och underkategorier. Det ska bli bok, web-gallerier, utställningar etc. Bra grej tycker jag. Tyvärr hade jag inte tid att göra som jag hoppats, dvs vara ute i typ 24 timmar och bara fota. Men det blev några timmar på em. Dessa bilder är bara lite snabbt utvalda. Vet inte men tror inte dessa kommer med i mitt urval och bli inskickade. Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 16, 2012 Dela Inlagd Maj 16, 2012 I brist på annat att göra så får man väl lägga in några random-bilder tagna från i går kväll, tills nu på morgonen. Lite mingel på balkongen i går kväll. mr Gaphals vill också vara med. Dags att samla ihop sig och fara mot skolan. Lillans första dag på förskolan, inte helt sugen på att åka. Svärmor driver skolköket, mat till ca 175 barn skall fixas till. Sen en blom-bild då.. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest borichiangmai Inlagd Maj 16, 2012 Dela Inlagd Maj 16, 2012 Cykeltur med grabbarna, cykla med hunden är ett utmärkt hjälpmedel. Ha det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magrood Inlagd Maj 16, 2012 Dela Inlagd Maj 16, 2012 Bra gumman du är Tack! Mvh Magrood "Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Maj 16, 2012 Dela Inlagd Maj 16, 2012 Phra Ped är nu utsläppt från templet-förmodligen renad på sina synder så att han får plats med lite nya till farangen dyker upp i Bangkok igen... "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boh Rang Inlagd Maj 16, 2012 Dela Inlagd Maj 16, 2012 Tyvär finns det ingen som hjälper mig.Stavningskontrollen har försvunnit både på explorer å firefox Framför allt efter Explorer. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Maj 16, 2012 Dela Inlagd Maj 16, 2012 Hmm, hittade detta väggklotter inne på en toalett på Arlanda Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Maj 16, 2012 Dela Inlagd Maj 16, 2012 Lillans första dag på förskolan, jag kan inte ta ut den bilden Men tack o lycka till Lillan !!!!!!! Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Maj 16, 2012 Dela Inlagd Maj 16, 2012 (ändrad) annars är rabarbern som bäst just nu. finns alltid anledning att åka till örebro mvh mille o pin Va,du behagar skämta med mig!! Var förstås tvungen att gå ut och kolla,inte mycket till rabarber där.Märkte förra året att plötsligt kom det upp mycket mindre än normalt och funderade på att sätta ut nya plantor men gjorde man det..NIX,PIX. För säkerhets skull kollade jag in grannarnas rabarber och där var det minsann full fart. Då är deras rabarber bara 2 år så mina kanske har gjort sitt efter minst 13 år... Ändrades Maj 16, 2012 av Kjell Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Maj 16, 2012 Dela Inlagd Maj 16, 2012 Framför allt efter Explorer. Bananlikör e de åxå ok?? Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Maj 16, 2012 Dela Inlagd Maj 16, 2012 Några stadsbilder från det nya men inte helt färdig byggda buss och tåg centrum i Uppsala..Bilderna togs idag.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Maj 17, 2012 Dela Inlagd Maj 17, 2012 (ändrad) Jag vet inte jag, men bilden ser jävligt häftig ut i iphonen.. Edit: Varför blir det så gryniga bilder när jag fotar med iphonen, nån som vet? Ändrades Maj 17, 2012 av knasen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Maj 17, 2012 Dela Inlagd Maj 17, 2012 Va,du behagar skämta med mig!! Var förstås tvungen att gå ut och kolla,inte mycket till rabarber där.Märkte förra året att plötsligt kom det upp mycket mindre än normalt och funderade på att sätta ut nya plantor men gjorde man det..NIX,PIX. För säkerhets skull kollade jag in grannarnas rabarber och där var det minsann full fart. Då är deras rabarber bara 2 år så mina kanske har gjort sitt efter minst 13 år... Hej kjell! rabarber brukar klara sig i decennier, jag tycker att du ska rensa bort ogräset under o luckra jorden. mylla sedan ner en eller ett par nävar hönsgödsel o vattna ordentligt. MVH mille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Poffa Inlagd Maj 17, 2012 Dela Inlagd Maj 17, 2012 Edit: Varför blir det så gryniga bilder när jag fotar med iphonen, nån som vet? Lite förenklat. För att linsen på kameran är i storlek knappnålshuvud. Och för att denna miniatyrlins ska få vettig brännvidd krävs en bildsensor som även den är i storlek större knappnålshuvud. Och denna otroligt lilla sensor träffas av otroligt lite ljus som lyckas passera den otroligt lilla linsen och därför lämnar otroligt liten signal i från sig som måste förstärkas otroligt mycket för att det ska bli en bild. Olyckligtvis förstärks det "brus" som finns i sensorn, och som beror mer på antalet pixlar än storleken på dem, också lika mycket. Gäller dock inte bra Iphone utan alla lurar med miniatyrlinser. Även om de tack vare sina minimala sensorer kan uppvisa hyfsade bländarvärden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Poffa Inlagd Maj 17, 2012 Dela Inlagd Maj 17, 2012 Va,du behagar skämta med mig!! Var förstås tvungen att gå ut och kolla,inte mycket till rabarber där.Märkte förra året att plötsligt kom det upp mycket mindre än normalt och funderade på att sätta ut nya plantor men gjorde man det..NIX,PIX. För säkerhets skull kollade jag in grannarnas rabarber och där var det minsann full fart. Då är deras rabarber bara 2 år så mina kanske har gjort sitt efter minst 13 år... Redan igår när jag såg ordet rabarber nämnas i en tråd startade en lätt ångestattack av ett flerårigt uppdämt behov av rabarberpaj. I dag övergick det snarast till ett akuttillstånd när jag dessutom fick se en bild på rabarber. Har svårt att hitta rätt bland tangenterna för i min inre syn snurrar det rabarberpaj, rabarberpaj, rabarberpaj... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 17, 2012 Dela Inlagd Maj 17, 2012 Mina rabarber är skördemogna ute i trädgården.. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Poffa Inlagd Maj 17, 2012 Dela Inlagd Maj 17, 2012 Mina rabarber är skördemogna ute i trädgården.. Det är för djävligt att P3 tagit bort minuskarmat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Inaktiv Medlem Inlagd Maj 17, 2012 Dela Inlagd Maj 17, 2012 (ändrad) Jag vet inte jag, men bilden ser jävligt häftig ut i iphonen.. Edit: Varför blir det så gryniga bilder när jag fotar med iphonen, nån som vet? Det beror på att det är mörkt i rummet, slå på blixten så ska det bli mycket bättre. Vet inte hur just iPhone fungerar i mörker med blixt jämfört med andra men många nyare kameramobiler fungerar bra även då, så länge avståndet inte är för stort så att blixten inte räcker till att lysa upp allt. Samma fenomen finns i olika grad i alla kameror. Om du vill ha vettig bildkvalité i halvmörker utan blixt måste du ordna annan ljuskälla. Ändrades Maj 17, 2012 av r1000 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 17, 2012 Dela Inlagd Maj 17, 2012 Det är för djävligt att P3 tagit bort minuskarmat. Har du testat att odla rabarber i Thailand ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Poffa Inlagd Maj 17, 2012 Dela Inlagd Maj 17, 2012 Har du testat att odla rabarber i Thailand ? Nej. Dels för att jag inte har några rabarberfrön. Dels för att Thailand inte har någon vinter. Och rabarber lär behöva 2-3 år på sig för att komma upp till ätstorlek. Jag misstänker att Damen skulle vissa synpunkter på att jag "vinterförvarade" rabarberrabatten i kylskåpet för att simulera vintervila. Men detta är visst tråden "Dagen Bild" så det är kanske bäst att avsluta rabertjatet och lägga in en bild innan någon ordningsman dyker upp och rycker mig i örat. På något helt annat. Varför inte elefanter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 17, 2012 Dela Inlagd Maj 17, 2012 OK. PM:a om du vill jag skall ta med mig frön ner Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu