toajojje Inlagd Maj 11, 2009 Dela Inlagd Maj 11, 2009 Glöm inte changen i frysen ( helst inte den sista ) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
peter201 Inlagd Maj 11, 2009 Dela Inlagd Maj 11, 2009 QuoteDagens skyfall i Pattaya. Ha ha den där killen verkar vara van att det regnar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Maj 12, 2009 Dela Inlagd Maj 12, 2009 Min båt 08 . Men det gick inte mer än ett år. Måste vara där själv o ta hand om bissnisen. finns mer piccs om nån vill se När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tujtuj Inlagd Maj 12, 2009 Dela Inlagd Maj 12, 2009 QuoteMin båt 08 . Men det gick inte mer än ett år. Måste vara där själv o ta hand om bissnisen. finns mer piccs om nån vill se Gärna! Bilder är aldrig fel! Drev du eget inom fiskeri alltså? Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Buttan Inlagd Maj 12, 2009 Dela Inlagd Maj 12, 2009 självklart, in med bilderna så man får kika, tycker det är riktigt trevligt att kika runt och titta på bilder som alla här skickar in,är själv inte så bra att skicka in bilder, har väl inte så många heller, men ska väl försöka att få in några, när jag har lärt mig den här apparaten bättre, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd Maj 12, 2009 Dela Inlagd Maj 12, 2009 öppna gärna en tråd i Eget Företag / verksamhet i Thailand och berätta om hur det är att ha en fiskebåt i Los. Mvh Nerike Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Maj 12, 2009 Dela Inlagd Maj 12, 2009 Fiskebåt i Thailand?Det trodde jag alla hade.Mvh Måne Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vikingen73 Inlagd Maj 12, 2009 Dela Inlagd Maj 12, 2009 Så du har byggt en kåk där, får man fråga vad allt gick lös på där? ska absolut ta mig dit för ett besök nästa resa.blir det nåt eget i Thailand så kan jag tänka mig att slå till på nåt sånt ställe.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Maj 12, 2009 Dela Inlagd Maj 12, 2009 Ok nu har jag kommit hem från jobbet tanten är hos sin syster så nu kan jag sitta i lugn o ro Vi börjar med huset. Frugans föräldrar bodde i ett skul i naklua Pattaya . o det såg ut som fan. Frugans äldste bror bor i bangsale och vart kapten på en fiskebåt åt en annan. Syskonen är 11 till antalet .Älstebrodern kände en som skulle sälja en tomt och om vi kunde köpa tomten billigt 250000 bath. och det var billigt så nära havet (10 minuters promenad så skulle syskonen bygga huset. Men dom fick ju aldrig i hop några pengar till huset.Men då en av systrarnas kille arbetade som förman på husbyggen så kunde han fixa ett bra pris.Så för 500.000bath kunde han bygga OK så blev det så. Bangsale är ju en fiskeby och jag älskar och gå ner där o se när dom landar fisken o titta på folket Jag tänkte att man måste ju syssla med nåt när man bor här . Jag hoppas få avtalspension eller om jag går själv får se? Så jag frågade brodern om han kände någon som skulle sälja sin båtoch det var det. jag la 60000 kontant resten skulle dom betala av på båten med fisket . resten skulle dom betala av på båten med fisket. Jag lät en av systrarna sköta finanserna (sälja fisken betala löner betala av på båten mm) Jag åkte ner efter 2 månader och kollade läget o vart me ut o fiskade ock vi fick fult. Men efter jag hadde kommit hem så blev det plötsligt dåligt med fisk? Ja det blev inga pengar så jag fick lämna till baks båten.Tyvär men jag har lärt mej att man måste vara där själv och ta hand om grejerna. och då vart det ändå familjen som hadde jobb.Men jag får se om jag hoppar på det igen när jag flyttar dit. Besättningen bestod av Cambodjaner 17 tre thai. Ja alla båtarna hadde det ochtyvär så vart inte äldstebrodern sjyst han lånade pengar av den bäste kamelen (Thai kallar dom så) sen ville han inte betala tillbaka med påföljd att besättningen åkte hem.Och jag försökte få thaibesättning men dom vill inte arbeta hårt. så nu kommer lite bilder ha det När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Maj 12, 2009 Dela Inlagd Maj 12, 2009 Vardagsrummet När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
swebat Inlagd Maj 12, 2009 Dela Inlagd Maj 12, 2009 Quote Ok nu har jag kommit hem från jobbet tanten är hos sin syster så nu kan jag sitta i lugn o ro Vi börjar med huset. Frugans föräldrar bodde i ett skul i naklua Pattaya . o det såg ut som fan. Frugans äldste bror bor i bangsale och vart kapten på en fiskebåt åt en annan. Syskonen är 11 till antalet .Älstebrodern kände en som skulle sälja en tomt och om vi kunde köpa tomten billigt 250000 bath. och det var billigt så nära havet (10 minuters promenad så skulle syskonen bygga huset. Men dom fick ju aldrig i hop några pengar till huset.Men då en av systrarnas kille arbetade som förman på husbyggen så kunde han fixa ett bra pris.Så för 500.000bath kunde han bygga OK så blev det så. Bangsale är ju en fiskeby och jag älskar och gå ner där o se när dom landar fisken o titta på folket Jag tänkte att man måste ju syssla med nåt när man bor här . Jag hoppas få avtalspension eller om jag går själv får se? Så jag frågade brodern om han kände någon som skulle sälja sin båtoch det var det. jag la 60000 kontant resten skulle dom betala av på båten med fisket . resten skulle dom betala av på båten med fisket. Jag lät en av systrarna sköta finanserna (sälja fisken betala löner betala av på båten mm) Jag åkte ner efter 2 månader och kollade läget o vart me ut o fiskade ock vi fick fult. Men efter jag hadde kommit hem så blev det plötsligt dåligt med fisk? Ja det blev inga pengar så jag fick lämna till baks båten.Tyvär men jag har lärt mej att man måste vara där själv och ta hand om grejerna. och då vart det ändå familjen som hadde jobb.Men jag får se om jag hoppar på det igen när jag flyttar dit. Besättningen bestod av Cambodjaner 17 tre thai. Ja alla båtarna hadde det ochtyvär så vart inte äldstebrodern sjyst han lånade pengar av den bäste kamelen (Thai kallar dom så) sen ville han inte betala tillbaka med påföljd att besättningen åkte hem.Och jag försökte få thaibesättning men dom vill inte arbeta hårt. så nu kommer lite bilder ha det Hej clion Måste säga att jag är lite "imponerad" av att du vågar ge dig på ett sånt företag i Thailand, bra gjort och hoppas det går bättre för dig framöver! lägger med en bild på en fiskebåt tagen i hua hin, fiskhamnen. Vill bara testa hur photobuhket fungerar mvh swebat You can do it Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Maj 12, 2009 Dela Inlagd Maj 12, 2009 Gaveln När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Maj 12, 2009 Dela Inlagd Maj 12, 2009 Visa inte denna bild för tjejerna då ska dom äta När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Maj 12, 2009 Dela Inlagd Maj 12, 2009 Bangsale med fiskebåtarna i bakgrunden När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Maj 12, 2009 Dela Inlagd Maj 12, 2009 Betchen Bangsale mer ätande När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Maj 12, 2009 Dela Inlagd Maj 12, 2009 Jomtien i bakgrunden När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Maj 12, 2009 Dela Inlagd Maj 12, 2009 Betchen är full med thai Lörd Sönda Helger. Här beställer man käkett ÅÅÅÅÅÅ ÖÖlet När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Maj 12, 2009 Dela Inlagd Maj 12, 2009 Nu kommer Båten Synd att man inte kan få med ljudet dom låter maffigt raka rör När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Maj 12, 2009 Dela Inlagd Maj 12, 2009 Här ska vi byta hytt den gamla läkte När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Maj 12, 2009 Dela Inlagd Maj 12, 2009 Den nya När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Maj 12, 2009 Dela Inlagd Maj 12, 2009 OJJJJ DÄR VAR EN LEDNING När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Maj 12, 2009 Dela Inlagd Maj 12, 2009 Här ska vi kolla nåt med sonaren. Kolla dykarna dom sam inunder båten stackars jävlar ring skyddet När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Maj 12, 2009 Dela Inlagd Maj 12, 2009 Varvet sett från andra hållet När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Maj 12, 2009 Dela Inlagd Maj 12, 2009 Här sov dom När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Maj 12, 2009 Dela Inlagd Maj 12, 2009 Här fyller vi på vatten obs bilen godkänd på bilprovningen Bangsale När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu