Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild

Kim

Recommended Posts

Jag har dåligt med erfarenhet av Ladyboys. Umgår inte med Ladyboys. Men ser ingen här...Men jag är naiv och korkad när det gäller sånt.

Håller mig på minst armlängds avstånd från solklara ladyboys men dessa vet jag förstås inget om. Dock ser jag många otroligt kvinnliga saker som jobbar som rena utställnings föremål vid olika jippon på Central Plaza Lad Phrao. De gör inget annat än att se bedagande ut och de är alla troligtvis proffsiga ladyboys. De torde finnas många bemannings företag som hyr ut dessa oerhört vackra omgjorda damer just för den här typen av utställningar, därav min skämt..

Bye the way...kan tänka mig hänga med någon kväll mellan 9-15 april på dina hi-so klubbar. Frun med syster åker till England,Wales och Skottland för shopping och lite turistande och lämnar mig hemma för att sköta det vardagliga bestyret... :dance1:

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Och kan nån teknikkunnig person förklara för mig varför vissa bilder tappar rejält i kvalitet när de är upplagda??? Bild ett till exempel i inlägget ovan är knivskarp (så skarp den kan bli med 24-70/2,8), men inlags här ser den mesig ut. Samma med flera andra bilder i inlägget. Andra bilder klockrena.Fattar nada!!

Du blir darrig på handen och tänker tog ja daitnr ??? och glömmer oskarp mask eller dyligt :ahh::nono::nyam::crazy:

Ändrades av clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Tack och Hej

Och kan nån teknikkunnig person förklara för mig varför vissa bilder tappar rejält i kvalitet när de är upplagda??? Bild ett till exempel i inlägget ovan är knivskarp (så skarp den kan bli med 24-70/2,8), men inlags här ser den mesig ut. Samma med flera andra bilder i inlägget. Andra bilder klockrena.Fattar nada!!

Beror nog på att bilder skalas av av MPR server.

Jag tror att den fråga var uppe på tapeten för ett tag sedan. :crazy:

Dela på andra sajter

I ställer för att göra sig smålustig på andras bilder så kanske man skulle göra någon glad med att lägga in någon bild själv...så håll till godo..

Dessa bilder kräva ej någon förklaring, räknar jag med...

post-4345-0-49531500-1333597035_thumb.jp

post-4345-0-90121200-1333597047_thumb.jp

post-4345-0-37693000-1333597059_thumb.jp

post-4345-0-23595700-1333597071_thumb.jp

post-4345-0-17955300-1333597083_thumb.jp

Dela på andra sajter

Dagens Bild...nja egentligen från ett par dagar sedan. Den mäktiga Shwedagon Pagodan reser sig fortfarande högre än det mesta här i Yangoon.

Bilden hade ju blivit bättre och skarpare om jag inte åkt ifrån mitt stativ i Bangkok...det man inte har i huvudet får man ha i handleden!

post-3473-0-88676900-1333598040_thumb.jp

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Lite Bilder från Bagan...

post-3473-0-62778900-1333598377_thumb.jp

Det är lätt att charmas av dessa barn som säljer sina vykort de ritat själv, för 1000 Kyat får man allihopa.

post-3473-0-78407800-1333598483_thumb.jp

Som alltid i tempel råder en viss dresscode, men vad fan är spaghetti blouse för någonting?

post-3473-0-23833500-1333598672_thumb.jp

Det lär har funnits över 4000 olika tempelbyggnader här i Bagan, idag står drygt 2200 kvar i mer eller mindre fallfärdigt skick.

post-3473-0-81101900-1333598721_thumb.jp

Efter att ha klättrat uppför nästa lodräta trappsteg barfota så är man värd en paus, med fjärrkontrollen till kameran så kan man ändå ta bilder på solnedgången...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Verkar syfta på ett axel och ärmlöst linne som visar för mycket av huden ovanför bysten.467b89904ffc136330106f07e339cba8.image.300x400.jpg

Ändrades av Kjell
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Har säker någonting med komprimeringen att göra.

Fast gillar man bokeh över hela bilde så är det bara att posta den på MPR.

Dela på andra sajter

Dagens får bli en på dotra på väg till skolan.. trodde de hade lov nu, men tydligen någon form av "extra skola" och det kan ju vara bra som nyinflyttad.

---

I am here: http://tapatalk.com/map.php?jh3hpx

Sent from Finspång using a brevduva

post-3210-133360204206_thumb.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Beror nog på att bilder skalas av av MPR server.

Jag tror att den fråga var uppe på tapeten för ett tag sedan. :crazy:

Har säker någonting med komprimeringen att göra.

Fast gillar man bokeh över hela bilde så är det bara att posta den på MPR.

Surin P3 har ju nyligen "uppgraderat" forumet vid varje sådant tillfälle så brukar detta fenomen med "degradering" av uppladdade bilders kvalitet uppstå. Har för mig att det har något med max bredd och höjd på bilderna och forumets automatiska skalning av bilderna.

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Efter några månader i Thailand och bilder därifrån så får ni nu hålla till godo med bilder från hemmaplan.

Efter att sovit tre dagar hos morsan och uträttat lite ärenden så åkte vi igår ut till Hemfosa

post-3468-0-51161300-1333605056_thumb.jp

Gubbängen.

Här ligger min gamla lägenhet som jag älskade som nu en annan välkänd MPR-medlem bor i.

post-3468-0-36186300-1333605054_thumb.jp

Efter tunnelbana och pendeltåg var vi äntligen framme i idyllen Hemfosa.

post-3468-0-08073900-1333604494_thumb.jp

Och titta, stugan står kvar, bara ett antal snyltgäster i form av möss, fick man städa efter även detta år.

Musfällan är riggad, ni vet vad jag menar, inga andra tankar nu.

Vakande upp efter första natten i stugan som just nu inte har vatten påsatt utan det blir att hämta dunkar från föreningshuset som syns till vänster i bild.

Hur som helst kallt var det inatt ute.

post-3468-0-38642900-1333604490_thumb.jp

För bara en fyra dagar sen så var det ungefär 35 grader i skuggan nu får man hålla till godo med -5,4.

post-3468-0-92416500-1333604491_thumb.jp

Nu är det strålande sol och Lillkrabban håller på att fixa en omelette.

Dela på andra sajter

Gör du nån slags storleksändring på bilderna innan du laddar upp dem till MPR?

Tycker det ser ut som det baserat på dina storlekar på bilderna pixelmässigt.

Då blir det liksom två komprimeringar, din och den på servern.

Vi måste ha denna komprimering efter det inte går att visa bilder större än skärmen ändå och vi måste ta hänsyn till de allra vanligaste skärmstorlekarna.

Prova ladda upp en bild utan att själv ha ändrat storlek på den först, så får vi se om det blir nån skillnad.

Vi har en maxgräns på 8Mb per uppladdning dock.

Och uppgraderingen har inget med detta att göra. :)

Dela på andra sajter

(Ändrat efter P3s ändringar, som är testade och verkar funka)

Jag har själv varit missnöjd några gånger, så nu går jag till botten med detta.

Kvalitetsförsämringen beror främst på att bilden man ser i tråden är en omskalad och därför också omkomprimerad kopia av den uppladdade filen. Dessutom, kopian saknar färgprofilen, sRGB i detta fall, vilket beroende på WEB läsare och dator kan leda till blekning av färgerna.

I tråden var bilderna max 750 pixel breda (nu 800). Om man klickar på bilden i tråden så får man upp din en större bild, upp till 1024 (ändrat till 1200) pixel (i ditt fall 800 pixel) som inte är omkomprimerad och med din färgprofil. Dock, när man klickar upp orginalet (800 pixel) visas det upp i en ruta som är 799 pixel! så en liten omskalning sker då i WEB läsaren, vilket ger en liten men ändå försämring. Omskalning 800 till 750 är dessutom riktigt dåligt för skärpan, bättre vore om orginalet var mycket större, då har skalningsalgoritmen lite mer att jobba med, så att säga.

Efter några tester, har jag konstaterat följande. (P3 får rätta om jag har fel.)

Bilder på max 800 (förr 750) pixels bredd, placeras i orignal i tråden.

Bilder på max 1200 (förr 1024) pixels bredd, läggs upp med en kopia i tråden, men visas i orginal när man klickar upp den. (Minskad med en pixel i WEB-läsaren, P3 fixa ?)

Bilder över 1200 (förr 1024) pixels bredd, läggs upp med kopior både i tråden och för den uppklickade bilden.

Mitt råd blir därför:

Alt 1) ladda upp bilder med maximalt 800 pixels bredd, så ser de bra ut i tråden.

Alt 2) ladda upp 1200 pixel, så blir bilden ok i tråden och de som vill njuta av maximal kvalité kan klicka upp bilderna och få orginalet. (PS det är mer än dubbelt så många pixel i bilden med 1200 bredd, så det blir en rejäl kvalitetshöjning :) )

Angående färger och färgprofiler (utan att gå in på detaljer)

Posta alltid bilder i sRGB format, så blir det oftast hyfsat för de som tittar.

Endast följande WEB läsare hanterar färger på rätt sätt.

MacOS: Safari v5 och senare, Firefox v3 och senare (med gfx.color_management.mode = 1, in about:config)

Windows: Safari v3 och senare, Firefox v3 och senare (with gfx.color_management.mode = 1, in about:config)

IE9 borde fungera men jag har inte testat den än.

För Firefox, mata in about:config i adressfältet och leta upp "gfx.color_management.mode", sätt till 1

Chrome, IE8 och tidigare samt alla andra fungerar inte på rätt sätt.

MvH Siamkap

Ändrades av Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Dela på andra sajter

Riktigt bra svar av Siamkap.

Jag har dock ändrat ett par små saker efter dina tester Siamkap.

Bilderna är nu 800px om man tittar bara på inläggen, inte 750.

Och 1200 om du klickar på bilderna, inte 1024.

Så om ni ska ladda upp bilder och vill storleksändra själv innan, ändra till 800px eller 1200px.

Ang. 799 px, så ska jag kolla vad det kan bero på.

Dela på andra sajter

Ok. tack för alla svar.

All bilderna i den sista raddan som jag la upp va 800 på den långa sidan. Man ser en tydlig försämring av de liggande bilderna. De stående håller kvaliteten.

Tack för alla andra kommentarer också. Fler bilder kommer.

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.

Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Då fortsätter jag med motor+snygga brudar

post-3713-0-62832400-1333474115_thumb.jp

Var tillsammans med denna saknade snubbe Farang

post-3713-0-04501800-1333474419_thumb.jp

Skumm måste man ju ha om de ska va nåt :crazy:

post-3713-0-88437100-1333474557_thumb.jp

Till å med käringa drog på smilbanden :wink:

Så jäkla vackert! :14:

Undrar om det konceptet hade funkat på en bilmässa i Sverige?

Då hade väl FI satt kaffet i halsen! :crazy:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

Håller mig på minst armlängds avstånd från solklara ladyboys men dessa vet jag förstås inget om. Dock ser jag många otroligt kvinnliga saker som jobbar som rena utställnings föremål vid olika jippon på Central Plaza Lad Phrao. De gör inget annat än att se bedagande ut och de är alla troligtvis proffsiga ladyboys. De torde finnas många bemannings företag som hyr ut dessa oerhört vackra omgjorda damer just för den här typen av utställningar, därav min skämt..

Bye the way...kan tänka mig hänga med någon kväll mellan 9-15 april på dina hi-so klubbar. Frun med syster åker till England,Wales och Skottland för shopping och lite turistande och lämnar mig hemma för att sköta det vardagliga bestyret... :dance1:

Hej Kjell.

Hi-so klubbar. ja. De som jag hängt en del på börjar tunnas ut. Men ska se om man kan hitta nått. Den 9 är väl no alcohol då det är kremering av en prinsessa. Sen när det gäller 12-15 så blir det inomhus till 100%. Spelar ju ingen roll vart man är i stan och vilken klädsel, folk har ju ingen urskiljning när det gäller vattenkastning. Så det är bara gilla läget. Får se om det blir nån lucka.

Tips dock:

fredag är det Club crawl på Suk 11. man börjar på BED klockan 21-23, betalar 300 baht ( det finns två kassor, se till att betala i rätt dvs 300 kronor. Då får man ett armband, sen kan man köpa drinkar för 100 baht (begrnsat urval dock). Några kilalr och delar ut GRATIS vodka shots under kvällen. De brukar ha 8-10 flaskor tillgängliga. 23 - 01 hänger man på Q-bar. Man måste köpa armbandet för 300 kr på BEd, annars får man inte drinkarna för 100 kr på Q-bar.01.00 går man vidare till NEST och festar på taket till 3-tiden...Det brukar vara 300-400 personer på denna runda och det är alla typer av folk. Men man kan testa dessa flashiga ställen till en billig penning. Folk brukar komma till Bed för club crawl vid 22.30 så var inte rädd om man står där själv klockan 22.00. Det kommer folk...

Dela på andra sajter

Hej Kjell.

Hi-so klubbar. ja. De som jag hängt en del på börjar tunnas ut. Men ska se om man kan hitta nått. Den 9 är väl no alcohol då det är kremering av en prinsessa. Sen när det gäller 12-15 så blir det inomhus till 100%. Spelar ju ingen roll vart man är i stan och vilken klädsel, folk har ju ingen urskiljning när det gäller vattenkastning. Så det är bara gilla läget. Får se om det blir nån lucka.

Tips dock:

fredag är det Club crawl på Suk 11. man börjar på BED klockan 21-23, betalar 300 baht ( det finns två kassor, se till att betala i rätt dvs 300 kronor. Då får man ett armband, sen kan man köpa drinkar för 100 baht (begrnsat urval dock). Några kilalr och delar ut GRATIS vodka shots under kvällen. De brukar ha 8-10 flaskor tillgängliga. 23 - 01 hänger man på Q-bar. Man måste köpa armbandet för 300 kr på BEd, annars får man inte drinkarna för 100 kr på Q-bar.01.00 går man vidare till NEST och festar på taket till 3-tiden...Det brukar vara 300-400 personer på denna runda och det är alla typer av folk. Men man kan testa dessa flashiga ställen till en billig penning. Folk brukar komma till Bed för club crawl vid 22.30 så var inte rädd om man står där själv klockan 22.00. Det kommer folk...

Blandar du olika valutor eller menar du att armbandet kostar 1350 baht räknat 4,50 för kronan och 450 baht för en drink även här 4,50 / 1

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Dela på andra sajter

Hej. Min fru påstår att song kran pågår från den 13-15 i BKK så då kan 12 också vara ett alternativ om det stämmer.

Vi får hålla kontakt om det skulle vara så att du går ut någon kväll..

Nest takbar var ett trevligt ställe det lilla jag hann se innan färden styrdes hemåt!

Ändrades av Kjell
Dela på andra sajter

Blandar du olika valutor eller menar du att armbandet kostar 1350 baht räknat 4,50 för kronan och 450 baht för en drink även här 4,50 / 1

Sorry. För mycket i huvudet nu.

300 baht i intrång = lika med armband som ger drinkar för 100 BAHT i baren. Man får gratis vodka shots under kvällen, ibland direkt i kassan vid ankomst. Sen går det runt några killar med flaskor med jämna mellanrum och häller rakt ner i halsen. inga glas. bara säga till när de går förbi...

Men när man kommer till BED går till rätt kassa. Lätt att se egentligen vill bara peka ut det.

Så om man dricker 7 drinkar / bira så blir man nu rätt packad för 1000 baht om man håller sig framme vid vodkan...

Så här såg det ut i februari.

Dela på andra sajter

Hej. Min fru påstår att song kran pågår från den 13-15 i BKK så då kan 12 också vara ett alternativ om det stämmer.

Vi får hålla kontakt om det skulle vara så att du går ut någon kväll..

Nest takbar var ett trevligt ställe det lilla jag hann se innan färden styrdes hemåt!

Om jag känner de lekfulla thaiarna rätt så börjas det redan den 11. :thumbsup:

Ska försöka jobba lite också, men kan ju se i början av veckan...

Nu dags för en bira!

Dela på andra sajter

Helt OT här en stund, Kjell och dtbkk, jag känner mig lite halvsugen på HiSo-crawl efter drygt en vecka på Myanmars dammiga landsbygd. Bör landa i BKK imorgon eller på söndag, förutsatt att de släpper ut mig...

Äsch, det är ju en bildtråd, lägger in den avslutande finishen på gårdagens utsökta måltid i Yangoon.

post-3473-0-74905400-1333623595_thumb.jp

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Helt OT här en stund, Kjell och dtbkk, jag känner mig lite halvsugen på HiSo-crawl efter drygt en vecka på Myanmars dammiga landsbygd. Bör landa i BKK imorgon eller på söndag, förutsatt att de släpper ut mig...

Äsch, det är ju en bildtråd, lägger in den avslutande finishen på gårdagens utsökta måltid i Yangoon.

post-3473-0-74905400-1333623595_thumb.jp

Skulle vara kul men för min del så skulle nog frun vara tacksam om jag höll mig hemma kvällarna innan hon åker på måndag.Efter det så finns det inga kända begränsningar :thumbsup:

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...