Kjell Inlagd April 30, 2012 Dela Inlagd April 30, 2012 Härliga bilder Kim. Skulle ge mycket att få köra skoter däruppe nu när solen börjar titta fram lite. Men var befinner du någonstans,är det åt Riksgränsen hållet tro? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd April 30, 2012 Dela Inlagd April 30, 2012 Har varit borta från internetvärlden några dagar och det var kul att här i tråden kolla hur långt våren har kommit på andra platser i vårt avlånga land. Ser grillar, grönt gräs mm... hmmm, uppe hos oss såg det ut så här på snöfronten i förrgår. Såg hemskt ut.Var det älgar med på bild 8 ? Och det här är några bilder från igår. Gott om snö är det som synes inte ont om. Men när det händer, då händer det fort uppe i norr, barfläckarna blir fler och fler och alldeles strax är det kalvning på gång. Fast bilderna ljuger lite grann, i lite lägre terräng börjar det vara svårt att ta sig fram pga flödande bäckar som går upp och en del barmarkskörning blir det. Man tvingas nyttja de små skoterbroar som iordningställts för ändamålet. Just den här hade dock vickat lite vilket medförde att vi lyckades välta ned två kälkar i bäcken. Så hurra för våren... Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd April 30, 2012 Dela Inlagd April 30, 2012 Tallen var snabbare som vanligt Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd April 30, 2012 Dela Inlagd April 30, 2012 Sonen har hittart en rastplats utanför Dubai - Även förare av Benz måste ibland lätta på trycket, eller hur Clion? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd April 30, 2012 Dela Inlagd April 30, 2012 Har varit borta från internetvärlden några dagar och det var kul att här i tråden kolla hur långt våren har kommit på andra platser i vårt avlånga land. Ser grillar, grönt gräs mm... hmmm, uppe hos oss såg det ut så här på snöfronten i förrgår. Och det här är några bilder från igår. Gott om snö är det som synes inte ont om. Men när det händer, då händer det fort uppe i norr, barfläckarna blir fler och fler och alldeles strax är det kalvning på gång. Fast bilderna ljuger lite grann, i lite lägre terräng börjar det vara svårt att ta sig fram pga flödande bäckar som går upp och en del barmarkskörning blir det. Man tvingas nyttja de små skoterbroar som iordningställts för ändamålet. Just den här hade dock vickat lite vilket medförde att vi lyckades välta ned två kälkar i bäcken. Så hurra för våren... Nja Kimmen mig lurar du inte 5555.Helicopter tur upp på fjället (Underbart) Låg ju på isbrytarn Tor 1975?? året då Luleå låg i alsvennskan såg första matchen mot Elfsborg.i början på aprill sen åkte jag hemm på min första permis (Vart kär i Lena från Luleå) och alla blommor utslagna i Götet När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd April 30, 2012 Dela Inlagd April 30, 2012 Som kontrast till lappland, tog jag en promenad i byn i Södermanland.. Första bilderna är från båtbryggan. När 55ian gick genom byn, här är gamla bron som är avstängd från trafik nu mera.. Gamla kyrkan i byn.. Skammfläcken i hålan gamla macken.. Våran moderna skateboardbana. Avslutar med en ca halvmeters huggis.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd April 30, 2012 Trådstartare Dela Inlagd April 30, 2012 Härlig bild med både älg och ren i samma bild !! Jo, de är riktigt bra kompisar och kan ses samsas om betet... Samma fiender har de också, b la gynnarn som gjort de här avtrycken. Dvs järven. Härliga bilder Kim. Skulle ge mycket att få köra skoter däruppe nu när solen börjar titta fram lite. Men var befinner du någonstans,är det åt Riksgränsen hållet tro? Nää, inte riksgränsen. Ca 20 km rakt söder om Kebnekaise är just dessa bilder tagna. Nja Kimmen mig lurar du inte 5555.Helicopter tur upp på fjället (Underbart) Låg ju på isbrytarn Tor 1975?? året då Luleå låg i alsvennskan såg första matchen mot Elfsborg.i början på aprill sen åkte jag hemm på min första permis (Vart kär i Lena från Luleå) och alla blommor utslagna i Götet Ingen helikopter den här gången, däremot 45 km enkel väg på skoter från närmsta väg till destinationen. Fick ta en ca 5 km lång omväg pga en jokk som inte gick att ta sig över längre. Och vad gäller Luleå så ligger det långt från fjället, men personligen har ju delat mitt liv mellan orterna Luleå och Kiruna så såväl kust som fjäll känns hemma. I Luleå har våren kommit en bra bit längre och isbrytarna har parkerat för säsongen. Rännan in är isfri och de stora isvallarna längre ut har drivit mot Finland. Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd April 30, 2012 Dela Inlagd April 30, 2012 Har varit borta från internetvärlden några dagar och det var kul att här i tråden kolla hur långt våren har kommit på andra platser i vårt avlånga land. Ser grillar, grönt gräs mm... hmmm, uppe hos oss såg det ut så här på snöfronten i förrgår. Och det här är några bilder från igår. Fast bilderna ljuger lite grann, i lite lägre terräng börjar det vara svårt att ta sig fram pga flödande bäckar som går upp och en del barmarkskörning blir det. Man tvingas nyttja de små skoterbroar som iordningställts för ändamålet. Just den här hade dock vickat lite vilket medförde att vi lyckades välta ned två kälkar i bäcken. Trevliga naturbilder, hade du den där imponerande släden med som påminner om Musses och Långbens husvagn? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd April 30, 2012 Dela Inlagd April 30, 2012 (ändrad) Fina bilder Kim. Det återuppväcker gamla minnen från snart 40 år tillbaka då man tillbringade några vårar i trakterna av treriksröset. Vi ankrade bl.a med våra snöskotrar med kälke i dagsmejan i sveriges då nordligaste by Kummanvuopio. Vi hade alltid vårat basläger på hotellet i Kilpisjärvi som du säkert vet ligger på den finska sidan nära treriksröset. En liten passus bara. Järven är ju en utpräglad asätare som vintertid även ger sig på småvilt. Att det hänt att den gått bärsärk i en renflock i djup snö har jag hört berättas om men att den skulle ge sig på en älg låter i mesta laget, eller har jag fel nu igen ? Fritz.. Ändrades April 30, 2012 av Fritz Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd April 30, 2012 Dela Inlagd April 30, 2012 Kareokiparty pattis hos vännen Prasit lite defusa bilder tillståndet ej nyktert Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd April 30, 2012 Dela Inlagd April 30, 2012 Har varit borta från internetvärlden några dagar och det var kul att här i tråden kolla hur långt våren har kommit på andra platser i vårt avlånga land. Ser grillar, grönt gräs mm... hmmm, uppe hos oss såg det ut så här på snöfronten i förrgår. Hej Kim jag undrar om du har minus på exponerings skalan eller om du har fillter när du fotar snön.den har ju en benägenhet å bli grå annars Och det här är några bilder från igår. Gott om snö är det som synes inte ont om. Men när det händer, då händer det fort uppe i norr, barfläckarna blir fler och fler och alldeles strax är det kalvning på gång. Fast bilderna ljuger lite grann, i lite lägre terräng börjar det vara svårt att ta sig fram pga flödande bäckar som går upp och en del barmarkskörning blir det. Man tvingas nyttja de små skoterbroar som iordningställts för ändamålet. Just den här hade dock vickat lite vilket medförde att vi lyckades välta ned två kälkar i bäcken. Så hurra för våren... När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd April 30, 2012 Dela Inlagd April 30, 2012 Fina bilder Kim. Det återuppväcker gamla minnen från snart 40 år tillbaka då man tillbringade några vårar i trakterna av treriksröset. Vi ankrade bl.a med våra snöskotrar med kälke i dagsmejan i sveriges då nordligaste by Kummanvuopio. Vi hade alltid vårat basläger på hotellet i Kilpisjärvi som du säkert vet ligger på den finska sidan nära treriksröset. En liten passus bara. Järven är ju en utpräglad asätare som vintertid även ger sig på småvilt. Att det hänt att den gått bärsärk i en renflock i djup snö har jag hört berättas om men att den skulle ge sig på en älg låter i mesta laget, eller har jag fel nu igen ? Fritz.. Vid djup snö så kan Järven hoppa upp på Älgen och börja äta så att säga i farten... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trajja Inlagd April 30, 2012 Dela Inlagd April 30, 2012 (ändrad) I Alaska kallas Järven för "den lille djävulen"(inlandseskimåerna säger det) Ändrades April 30, 2012 av trajja Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd April 30, 2012 Dela Inlagd April 30, 2012 En Götla-Glenn-Borgare vilse i ödemarken! Vemdalen & Sonfjället (högt som fan)! Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd April 30, 2012 Dela Inlagd April 30, 2012 En riktig kanonbild Kortedala.där växte man upp Detta är också en kanonbild! Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd April 30, 2012 Dela Inlagd April 30, 2012 Kortedala.där växte man upp Detta är också en kanonbild! Jag med från 1955-1986 så där har man haft en del hyss När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
C-dude Inlagd April 30, 2012 Dela Inlagd April 30, 2012 Oxå en liten kontrast till Kims fjällbilder C;D Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true. You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd April 30, 2012 Dela Inlagd April 30, 2012 Heldag med frugan och några vänner... vin och cider med oss. Hemma för ombyte sen iväg med en engångsgrill med lite goa vänner! Får fixa lite med fotona imorrn när man orka?! Härlig Valborg på er! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kollba Inlagd April 30, 2012 Dela Inlagd April 30, 2012 Simmar den stackars ankan i choklad eller Coca Cola ? Det löser sig, sa han som sket i vasken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd April 30, 2012 Dela Inlagd April 30, 2012 Nu börjar de Skickat från min GT-S5660 via Tapatalk 2 Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest borichiangmai Inlagd April 30, 2012 Dela Inlagd April 30, 2012 Intelligent eller? Ha det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd April 30, 2012 Dela Inlagd April 30, 2012 Volvo Skickat från min GT-S5660 via Tapatalk 2 Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd April 30, 2012 Dela Inlagd April 30, 2012 Limo Skickat från min GT-S5660 via Tapatalk 2 Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd April 30, 2012 Dela Inlagd April 30, 2012 Erkki kör sitt thaislafs o kimsan vill inte vara sämre Skickat från min GT-S5660 via Tapatalk 2 Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd April 30, 2012 Dela Inlagd April 30, 2012 Simmar den stackars ankan i choklad eller Coca Cola ? Kanske medlen i Coca Carola! Mvk Amja "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu