Borgmästarens Son Inlagd April 13, 2012 Dela Inlagd April 13, 2012 Ser riktigt bra ut borgmästarn! Tackar Jag gick i ett kvarter idag Som en gång var min hela värld Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thai412 Inlagd April 13, 2012 Dela Inlagd April 13, 2012 Ja du leifen ...den donnan såg inte illa ut.hon från Kumpha eller?.ta väl vara på henne. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd April 14, 2012 Dela Inlagd April 14, 2012 (ändrad) Jag fortsätter på hus temat. Kommande bilder visar dels ytterligare ett stort hus som byggs och 2 som blev klara för nåt år sedan. Det finns många äldre,duktigt slitna hus som fortfarande bebos. Några gamla hus står helt ödsliga i väntan på något skall hända och det verkar som fler och fler hus rivs och bamse kåkar sätts upp. Ingen aning om tomt marken säljs till högstbjudande eller om de helt enkelt bygger nytt själva. Ändrades April 14, 2012 av Kjell Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd April 14, 2012 Dela Inlagd April 14, 2012 Hej Några bilder från veckan som gått i Bangkok... Vi har fått hemhjälp, det är frugans systerdöttrar som är här under skollovet och hjälper till med allt från städning, tvätt och givetvis matlagning. Matlagningsglädje i köket. Idag ser det ut att bli Farangmat. Smakar det bra? Japp, det smakade riktigt bra När man kom hem från den lokala puben igår så hade grannen "brutit" sig in på våran tomt.. Songkran!!! Regeringsmän kan också ha skoj på Songkran, vatten från alla håll.. Och alla grannarna har tagit sikte på våran tomt.. Lille Leo verkar dock inte lika road.. På vägen till den lokala puben så använde jag och lille Leo en minibuss som skydd från allt vatten, men sen på vägen hem från "lokal" gick det inte lika bra. Två timmar tog det, eftersom jag "fastnade" hos ett gäng goa Thailändare längs vägen som bjöd på både vatten (dock inte invärtes) och sprit i kopiösa mängder. Skoj? Ja... Men man blev nog allt lite småberusad och pisseblöt. Väl hemma så såg lille Leo och jag så här vackra ut Ha en bra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Atom Inlagd April 14, 2012 Dela Inlagd April 14, 2012 Igår behövdes inga vattenpistoler för att bli ordentligt blöt. Som synes blev det dock lite sol innan den gick ned igårkväll och imorse såg det lovande ut, dags att dra igång krigandet nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Holst Inlagd April 14, 2012 Dela Inlagd April 14, 2012 Nu har Songkran startat här i Pattaya . Kortet taget från Hotel Diana in, mot Nid bar Blöta Hälsningar Holst Om ditt problem går att lösa.behöver du inte oroa dig. Om ditt problem inte går att lösa.är det ingen idé att du oroar dig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hakancnx Inlagd April 14, 2012 Dela Inlagd April 14, 2012 Songkran i Chiang-Mai; /hakancnx Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd April 14, 2012 Dela Inlagd April 14, 2012 Påsken 2012 på Orust! Vi kan konstatera följande: Vad som göms i snö, kommer fram i tö (bild 1) ! Småtjejer kan inte vara seriösa när kameran är framme (bild 2&3)! Svenska flickor är helt OK (bild 4)! Sprit gör folk snygga, eller inte!? (bild 5&6)! Jag är en jävel på att spika panel (Bild 7)! På påsken skall man elda allt man kommer åt (bild 8)! Hej Kotthadlarn Står det möjligtvis Gårvik på den gula skylten ute vid vägen? Ha en kanonbra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hakancnx Inlagd April 14, 2012 Dela Inlagd April 14, 2012 Lite skönhet mitt i "kriget" ...och härligt leende /hakancnx Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L200 Inlagd April 14, 2012 Dela Inlagd April 14, 2012 Badat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lovelos Inlagd April 14, 2012 Dela Inlagd April 14, 2012 (ändrad) En sista bild från Kuala Lumpur och Malaysia, imorgon vågar man sej tillbaka till Thailand igen! Idag var det Ferrari Rally vid Pavillion uppe vid Bukit Bintang. Lovelos Ändrades April 14, 2012 av lovelos Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd April 14, 2012 Dela Inlagd April 14, 2012 Nöjd och Glad Krögarn! Jisses vilka godingar,även krögarn är en goding Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Siamkap Inlagd April 14, 2012 Dela Inlagd April 14, 2012 Lite skönhet mitt i "kriget" ...och härligt leende Där fick du till det Håkan. /Siamkap Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd April 14, 2012 Dela Inlagd April 14, 2012 (ändrad) Hej Kotthadlarn Står det möjligtvis Gårvik på den gula skylten ute vid vägen? Ha en kanonbra dag! Jajjemensan!! Under vintern har jag båten på bästa kompisens tomt i Lalleröd (gamla handelsboden)! Under sommaren så ligger den på första bryggan till vänster så fort du kommer ner till vattnet i Gårvik! Ändrades April 14, 2012 av kotthandlarn Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd April 14, 2012 Dela Inlagd April 14, 2012 Jajjemensan!! Under vintern har jag båten på bästa kompisens tomt i Lalleröd (gamla handelsboden)! Under sommaren så ligger den på första bryggan till vänster så fort du kommer ner till vattnet i Gårvik! Rättelse!!! Det står inte Gårvik på skylten (kommer inte ihåg vad det står)! Men det är i alla fall vägen ner till Gårvik (eller Görvik som de tydligen säger där ute)! Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd April 14, 2012 Dela Inlagd April 14, 2012 Lite experiment med kameran (den kanske inte suger trots allt, testade supermakro) !! Plus ett par gamla experimentbilder (Brooklyn bridge!) Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thai412 Inlagd April 14, 2012 Dela Inlagd April 14, 2012 Lite experiment med kameran (den kanske inte suger trots allt, testade supermakro) !! Plus ett par gamla experimentbilder (Brooklyn bridge!) Tjena kotthandlarn,,,,vad var det för röra som ni skulle äta?... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd April 14, 2012 Dela Inlagd April 14, 2012 svågerns bröllopsfest i khonkaen dec-10. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd April 14, 2012 Dela Inlagd April 14, 2012 oj vad jag längtar till sommaren!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd April 14, 2012 Dela Inlagd April 14, 2012 oj vad jag längtar till sommaren!! Din fru ser ut att njuta av livet Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
knifetown Inlagd April 14, 2012 Dela Inlagd April 14, 2012 Otroligt hur dom kan bygga i vax Support your local Hill´s Angels Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd April 15, 2012 Dela Inlagd April 15, 2012 Otroligt hur dom kan bygga i vax Ja det måste ha gott åt många örontops för att få ihop till allt. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd April 15, 2012 Dela Inlagd April 15, 2012 Bra, ifall man är glömsk och har svårt att minnas. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd April 15, 2012 Dela Inlagd April 15, 2012 (ändrad) Närmaste grannarna fick problem med den förre byggherren och skaffade en ny pålitligare byggare. Tyvärr stack han också med pengarna de betalat ut innan något arbete blev utfört. Huset har nu stått så här i 2 år utan att något hänt,förutom att någon varit och rensat ogräs för 2 veckor sedan. Eftersom vårt hus börjar bli till åren tycker jag att vi kanske skulle bygga nytt. Tanken som slagit mig att riva båda husen och bygga på båda tomterna eftersom frun vill vara kvar i området och inte mig emot då jag trivs ypperligt här. Tyvärr är frun för närvarande inte med på noterna och jag har ännu inte börjat bearbeta henne allvarligare.. Följande 3 bilder visar en ödetomt som väntar på rätt köpare och vetter mot ett stort område med polis bostäder...Den är till salu för 10M bath och först från början tyckte jag det var ett hutlöst pris men ser nu att det ryms med råge 2-3 normala hus där. Bilderna lades som de ville men ni begriper själva. Huset som syns i bakgrunden är då givetvis fruns hus. Ändrades April 15, 2012 av Kjell Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd April 15, 2012 Dela Inlagd April 15, 2012 I Phnom Penh är skräddarna iallafall ärliga med att de luras... "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu